♪♪♪
V tzv. moderní demokracii nevládne svými názory mlčící většina, ale nejhlasitěji a
nejkrásněji křičící menšina. Ale kdoví pro koho skrytého a vlivného křičí. A kdo tu
kampaň platí. Nevidím v mocenském prosazováním názorů menšin na úkor většiny
nic moc demokratického. Nikdo v tzv. svobodných demokratických volbách ještě
většinou hlasů žádné volby od převratu´89 nevyhrál, nikdo neměl přes polovinu
hlasů všech voličů! Nejen těch, co k volbám přijdou. Sotvakdy přijde k nějakým
volbám alespoň polovina voličů. Pak bychom takové situaci měli podle pravdy
fakticky říkat menšinová demokracie, což je ale postavení původní myšlenky
"vlády většiny lidu" opravdu na hlavu.
skutečná demokracie v tom nejryzejším významu asi neexistovala nikdy...vždy jsou zájmy, které mají priority, menšiny, které se cítí privilegovaněji, okolnosti, které je třeba vzít v úvahu...a je to asi správně, protože pak bychom se museli ptát: Když volí voli, je jejich hlas stejný jako můj? Když mohu volit já, který do společné kasy odvádím XY peněz ze svých daní a poplatků, jakou váhu by měl mít hlas někoho, kdo nedává nic? A co děti, nemocní, kteří nejsou omezeni v právech, vězni atd...nikde by to neskončilo...jak kdosi moudře pravil, Demokracie není ideální společenský stav, ale nic lepšího nikdo nevymyslel...bohužel je stále vystavována tlakům a tendencím na korekce a úpravy...tím směrem by se měla upírat naše pozornost...jinak se za pár let, ve spirále věků v analogii třicátých či padesátých let, budeme drbat a ptát se kdo to zavinil...
02.01.2023 12:37:58 | stormeater
V tom s tebou souhlasím, ale měli bychom si "demokratičnost" chránit, ne ji nechat napospas volům, co chtějí "menšinově nedemokraticky" uzurpovat moc...:-) Vláda kvantity funguje jen tehy, když je lidsky podepřena kvalitou. Vybíráme "kvalitní" kandidáty, tedy taková byla původní myšlenka, i když realita pokulhává...
02.01.2023 13:06:29 | Lighter
a v dnešních časech je to naprosto jednoznačné...většina není schopna se sjednotit a vybrat kandidáta, který bude reprezentovat její zájmy a potřeby, resp. hájit je a zastávat...proto je kandidátů mnoho, každý za svou skupinku sponzorů...na levici je jedno ANO, na středu přetlak a vpravo nic...
02.01.2023 13:13:38 | stormeater
Kandidátů je stále dost. Ale nejsou to ti praví...Aspoň pro většinu lidí. Proto jsou volební účasti tak nízké. :-)
02.01.2023 13:15:12 | Lighter