o stínu

o stínu

 

 

 

 

Jestli se ti kdy podařilo překročit svůj stín,
na chvíli se zastav a zamysli nad tím,
co to opravdu znamená...

 

Nikdy to nebyl tvůj stín,
celou dobu to byl stín někoho jiného.

 

 

 

 

 

 

 

Autor Sonador, 28.02.2023
Přečteno 354x
Tipy 21
Poslední tipující: mravenec, jort1, zdenka, šerý, Jarunka, La Suneteto, Květka Š., Fialový metal, Protos1182, mkinka, ...
ikonkaKomentáře (56)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

...těžko říct zdali vůbec něco vlastníme

02.03.2023 08:30:56 | jort1

líbí

něco určitě ano:) třeba zodpovědnost...

03.03.2023 09:57:36 | Sonador

líbí

Svůj stín mám ráda, neboť mi dává víru, že ještě stále žiji .-)
Až ho neuvidím...co bude pak?
Zajímavý aforismus na dlouhé debaty, kterými stejně nedojdeš k jádru .-)viď Sonador?

28.02.2023 22:55:05 | Jarunka

líbí

děkuju Jaruško* ...stín je jen stín...

01.03.2023 00:31:20 | Sonador

líbí

Pěkný citát.

28.02.2023 19:34:08 | mkinka

líbí

mám radost, že se někomu líbí:)*

28.02.2023 21:04:23 | Sonador

líbí

Objímám.

02.03.2023 15:52:12 | mkinka

líbí

:)*

02.03.2023 19:59:15 | Sonador

líbí

Stín můžeš pouze zalehnout, nikoli překročit a to je konec stínu, ale také stínotvůrce. Nebo sečkat noci a po špičkách vypadnout...... .

28.02.2023 19:32:43 | END

líbí

ha! to je ono:) a k věci... děkuju*

28.02.2023 21:04:58 | Sonador

líbí

Přijde mi, že je tam těch stínů nějak moc. Čistě v množství slov na pěti řádcích.

https://bit.ly/3KKc46x

28.02.2023 19:28:08 | Šabrej

líbí

zvažovala jsem variantu:
"Nikdy nebyl tvůj,
celou dobu to byl stín někoho jiného."
jenže mi to prostě přišlo chudé, myslím, že tady to opakování není na škodu... hele nevim:)
a děkuju, opřečtu;)

28.02.2023 20:52:38 | Sonador

líbí

volil bych jiné slovo místo stínu, protože v hlubším smyslu to nedává smysl .)

třeba představa, strach a tak .)

28.02.2023 17:34:38 | Constantine

líbí

to asi neklapne, když je to postavené na "svůj stín nepřekročíš":)

28.02.2023 17:39:51 | Sonador

líbí

když myslíš, podle mě je to tak, že lidé musí překročit své představy a jiných, aby pochopili mnohé lži a podstatu života .)

28.02.2023 17:47:43 | Constantine

líbí

to je pravda, ale je to o něčem jiném...

28.02.2023 17:50:26 | Sonador

líbí

P.S. ...strach i představa je vždy jen tvoje;)

28.02.2023 17:47:22 | Sonador

líbí

právě že není(nemusí a v tom je mnohé skryto

28.02.2023 17:48:22 | Constantine

líbí

nemluvím o tom, co je způsobuje, nebo jestli je člověk převezme... ale jsou opravdu jen jeho... stín může vrhat cokoli jiného...
ještě jednou, je to metafora;)

28.02.2023 17:49:34 | Sonador

líbí

vím, co to je, ale i není, protože to může být zavádějící .) jak mi napsal jeden zde, co tě má taky rád, tyhle "facebookový lovecitáty jsou děs" a to nechci být při citaci vulgární :) ale pokud jsi moudrá žena, jistě víš, co to je a proč mnohé věci jsou takové jaké jsou .)

28.02.2023 17:53:37 | Constantine

líbí

nic zavádějícího na tom není... je to metafora, a jako taková má více vrstev, jak ji kdo pochopí není moje věc a neovlivním to, když se mě nikdo na nic neptá;)
invektivum přejdu... a hry na "pokud jsi moudrá žena" apod. hrát nebudu... to je ode mě vše...

28.02.2023 18:02:47 | Sonador

líbí

no nic, jdu tedy se svými myšlenkami a pocity dál .) tady jablíčko nepadne daleko od stromu poznání .)

28.02.2023 18:08:14 | Constantine

líbí

stín se překročit nedá...jak překročit sama sebe, že?

28.02.2023 17:17:07 | stormeater

líbí

ano na tom to stojí... jde mi tady spíš o to, že je spousta věcí, co nejsme my (nebo nejsou naše), i když jsme uvěřili, že ano (z různých důvodů)

28.02.2023 17:42:50 | Sonador

líbí

fígl je v tom, že stín je tvůj...jen si to musíš přiznat, poznat ho, přijmout a nikdy už nenechat jednat za tebe... jak snadné se to zdá, když to víš a jak nemožné, když ne.... ;)

28.02.2023 20:00:00 | stormeater

líbí

ano, z toho vycházím... a jdu kousek dál;)

28.02.2023 20:50:35 | Sonador

líbí

tak v tom případě nezbývá než popřát ti, ať se tvá cesta dobere zdárného konce...

28.02.2023 22:32:41 | stormeater

líbí

bylo by naivní domnívat se, že tahle cesta někdy končí... a tohle tady je její součástí, a za to jsem moc ráda...

01.03.2023 00:30:41 | Sonador

líbí

Vyjít ze stínu, viď? Ať to vrhá kdokoli (cokoli). Být svůj. Jde o to poznat co to je být svůj. Krásné, Son.

Pár jasných řádků a taková debata o své pravdě, zvláštní.

28.02.2023 19:04:15 | Violka divotvárná

líbí

mám radost, že mi někdo rozumí!:)
nojo, ale vlastně tématicky - jsme si trochu zavrhali a zastínili:D

ještě douška, když už jsme při tom: největší stín vrhá ego...

28.02.2023 20:54:50 | Sonador

líbí

A že jich tu je!

28.02.2023 21:09:23 | Violka divotvárná

líbí

a musím přiznat, že i moje se ozvalo! ale umím ho krotit... navíc mám dnes omluvenku - jsou dny, kdy se ženy neprovokují:D

28.02.2023 21:21:13 | Sonador

líbí

...
"Stíne, počkej tu se mnou, až bude tma.
Budu tě prosit, protože noc bývá zlá.
A když se budeš nudit, můžeš mě ze sna budit,
jsem tady za prací, chci chytit vítr."
...

28.02.2023 17:15:33 | La Suneteto

líbí

našla jsem si;) ...a přijde mi to docela trefné*

01.03.2023 00:35:01 | Sonador

líbí

Jedna z mých nej klasik. Autor tež. :-)

02.03.2023 18:45:56 | La Suneteto

líbí

Rozumím Ti.
Ať den máš krásný Sestřičko.

28.02.2023 15:10:58 | Fialový metal

líbí

děkuju a Ty taky;)*

28.02.2023 16:29:50 | Sonador

líbí

Svoje stíny nepřekračuju, spojuju se s nimi, abych je pochopila a byla celá:). Stíny ostatních jsou mi občas světlem :)

28.02.2023 14:36:02 | paradoxy

líbí

Vstoupím bez pozvání Paradoxy.
Promiň.
Stín bytosti není pouhé pochybení světla, které dál neproudí do vesmíru.
Materialistické pojetí ;-))
Půlky osobnosti.
Né celé je polovičky menší.
Vrhá se do nekonečné tmy ... dalších pochybností o realitě.
Z pohledu hvězdáře i když rotuješ nad malinkou louží v které se Tvůj úsměv odráží ... brzdíš svojí malinkou bytostí světlo a tma zastíní Tvůj odraz stínu.
Paradox tmy je právě pohlcené světlo našeho vnímání i citů.
To samé ... si představit lze o půlnoci.
Co vlastně jsme.
Když jsme ... ve stínu vlastní Země a bloudíme.
(Nebo možná jen touhy ... Pocitů ... Nepochopení poslání čím jsme.)
Hmotou nebo energií nebo filtrem všech pochybností.
Když zavřeš víčka.
Když padají hvězdy.
Když polární záře svítí nad krajinou.
Co je vlastně paradox.
Míra znalostí.
(Nebo zaslepení vlastní mocí.)
Den je krásný a jaká je cena noci.
Ať přemýšlím jak chci ... někdy nevím.

28.02.2023 16:35:10 | Fialový metal

líbí

Nejprve ti chci poděkovat za reakci. Co dál ti k tomu říct? Stín ve skutečnosti vůbec neexistuje, v dualitě ano, jinak by nemohlo nic vzniknout:) je negativní myšlenka vždy negativní a stínovitá? Paradox existuje jenom pro lidskou mysl, protože většinou nejsme schopni chápat, že ano může být ne a ne může být ano nebo, že může být platné všechny různé možnosti. No a nakonec v sobě máme vnitřní kompas lásky, a to k životu stačí:)

28.02.2023 16:54:48 | paradoxy

líbí

Děkuji Ti.
Kompas lásky ... budu používat ve dne i v noci.
Ještě se vrátím ale až večer.
Díky za parádní vysvětlení.
PA

28.02.2023 17:03:39 | Fialový metal

líbí

proto jsem to napsala, svůj stín překročit nejde... problém ale je, když se snažíme přijmout a integrovat něco, co vůbec není naše... většinou proto, že jsme to nerozpoznali...

tomu že jsou světlem nerozumím?;)

28.02.2023 14:39:37 | Sonador

líbí

V tom co je a co není naše (konkrétně tady stín), je velmi jemná hranice. Jakýkoliv pocit ze stínu jiného je můj pocit, je to to SVĚTLO, kdy se můžu hodně dozvědět zase o sobě.

28.02.2023 14:44:35 | paradoxy

líbí

ano, proto se může stát, že zaměňujeme...

myslela jsem si, jen mě trochu zmátlo to světlo;) a souhlasím... no, si bezezbytku rozumíme... krásný den přeju;)*

28.02.2023 14:49:46 | Sonador

líbí

Jsem ráda, že si rozumíme, krásný den i tobě :*

28.02.2023 14:55:30 | paradoxy

líbí

..."život je popínavá rostlina, co se obtáčí kolem stromu stále výš...;-) ó úžasné...a co je to za strom?...blbá otázka, blbý žáku...řekl moudrý Mistr." (Tak je to se symboly.)

28.02.2023 14:26:03 | Marten

líbí

je ti líp?:)

(a je to metafora)

28.02.2023 14:39:56 | Sonador

líbí

...líp už bylo...;-)ale právě že se metafora bere za symbol, nebo za modlu, to je to lidský nepochopení...jak říkal Mistr.

28.02.2023 15:13:30 | Marten

líbí

to napíšu naprosto otevřeně... nebaví mě to, máš potřebu mě urážet, a já ti ji neberu, ale hrát to s tebou nebudu;) přiď až ti bude líp...

28.02.2023 16:29:11 | Sonador

líbí

...jak to myslíš líp? nějak mi tvá výtka o urážení nedává smysl...diskutuji o tématu tvého aforismu...dobře, nerozumíme si asi o co nám jde...tak neodepisuj.

28.02.2023 17:55:56 | Marten

líbí

k tématu jsi ještě nenapsal nic... jak by s tím tohle mohlo souviset?;)
..."život je popínavá rostlina, co se obtáčí kolem stromu stále výš...;-) ó úžasné...a co je to za strom?...blbá otázka, blbý žáku...řekl moudrý Mistr." (Tak je to se symboly.)

28.02.2023 18:08:42 | Sonador

líbí

..byla to jiná metafora než tvoje se stínem a i s vtipem-příběhem z budhismu, jak nedělat z metafor prázdný symboly...protože "překračovat stín" je stejně nemožné jako dělat symbol ze "stromu", který nebyl podstatný pro poučení z metafory o "rostlině života, která se vine nahoru"...

28.02.2023 20:23:41 | Marten

líbí

nemůžu si pomoct, z toho všeho cos napsal mi pořád vychází, že mi říkáš, že píšu prázdné blbosti a nesmyslné metafory;) a nepřijde mi to fér, protože tady čtu mnohem větší "zbytečnosti"... přesto si to ale ani sobě neříkám, protože chápu, že pro toho člověka a mnohé jiné je to prostě zrovna důležité...
k tématu: neřeším metafory (nedělám z ničeho symbol) ale to, že některé části osobnosti nejsou naše, jenže jsme s nimi za celý život tak srostlí, že o tom nevíme - ale jde je nakonec překročit, pustit, protože je to součást falešného Já... k tomu něco máš?:D
P.S. ještě jednou - na tom, že je nemožné překročit svůj stín to stojí...

28.02.2023 21:01:05 | Sonador

líbí

...je nemožné překročit svůj stín, protože je součástí svého světla...

01.03.2023 10:44:24 | Marten

líbí

moudrá slova, Sonador...párkrát se mi už stalo, že jsem měl pocit, že jsem právě "překročil svůj stín" a vzápětí jsem upadl do zmatku a honem nevšděl, čí jsem..zaplať pánbu se mi ten můj stín brzo vrátil...ST

28.02.2023 13:54:42 | Frr

líbí

a tady u tebe se pokaždý hihňám:)* jó ten pocit znám, i ten zmatek co pak z toho...:D

28.02.2023 16:31:16 | Sonador

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel