♪♪♪
Úspěch těch pár lidí z bohaté vrstvy majitelů ekonomicky mocných firem, co všechny
krize přežijí a ještě více na nich zbohatnou, je častou příčinou úpadku všech ostatních,
co nepřežijí, když neuspějí. Prý se tomu říká přirozený výběr, když většina společnosti
neúspěšně živoří. Nižší vrstvy skrývají zklamanost a stydí se přiznat, že moc dobře se
nemají; spíše špatně. A časem se s tím špatným smiřují, nic jiného nezbývá. Sociální
role masy ekonomických obětí musí být naplněna, dav nespokojených umlčen.
Když už ani nemají sílu protestovat, natož bojovat o své práva za lepší
podmínky, říká se tomu tvrdě pravicově ale hezky eufemisticky
sociální smír a společenská hierarchie.
Z tvého péra mi to přijde jak nářek vznikající střední vrstvy.
29.10.2024 23:29:37 | Papagena
Možná jsi trefila správně, protože střední vrstva by měla být pro společnost podstatná. Ale pokud jde teprve o "nářek vznikající střední vrstvy" pak je něco špatně...
30.10.2024 10:42:36 | Lighter
Zde v panoptiku - v srdci Evropy má se každý luxusně. Taková Bangladéš je na tom mnohem hůře. A největší problém budou mít v Číně, kde povolili kdysi "pouze jedno dítě", takže zestárnou a nebude je tato generace "jedináčků " moct uživit. A USA a jejich problém s Fentanylem a podobnými a silnějšími preparáty o tom ani nemluvě. Díky za panoptikum české a za pitnou vodu, elektriku a mír.
29.10.2024 11:38:36 | Krahujec
O to víc by měla tato společnost dávat bacha, aby se nedopustila těch chyb, které by z věcí nynějších nestal jen stín věcí minulých. Zajímat se, nebýt lhostejným, umět sice tolerovat, ale nesehnout se.
29.10.2024 11:52:15 | jkl
Společnost dokáže obvykle ústy odborníků, co tomu rozumí, jen planě kecat, když je "politicko-ekonomicky neprůchodné" něco s tím udělat; třeba vymyslet odborný výraz simulakrum...
29.10.2024 12:26:50 | Lighter
Díky. Do diskuzí a argumentů se pouštět nebudu. Kdo chce vidět, vidí... Ale vždy si u takových diskuzí vzpomenu na slavné středověké parodické dílko "Podkoní a žák", kdy se chudáci hádají, kdo se má líp...A popravdě, moc se toho, co se týká lidských životů, k lepšímu nezměnilo; chudáci zůstali chudáky, jen v jiných modernějších okolnostech a problémech...
29.10.2024 11:47:32 | Lighter
příčina lidské bídy spočívá nejvíc v duchovní rovině...být bohatý neznamená jen mít, ale především to vědět. Přetrvávající stav, vlastně trvalý stav mysli většiny lidí je Mám málo, bez ohledu na to, zda to má reálný podklad v hmotné úrovni. Proto jsou skutečně chudí asiaté spokojení a relativně bohatí Evropané věčně nespokojeni.
29.10.2024 11:56:32 | zase já
Přesně tak, ve "zblblé nespokojené" mentalitě davu a z ní plynoucí neschopnosti si čehokoliv vážit je největší problém, propaganda nepřirozeně přehnaného nezdravého konzumu a luxusu je všudypřítomná až se stane podprahově "normální"...Takže příčina je v nezdravé mentální či duchovní přizpůsobivosti lidí i tomu špatnému, co si taky říká pokrok...
29.10.2024 12:33:37 | Lighter
Každý národ a kultura je jiná. Tohle by mohl člověk studovat desítky let a třeba i vyzkoušet si v těchto státech žít a vše porovnat...od ekonomiky...zdravotnictví ...důchod.systému...až po duchovní úroveň obyvatel. V tomhle by jistě spousta lidí našlo novou životní cestu a přáli by si vycestovat. Většina lidí však jde za lepší životní úrovní, což je logický.Málokdo odejde třeba do Tibetu. Jde o to,že si člověk najde to, kde a s kým mu je dobře.Někomu je dobře v Reykjaviku, někomu na Falklandech a někomu v Japonsku.
29.10.2024 16:52:22 | Krahujec