Anotace: Je JHVH původně bohem Atlantidy?
Sonet o kořenech lidských stínů
Struny času hledí k nebi – mimo prostor tvoří báseň,
s kadeřemi dětí v mysli zahrál vánek symfonii.
Vlci zmaru dobro zlobou pyšné moci neubijí;
věčný princip kdesi sídlí nikdy nikým nezobrazen.
Rozum lásce neporučí bez srdce, jež v bázni mlčí;
ruce v kruhu propojené nalézají nekonečné,
tvoří míru jiskry látky pro nás kdysi vytvořené,
bohem dávné Atlantidy, kde nežili osamělci.
Úděl těžký tady máme k překonání temných stínů,
které rovněž nesou v sobě našich dávných otců vinu;
možná kdysi, možná potom – při jabloni poznání?
Slyším někde mimo prostor tóny fugy mocné krásy,
kdesi v dětství nalezené přišly ke mně hlasy spásy;
vím kam utéct – nebo zůstat – nebo kráčet bez váhání?
Jo. Pokusy o sonet jsem taky měl. Těžké, a za zády ten nepřekonatelný W.S klasik. Máš můj obdiv, jak zdařile ses vypořádal!
31.01.2019 21:04:27 | šerý
Nicméně Blbec Kult je zcela nemoderní. Občas mám dojem, že se v tom vyžívá. Především v hudbě je zcela striktní. Vše po "osudném roku" 1914 (Brodovském) odmítá. Takže i moderní klasiku Berga, Schönberga. Na milost bere jen Rusy a Janáčka. Vše ostatní vůbec po roce 1914 neposlouchá (snad občas, občas jen Kryla). Vlastně i vím proč mi moderna nejde. Za Rilkeho jít neumím (nebo nechci?) I v architektuře je Kult zcela "tradiční" - skončil u renesance (občas barok - ale dynamický).
Měl se narodit jinde a jindy. V tomto století by neměl "strašit".
31.01.2019 23:15:06 | ARNOKULT