Dobří řečníci dobře mluví, ale nejsem si nikdy jistý, jestli to, co mluví, je i pro nás dobré!
Začínám si být jistý, že ne...
:-) ještěže Se mě To netýká :-))!
08.08.2019 08:48:00 | Fany
Asi nejseš filozof, ten si není nikdy jistý! Jestli se ho to týká...:-D
08.08.2019 12:19:57 | Lighter
:-( to určitě nejsem, to jsi trefil :-))!
09.08.2019 08:37:45 | Fany
Netrefil, všichni trochu jsme. :-D
09.08.2019 10:21:41 | Lighter
Zrovna dnes jsem poslouchal v rádiu rozhovor s člověkem, který mluvil velice přesvědčivě, měl okamžitě po ruce argumenty, vládl příjemným hlasem, byl kultivovaný a kdybych měl méně vlastních zkušeností k danému tématu a neuměl si sám v hlavě srovnat protiargumenty, určitě bych mu skočil na vějičku. Přesně jsem si v duchu říkal, jak schopný rétor může i kázat do značné míry překroucené bludy a horší rétor by s ním ten souboj asi prohrál, protože by nebyl tak pohotový a přesvědčivý. Koneckonců o tom jsou i ty všelijaké předvolební souboje, kdy se kandidáti utkávají v televizi - síla argumentů je víceméně podružná, podle toho dnes také vypadají tzv. politické "elity" i v globálním měřítku. Takže Ti vlastně musím dát za pravdu ;-)
07.08.2019 17:08:36 | Amonasr
Díky, přesně tak. Ano, moderní sofisté jsou všude kolem nás, politiky nevyjímaje. Zdají se normální, lepší, chytřejší, schopnější, ale vskrytu jsou to ego-psychopaté, bohužel velmi úspěšní v manipulaci a přesvědčování.
08.08.2019 12:28:02 | Lighter
Bohužel... Jedinou obranou jednotlivce je kritické myšlení, které by se mělo pěstovat už na školách namísto memorování...
09.08.2019 09:49:53 | Amonasr
Naprostý souhlas, ale škola už takhle dávno nefunguje, je jednodušší jen krmit děti informacemi a aktuální propagandou. :-) Hledat vždy snadnější cestu je ale typický případ nefunkčnosti až úpadku. Odborně se tomu říká "modernizace, optimalizace" a podobně...Výchova už dávno vyšla z mody, ted se preferuje jen kvalita vzdělání. Ze škol vycházejí vzdělaní, ale parchanti. Něco o tom vím...:-))
09.08.2019 10:28:45 | Lighter
Systém našeho školství se v tomto asi nezměnil přinejmenším už od Rakouska, alespoň podle toho, co pořád čtu nebo slyším. Na druhou stranu je to asi věcí především konkrétních učitelů - ti slabší bazírují na memorování, je to přinejmenším jednodušší a neriskují, že nezvládnou nepříjemné otázky. Sám si pamatuju na řadu svých vynikajících učitelů, kteří mě vedli k samostatnému přemýšlení, zažil jsem ale samozřejmě i ty druhé. Otázkou je, jaká je úroveň těch dnešních, poté co učitelské povolání postupně ztratilo dřívější prestiž a na pajďáky šli často ti, co se už jinam prostě nedostali. Dnes už jsou snad učitelé honorovaní docela slušně, nicméně vzestup celkové personální kvality se může projevit až za dlouhý čas. Aspoň tedy doufám. Nicméně bývám přítomen téměř každý rok jako divák na finále Zlatého Ámose a před těmi učiteli, kteří se tam prezentují, vždy s obdivem smekám - a většinou jsou to mladé kantorky a mladí kantoři, naprosto úžasní. Chtělo by se mi to zakončit tedy nějakým optimistickým zvoláním, kterým bych si u Tebe ale naběhl na vidle, takže si ho nechám raději jen pro sebe ;-))
09.08.2019 10:47:11 | Amonasr
Hodnotíš to poměrně přesně, ale není to o jednotlivých učitelích, kteří jsou dobří, ale na množství těch špatných. Úroveň "učitelství" tvoří všichni. A hlavně se všichni bojí říct veřejně, že děti jsou stále méně vychované, protože by se dotkli rodičů. Chtěl jsem napsat parchantů, protože nevychovaní převažují...tolik z praxe. :-D Takže úroveň neslavná.
09.08.2019 11:02:56 | Lighter
Pobavila jsem se, a to je dobře. Ale co´s tim chtěl říct?
07.08.2019 14:27:34 | clafoutis