O KONCI SVĚTA

O KONCI SVĚTA

Anotace: @&@




O KONCI SVĚTA

 

 

 

 

 

co svět světem stojí

(a co je to vlastně svět?)

najde se řada proroků

co mu věští zaručený konec

 

dosud prý ale nenastal

 

prý

 

bodejť by taky jo

když ten svůj konec světa

nikdo těm druhým už nedosvědčí

zatímco jim svět ještě trvá

 

vyhnout se svému konci světa

nikdo nedokáže

může si ho však uspíšit

nebo i těm druhým

 

stejně ale svět

zůstane vždy světem

 

napořád

 

navzdory prorokům zaručeným

co mu věští pád

 

 



 

Praha, 15.1.2019

 

https://www.youtube.com/watch?v=qGaKVWiU6_o

 





Autor Amonasr, 15.01.2019
Přečteno 567x
Tipy 28
Poslední tipující: zdenka, ZILA78, odnikud, Nikita44, básněnka, Jeněcovevzduchukrásného, šerý, Aiury, Pamína, Šípková Růženka, ...
ikonkaKomentáře (27)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

mám ráda závorky s otazníky ... díky ... úsměv.z.

26.01.2019 23:34:28 | zdenka

líbí

Tak to mám radost, že i v tom si rozumíme :-) Život bez otazníků v závorkách je možná svým způsobem jednodušší, ale musí být zároveň strašně plochý a jednotvárný... :-)

27.01.2019 11:57:35 | Amonasr

líbí

Ještě k tomu konci světa - přemítala jsem nad tím od včerejška a je rozdíl, jak to kdo pochopí. Pro někoho je "konec světa" v přeneseném významu nějaká hrozná katastrofa, jež se mu přihodí, "konec světa" může být zánik lidské civilizace a lidstva obecně, ačkoliv to by byl konec světa věru pouze pro lidi, domnívám se, že pro Zemi by to byl počátek nové, možná šťastnější éry. Vezměme si rozdíl mezi naší planetou před a po průmyslové revoluci, jistě, pro nás lidi znamenala tato revoluce víc pohodlí, vymožeností, takoví už jsme my lidé. Ale pro naši ubohou Zemi? Je to čistě můj názor, ale vzhledem k proměně Země zejména v posledních desetiletích si osobně myslím, že by bez nás bylo téhle planetě líp.

16.01.2019 10:18:52 | Rebejah

líbí

Ano, souhlasím - líbí se mi, jak uvažuješ. Kdybychom my lidé nebyli tak do sebe zahledění a nafoukaní na svou výjimečnost a dokázali bychom se víc vnímat jako pokorná součást vyššího celku, která by měla mít díky svým exponenciálně rostoucím schopnostem i exponenciálně rostoucí odpovědnost za to, jak je používá, jistě bychom se nemuseli budoucnosti lidstva a celé naší planety ani tolik obávat. Je to ale jen a jen na nás. Naprosto si rozumíme - díky za další zastavení :-)

16.01.2019 10:43:50 | Amonasr

líbí

Vůbec není zač:)

16.01.2019 10:45:25 | Rebejah

líbí

:-)

16.01.2019 10:47:24 | Amonasr

líbí

Konec světa, třeba dnesku v buse, najednou se tam svalil nějaký mládenec ...nebo v metru...podivný existence s koncem světa v očích...

15.01.2019 22:44:59 | básněnka

líbí

Nádherná metafora - "konec světa v očích" :-)) Jsi holt básněnka - co víc dodat... ;-)

16.01.2019 10:37:35 | Amonasr

líbí

Nevěřím, že zlo je nutné k tomu, abychom mohli vnímat dobro.Původní záměr s člověkem na naší překrásné planetce byl ten, že člověk bude láskyplný, tvůrčí, a to vždy do plusu.To se kvůli padlému andělovi(zlu, egoismu, nenávisti, pýše ...) jaksi nepovedlo.Ale není všem dnům konec a Světlo překryje temnotu a prvotní plán se jistě povede, ostatně nám to je i Přislíbeno.Milióny lidí věří, jsou přesvědčeni, že je Svět Duchovní, Svět nepopsatelně překrásný, bez zla a lidské hlouposti.Není tedy nějak, až tak důležité, jestli naše planetka zanikne zítra a nebo za milión let.
Vyhnout se svému konci světa nikdo nedokáže, je velmi pěkně vyjádřeno, ale neznamená to, že náš život nebude pokračovat dále a někde jinde:-)

15.01.2019 21:34:35 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Díky za zajímavou reflexi, Honzo :-) Taky raději hledám v lidech to dobré a věřím i v sílu dobra, většina lidí přece nemůže fandit zlu, až na pár sociopatů, kteří ovšem často dokáží prosadit svůj vliv. Občas se zlo bohužel převtěluje do frází o dobru a dokáže být nesmírně manipulativní - někdy až tak, že mu propadají i celé masy jinak "slušných lidí", a není to zdaleka jen případ kdysi nacistického Německa. Kdo by nesnil o harmonickém světě plném vzájemné lásky a dobra - a jelikož na Zemi nikdy nenastane, i když je dobré se o to samozřejmě snažit, sny o takovém světě mají své opodstatnění. Rozhodně jsou lepší než rezignace, ať už se do nich někdy "probudíme" nebo třeba ne... :-)

16.01.2019 10:32:09 | Amonasr

líbí

Hezky jsi to napsal, no a teď už jenom doufejme, že se to zase nezvrtne do doby nacistického či jiného temna.:-)

16.01.2019 15:41:00 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Jdu to pro jistotu zaklepat :-)

16.01.2019 22:21:21 | Amonasr

líbí

:-)

17.01.2019 18:56:02 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Četl jsem, že dle vědců si s "koncem světa" prý nemáme dělat starosti, za dvě miliardy let se srazí naše galaxie s jinou. Nebo nás za miliardu možná pohltí Slunce. Ale tipuji, že nás pokrok lidské civilizace zahubí i rychleji...Jak říká klasik z lidu: "ještě, že my už tady nebudem"...:-))

15.01.2019 15:40:12 | Lighter

líbí

:-D)) No právě :-))

https://www.facebook.com/326976851067614/videos/358507141548893/UzpfSTEwMDAwMDAyNTM1ODgzODoyMzA1NDY3MzIyNzk3NDI0/

;-)

15.01.2019 16:22:13 | Amonasr

líbí

Ale já vím, že jsem vesmír. :-))

16.01.2019 12:04:58 | Lighter

líbí

:-D))

16.01.2019 22:20:28 | Amonasr

líbí

Svět? To je jakési místo, kde (nejen) člověk žije, které mu propůjčuje své dary ku přežití, dokud jej člověk sám nezmrzačí, jako to v poslední době činí Zemi a časem možná i jiným planetám. Člověk je už takový. Tvor Dobyvatel. Teď se jen nabízí otázka, zda je taková expanze člověka do vesmíru dobrá, či špatná.

15.01.2019 15:11:46 | Rebejah

líbí

Díky za pěkné zamyšlení. Domnívám se, že "svět" může mít mnoho významů, i celý vesmír je vlastně svět a možná je i svět mimo něj...? Anebo je svět jenom to, co prochází vědomím člověka a s koncem lidstva (který může být i blíž, než si třeba chceme připustit) tak zanikne i "svět"? Těch směrů uvažování může být asi neomezeně, každopádně si ale myslím rozumíme... :-)

I "dobro" má mnoho významů - co je "dobré" pro úzkou vrstvu lidí (i když i to je často sporné) nebo jen některé jednotlivce, může být zhoubné pro všechny ostatní i pro zbytek světa (živého i toho neživého). Nebo i to, co je "dobré" pro většinu krátkodobě, může být dlouhodobě naopak zhoubné... Všichni bychom asi občas chtěli být arbitry "dobra" - jenomže se na jeho definici málokdy shodneme... :-)

15.01.2019 15:34:16 | Amonasr

líbí

Souhlasím, je to dáno našimi subjektivními pocity (které mi mnohdy musím přiznat až chybí, např. když jsme ve škole brali introspekci, připadalo mi, že bych ji klidně mohla provádět, dokážu na sebe pohlížet objektivně). Proto se člověk od člověka liší, proto se někomu líbí například Mozart a jiný dává přednost modernímu metalu, proto se někomu líbí kupř. Tvé básně (jako mně) a někomu jinému třeba nikoli.
Četla jsem jeden zajímavý článek v jednom časopise, že lidstvo jednou zahubí sebe samo, a připadá mi to poměrně reálné, jak se tak na ten "svět" koukám.
Pochopitelně, někdo vnímá "svět" jako pouze své okolí, "svět" může být země, v níž žijeme, nebo kontinent, může to být i naše okolí (někdo žije "ve svém světě"). "Svět" je vlastně (podle mě) slovo velmi obtížné na definici (a to nemluvě o tzv. "paralelních světech", to už bychom se do celé záležitosti zamotali úplně)) :)

15.01.2019 15:40:52 | Rebejah

líbí

Naprosto si rozumíme - alespoň tedy pokud jde o Tvůj komentář. Stěží co dalšího dodat - vystihla jsi to bezvadně :-)

15.01.2019 15:43:51 | Amonasr

líbí

Děkuji moc:)
Ještě bych ráda poznamenala, že pokud jde o ten "konec světa", bylo by zajímavé vrátit čas a publikovat tuto báseň 12. prosince 2012, kdy končil májský kalendář a půlka Zeměkoule věřila, že nastane konec světa! To by teprve byly ohlasy! Čas bohužel vrátit nejde, což je opravdu smůla, protože kdo ničeho nelituje a nechtěl by to změnit, že.

To už nicméně opět odbíháme. Od "osudného" 12. prosince uběhlo již šest let a nic se neděje, vypadá to, že se "staří" mistři tesaři vskutku utnuli. Opět by se však jistě dalo dlouze polemizovat, zda je to tak dobře, anebo špatně.

15.01.2019 15:47:30 | Rebejah

líbí

Jo, i při své chabé paměti si na něco takového vzpomínám... Možná se pletu, ale něco mi i našeptává, jako by pak zaznívaly i různé diskuze, že se ten májský kalendář dá vykládat i jinak - ono všechno se dá vždycky i nějak okecat, když to nevyjde, na to jsme my lidé mistři... :-))

15.01.2019 15:53:46 | Amonasr

líbí

ano ano, po bitvě je každý generál bez ohledu na to, jak boj probíhal...

15.01.2019 15:55:31 | Rebejah

líbí

:-D)) Co svět světem stojí... :-))

15.01.2019 16:07:52 | Amonasr

líbí

oblíbené téma amone draselný... jeden svět nestačí a stejně všechny světy vedou do Říma a Vatikán by mohl ale nechce blbne mu papamobil. opět od XO velmi povedený koment o ničem co? Ale je to doba co sem tě nehekla developere ;) zase melu kraviny ale tak nějak si zvykej :) patří tam tvrdý že?

15.01.2019 20:35:47 | xoxoxo

líbí

:-D S tím amonem draselným jsi mě Xono dobře rozesmála, podobnou metaforou mě snad ještě dosud nikdo nenazval, nejen tady na Literu :-)) I když dřív jsem občas asi někoho v nose dost zaštípal, nicméně už jsem v tomto směru myslím poněkud ztratil na koncentraci. Však si možná i s jinými pamětníky ještě dokážeme vybavit divočejší doby na Literu, po kterých se mi ale (možná na rozdíl i od Tebe), zas tak moc nestýská... Ale k přibývajícímu věku nejspíš patří i určité zklidnění a větší odstup, což mě snad trochu i omlouvá - nechť se tedy činí mladší, kterým bouřliváctví sluší víc... :-)) A díky za "heknutí", od Tebe mě vždycky potěší ;-)

16.01.2019 10:17:41 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel