Ekonomismus Západu

Ekonomismus Západu

 

Hlavní doktrínou politiky západních států je ekonomismus. Ten hlásá, že podmínkou jejich prosperity je volný trh a minimální stát. Jinými slovy: náš blahobyt závisí na svobodné činnosti tržních hybatelů, do jejichž podnikání politika nezasahuje. Rozporuplnost a klamavost této doktríny je nasnadě, zvláště pokud si uvědomíme, že oni hybatelé jsou ze své podstaty predátoři. Erudovaný a veskrze prozíravý filosof dějin Oswald Spengler v tom měl dávno před nastolením liberálně demokratických režimů jasno, když pravil: „Bez silné politiky nikdy a nikde nebylo zdravé hospodářství, přestože materialistická teorie učí opak.

Autor Zoroaster, 27.09.2024
Přečteno 52x
Tipy 3
Poslední tipující: zase já, Lighter
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Kdysi politika (v dobrém slova smyslu) řídila (místní, národní či státní) ekonomiku, dnes (soukromá globální) ekonomika řídí politiku...Vždyť dnes politické strany a politiky "vlastní" jejich bohatí mecenáši, kteří své investice berou jako soukromé podnikání s "koupenými" politiky a soukromou PR...

27.09.2024 11:05:35 | Lighter

líbí

Správná poznámka...příkladem je fialový hnus...

27.09.2024 13:38:35 | Zoroaster

líbí

Každá pravice má ekonomismus jako ideový základ. Volný trh je eufemismus pro špatné zákony a minimální stát pro nefunkční slabošský. Liberalismus bylo kdysi hezké slovo, ale činy už tak hezké nejsou...

30.09.2024 11:44:56 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí