Povznášející smích

Povznášející smích

 

Smích znamená: být škodolibý, ale s dobrým svědomím. To jsem neřekl já, nýbrž Friedrich Nietzsche. Veškerý humor vyvolávající výbuchy smíchu neznamená nic jiného než představení, při němž člověk ze sebe nebo z někoho druhého udělá nemehlo, nebo nedej bože naprostého pitomce. Není potom smích povětšinou výrazem radosti nad tím, že se cítíme být o úroveň výš a povzneseni nad ty, kdo nás ponoukají do úsměvu? A není snad potřeba žen mít vedle sebe muže se smyslem pro humor, muže, co sami sebe neberou vážně, pouhou škodolibou potměšilostí vidět ve svých partnerech nikoli pány tvorstva ale prostomyslné a podbízivé šašky, jež mohou kdykoli bez špatného svědomí opustit?

Autor Zoroaster, 24.11.2024
Přečteno 147x
Tipy 2
Poslední tipující: Václawitch von Hákenšmíd, cappuccinogirl
ikonkaKomentáře (30)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Řekl bych, že jsou různé druhy smíchu, dobré špatné...S těmi ženami těžko říci, lehko spekulovati, protože vše je o povaze žen. Ale té muži příliš nerozumějí; jsou v lásce vlastně upřímnější, i když dost neúmyslně, když je obvykle zajímá jen sex-appeal... :-)

25.11.2024 14:57:18 | Lighter

líbí

Smích je stejné emocionální vybočení z vyrovnanosti duše jako pláč, jen má opačné znaménko a ženami je vyhledáván, protože je staví do role povýšených soudkyň, kdežto pláč do role ponížených prosebnic.

25.11.2024 16:02:58 | Zoroaster

líbí

Chápu, jak to myslíš, ale nesouhlasím. Je to povaze žen; nevěřím, že je každá taková...

26.11.2024 13:11:00 | Lighter

líbí

Nahoře jsi á priori přiznal, že muži povaze žen příliš nerozumějí, což bude jistě i tvůj případ. Jak potom můžeš argumentovat povahou žen? Všechny takové jsou i nejsou, protože samy mají sotva ponětí, jaké opravdu jsou, a jednají podle nevědomých pohnutek, jinými slovy podle základních instinktů, s nimž ani jejich rozum nemusí být v souladu.

26.11.2024 16:34:42 | Zoroaster

líbí

A já zrovna jsem ten ženami vysněný muž, který jim rozumí! :-D I ženy přece mají rády humor a to je projev rozumu! Ale pokud jde o lásku milostnou, tak tam u žen i mužů rozum nehraje zrovna rozhodující roli, to by bylo proti přírodě...Myslím, že jsi zřejmě úplně nepochopil, jak se racionálno a emotivno v životě krásně doplňují, máme nejen vědomí ale i podvědomí, které naši osobnost tvoří. Jinak bychom byli vždy roboti.

27.11.2024 11:48:06 | Lighter

líbí

Chápu a gratuluji ti ke tvé oblíbenosti mezi ženami, chápu také, že tuto devizu úspěchu u žen si rozhodně nemůžeš nechat zhatit. Ale o funkci rozumu, citů a podvědomí máš poněkud zkreslené představy. Bohužel je to poměrně složitá psychologická i filosofická otázka a není zde místo, abych to vysvětlil. Děkuji za rozhovor.

27.11.2024 12:17:05 | Zoroaster

líbí

To přesně jsem se ti snažil vysvětlit. Všichni máme vše zkreslené, podle sebe, svého podvědomí. :-) A s těmi ženami to byla pravda, ale ironie. Ženy nerady vidí, když jim někdo vidí do hlavologie. Tím si oblibu nezískáš...:-)) Díky.

27.11.2024 12:23:12 | Lighter

líbí

Správně, vědomí jedince je odraz stavu jeho ducha a duše, kdežto podvědomí je odraz stádního společenského vědomí a vrchnostenské manipulace...

27.11.2024 18:09:10 | Zoroaster

líbí

Duch a duše jsou zastaralé nábožné výrazy, dnes se říká fungování mozku neboli mysl s vědomím/podvědomím. Ale s tou manipulací a davovostí máš pravdu, to si sobě děláme pěkné prasárny...

28.11.2024 10:22:03 | Lighter

líbí

Duch a duše jsou filosofické kategorie rozlišující řídící (rozumovou) a závislou (emocionální) stránku lidské mentality (v řečtině se nazývají psýché a sofis). Pak je ještě fyzická stránka člověka zahrnující instinkty (řecky fýzis). Katolické křesťanství je pouze převzalo z řecké filosofie. Nicméně stejné kategorie lidské povahy rozlišují i prastaré Védy (sanskr: duch - sattva guna, duše - rajas guna, instinkty - tamas guna)

28.11.2024 12:34:58 | Zoroaster

líbí

Jasně, to mi nemusíš psát. Ale právě jako ateista tohle považuji za překonané.

29.11.2024 11:47:01 | Lighter

líbí

Dopady lidského ustrojení nelze překonat jinak než duchovní cestou, jinými slovy rozpoznáním Ducha a duše.

29.11.2024 12:53:42 | Zoroaster

1líbí

Přemýšlím, co za člověka má potřebu neustále vynášet arogantní a pohrdavý soudy o ženách, který jsou navíc naprostý nesmysly... (typu vezmu si kus pravdy a přetvořím ji podle svého...) možná ten, kdo má sám problémy se svou mužností?... ale dovol si něco říct o mužích, to jsi hned pitomá feministka, že? Navíc - já bych si muže takhle všeobecně soudit netroufla a hlavně ani nechtěla. Takže - co vás k tomu neustálému urážení, pardon, úvahám, vede? To by mě zajímalo.

26.11.2024 17:34:01 | Chane

líbí

A co je pohrdavého či nesmyslného na tom, když řeknu, že ženy neznají samy sebe, jsou ve vleku feministických a genderových ideologií, řídí se city a instinkty a své zmanipulované podvědomí povyšují na neomylnou intuici? Co takhle mi poděkovat za to, že vám otevírám oči a umožňuji tak najít cestu ke svému pravému ženství?

26.11.2024 18:36:17 | Zoroaster

líbí

... což podle vás je - ?
Díky, myslím, že už leccos chápu.

26.11.2024 18:51:24 | Chane

líbí

Píši o všech problémech této společnosti, myšlení a chování současných žen je vážný společenský problém, který vede k zániku tradiční patriarchální rodiny, rozkladu společnosti a morální degradaci, mám snad pouze kolem něho chodit po špičkách a nemluvit o něm? To nedává smysl.

26.11.2024 22:56:42 | Zoroaster

líbí

Lichotit ani podkuřovat není třeba, stačí projevovat základní lidskou úctu a slušnost. Předávejte své negativní zkušenosti, pište o problémech společnosti, nedivte se reakcím. Nebojte, já vás normálně nečtu. I kdybyste mi měl co říct, nebudu číst nikoho, kdo se nad kohokoli povyšuje.

27.11.2024 08:31:13 | Chane

1líbí

Hlupáků, co se mě snažili obestřít mlhou ignorance už bylo dost, na problémech této společnosti, před nimiž zavírají oči, to však nic nezmění. Nad nikoho se nepovyšuji, takový je pouze Váš dojem, protože se cítíte být ponížená pravdou, která Vám je nepříjemná, neboť se Vás zřejmě silně dotýká. Jinak by mě velice zajímalo, kdy a kde jsem se projevil vůči někomu neslušně nebo neuctivě, pokud se mě sám dříve nesnažil urazit? Napadl jsem snad osobně já Vás, že máte problém se svojí ženskostí (tak jako Vy mě s mužností)?

27.11.2024 09:01:47 | Zoroaster

líbí

Téměř cokoliv, co jsem od vás kdy četla, jsou teorie maskující aroganci, pohrdavost a netoleranci k ženám. Jelikož jsem žena, dotýká se mě to. Navíc jste přesvědčen, že vaše teorie jsou absolutní pravdy a tak se k nim chováte. Běžte řešit problémy společnosti, které u vás stojí a padají s ženami / mimochodem, stále jsou u kormidla muži, vždy byli a vždy budou. Všechny ženy nejsou stejné.

27.11.2024 09:20:16 | Chane

líbí

Aha, tak podle Vás jsem maskovaný misogyn. Jak typické! Nic na tom, že o mé aroganci, netoleranci a pohrdání ženami nemůžete citovat jediný můj výrok, který by to dokládal. V životě jsem miloval mnoho žen a ony milovaly mne, to však neznamená, že společenský problém žen zmanipulovaných ničivou feministickou propagandou a přispívajících k rozkladu tradiční rodiny zpochybněním otce jako hlavy rodiny tím zmizel. Žena a muž prostě nemohou v rodině vystupovat jako dva kohouti na společném dvorku.

27.11.2024 12:06:14 | Zoroaster

líbí

Mně nevadí, když je muž šéf. Mně vadí vaše neustálé hledání problémů u žen, vaše teorie a soudy. Stavíte ženy málem pod úroveň opic. Jak můžete říct takovou hovadinu, že žena se nikdy nemůže rozhodovat rozumem? A tahle teorie o smíchu? Žena vyhledává smích proto, aby cítila nad mužem převahu? Absolutní nesmysl. Smích může mít zcela jiný účel. A pobavit se na účet muže - často když on sám si ze sebe udělá legraci - a stále mít k němu respekt a uznávat jeho převahu v mnohých věcech není možné?

28.11.2024 10:12:22 | Chane

líbí

Nic z toho, co citujete, jsem nenapsal, a jelikož uznáváte nadřazenost muže v rodině, patrně se není o co dál přít. Děkuji za polemiku.

28.11.2024 12:43:12 | Zoroaster

líbí

Uznávám nadřazenost muže, který je opravdu mužem. :)
Též děkuji.

28.11.2024 12:58:58 | Chane

líbí

Tak to Vám vřele chválím s poznámkou, že současná společenská krize se projevuje mimo jiné tím, že nevychovává z chlapců pravé muže, ale dělá z nich zženštilé, hysterické, neukázněné, přecitlivělé, krátkozraké, zbabělé, vychloubačné a přihlouplé metrosexuály nebo nejapné ignoranty. Žena se totiž v podstatě ženou rodí, kdežto chlapec musí být v muže vychován, což se neděje obzvláště v situaci, kdy mu chybí mužský vzor.

28.11.2024 18:23:57 | Zoroaster

líbí

To je bohužel také smutná realita...

28.11.2024 18:59:25 | Chane

líbí

P.S. Svou mužnost ve vztahu k ženám už bohudík ve svých 72 letech řešit nemusím, jsem na duchovní cestě poustevníka, předávám lidem své bohaté zkušenosti z poznávání žen i celé společnosti, nemusím už ženám lichotit ani podkuřovat a jsem naprosto vyrovnaný a spokojený člověk.

26.11.2024 18:44:42 | Zoroaster

líbí

Je přeci rozdíl mezi smát se NĚKOMU a smát se NĚČEMU. To je zřejmě podstatou autorova sdělení... pokud ovšem pominu jeho oslí můstek ke zkostnatělé a poněkud zatuchlé ideji mužské nadřazenosti.

24.11.2024 19:15:30 | Anfádis

líbí

Vskutku oslí můstek od někoho k něčemu...podstata je ovšem někde zcela jinde.

25.11.2024 13:37:30 | Zoroaster

líbí

Smích... léčí a prodlužuje život, se říká.
Když odhlédnu od toho, co nejsem schopná podložit, zbývá mi vzít smích z jiného úhlu... dělá život příjemnějším.Ale ne takový smích, jak ho vidí Nietzsche, ale ten, který nepřichází proto, aby se "vysmál", ale proto, aby povzbudil, dodal energii. Zasmát se čemukoli, co dokážeš odlehčit, ulehčí tobě samému a, což je super, mnohdy i lidem, kteří jsou "v dosahu"...tak to vidím, cítím, já:-)
Teď se nesměju, ale posílám úsměv:-)*

24.11.2024 17:26:56 | cappuccinogirl

líbí

Patrně máš spíše na mysli dobrý rozmar či úsměv v duši...

24.11.2024 17:32:10 | Zoroaster

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel