Anotace: 750 Aneb není umění lajkovat, ale chápat! :-)
Sbírka: Blbá Moudra a Černé Ironie
Umělecké dílo, které si kvůli složitosti, náročnému či nezábavnému tématu nezíská velkou veřejnou popularitu, nemusí být nutně špatné, někdy právě naopak; kritici konzumenti ho totiž z neschopnosti hlouběji emotivně chápat častěji neumějí ocenit.
Ach....moje oblíbená píseň! dlouho jsem ji neslyšela....konzumenti jsou konzumenti. někdo opravdu jen konzumuje, a nejde "hlouběji" a kritikem lze být každý blbec. obyčejně si kritikou léčí svoji neschopnost, či frustraci.
26.04.2018 09:43:09 | Anděl
Spíše bych řekl, že kdo chce být "dobrý" kritik, musí sám být na "dobré" úrovni a to většina lidí prostomyslně není. Takže vlastně ani neumí správně kritizovat a hodnotit, protože nechápe, co má kritizovat a co oceňovat. :-)
26.04.2018 11:17:52 | Lighter
Tenhle text, od tebe a tady, tomu říkám ironie a černý humor!
25.04.2018 13:55:31 | tall&curly
Díky. Ale já mluvím naprosto vážně! :-)) To je známý paradox "uměleckosti", že velká popularita nezvyšuje uměleckost díla. Prostě zábavná pop(ne)kultura nás válcuje, protože je líbivější a hlavně prodejnější! Ale je skvělé, když naopak člověk, knihomol jako já, najde třeba v antikvariátu skvělou knihu od klasika za pár korun. Jak odlišná je cena od hodnoty! A hlupáci, kteří si to neuvědomují, si moji ironii zaslouží. :-))
26.04.2018 11:54:41 | Lighter
To, co jsi napsal, je nesmírně zjednodušující.
Znamená to tedy, že hodnotná díla jsou složitá, náročná a nezábavná? A ten, kdo je čte, je intelektuál? Já si to nemyslím.
Pojmy "uměleckost, klasik, hodnota" jsou pojmy proměnné, nikoliv absolutní, a tak je třeba s nimi nakládat. Těžko pak z toho soudit, kdo je hlupák.
26.04.2018 12:59:28 | tall&curly
Asi mi neuvěříš, ale naprosto s tebou souhlasím. Všichni jsme a priori zjednodušující hlupáci a kdo odbornými uměleckými pojmy neobhájí svůj kritický názor, nepřesvědčí nás nikdy, že je intelektuálem! :-)) Dělám si legraci, neberme se tak vážně. I kultura je jen hra. A tahle komerční doba ničí všechny hodnoty v oběť jediné. Prodejné. Hodnotu nahradila cenou; uměleckost popularitou.
26.04.2018 13:20:03 | Lighter
Nejde o odborné pojmy. Jde o to, že nelze říct, že uměleckost je nahrazena popularitou, když není jasně definováno, co je "uměleckost". To stejné pak i s cenou a hodnotou.
Jestliže ty pojmy nemají jasný význam, pak těžko v jejich jménu někoho označovat za hlupáka.
26.04.2018 14:19:16 | tall&curly
Dnes je doba , která vše, hodnoty i postoje relativizuje. A za hlupáka označuji výhradně sebe, to je jediné naprosto jasné! :-)
27.04.2018 12:28:22 | Lighter
Tak nevím, napsal jsi tohle: " (...) A hlupáci, kteří si to neuvědomují, si moji ironii zaslouží." Nějak ses do toho zamotal, jako vždy.
27.04.2018 13:31:44 | tall&curly
Nezamotal, všichni jsme hlupáci, takže ironizuji nejraději sám sebe. :-)
29.04.2018 10:30:52 | Lighter
Trochu mi to připomíná obvyklou strategii "když nemám stanovisko, svedu to na humor, nadsázku, ironii".
01.05.2018 14:49:57 | tall&curly
Tak myslím, že moje vtipy lidé jako ty "z neschopnosti hlouběji emotivně chápat je častěji neumějí ocenit", abych citoval sám sebe. :-)
02.05.2018 13:05:20 | Lighter
Ano, já se tím netajím, že zdejší všem zřejmé hluboké emoce jdou většinou mimo mě.
03.05.2018 07:19:24 | tall&curly