MODLOSLUŽEBNICTVÍ

MODLOSLUŽEBNICTVÍ

Anotace: @&@

 

 

 

MODLOSLUŽEBNICTVÍ

 

 

 

 

modly jsou předhazovány masám k uctívání

jak vyhladovělým psům

k ukojení jejich instinktů a pudů

směnou za psovskou oddanost

 

modly slouží k usměrňování zmnožené energie smečky

aby táhla jedním směrem jak za vidinou kusu vysněného masa

kam určí kormidelníci popularity

ve prospěch soupeřících kapitánů moci

 

kdo váží si své svobody doopravdy

osobní duchovní tvůrčí či jakékoliv jiné

ten nestaví se k žádným modlám nekriticky

 

 

že zmasovělé dogma páchne krvavou flákotou

nastraženou pro poloslepé davy

 

že štěstí co hledá

nemůže spočívat ve stádnosti

alespoň ne to pro něj pravý

 

 

 

 

 

Praha, 30.5.2020

 

https://www.youtube.com/watch?v=ODIvONHPqpk

 

 

 

 

 

 

Autor Amonasr, 30.05.2020
Přečteno 363x
Tipy 17
Poslední tipující: Iva Husárková, Krahujec, Akrij8, Marten, Kapka, Donne, Isla, Frr, jenommarie
ikonkaKomentáře (32)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

...třeba modla svobody taky pěkně páchne...člověk dokáže pokálet všechno...každou pěknou ideu...;-)

31.05.2020 11:26:34 | Marten

líbí

:-D Bohužel - to už je nějak lidský úděl či co... ;-))

31.05.2020 11:30:39 | Amonasr

líbí

ST tobě i komentářům, moc zajímavé počtení*

30.05.2020 23:39:57 | Kapka

líbí

To mám radost, Kapko, že Tě to zaujalo - díky :-)

31.05.2020 11:26:21 | Amonasr

líbí

Máme to štěstí:-), že jsme zažili jak absenci všeho, včetně toaletního papíru, tak i nadbytek reklam a různorodého zboží, kterým je teď zaplaven skoro celý svět.Zažili jsme tedy něco navíc, něco co v kapitalistickém světě nezažili a nezažila to ani naše mladá generace.Za socíku byly kostely stejně prázdné jako i dnes, to jediné se až tak nezměnilo.Nás starší co jsme zažili socialismus jen tak někdo neoblbne přitroublejma reklamama a celebritama.Tenkrát jsme jim říkali komedianti a nikdo se nad tím nepozastavoval.Byli také ale i páni herci, Hrušinský, Růžek, Brzobohatý, Marvan, Menšík a jím podobní Herci.Nelituji tedy toho, že jsem se reinkarnoval:-) do doby socialismu a dále pak do doby kapitalismu, naopak to vítám.Ostatně za komančů jsem si i tak dělal co jsem chtěl:-)i když to bylo někdy i dost nebezpečné, dnes je to o adrenalínu:-))
Dnes jsem složil a napsal první a asi poslední rep, tak těp:-)

30.05.2020 19:40:36 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Ano, ty zkušenosti, co jsme ve svém životě získali, jsou k nezaplacení, k těm se ale každý musí teprve prožít, z knih se všechno nevyčte - také ničeho nelituju, v každé době má člověk možnost žít tak, aby mu to něco dalo a aby se přitom mohl podívat do zrcadla, aniž by před sebou musel uhýbat očima. I když životní nástrahy někdy můžou být hodně kruté a člověk může posuzovat spravedlivě jen to, čím sám prošel. Ti před námi měli mnohem krutější zkušenosti, mnozí prošli i dvěma světovými válkami, a to tedy beru jako svou velkou kliku, že jsem se narodil až po té poslední... ;-)

30.05.2020 20:08:29 | Amonasr

líbí

No, s těma válkama to je pravda pravdoucí.Muselo to být velmi stresující, obzvláště pak za doby kdy zabili Heydricha.Ve srovnání s lidmi, kteří to zažili, byl socialismus procházka růžovou zahradou, pominuli padesátá léta.O nich mi stačilo jen slyšet:-(

30.05.2020 20:31:20 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Do padesátých let jsem se sice narodil, ale už mě naštěstí nestačila nijak poznamenat. Rozum jsem začal brát pořádně až v těch šedesátých a to naopak byla asi ta nejhezčí dekáda, jakou jsme si mohli projít (to kulturní vzepětí bylo ovšem zcela mimořádné i jinde ve světě). Když se tak zamyslím, tak možná díky tomu jsme i ta nejšťastnější generace ze všech, co tu momentálně jsou přítomny - takový vzmach kvalitní kultury a opojný závan svobody jako v osmašedesátém tu nebyl ani po sametové revoluci. Ovšem kdo to nezažil, neuvěří... :-))

