Tyranie zákonů

Tyranie zákonů

 

Friedrich Hegel ve své Fenomenologii ducha napsal: „Každé bezprostřední zákonodárství je tyranská opovážlivost, která činí z libovůle zákony a z mravnosti poslušnost vůči těmto zákonům.“ Co je potom právní stát jiného než tyranie politických loutek zkorumpovaných režimem, finančními magnáty a kapitány velkého byznysu? Tím zároveň padají veškeré iluze o mravně zásadových právnících a spravedlivých soudcích. 

Autor Zoroaster, 26.09.2024
Přečteno 63x
Tipy 3
Poslední tipující: zase já, Marten
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Spravedlivý člověk je víc než tisíc zákonů. :-)


https://www.liter.cz/aforismuscitatrikanka-politicke-915027-cist

https://www.liter.cz/aforismuscitatrikanka-ostatni-919937-cist

https://www.liter.cz/aforismuscitatrikanka-ostatni-894957-cist

27.09.2024 11:38:46 | Lighter

líbí

Souhlasím!...a stará Blažková by rozhodovala soudní spory lépe než dnešní soudci...

27.09.2024 13:36:28 | Zoroaster

líbí

Byla by rozhodně nestrannější a se selským rozumem...:-)

30.09.2024 11:10:30 | Lighter

líbí

...cui prodest?...zbývá jen protest...

26.09.2024 13:42:54 | Marten

líbí

Zůstává otázkou, proti komu vlastně protestovat, když i alternativa křičí "Více právního státu!" "Více práva a zákonů!" "Více nezávislosti soudů!" "Více demokracie!"

26.09.2024 15:01:41 | Zoroaster

líbí

nabízí se otázka, kdo vlastně je ten právní stát, když jeho zákonní zástupci právo ignorují, otáčí a špiní v úkonech na obranu vlastních nepravostí, anebo z neznalosti nebo ignorace vědomě porušují přímými útoky na své odpůrce?

26.09.2024 15:12:52 | zase já

líbí

Právní stát je doktrína pro totalitní režim nastolený buržoazními elitami, který zbavuje politiku politična a vládní politiky faktické vlády ve státě. Litera zákonů je předepisována ze stínu mozkových trustů ve vlastnictví západních supertříd a tupými politiky je pouze schvalována v rámci tzv. legislativního procesu. Tento režim činí z představitelů moci ve státě pouhé loutky jednající podle cílů stanovených konceptuální a ideologickou úrovní řízení, která je v rukách mocenských klanů, jimž celý systém slouží. A politické loutky jsou objekty, nikoli subjekty práva, tudíž jeho porušování je jim stejně vlastní jako poslednímu zlodějíčku ve státě.

Skutečná právní věda je duchovní kategorie pojednávající o spravedlnosti, která ze zákonů právního státu zcela vyprchala. Žádní představitelé a zástupci práva zajišťující spravedlnost dnes v principu neexistují, a tento princip je samou podstatou právního státu, v němž mají údajně vládnout zákony namísto mravních a morálně pevných suverénů coby oprávněných vládců a soudců. Status takových soudců ovšem stínoví vládci tohoto světa vůbec nepřipouštějí a z lidí dělají bezprizorní, nedospělá, slabomyslná a pokorná nedochůdčata podléhající těm nejnižším instinktům. Otázka je to dosti složitá a zde na ni není dostatek prostoru.

26.09.2024 17:21:29 | Zoroaster

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí