Anotace: čtvrtý
Mezi touhou poznat pravdu, a touhou prezentovat pravdu,
leží nesmírně hluboká propast rozdílných úmyslů a motivací.
Mezi touhou nikdy pravdu nepřiznat a touhou prezentovat lež, neleží ani ta nejmenší trhlinka...:-D
01.08.2022 12:21:20 | Lighter
a to je dobrý!;)
01.08.2022 12:23:19 | Sonador
Ale vyplývá z toho něco špatného až psychopatického: Aby byli lidé jako lháři úspěšní, musí skutečně pravdu znát? :-) Odpovím si sám: Bohužel ne, klidně lhát můžeš, i když ničemu nerozumíš...
01.08.2022 12:27:34 | Lighter
s tím asi nemůžu souhlasit, to o čem mluvíš, není lež, ale názor, ten můžeš mít, i když ničemu nerozumíš a jsi úplný blb:D ale lež to není;)
trochu vážněji - nejúspěšnější lži jsou přeci poupravenou, nebo pokřivenou pravdou - zjevné jasné lži, přeci skoro nikdo neuvěří... nejúspěšnější lháři samozřejmě pravdu velmi dobře znají (navíc kdyby ne, nelhali by) a to je na tom nejvíc psychopatické - 99% pravda, jedno procento lež...
jo.. a jasně, i lhát můžeš, když ničemu moc nerozumíš a jsi blb:) jen to bývá míň sofistikované...:)
01.08.2022 12:41:05 | Sonador
A není to trochu přehánění, přeceňování až zbožňování lhářů, jak jsou panečku na nebi chytří? :-)) Myslím, že je to běžný předsudek způsobený jejich úžasnou (sebe)propagandou, protože skuteční psychopaté jsou úžasní lidé, oblbnou každého (hlupáka, jak ostatní arogantně vidí)...Ve skutečnosti jsou to veřejní škůdci bezcharakterní...
02.08.2022 11:33:39 | Lighter
Dva řádky a co to zde vyvolalo za debatu:).
Za mě..se nedá
v touze pravda hledat:
Touha je niterní potřeba,
kterou nelze ovládat,
pravda má spousty zrcadel
a pohledů..těžko se jí dopídíme.
V pravdě touha..to jen ta
..touha chtít poznat pravdu
..ale rychle nás to přejde:).
Toužit mít pravdu..komu se to daří
našel klíč k věrným ovečkám. :)
No...
Já jsem se tu jen tak mihla
a se zas trochu zavlnila
v tvém milém jezírku**
Měj se krásně Son*:)
31.07.2022 21:35:44 | jenommarie
Maruško.. já to napsala asi před třemi týdny, měla jsem včera jakýsi "vnuk" to sem dát.. a nelituju, ovšem tedy debata podle mě vypadá trochu jinak:)
a tys to vzala úplně z druhého konce, proč ne? a tak já jen stručně v bodech:
věřím, že nepřejde, je li to opravdové;)
a - s těmi ovečkami je to trefné...
jsem za tvé mihnutí a zavlnění ráda.. krásný den Ti přeju*
01.08.2022 11:52:22 | Sonador
A možná je to blíž než si myslíš, Soníku .) třeba rozhodnutí .)
31.07.2022 14:22:53 | Constantine
Constíku:) nejsem si jistá, že tě dobře chápu, řekni mi to jinak;)
01.08.2022 11:45:59 | Sonador
žádná propast přece být nemůže, ne? Je jen iluze. Tu si děláme sami a to rozhodnutí ji buď vytváří nebo ne .) Spojuje, či rozděluje.
01.08.2022 16:04:00 | Constantine
...pravda není...jen naše mínění...
31.07.2022 13:29:33 | Marten
samozřejmě že pravda je, kdyby nebyla, nebylo by nic;) ...s tím zbytkem souhlasím:D
01.08.2022 11:46:51 | Sonador
Kéž Bůh dá rozluštění.
A objetí víří z mých dlaní.
Jsem pro Tebe, drahá
a srdce mé k Tobě pádí.
Pravda je vnitřní.
Jsme spolu a za ruku se bereme jako ptáci tažní.
Přeji den milý a krásný.
31.07.2022 13:01:23 | mkinka
Ten pseudopozitivni hihňálismus musí jednou dožrat každýho.
31.07.2022 12:50:41 | MonoGame
no, já se nebráním skoro ničemu, ale jsou jisté hranice... když se to ještě spojí s nabubřelou drzostí a osobními komentáři o tom jak se autor cítí a proč co dělá, docela to ve mě vře... takže radši jdu pryč...
mávám, snad je ti aspoň trochu dobře*
31.07.2022 12:53:01 | Sonador
Možná není každá pravda vhodná každé prezentace, ale máš pravdu ;-)
31.07.2022 12:38:00 | Slav Milo
:)
jen chci ještě zdůraznit, že ten text neříká, že by jedno, nebo druhé bylo dobré, nebo špatné... jen že je v tom rozdíl... touha poznat Pravdu je velmi tichá a nenápadná - pramení z duše, a ze srdce... naopak filozofování - snaha prezentovat pravdu, uchopit ji do slov, je záležitost hlavy a z velké části ega (znám, jako každý, velmi dobře obě polohy, a myslím, že jsou v pořádku, jen by se neměly zaměňovat)
hezký den*
31.07.2022 12:51:03 | Sonador
Touha poznat pravdu je tedy takové přijímání a touha prezentovat pravdu je takové dávání? Jako třeba s muzikou, kdy muzikant cvičí skladbu, tak dlouho, než ji prezentuje před publikem. Myslím, že to tak nějak je. S tím, že tu pravdu, kterou jsem přijali můžeme ještě obohatit ;-)
31.07.2022 15:08:36 | Slav Milo
zajímavý pohled - nakonec i ta motivace k tvorbě a její prezentaci může být různá...
mi se moc nechce začínat debaty na téma pravda a co to je, ale dovolím si - podle mě Pravda je ucelená, buď je, nebo není... není míň pravda, nebo víc pravda, není tedy možné k ní něco přidávat... k našim pohledům, vhledům a názorům ovšem ano...
01.08.2022 11:43:39 | Sonador
pravda je pravda to máš pravdu, ale je jí málo. Někdy se však hodí i levda ;-)
01.08.2022 21:11:16 | Slav Milo
cestami plnými výmolú dej se na cestu o-bejdo zahlédnuvší jednou podolek pravdy!!!* :-D* ST*
31.07.2022 12:00:30 | Frr
Tak tomuhle vůbec nerozumím:) čtu poněkolikáté a nic. Asi to bude tím, že já pravdu zatím neznám. Krásný den přeju:)
31.07.2022 11:12:10 | paradoxy
...tož sa trochu snažmá dyťk je to yasný :)*vzdychátko
31.07.2022 11:34:52 | J's ..
Jasný vzdychalátko:D, to mě teda nenapadlo. Díky Js, dals tomu nový rozměr:)*
31.07.2022 11:38:58 | paradoxy
:D kuju Js je dneska hodný dýchaláskou:)*
31.07.2022 11:43:09 | J's ..
Já dýchala dnes migrénovourudobolkou a teď vygumovaná krásnovtipem:)
31.07.2022 11:47:36 | paradoxy
****novou********** a teď ***um**** krásnovtipem:) žeyá Ti to ohvězdím:)
31.07.2022 11:55:12 | J's ..
Tvé indiánské jméno dnes být dýchalaska hvězdička blýskavá:) ty umět um veselení blýštění:*
31.07.2022 12:03:02 | paradoxy
vám zřejmě přijde to co tady provozujete v pořádku, mně ale ne, běžte si hrát někam jinam, dík...
31.07.2022 12:12:28 | Sonador
omlouvám se, ale tak si můžeš hrát s námi, ne? ...jstlit o ej envhod, můžeme našeme koemntáře poslat na pravdu bóoží.. :)pěkný den*
31.07.2022 12:20:37 | J's ..
Odcházím a omlouvám se.
P.S. třeba tě to někdy zpětně rozveselí.
31.07.2022 12:15:11 | paradoxy
Ty nikam nechoď, to jsem udělal já, že sjem do teho šel, zůstaň, já už du*
31.07.2022 12:23:32 | J's ..
Dík, žes to vzal na sebe. A já se teď zkusím vážně poznamenat k psanému původnímu textu, že je to skutečně povzdech. Autor je nejspíše něčím rozrušen. Zní to velmi chytře, ale pokud autor pravdu nepoznal stejně jako jsem nepoznala já, je to pouze kázání o ničem. A pokud se mýlím, a tak to klidně může být, smysl mi to bohužel nedává ani tak, ale co nadělám, snad jednou pochopím neuchpopitelné. Hezký den Son:)
31.07.2022 12:35:56 | paradoxy
Zní to chytře, protože to je chytré...
Ona nepíše prázdné věci.
31.07.2022 12:52:59 | MonoGame
Ano, souhlasím s tebou, Son je chytrá žena. A jenom ona může rozvázat ten gordický uzel. Pokud ví pravdu, mohlo by to dávat smysl, jinak bohužel píše pouze o svém pohledu na pravdu jako my ostatní. Son není to nic proti tobě.
31.07.2022 13:00:57 | paradoxy
Já bych Ti to začal vysvětlovat tak, že povzdech může být nad tou propastí... a ještě že máme křídla:) ahoj*
31.07.2022 13:40:07 | J's ..
Kde se tam proBůh píše o nějakém vědění pravdy...
Je to skoro až pragmatická úvaha, hluboká úvaha - není to jen nějaký pohled.
31.07.2022 13:29:10 | MonoGame
Je tam napsáno touha prezentovat pravdu což předpokládá vědění pravdy. A prosimtě neber si ode mě věci příliš osobně.
Pokud zveřejníme nějakou úvahu, dá se předpokládat, že nad tím budou ostatní přemýšlet.
31.07.2022 13:32:15 | paradoxy
Sním či bdím... jak osobně?
Diskuse je snad o díle,
nic ad personam...
Zůstaňme u toho prosím.
31.07.2022 13:37:38 | MonoGame
Velmi ráda s tebou zůstanu v neosobní klidně hladině. Můžeš mi prosím odpovědět na mou úvahu nebo chceš li otázku, že touha prezentovat pravdu předpokládá vědění pravdy?
31.07.2022 13:40:05 | paradoxy
Touha prezentovat pravdu zakládá nutnost mít nějakou (subjektivně).
Na tomto se shodneme...?
Měl jsem ale na mysli, že o tom ta úvaha není.
31.07.2022 14:11:09 | MonoGame
Na tom se s tebou shodnu, je to tak.
O čem ta úvaha je, o tvém pohledu na ni, mi řekni, budu ráda.
31.07.2022 14:18:03 | paradoxy