(demo(no!)kracie vítězí)

(demo(no!)kracie vítězí)

 

 

 

Není většího trapného ticha a zklamání občanského jako den po volbách.

Můžeme si za to VĚTŠINOU sami.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor Lighter, 23.10.2017
Přečteno 740x
Tipy 6
Poslední tipující: piťura, Frr, Akyš
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Mně se ten výprask zavedeným a už také pořádně zprofanovaným stranám líbí a ze svého okolí vím, že nejsem zdaleka sám - voličům s nimi konečně došla trpělivost, bylo podle mne víc než na čase. ODS už si katarzí prošla dřív, teď jsou na řadě další. Aspoň v tom tentokrát demokracie zafungovala docela hezky a sympaticky... (Nejsem přitom volič ANO a už vůbec ne SPD, aby si snad někdo nemyslel, že to je pravý důvod mé spokojenosti...) ;-)

23.10.2017 17:00:19 | Amonasr

líbí

Vidím to podobně, politická kultura je sice na dně, ale má to svá pozitiva. Uvidíme jaká, jestli se nějaká vláda vůbec složí. :-)

Na druhou stranu, volby nikdo nevyhrál, všichni prohráli. Málokdo si to uvědomuje. Získal někdo většinu ze všech voličů? Ne. Získal někdo většinu ze zůčastněných voličů? Ne. Jen 30%? Takže po přepočtu na celek pouhých asi 18%? Vždyť je to NEDEMOKRATICKÉ s tak trapně bídnou podporou chtít samolibě vládnout. Všichni zase prohráli, hlavně my jako občané. Jako v každých volbách.

24.10.2017 11:30:07 | Lighter

líbí

Nevidím v tom zatím nic nedemokratického. Nesdílím přesvědčení, že k vládnutí je nutná pohodlná většina, aby tak mohla směle válcovat všechny ostatní, kdo jí jakkoliv překáží. Ten letošní výsledek nutí všechny k hledání konsensu a kompromisu a v tom je podle mne velká šance pro demokracii - aby se partaje začaly konečně učit domlouvat, věcně si naslouchat a hledat přijatelná východiska (nejsem samozřejmě naivní, vidím v tom zatím jen šanci, nikoliv záruku). Tedy pokud to nedopadne jako opozičně smluvní vládnutí ODS a ČSSD, kdy šlo pouze o pro stát devastující dělení kořisti, jehož důsledky, včetně obludného korupčního prostředí, si neseme až dosud, a nebude jednoduché s tím něco doopravdy udělat... Takže uvidíme... ;-)

24.10.2017 11:43:33 | Amonasr

líbí

Ano, opoziční smlouva byla to nejhorší, co jsme zatím zažili. Ale jsi idealista, co se týká vyjednávání. Hledání konsenzu, programový průnik, kompromis? Demokracie končí volbami, po nich jde nekompromisně o mocenské zájmy a byznys. Teď už jednají obchodníci na nekontolovatelném trhu kapitalismu. Ne nejsem pesimista, jen realista. :-)

24.10.2017 11:55:04 | Lighter

líbí

Ano, to zní velmi realisticky :-)) Já si v sobě ale rád pěstuju špetku toho idealismu - co kdyby se náhodou někdy něco změnilo třeba i k lepšímu, proč o tom alespoň nesnít... ;-))

24.10.2017 13:59:45 | Amonasr

líbí

Hezké, ale žádné škatulkování mě příliš neomezuje. Užívám si škatulky skeptika, ale jsem spíše realista; nadávám na naivní optimisty, ale v hloubi duše bych rád byl idealista. :-))) Ono je asi dobré se na věci dívat z různých pohledů, neustrnout na jednom.

24.10.2017 21:58:28 | Lighter

líbí

Jo, naprosto chápu... Já se vlastně do jakéhosi strategického optimismu asi spíš podvědomě nutím - ono to pomáhá tak nějak líp a veseleji přežít... :-)

25.10.2017 11:16:26 | Amonasr

líbí

Máš pravdu, to je zřejmě nejlepší strategie. Aspoň je člověk víc v klidu a o to jde. :-)

25.10.2017 13:55:05 | Lighter

líbí

;-)

25.10.2017 22:14:37 | Amonasr

líbí

...uvidíme, čas ukáže.

23.10.2017 11:13:18 | Šípková Růženka

líbí

Čas ukáže všem záda, jako obvykle. Něco se možná změní, nikdo ale netuší jestli k lepšímu nebo horšímu. Obvykle k obojímu a jak pro koho. :-)

24.10.2017 11:31:27 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel