Anotace: Kdysi jsem se zeptala sama sebe, zda vůbec dokážu psát v dobré náladě. Odpověď:
Nevím a jen si myslím, že nám oproti kapsáři srdce na lásku, v nás poněkud zakrněla škatulka se sirkama pozitivního myšlení. Už to naše čecháčkovské brblání a míti v oblibě všudy přítomné zakalené barvy, industriální šedou a černou barvu.
Samozřejmě můžeme míti objektivní důvod k našemu smutku a trápení. Ale neměli bychom se smířit s tím, že se to stává pomalu našim lidským rysem a šíří se, jako pandemie! Čím konzumněji (a díky pokroku k pohodlí) si žijeme, tím více postrádáme hluboký cit a radost ze života.
Možná jsem najivní hlupák. Ale několikrát jsem se pokusil pousmívat na neznámé lidi, které jsem míjel. A hle. Tvář se jim vyjasnila a úsměv opětovaly* No však možná jednou "narazím!" Ale vem to čert! Je pro mne lepší se jednomu zdát podivínem, nežli pro všechny v okolí věčně kritizujícím a zachmuřeným morousem.
Život někdy bolí. Ale tak to někdy s láskou a milovaným bývá. Nebo ne?
01.07.2021 02:24:05 | šerý
Srdce je jako stará masivní skříň. Dá se oťukat, poškrábat, ale přežije všechna stěhování a ani nezavrzá. A kdo do ní umí vlézt, najde dveře do světa, kde je nekonečno lásky, a možná ještě trochu víc. Skříň je jen skříň. A láska... ta prostě je :)
30.06.2021 19:47:42 | Descardea
...taky píši samý blues...tak v dobrý náladě nějakou ódu napsat zkus...;-)
30.06.2021 18:05:24 | Marten
Zdá se to teď býti nasnadě, že dobrá nálada není na skladě... :)
30.06.2021 18:34:45 | DArchangel
...jednou to přijde...až...tak to nesmíš promeškat...;-)
30.06.2021 18:41:57 | Marten
Děkuji za radu, avšak jsem v domnění, že se má nálada teď hned tak nezmění...
30.06.2021 18:50:33 | DArchangel
Taková krásnosmutná, moc se mi líbila. Ráda dávám ST a zdravím z Prahy. Daniela
30.06.2021 18:00:24 | danaska
Báseň velmi, velmi pěkná. Pakliže ve skutečnosti, za lásku nejdražší daň. A bacha, dnes je už i tato diagnóza, že "puknout žalem" či "zlomené srdce" není jen metafora. ST
30.06.2021 16:03:30 | Vivien
Jako preventivní medikaci jsem si samo-indikovala lahev vína, tak to snad přečkám bez diagnózy :)
30.06.2021 16:30:52 | DArchangel
Pěkně napsané :) Láska ovšem není fyzické srdce, ale virtuální místo v srdci, které nás všechny spojuje :) Což by se mělo učit už na základní škole, ale neučí se to ani na VŠ :)
30.06.2021 15:54:11 | Ray Magini