GENERAČNÍ NESPRAVEDLNOST

GENERAČNÍ NESPRAVEDLNOST

 

 

Jako děti jsme se museli učit zvládat technologický pokrok od dospělých. Jako dospělí se to musíme učit znovu, tentokrát od dětí.

 

Praha, 11.10.2015

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=SIlJPe0YNQs

 

Autor Amonasr, 12.10.2015
Přečteno 571x
Tipy 20
Poslední tipující: zdenka, Avola, enigman, Frr, Aida, bogen, MARKO, Nikita44, GiovaniDaVinci, Jort, ...
ikonkaKomentáře (46)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

tak kéž je bereme vážně..jinak se nic nenaučíme..ST :-D

12.10.2015 23:56:55 | Frr

líbí

Ano, občas se vyplatí brát mladé vážně, jak k vlastnímu překvapení někdy zjišťuju a občas se tak i zastydím, že si to vůbec musím připomínat ;-))

13.10.2015 21:57:06 | Amonasr

líbí

..a protože se technologický pokrok stále zrychluje, další generace "dětí" se to budou učit ne dvakrát, ale mnohokrát...protože každých pár let budou znovu a znovu, prostě stále "zaostalí"...;-)))

12.10.2015 20:55:49 | bogen

líbí

Myslím, že ty zrychlené cykly učení jsou už teď.

12.10.2015 21:50:26 | A42

líbí

Taky si to myslím - jen si nedokážu představit, jak dlouho se to ještě může takovým tempem zrychlovat, než z toho všichni definitivně zcvoknou...? ;-))

12.10.2015 21:06:37 | Amonasr

líbí

Dovolím si poznámku. Když někomu ten zrychlený pokrok vyléčí nemoc, to zas pak tolik nevadí. Nejsou to přece jenom spotřební předměty, to je až druhá nebo spíš třetí vlna.

12.10.2015 21:39:16 | A42

líbí

Ale já přeci nejsem nepřítel pokroku - s tím, co píšeš, naprosto souhlasím. Na druhou stranu se ale také říká, že dříve lidé stačili ten pokrok vstřebat, že se i lidský mozek vyvíjel adekvátně tomu relativně pomalému tempu změn, kdežto teď už to často nestíhá absorbovat. Z toho roste stres, psychické nemoci atd. Takže jakási hrozba ve vzduchu nejspíš visí - lidstvo si s podobnými strašáky sice vždycky nějak poradilo a snad si poradí i teď - nicméně jen tak mávnout rukou se nad tím taky nedá. Co když se blížíme k nějaké kritické hranici odolnosti lidského mozku, lidské psychiky...? ;-)

12.10.2015 22:29:18 | Amonasr

líbí

Já bych ty člověčí schopnosti neviděla tak černě. Ostatně, stresy byly dříve taky jen si je lidé jinak definovali.

12.10.2015 22:39:47 | A42

líbí

To slýchám z médií od odborníků a (možná zkresleně) parafrázuju, to si necucám jen tak pouze ze svého vlastního prstu ;-))

12.10.2015 22:42:58 | Amonasr

líbí

Pouze jsem pridala nazor, o cucani z prstu tim nebyla rec.Budeme-li dostatecne hledat, najdeme oporu pro nazory takove i onake. Za sebe bych radsi jeste nejaky ten vyvoj snesla. ;-) Hezkou skoropulnoc.

12.10.2015 23:34:41 | A42

líbí

Však ano, diskuse je zajímavá právě rozmanitostí názorů - já taky jen vysvětloval, nikoliv protestoval ;-) A že jsi mimořádně otevřená i disponovaná k technologickému pokroku, to tuším už dávno a můžu před tím jen smeknout :-)

13.10.2015 21:54:01 | Amonasr

líbí

Ale to zase přeháníš. Jestli nosíš klobouk, nech ho na hlavě. Aáá, koukám, že zase skoropůlnoc je tu.
P.S. Radši pokrok v palici než děrné štítky v krabici. :-))

13.10.2015 22:59:25 | A42

líbí

:-D

14.10.2015 14:51:43 | Amonasr

líbí

Pravda.
Můj syn v první třídě dělal úkol do čtení přes Google Translate...nakopíroval si text a pustil si to zvukem. Tvrdil, že čtení je přežitek. Taky chtěl v vánocům vlastní platební kartu... teď má 10 let, zajímá ho rozdíl mezi DPH a daní z příjmů a Firewalls a FTP ...zkouší mně z toho...učitelům nezávidím
:)

12.10.2015 19:05:23 | MARKO

líbí

:-D To zírám – i když jsem asi mohl tušit, že se ta propast mezi mnou a dětmi (nejen) v technologické vyspělosti už bude jen prohlubovat. Já tedy nejenže v tomhle nezávidím učitelům, ale vlastně ani rodičům – udržet si autoritu před současnými dětmi asi musí být čím dál náročnější ;-)) P.S. Mému příteli nedávno dokonce telefonoval jeho roční synovec – mluvit sice ještě neumí, ale na maminčině mobilu si ho už dokázal vytočit, když kamsi na chvíli odběhla… :-D

12.10.2015 21:05:17 | Amonasr

líbí

Šikula

12.10.2015 22:37:33 | MARKO

líbí

:-D

12.10.2015 22:43:23 | Amonasr

líbí

..ztracená generace..:-))
(nemyslím to jako nějakej posměšek);-)
nevím proč, ale působí to na mě hrozně smutně, jako by "technologický pokrok" v textu už byl jen doplňkem pro lepší pochopení;-) asi jsem natvrdlej a opravdu je..:-)

12.10.2015 18:24:51 | GiovaniDaVinci

líbí

:-D Jo, v tom technologickém smyslu nejspíš budeme „ztracená generace“, já se tak tedy aspoň cítím a vím, že to už zkrátka nedoběhnu :-D A jakýpak posměšek – beru to jako suché konstatování ;-) Ale smutný z toho nejsem, to ne - vnímám ten hendikep jednoznačně s humorem. Že to však na Tebe působí smutně, to je pro mě zajímavé – už od dětství totiž na lidi působím nějak smutně, ačkoliv se tak vnitřně zpravidla necítím. Že by se to tak promítalo i do mých textů…? No asi jo… :-)) Ale jinak patřím k těm, kdo si s věkem hlavu vůbec nelámou, umím si najít pozitiva prakticky ve všem, i v tom postupném stárnutí. Dokonce bych snad byl raději ještě o pár let starší, abych už nemusel vůbec pracovat a mohl se věnovat jen a jen tomu, co mě opravdu baví - třeba bych se i něco od dětí ještě doučil... :-D

12.10.2015 21:04:07 | Amonasr

líbí

:-) děkuji za vyčerpávající odpověď;-)
-jo a myslím si, že kdo už se mezi technologie na této bázi narodil, ten s nimi jen může v klidu držet krok, domnívám se že hlavní problém spočívá v skokovém přechodu z jednoho druhu technologie na druhý.
Takže až se z elektriky bude přecházet na něco jinýho (nemusí se stát), nebo přijdou technologie, který budou vyžadovat velké přizpůsobení okolí, potom se začnou ztrácet i iděcka, protože každej to hnedka mít nebude a lidi se s tím budou seznamovat pomalu, nastane pak cyklování "IT" problému..;-)

12.10.2015 21:35:31 | GiovaniDaVinci

líbí

To je zajímavý úhel pohledu - to mě nenapadlo, že by to mohla být jen nějaká skoková záležitost, nikoliv spojité stále zběsilejší zrychlování. To stojí za hlubší zamyšlení - to bych pak byl opravdu jak na potvoru jen jakási "ztracená generace". Ale těm dalším bych tu "neztracenost" docela přál :-D

12.10.2015 22:24:31 | Amonasr

líbí

kdyby každej člověk byl takhle přející a dobrosrdečnej..:-)
k těm skokům: hrany jednotlivých schodů každého skoku když se spojí, vytvoří spojnici, tam jsem jen poukazoval na ten náhlej přechod, ten si myslím je nejvražednější;-)

12.10.2015 22:35:37 | GiovaniDaVinci

líbí

Tak nějak jsem to pochopil a líbí se mi ta myšlenka :-)

12.10.2015 22:50:42 | Amonasr

líbí

ok, díky:-)

12.10.2015 22:58:14 | GiovaniDaVinci

líbí

Myslím, že nás Am jen tak provokuje k diskusi. Technologický nedouk by asi s klidem nesypal básně do viruálního prostoru.
Autem taky jezdíme a už bychom si na něm vlastní rukou mnoho nespravili, i když známe princip motoru. To je se vším, něco umíme, něco ne. Dítko nebude umět navrhnout IT architekturu nějakého systému, to už chce jinou znalost.
Emotivně jsem vstoupila do diskuse, ale prostě mi to nedalo.

12.10.2015 21:49:13 | A42

líbí

jasně, tuším, že na tom Am tak špatně nebude..;-)
bral jsem jeho slova jako takový zhodnocení tohoto problému z pohledu této generace.
jj, chápu, já měl na mysli spíš takovou tu "znalost ovládání" té by se tohle celé mělo i týkat.
znát principy fungování, mít znalost konstrukce, atd.. na to se lidi učí, jsou na to školy, dokonce už jsem viděl celkem dost lidí 40+ kteří tyhle věci znají..v tomhle ohledu;-)

12.10.2015 22:05:05 | GiovaniDaVinci

líbí

Ale tak znám ve svém generačním okruhu samozřejmě mnohé, co jsou na tom ještě hůř než já, ale i pár takových, co dokonce drží krok s mládeží, ovšem to už jsou vysloveně fandové moderních technologií - čili já budu takový uživatelský slabý (pod)průměr :-D Nicméně už fakt nestíhám i triviality - nedávno jsem se na svém laciném Samsungu, který mám už asi 5 let, pochlubil o generaci mladšímu kamarádovi, že publikuju na Literu, a když jsem viděl, jak si dvěma prsty roztahuje obrazovku, aby na to viděl bez brýlí, tak jsem šel do kolen, protože jsem si až dosud myslel, že to umí jen moderní iphony. No, to je od té doby velká úleva i pro mě :-D Nebo se divím po pěti letech, co to přítel mačká v autě za knoflík, o kterém jsem dosud netušil, že k něčemu taky může být... ;-)) Ovšem to, co dokážou s technikou dnešní a příští školáci už nikdy nestihnu umět ani z malé části. Takže píšu jako obvykle s nadsázkou, ale zároveň to myslím i vážně ;-)) Každopádně je fajn, že se tu rozvinula taková dikuze i mezi vámi, díky oběma :-)

12.10.2015 22:20:01 | Amonasr

líbí

..to s tím přibližováním textu mi připomnělo mojí tetu, dokud jsem jí to neukázal, brala si na to lupu..:-))
-rád se vykecávám nu..:-))

12.10.2015 22:29:31 | GiovaniDaVinci

líbí

Tak to jsem rád, že v tom nelítám sám, Tvoje teta je moje krevní skupina - pozdravuj ji ode mne :-D P.S. Já se ale za svoji IT negramotnost stydím, ne že bych se tím chlubil... :-/ :-D

12.10.2015 22:31:54 | Amonasr

líbí

..jo a vyřídím pozdravy;-)

12.10.2015 22:38:30 | GiovaniDaVinci

líbí

to je cajk;-) koukni na mě..co tu píšu za výtvory..a ještě se s tím chlubím:-))
jsem taky takový slabý podprůměr..akorát ve světě písmenek;-)

12.10.2015 22:37:59 | GiovaniDaVinci

líbí

:-D Nejsi ;-) Píšeš zajímavě, vůbec ne špatně a má to dokonce vzestupnou tendenci - tak jen piš dál a chlub se, máš čím :-)

12.10.2015 22:49:05 | Amonasr

líbí

děkuji za povzbudivá slova;-)

12.10.2015 22:57:23 | GiovaniDaVinci

líbí

;-)

13.10.2015 21:49:01 | Amonasr

líbí

:-D :-D :-D
Tak teď jsem se musela nahlas rozesmát s tím 40+. Jo najdou se a dokonce i když k tomu plus ještě trochu přidáš.

12.10.2015 22:16:45 | A42

líbí

dobře, tak teda 40++ no..:-))

12.10.2015 22:18:43 | GiovaniDaVinci

líbí

..a je dobře, že jsi se rozhodla vstoupit do diskuze (mohu-li tykat), jsem rád, když mohu s někým podiskutovat, sdílet názory, slyšet názory ostatních, to mi může jen a jen dát;-)

12.10.2015 22:13:58 | GiovaniDaVinci

líbí

Tady si všichni tykáme, to nikdo neřeší.

12.10.2015 22:19:05 | A42

líbí

ok, já jenom, aby nebylo foajé..:-)))

12.10.2015 22:20:02 | GiovaniDaVinci

líbí

jojo, je to tak. já se třeba ještě nenaučil pořádně vypalovat CD, a ono se to prej už nedělá, že prý nějaké mp3 - xx :-DDD no, ale zase umím pomocí šestiboké tužky úžasně rychle přetočit na druhý konec magnetofonovou kazetu :-DDD

12.10.2015 18:17:38 | hledač

líbí

Ty to na nás jen zkoušíš, viď?
Jen tak na okraj mp3 je formát uložení dat, zatímco CD je nosič. A mimochodem muzika z mp3 není nic moc, ten formát té informace dost poztrácí.

12.10.2015 21:42:48 | A42

líbí

:-D Jo, tak nějak to mám taky ;-))

12.10.2015 21:02:36 | Amonasr

líbí

...tak to mne upřímně rozchechtalo...:-)))

12.10.2015 16:11:14 | Jort

líbí

Pak to splnilo svůj účel – díky ;-))

12.10.2015 21:02:11 | Amonasr

líbí

Nepodceňuj se. :-)))

12.10.2015 15:14:51 | A42

líbí

Já se nepodceňuju, jsem jen realista ;-))

12.10.2015 21:01:55 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel