(skutečně otázka pravdy?)

(skutečně otázka pravdy?)

 

♪♪♪


Proč lidé vlastně chtějí vědět skutečně celou pravdu? Vždyť si ji v hlavě stejně vždy

osekají a pokrytecky předělají podle svého pohledu a názoru ve vlastní interpretaci

neboli pohádku, která jim prostě lépe vyhovuje a kterou pak všem vyprávějí jako

jedinou skutečnou? Je pravda, že skutečnou bychom jako zbabělci neunesli?

Vím, že (ó)pravdu nevím?

 

 

 

 

Autor Lighter, 18.12.2023
Přečteno 254x
Tipy 3
Poslední tipující: Sonador, cappuccinogirl
ikonkaKomentáře (29)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

si myslim, že skutečnou pravdu neunese nikdo... ani sedm statečnejch:D
pokud ji ovšem už neunesli... ?;)

19.12.2023 12:53:40 | Sonador

líbí

Existuje jediná skutečná pravda – ta objektivní, jen nám chybí přímé nástroje, jak ji poznat. Ale ti, kdo o ni usilují vším svým umem a odhodláním, jsou vždy povzneseni a naplněni radostí při odhalení každé její částečky. A vedle toho jsou lidé, co se pravdy bojí a raději žijí v iluzích, ať už z jakéhokoli důvodu. A pro ně je skutečná pravda vskutku neúnosná.

19.12.2023 15:11:42 | Zoroaster

líbí

ano! moc pěkně napsáno, díky...

19.12.2023 17:30:49 | Sonador

líbí

To je opravdu obdivuhodně krásně nic neříkající text:D
Kteří lidé se bojí které pravdy?:D
Šmankotky...

25.12.2023 22:36:31 | Žluťák

líbí

není k ničemu dobré, být v opozici za každou cenu... někdy to dokonnce vypadá hloupě...

26.12.2023 10:46:32 | Sonador

líbí

Souhlasila bych taky spíš s tebou, boy... protože život mne naučil, že něco jako jedna jediná pravda sotva existuje...přestala jsem na ni věřit... stačí si uvědomit, kolikrát za život už jsi použil větu... joooo, tohle je taky pravda, máš recht... mně se to stává docela často, nedělá mi problém připustit i to, co si myslí druzí... jediná pravda??? Tak jak: Darwin s opicema, nebo to druhý stvoření světa??? Můžeš z tohohle například udělat jedinou pravdu??? A přitom nejde o nic malýho!!! Vznik celýho světa!!!
Jediná pravda...a skládáš střípky??? Kdy teda bude složená celá mozaika??? A tušíš alespoň trochu dopředu, jakej obraz skládáš??? Asi ne, když tu největší pravdu zná tenhle svět jen "ve střípcích"...ale jak potom poznáš, že jsi to zrovna ty, kdo skládá správně??? A co je to za zmínku o tom, kdo co unese??? Člověk toho unese mnoho... a nějaké obecné teorie o strachu z pravdy... a slovíčko neúnosný... to už vůbec neberu... když nemáme podle Zora přímé nástroje, jak to jediný pravdivý skutečno poznat, pak je skoro nemožný cokoliv kolem tý jediný správný pravdy posoudit...aspoň podle mně.

25.12.2023 22:52:33 | cappuccinogirl

líbí

Já vím, že to bude znít trošku nepochopitelně a chaoticky, cappu, ale pravda je jenom jedna:)

26.12.2023 00:10:51 | Žluťák

líbí

Taky si myslím. Ani jedinec tak silný, že dá sedm jednou ranou! Much přesněji...:-) Pokud tedy nemyslíš přímo ten slavný western o sedmi statečných pistolnících, kteří se snažili o nemožné...

19.12.2023 13:01:57 | Lighter

líbí

Lighter, sorry

18.12.2023 20:17:34 | stormeater

líbí

To je váš problém, pánové...

19.12.2023 11:42:15 | Lighter

líbí

Omlouvám se za vstup ne k textu, avšak ke komentářům, některým...
Vele co? Asi velekněžstvu, nu což, stane se.

18.12.2023 19:11:17 | Václav Strnad 71

líbí

To je váš problém, pánové...

19.12.2023 11:42:23 | Lighter

líbí

Asi na tom něco málo bude, Lightere, zrovna tuhle tvou pravdu bych osekal dost razantně, ale nevidím v tom žádné pokrytectví:)

18.12.2023 18:24:43 | Žluťák

líbí

Ještě že si to přiznáš! :-) Jasně, pokrytectví ne...to je už i na tebe moc pravdivé?:-))

19.12.2023 11:37:52 | Lighter

líbí

Ona je komplikace už v tom, že pravda není jen jedna, prý...
Když jsem byla mladší, přišlo mi to jako hloupost, dnes jsem ochotna tomu leckdy věřit :-)

18.12.2023 17:32:02 | cappuccinogirl

líbí

Pravda je jen jedna. Ale existuje tisíc nejrůznějších napodobenin. (o lásce napsal kdysi François de La Rochefoucauld, ale platí to i o pravdě. :-)

19.12.2023 11:26:53 | Lighter

líbí

Zlato promiň...ale z pohádky o jediný pravdě já už jsem vyrostla:-)*

19.12.2023 11:31:38 | cappuccinogirl

líbí

Já taky. Vždyť je to vysloveně ironie...:-)

19.12.2023 11:35:39 | Lighter

líbí

Proč zrovna pokrytecky...? Mozek pracuje v nějakém omezeném rámci (sociálním, společenském, kulturním, genderovém, ...) a prostě některá slova ve sdělení zachytí silněji, jiná slaběji a nebo vůbec.

Co je vůbec pravda? O tom se dohadovali už dávní filozofové. Je poznatelná? Je sdělitelná? Je pochopitelná?

Např. když támhle kolega odvedle použil sousloví "hloupost blokuju", pak se musím nutně zeptat, co je pro něho hloupost? Jak ji vnímá on a jak já? Shodneme se vůbec na definici hlouposti? A shodneme se vůbec na definici pravdy?

Rád bych mu to napsal, ale jaksi to nejde. Jsem pro něho hlupák, které blokuje.

Pěkný večer

18.12.2023 16:59:56 | twisted.wicker

líbí

Nemyslím přirozené omezení vnímání, jak píšeš, ale úmyslné pomocí pokrytectví, pokřivování a vybírání faktů jak se komu hodí, které je vědomé, alespoň z větší části. Protože na vlastní podvědomou míru hlouposti je i pokrytec krátký..:-)

19.12.2023 11:49:19 | Lighter

líbí

Jako pokrytce si představuji někoho, kdo by odpovídal známému přísloví - káže vodu, pije víno.

Pokud se však bavíme o někom, kdo je schopen z objektivní pravdy (sic, co to vlastně znamená - objektivní pravda?), vidět díky svým různým omezením jen úzkou výseč, je ten člověk pokrytec? Jak to poznám? Jak poznám, že není schopen vidět víc? Existuje na měření schopnosti "vidět víc" nějaký metr? Pokud ano, vlastním ho? A pokud ho vlastním, není náhodou falešný? Nejsem nakonec já sám pokrytcem, který předepisuje, kdo pokrytcem je a kdo ne?

Ten, kdo si záměrně vybírá z dostupných exaktních fakt, není to spíš lhář nebo manipulátor?

Myslím, že je v textu zatím mnoho neznámých na rozlišení pokrytce a nepokrytce. :)

19.12.2023 12:29:05 | twisted.wicker

líbí

Souhlasím s tebou. Otázek je vždy víc než odpovědí, jak praktikoval filozofii už kdysi dávno na ulici nějaký Sokrates...Ptáš se dobře, ale odpovědět si musíš sám, by ti dnes řekl! :-) Všimni si, že své texty píši pod hlavičkou "Blbá Moudra a Černé Ironie", takže je tak ber...(viz můj profil.)

19.12.2023 12:50:37 | Lighter

líbí

Ou kej, then :)

Vlastně jsem byl rád, že jsem si to pro sebe všechno formuloval.

19.12.2023 12:57:29 | twisted.wicker

líbí

Sokrates by tě za to pochválil. :-)

19.12.2023 13:03:08 | Lighter

líbí

jako bys nevěděl, co je Strnad zač... typické chování "inteligenta", který píše panflet a linčovat..

18.12.2023 17:20:47 | stormeater

líbí

Nechci posunovat diskuzi tímto směrem, zvlášť pod cizím textem. Ve špatně napsaném písmenu však problém není.

18.12.2023 17:42:56 | twisted.wicker

líbí

stejně jako ty ani já nemohu psát velekězstvu přímo...v písmenu to neni, to je jen vnější příznak nevzdělanosti... že s takovým projevem označí za hlupáky ostatní, to už je na pováženou...a souhlasím s ukončením debat, za to skutečně nestojí, ani on, ani to druhé, jeho vlivem oživlé

18.12.2023 18:17:30 | stormeater

líbí

https://www.best-poems.net/d_h_lawrence/search_for_truth.html

18.12.2023 16:36:53 | Marten

líbí

Pěkná ironie, opravdu. :-)

19.12.2023 11:34:29 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel