Anotace: 982 Vzpomínka na E. Fromm
Sbírka: Blbá Moudra a Černé Ironie
Kapitalismus je smrt humanismu. Nejde bohužel o zvučné a prázdné politické antiheslo,
ale o každodenní realitu běžných mezi(ne)lidských vztahů.
Daleko horší smrt byl socializmus nebo dokonce komunizmus. Nikdy se neuskutečnily, jsou to jen prázdná hesla na oblbování davů. Pozoruhodné, tyhle spolky vždy vedli dětičky-netáhla-darebové bohatých ctihodných rodičů.
Já bych na Frommův demokraticko-humanistický socializmus nevsadil pětník. Už pojem "západní marxista" je lehce šílený idealizmus. Bláboly pana Dubčeka o lidské tváři socializmu? Normoš, výměna koryt. Never more!
08.04.2019 22:14:05 | Lesan
Ano, každá ideologie je nebezpečná tím, že se dá "schopnými" lidmi zneužít "ve jménu dobra, pokroku, demokracie.."apod. k strašným věcem. Tak už to s utopiemi a jejich hesly-ideály bývá. Za komunistů jsme to zažili, zažíváme to za kapitalistů...Pokud jde o E.Fromma je to tak, že byl skvělý psychoanalytik a jeho přesahy do sociologie byli dobré v tom, co znal na vlastní kůži, to jest kritika "kapitalistického" a horší už v tom, co prakticky neznal, jen teoretizoval, toho "socialistického"...i když i to kritizoval, konkrétně "sovětskou cestu". Proto dostal tu divnou nálepku "západní marxista". :-)
09.04.2019 11:00:49 | Lighter
Moje mašinka vykolejila patrně na slově "to". Ukazovací zájmeno jistě na něco konkrétního ukazuje, ale na co?. Je to kapitalismus nebo celý ten výrok? Nebo to co v textu teprve přijde? Tam jsem se zasekl a dál pak ztratil.
08.04.2019 16:10:38 | Karel Koryntka
Ok, dobrá technická, změním trochu text a vyhnu se hloupému "to". Díky. :-)
08.04.2019 17:00:54 | Lighter