Anotace: za spolupráci, respektive poskytnutí "své verze" děkuji Amonasrovi
"Kurtizány prodávají svá těla, básníci své životy, otázkou je, kdo je na tom hůř?"
Amonasrovo "verze:"
“Kurtizány nabízí veřejně svá těla, básníci své životy, otázkou je, kdo je víc promiskuitní?"
Osobně si myslím, že básník je na tom hůř. Ovšem co s tím udělá varianta, když básníkem je samotná kurtizána, to fakt netuším...
13.05.2017 23:24:39 | Koblížek
Osobně si myslím, že básník je na tom hůř. Ovšem co s tím udělá varianta, když básníkem je samotná kurtizána, to fakt netuším...
13.05.2017 22:57:27 | Koblížek
Osobně si myslím, že básník je na tom hůř. Ovšem co s tím udělá varianta, když básníkem je samotná kurtizána, to fakt netuším...
13.05.2017 22:56:22 | Koblížek
Takto se na to asi nedá dívat, páč řemeslníci by potom prodávali své ruce, učitelé učitelství, vědci vědomosti a všichni dohromady svůj čas. Navíc to všechno prodávají obchodníci. My všichni ostatní jenom makáme.
Básnictví, jako jakékoli jiné umění (třeba programovat) je v podstatě řemeslo...
Prostě jsou na tom ze všeho nejhůř kurvy (ať už se živí čímkoli).
15.06.2015 05:55:57 | Slav Milo
Hůř jsou na tom každopádně básníci, protože ti ještě navíc třou bídu s nouzí.
11.03.2015 19:58:25 | Adramelech
U prvního se smutně pousmál a u druhého usmál posmutněle. Dva výstižné výroky ... a když s nimi někdo nesouhlasí, aspoň za zvážení a zamyšlení stojí. :)
09.12.2014 21:51:59 | ElaJah
Svou verzí bych to asi sám nenazval, pokusil jsem se jen vyjádřit malinko obměněnými slovy Eliščinu myšlenku, s jejímž zveřejněním trošku váhala, protože se mi líbí a můžu se s ní naprosto ztotožnit. Zpočátku jsem měl totiž na Literu velmi silný pocit, že se tu vysvlékám až nepatřičně z kůže, při každém zavěšení textu se mi pokaždé rozbušilo srdce a čekal jsem s obavami na přijetí. Postupně jsem si už přeci jen zvykl, ale stejně si myslím, že každý básník provádí svým veršováním chtě nechtě duševní striptýz, odhaluje své nitro a nese s tím spojená rizika, ručí za své myšlenky a jejich podání svou pověstí i vlastní integritou. Pokud tedy píše opravdu od srdce, tj. ze sebe. Ale byl by to jinak vůbec básník…?
P.S. Zveřejnit obě verze a jmenovat mě i přes mé nenápadné protesty je Eliščino rozhodnutí, které mi nezbývá než respektovat. Svůj ST ale dávám samozřejmě Elišce za její výstižnou a původní myšlenku. A ten název, který vidím prvně, si dovolím ještě vyzdvihnout - výstižnější metaforu básníka si snad ani představit neumím ;-)
30.11.2014 11:37:07 | Amonasr
Jestli Ti to opravdu vadí, tak není problém, klidně Tě smažu. A ten "duševní stritýz" mě rozesmál a rozesmutnil zároveň, protože to je trefné přirovnání...
"Básnictví je takový duševní striptýz" (nebo tak nějak) ;)
A za pochvalu názvu moc děkuju, dlouho jsem si s ním lámala hlavu :o)
30.11.2014 17:14:25 | Elisa K.
Ne nevadí, to není to správné slovo - jen se nerad přiživuju na myšlenkách druhých, zvlášť, když jsou povedené ;-) A ten název mi fakt připadá jako dokonale zhuštěný smysl Tvého aforismu - líbí se mi, když název dílo ozdobí a vroste do něj, což se stává jen málokdy a Tobě se to tady podle mě opravdu skvěle podařilo :-)
30.11.2014 19:04:31 | Amonasr
svlékám svou kůži pokaždé
co naplat
nahá budu dokud budu psát
až usnu, budu zase nahá..napořád...
30.11.2014 13:21:55 | básněnka