30.05.2020 20:46:45 | Amonasr

líbí

Já si z šedesátých let, to mi bylo pět, pamatuji velmi živě jak jsem koukal na televizi s kulatými rohy a s nevýrazným obrazem, obrazem jako v mlze:-)Bydleli jsme tehdy v garsonce, ségře bylo tehdy 15let a já spal s mamkou v jedné posteli a když bylo po večerníčku, musel jsem se otočit ke zdi a spát.Jedním šibalským okem jsem, ale vždy z té černobílé bedýnky něco i zahlédl:-)Hm, jako by to bylo včera.

31.05.2020 19:42:48 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Jj, letí to neskutečně a čím dál rychleji :-))

01.06.2020 17:53:57 | Amonasr

líbí

Modly samotné mnohdy toto nechtějí
..je také ale rozdíl mezi nimi
a dělá to zase jen společnost
...třeba Matka Tereza a Dalajláma jsou modly
...ale jiná modla je zase nějaký státník či Papež
..dav je dav
..vždy se nechají strhnout k hromadnému
..být pak mimo ten dav..asi budí určitý strach. Jsou to jen jedinci, kteří nad sebou potřebují mít jakousi "kontrolu" a sami za sebe neumí rozhodnout. ...potřebují "modlu" na vše...
Možná jsi to myslel i trochu jinak
.. :-D ;-) pěkně napsaná a hudba také dobrá volba. ;-)* "ST"

30.05.2020 19:33:39 | jenommarie

líbí

Ano, mnozí se modlami stávají možná i proti své vůli - to není jejich vina, to je vina těch, kdo z nich ty modly dělají, protože se to dá využít i zneužít k manipulaci s davy. A hlavně vina těch, co se té manipulaci podvolí a nekriticky někoho zbožňují. Nemám nic proti celebritám jako takovým, mnohé jsou mi i sympatické a bývají to kolikrát i obdivuhodné osobnosti. Ale vždycky si k nim snažím zachovat i nějaký kritický odstup a pokud objevím nějaké jejich slabosti, vnímám to dokonce jako plus, že jsou to lidé z masa a kostí, jako já, a ne právě ty neživotné "bezchybné" modly... ;-)) Nemám problém zatleskat ve stoje famóznímu výkonu slavné herečky na divadle a smeknout klobouk před jejím mimořádným výkonem, ale zároveň se usměju nad tím, že se ráda hubičkovala postupně se všemi prezidenty, co jsme v naší kotlině za posledních 60 let měli. Každému, co jeho jest, nekritický obdiv si nezaslouží vůbec nikdo, ani sám papež, byť toho posledního zrovna obdivuju, ale ne nekriticky - taky je to určitě jen člověk ;-)) A ještě k tomu strachu a davu - mívám větší strach uprostřed davu, než mimo něj. Leda by se ten dav hrnul mým směrem a já neměl kam uhnout... ;-))*

30.05.2020 19:58:28 | Amonasr

líbí

Nu já si myslím vlastně tp samé...ale to neber, jako bych snad neměla svůj názor:-D jistě by se našlo. ;-)
Ale toto tak na mě působí také a proto jsem ráda, když vidím, že si umí i ze sebe udělat legraci. Také si vážím mnoho těch, kteří jsou opravdu hodně vědomostmi "plní" a nijak nenavyšují svou osobnost, jistě člověk může mít potíž..najít společné téma na hjvor..v tomto případě se směji..těm starším, jsk začínají rozhovor počasím..a já už se k tomuto také pomalu přibližuji. :-). Dav mě děsí též, holkám jsem vždy říkala, ať nechodí na demonstrace..snadno se může něco zvrtnout..a hlavně já mám ty obrázky nějak asi zažité..ten dav je zkrátka slepý a hluchý k jedinci..snadno udupou..a já se mám ráda...tak ať si klidně pochodují jako ta stáda. Klidně za nějakou věc..se ptihlásím..ale i to už teď nedělám..ty úmysly nakonec stočí úplně jinam, než byli prvotní a to je ten špatný výsledek počátečních "dobrých " myšlenek. No..není snadné nic ;-) a holky mi vždy říkají..mami takhle to není..ty všude za vším něco vidíš..no tak..si potom připadám upjatě..ale zase... jdu dle svého rozumu

30.05.2020 20:09:45 | jenommarie

líbí

Naprosto si rozumíme ;-)) Zkušenosti jsou nepřenositelné, ty si každý musí obstarat sám za sebe. V tom je život svým způsobem spravedlivý - mládí je sice krásně voňavé, ale zároveň je to takové trochu pitomé telátko, které si častěji na něco naběhne. Zralost sice časem ubírá na některých přednostech a ideálech mládí, ale i stáří může být krásné, když získá vrásky moudrosti a laskavého smíchu :-)*

30.05.2020 20:25:19 | Amonasr

líbí

Musí si to prožít každý sám, poradit můžeme..to je i povinnost ..mít obavu a strach..to také, ale každý si kráčí své kroky životní.
Napsal jsi to moc pěkně ;-)** děkuji, už se těším co máš zítra na čtení pro nás zde přichystáno. Pěkný večer Amonku;-)*

30.05.2020 20:34:27 | jenommarie

líbí

Zítra doufám raději nic, už mi hoří za zadkem naléhavé pracovní povinnosti, které nemůžu déle odkládat - pár posledních textů vlastně vzniklo hlavně pod tlakem mé prokrastinace ;-)) Krásný večer i Tobě! ;-)*

30.05.2020 20:52:27 | Amonasr

líbí

Tak doufám, že i pomohly a ať TI ty pracovní jdou co nejlépe, vše má své a snad o zde nebude dlouhé pauzy od tebe. Děkuji a hezké sny;-)*

30.05.2020 23:30:38 | jenommarie

líbí

:-D Dlouhá pauza určitě nebude, to bych nevydržel :-D)) A snad i na tu práci nakonec dojde, až zodpovím všechny komentáře ;-)) Krásnou neděli, milá Marie :-)*

31.05.2020 11:29:19 | Amonasr

líbí

To je moc dobře, vždyť by to tu bez TEBE bylo smutné:-D Děkuji a krásný den Amonku;-)*

31.05.2020 11:32:50 | jenommarie

líbí

Díky za přízeň, milá Marie, ale jak se říká, všeho s mírou - i Amonasra ;-))*

31.05.2020 11:44:21 | Amonasr

líbí

:-D no musíš sám vědět;-)*

31.05.2020 11:52:16 | jenommarie

líbí

;-))*

31.05.2020 11:55:05 | Amonasr

líbí

Přemýšlím, z čeho mám být vůbec šťastný a přicházím na to, že ze štěstí. A je mi docela jedno čí je, protože ho nelze ukrást ;)

30.05.2020 18:57:37 | Slav Milo

líbí

To je mi sympatický přístup a je to i pěkně řečeno ;-) Jj, štěstí se nedá ukrást - to je moc hluboká myšlenka. Dá se jen zkazit, druhým i sobě. Nad štěstím je asi lépe nepřemýšlet a když přijde, tak si ho zkusit vychutnat, dokud je. "Já su tak šťastné!", říkal vyčerpaný Venclovský do kamery, když jako první Čech přeplaval kanál La Manche, a dalo se mu to věřit, vidím ho ještě teď. Já, když se mi něco po hektickém úsilí povede, jsem kolikrát jen vyčerpaný a myslím si, že ten pocit štěstí teprve přijde - většinou se ale nedostaví, přijdou zas další starosti a štěstí mezitím odešlo někam jinam. Ale když vidím šťastný úsměv mého přítele a jiskření v jeho očích, pokud se mi povede mu něčím udělat překvapivou radost, tak to jsem šťastný taky - sdílené štěstí někoho blízkého, to je asi to ze všech nejhezčí, i když trvá třeba jen mžik... ;-)

30.05.2020 19:32:39 | Amonasr

líbí

Jan Hus byl ve své, ale i v nynější době věřící na svém místě.Šel ostatním lidem osobním příkladem jak žít ve skromnosti a v pravdě, přesně tak jak to učil Ježíš a modly k tomu nepotřeboval.

30.05.2020 17:48:31 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Modloslužebnictví odsuzuje i Bible - nejsem nicméně odborník na církevní či náboženskou problematiku. Hus má ale každopádně moje sympatie za to, jak se dokázal vzepřít "zkorumpované" církevní hierarchii a nenechal si nasadit ohlávku i za cenu nejvyšší oběti :-) Tohle ale není mnou myšleno jako protináboženský text - zrovna čtu Nietzscheho a občas narazím na tak inspirativní myšlenky, že mě to motivuje k filozoficky naladěným textům, které tu poslední dobou občas zavěsím /Nietzsche mě za to už naštěstí zprdnout nemůže ;-)) /. V dnešní konzumní společnosti jsou mnohem uctívanějšími modlami ty z úplně jiných prostředí než církevního či náboženského - šoubyznys, politika, sport, kultura, sociální sítě a všelijaké módní celebrity, taky bych za ně označil různá ideologická dogmata, která se tváří jako ta jediná správná a není radno o nich pochybovat, atd. Jde mi tedy zejména o kritické myšlení, což je mé trvale oblíbené téma, protože tomu žádná doba ještě nikdy nepřála - ani ta dnešní ne, byť metody jeho potlačování či marginalizace se s dobou i příslušně mění... :-)

30.05.2020 18:23:48 | Amonasr

líbí

Jo, dobrý tip na knížku od Nietscheho.Život je zkrátka někdy i hodně zamotaný, ale tím i více zajímavější.Myslím, že nejdůležitější věc je, nezanevřít na Svět.
Neházet všechny všechny lidi do jednoho temného pytle(pár takových lidiček znám)on už i jen pohled na ně je smutný.Hm, Pepo, ten Nietsche mi vrtá hlavou.Tak tedy vzůru do antikvariátu, tam se někdy objeví úplné poklady a i za rozumnou cenu a možná i ten Nietsche:-)

01.06.2020 15:51:00 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Ano, proč ne - i když ono je to poměrně složité čtení a není snadné řadě věcí porozumět. Už se těším, až ho dočtu a sáhnu zase k nějaké kvalitní beletrii, z níž mě nebude tolik brnět hlava... ;-))

01.06.2020 18:27:17 | Amonasr

líbí

:-)

02.06.2020 13:51:18 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Tý jó!
Král Zikmund Lucemburský byl ta "ryšavá liška a katan" a Jan Hus hrdý kazatel na koncilu v Kostnici, hrdina pravdy a lásky. Následně Tábor, také mírumilovní Adamité a pak už jen "všichni proti všem na Lipanech". Čímž zbyly jen drancovací jízdy.
Ani mne nepřekvapuje kolik rudého balastu zůstalo v hlavičkách tehdejších dětí, školou povinných.
Jenže to byl právě ZL, který vypracoval a předložil JH na koncilu před koncem jednání velkorysý náboženský smír, proti vůli legátů.

31.05.2020 09:44:02 | Lesan

líbí

Mrzí mě, že ses nechal opět strhnout ke komentáři, vyjadřujícímu Tvé opovržení nad českým husitstvím, na což máš jinak samozřejmě právo - nicméně není mojí vinou, že tu byl v jiném komentáři zmíněn Jan Hus, na což jsem víceméně ze slušnosti poměrně "neutrálně" reagoval, aniž by mě napadlo, že to může kohokoliv pobouřit. Takto směrovaná diskuze jde totiž skoro úplně mimo můj původní text. V podobných případech to původní text vždy i poškozuje, což by mrzelo asi každého autora - nicméně i Liter má svá rizika, s nimiž se musí počítat, co nadělám. Když už jsi to ale takto rozvířil - k odkazu Jana Husa se hlásil i Masaryk a 1. republika, onen Tebou zmíněný "rudý balast" nezavinil ani Jan Hus sám, ale interpretace poplatná určité době (ne té Husově). Některé současné snahy měnit historii zase jinak poplatnými interpretacemi, které dokonce roní slzy i nad rozpadem Habsburské monarchie (ono je to v podstatě z jednoho soudku) mi nijak sympatické nejsou (stejně jako ty za minulého režimu). Raději na tato témata sleduji diskuze profesionálních historiků, jejichž názory naštěstí nejsou takto černobílé a umožňují porozumět každé době v jejím komplexu, poučit se z toho a udělat si vlastní názor. I když chápu, že očistit historické souvislosti od té či oné propagandy není nikdy úplně snadné. Co kdybys ale na téma husitství, které Tě tak irituje (a jak vidno a přiznám se, že pro mě trošku překvapivě, dokonce i sám Hus) napsal nějaký vlastní text? Tomu by pak podobná diskuze příslušela a mohla by být i velmi zajímavá a přínosná - nic ve zlém. Ve svém věku už dokážu respektovat jiné názory než sám třeba zastávám, ale tyhle přílepky k textům, které s nimi prakticky nijak nesouvisí, původní texty ničí, protože od nich odvádějí pozornost. A to jako autor snáším dost těžce. Děkuji za pochopení.

31.05.2020 11:24:08 | Amonasr

líbí

Máme to š

30.05.2020 19:41:15 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel