JAK

JAK

Anotace: @&@

 

 

JAK

 

 

 

jak bude svět asi vypadat

řekněme za pouhých třista let?

budou nám ti po nás závidět

či se nám naopak budou smát?

 

bude dál jedněm růst obžerství

zatímco jiným jen zoufalství a hlad?

 

bude mít svoboda čipy na příděl

z dílen bratrstev kočičí pracky?

 

nechá si plebs od mocných stále líbit samolibé facky  

nebo se vládnutí promění konečně ve službu lidu?

budou vyvolení i nadále v tak bohorovném klidu

nebo se rovnost prosadí pevněji do života?

 

to stěží dnes odhadnout natož znát

kde nás teď ale nejvíc tlačí příliš těsná bota

bychom se mohli zkusit ptát už nyní sami sebe

 

snad

 

 

 

 

 

Praha, 2.2.2021

 

https://www.youtube.com/watch?v=XW3ajLWzHpE

 

 

 

 

 

 

 

Autor Amonasr, 03.02.2021
Přečteno 364x
Tipy 28
Poslední tipující: mkinka, Emily Říhová, Majda, jenommarie, Vivien, zdenka, Marcella, A42, Jeněcovevzduchukrásného, piťura, ...
ikonkaKomentáře (38)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

https://www.youtube.com/results?search_query=landa+ukolebavka
Asi i takto by to mohlo vypadat...
Tvá báseň vede k zamyšlení, ale lidé zatím svoji existenci neřeší.Až jednou...
..ST..

19.02.2021 22:46:49 | Jaruška

líbí

Tak tuhle písničku jsem neznal - díky za ni, je myslím hodně aktuální... A taky díky za zamyšlení, kterého si cením :-)

22.02.2021 15:25:03 | Amonasr

líbí

Do tohohle se mi moc strkat nos nechce, je to dosti palčivé téma a též dost neveselé. Mohu jen zcela odpovědně říct že moje botky netlačí protože jsou šité v cirkuse a tudíš mají o hezkých pár čísel víc :-)

07.02.2021 08:59:48 | Clown

líbí

:-D) Tak to máš kliku ;-))

07.02.2021 19:56:38 | Amonasr

líbí

Jestli tady ještě budou lidi..nebo si budou jinak říkat.
Nastolí možná jiné společenství.
Vzniknou či zaniknou jiná pravidla žití.
Jedno je jisté..lidé jsou nepoučitelní..v čem by se mělo jít vpřed..tak se to zbrzdí..
Kdoví..zda bude lepší žití.
Rozdíly budou určitě vždy..je to v povaze a rysech lidské mysli.*:)

04.02.2021 18:04:52 | jenommarie

líbí

Ano, lidé jsou nepoučitelní, to je pravda. Ale jako má většina z nás pud sebezáchovy, věřím i na nějaký pud sebezáchovy lidstva jako takového. Společenské procesy mají své vlastní zákonitosti, na vůli jednotlivců (naštěstí i těch mocných) do jisté míry nezávislé. Každá civilizace někdy začíná a každá také jednou končí, aniž by to znamenalo globální tragédii pro lidstvo jako takové, to vždycky zatím dokázalo jít zase dál. Tak pokud v nějakém šíleném amoku naše civilizace nevyhladí lidstvo jako celek, bude zase nahrazena jinou, životaschopnější, a vlastně se z hlediska lidského rodu nic tak závažného nestane... Škoda jen, že takové kukátko do budoucnosti nemáme a můžeme si jen tak nezávazně fantazírovat... ;-))

05.02.2021 16:01:31 | Amonasr

líbí

Jaké to bude? Taky si občas říkám. Co dovolíme, co svět připustí, to ošemetné přihlížení tomu. Tančím tak rychle jak dokážu, přesto občas málo platné. Možná kvantový fyzik by mi dal naději, že do pohybu může přispět i homeopatická dávka jedince. Tvé JAK je jako vždy nabušené filozofickýma otázkama, kde většina zná správnou odpověď, ale ruku na srdce, třeba já jsem zatím schopna tak občas přispět na charitu, ale že bych zvedla zadek a věnovala čas naprosto cizímu konkrétnímu potřebnému, tak to muselo dojít až tak daleko, že jsem shodou okolností oživovala neznámého na ulici a umřel mi pod rukama. Vím, že tak daleko v úvaze básně nezacházíš, ale doteď se ptám, udělala jsem opravdu to nejlepší, co jsem mohla?

04.02.2021 16:29:17 | Vivien

líbí

Díky za pěkné zamyšlení, Vivien. Občas by to člověka mohlo přivést až k nějakému mesiášskému komplexu a takoví jedinci, když se dostanou k moci a chtějí svou pravdou spasit celý svět, ho pak zpravidla také nejvíc ohrozí. Nikdo nedokáže spasit svět sám o sobě a i ve svém drobném jednání se nám ne vždy všechno podaří, jak bychom chtěli. Podstatná je podle mne dobrá vůle a ochota udělat o něco víc, než je v dané chvíli nezbytně nutné. Pokud jsi někoho oživovala a bohužel to nevyšlo, tak si to rozhodně nemůžeš nijak vyčítat. Jiný by se třeba ani nepokusil... Dokud jsme ale ochotni se sami sebe ptát, je to mnohem důležitější, než znát na všechno odpovědi...

05.02.2021 15:52:39 | Amonasr

líbí

od sebe ... obhospodarovat políčko ... nám svěřené ... to asi stačí ... úsměv.Z.

04.02.2021 07:47:08 | zdenka

líbí

Ano Zdeni, u sebe bychom měli začít vždy a za každých okolností... Těžko věřit komukoli, kdo káže vodu a pije přitom víno... ;-)

05.02.2021 15:42:48 | Amonasr

líbí

... myslím, že lepší je milý Ami o budoucnosti nepřemýšlet ...

03.02.2021 23:45:48 | Marcella

líbí

Alespoň občas určitě - jinak bychom z toho mohli taky zešílet ;-))

05.02.2021 15:41:24 | Amonasr

líbí

Pokud si vybavuju něco takového si říkal už Seneca a ani ten nebyl první... :-D

03.02.2021 19:33:19 | A42

líbí

Nejspíš ano. Jenže za dob Senecy lidé sice byli schopni hubit jiné lidi, dokonce asi i celé kmeny či národy, ale nebyli schopni ještě zničit lidstvo jako druh a další život na celé planetě. Dnes toho bohužel schopni jsme a dokonce si tu větev pod sebou stále vytrvale a tupě podřezáváme... ;-)

05.02.2021 15:40:37 | Amonasr

líbí

mám pocit
že i když si to ve své ješitnosti nepřipouštíme
stále žijeme ve středověku
abychom se zahřáli pálíme klacky (fosilní paliva)
a nebo se v rámci své pravdy těma klackama mlátíme
rozdíl je pouze v tom
že v tom našem středověku
nám k tomi jde wi-fina
a na konec těch klacků
si můžeme izolepou přidělat jaderné hlavice

bojím se
že pokud tu za třista let ještě budeme
nebude to moc lepší

Ježíši, já jsem se zase nasral
Amone ale Tobě za to děkuji

03.02.2021 18:39:53 | piťura

líbí

To přirovnání ke zmodernizovanému středověku je vtipné - a bohužel i opodstatněné ;-) A je dobře, že ses rozohnil - dokud nepřevládne v lidech apatie, tak je to dobré. I když někdy mám pocit, že už převládla - tak snad je to jen zavádějící pocit... ;-)

05.02.2021 15:36:09 | Amonasr

líbí

vážím si toho
že jsi na mě vůbec reagoval

dáváš silné podněty k zamyšlení
:-)

05.02.2021 15:38:46 | piťura

líbí

Díky - já si naopak cením (nejen) Tvé ochoty k zamýšlení se :-)

05.02.2021 16:05:34 | Amonasr

líbí

no tak dobře
tak co teda uděláme s tím Babišem?


na tohle nemusíš odpovídat
jenom jsem chtěl být
za každou cenu vtipný
:-)

05.02.2021 16:11:00 | piťura

líbí

:-D)) To víš, že nebudu :-)) Jako autor jsem důsledně nadstranický (ale ne bez vlastního přesvědčení)... ;-))

05.02.2021 16:15:53 | Amonasr

líbí

Slyšel jsem člověka,(kterého jsem velmi dobře znal a on ve mě měl i velkou důvěru), který podstoupil regresivní terapii.Zajímalo mě kam se v tomto regresivním počinu dostal a on mi řekl, že až do prenatálního stavu.Pak jsem se ho zeptal co prožíval ještě před svým samotným zrozením, a on mi vyprávěl, že ještě před tím se ocitl v jakémsi pytlíku, který visel, jakoby na rovném drátě, a vedle něho sním viselo mnoho takových pytlíků, něco prý jako když sedí vlašťovky.Když jsem se ho zeptal co se dělo ještě před tím, tak mi odpověděl, že to bylo už poslední co tehdy pocítil.Na můj dotaz, co se tedy dělo dále mi odpověděl, že se z toho pytlíku dostal do lůna matky.No, a mě Velmi zajímalo, kdo, nebo co, a nebo jestli to bylo jeho rozhodnutí, že se z toho pytlíku dostal do matky.Po chvilku přemýšlení mi řekl, že To bylo něco jako příkaz, aby se dal na cestu do matky.

Bylo to VELMI zajímavé vyprávění a pokud nezavrhnu reinkarnaci, tak to celé dává logiku.Nad námi je prostě Síla, která bude mít poslední slovo v tom slova smyslu, kam budeme směřovat, a to tam, kam chce tato Síla.
A tak je zcela možné, že se ocitneme, narodíme do doby, kde již budou pozemšťané cestovat vesmírem z planety na planetu a my se do té doby narodíme a budeme v ní i dospívat.Jen tak mimoděk, nezapomeňme, že v roce 1919, což je nedávno, byl člověk schopen v "plátěném"letadle přeletět Lamanšský průliv a dnes máme ve Vesmíru stanici ISS.
Lidská HAMIŽNOST však nezmizela a to i přesto, že za posledních sto let lidstvo udělalo, až nepochopitelný pokrok v technice jako takové.Podle mého se Hamižnost a jiné negativní lidské vlastnosti jen tak nevypaří:-((

03.02.2021 18:26:47 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Zajímavé vyprávění :-) A pokud jde o chamtivost a jiné negativní lidské vlastnosti, tak ty tady byly, jsou a budou, dokud bude lidstvo existovat - což zase vzhledem k našim sebezničujícím tendencím (a chamtivost v tom hraje prim) už nemusí být tak nepředstavitelně dlouho... Jde o to dospět k takovému společenskému systému s právními a jinými mechanismy, kdy nad egoistickými zájmy jednotlivců a skupin převládnou všelidské hodnoty. Zní to sice utopisticky, ale mnohým už nyní snad dochází, že začíná jít o krk víceméně všem, pokud se s tím něco nezačne dělat. K čemu budou někomu astronomické majetky, když dojde k sebezničení lidstva?

05.02.2021 15:32:48 | Amonasr

líbí

Mnohým to již dochází, jak píšeš, ale stačí jen jeden Psychopat, nový Hitler a budou se dít věci.Je až s podivem co dokáže rozjet jen jediný člověk psychoš:-(
Já spíše spoléhám na to, co se bude dít po"smrti". :-)

05.02.2021 16:14:34 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Jj, možná bychom se divili, kolik takových případných Hitlerů už slintá po moci a uchází se o naši přízeň a nějaký se jí možná nakonec i ujme. On totiž ten nový Hitler vůbec nemusí (a nejspíš ani nebude) vypadat jako předchozí Hitler a dojde to všem zase až s "křížkem po funuse", tak jako to všem tehdejším "demokratům" došlo teprve, když ho pomohli porodit. Bez podpory vlivných průmyslníků a finančního kapitálu by se k moci nedostal - a pak jim klidně i mnohým zakroutil krkem... Jinak naděje na život po smrti není myslím špatné psychoterapeutikum :-))

05.02.2021 16:25:41 | Amonasr

líbí

Ano, je to jak píšeš.Já osobně občas čerpám sílu z knížky Život po životě a ta mě vždy nabije vnitřní silou:-)Všichni jednou natáhneme brka a pak každý jedinec uvidí, ucítí, jak to všechno po našem odchodu bude.Nemám sebemenších pochyb, že po"smrti"budeme Mnohem zkušenější.:-)

05.02.2021 16:38:47 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

;-)

05.02.2021 16:40:00 | Amonasr

líbí

já za sebe slibuju -



promiň
musím to rozmyslet

03.02.2021 18:03:39 | ttragelaf

líbí

:-D)) Jj, sliby chyby - raději neslibovat a konat... Samozřejmě s rozmyslem... ;-))

03.02.2021 18:04:58 | Amonasr

líbí

...to sice můžeme-ale k čemu nám to bude Amone-zřeci sfigoidní***:_D*

03.02.2021 17:26:12 | Frr

líbí

Třeba k nákupu kvalitnějších bot, až si je půjdeme příště vybírat, Jiří ;-))

03.02.2021 17:59:48 | Amonasr

líbí

Nevíme, podstatné je, že se chudoba prohloubí. To je jisté. Stěhování národů kvůli pitné vodě, tání ledovců a následně záplavy . Velká migrace. Úbytek přírody a tím klimatické změny. My jsme počali, takže asi nám budou závidět, že jsme si žili ještě dobře.... Ve školách se budou učit, jaký měl covid dopad na Svět, jako my jsme se učili o moru atd... Technicky na ně mít nebudem. Létající auta, jídlo z tuby jako kosmonauti . Atd. Na Sibiři bude nejlépe ..:) :) Jen jedno pořád zůstane, naděje a láska :)

03.02.2021 17:11:18 | Isla

líbí

Díky za Tvou vlastní věšteckou vizi :-) Faktem je, že budoucnost zpravidla projektujeme na základě nám dostupných zkušeností a znalostí a mnohdy si nedokážeme vůbec představit, jaké vymoženosti a objevy další vývoj přinese, jaké mohou nastat i společenské zlomy a jak to změní všechny naše projekce. Asi jediný, komu se to jakž takž někdy alespoň ve vývoji techniky povedlo, byl Jules Verne a vznikly z toho dodnes aspoň krásné čtivé romány. Naopak všechny hlavy vědecky prognosticky fundované se prakticky vždy i na poměrně krátkou budoucnost pořádně sekly a při zpětném čtení jsou jejich představy většinou dost komické. Nicméně i tak s Tebou souhlasím, protože na kvalitu budoucnosti nejen sobě, ale hlavně těm po nás, zaděláváme už teď, neseme za ni velkou odpovědnost a opravdu se může stát, že nás za naše chování budou ti po nás i proklínat - nebo nám naopak děkovat, že jsme s tím něco ještě za minutu dvanáct udělali? Aspoň pokusit bychom se ale každý na svém kousíčku kompetencí a teritoria mohli - i když pohled třeba na smetiště kolem pražských popelnic a kontejnerů na tříděný odpad nebo na svinčík po turistech kdekoliv v přírodě, k velkým očekáváním zatím neopravňuje. Ty naše vzorce chování jsou bohužel zatím víc než sobecké. Každopádně je ale Tvůj dovětek o naději a lásce i podle mě stále platný a také potřebný :-)

03.02.2021 17:57:29 | Amonasr

líbí

...krysy budou vládnout Smetišti Světa...po nás...;-)

03.02.2021 14:57:10 | Marten

líbí

Tahle tvá věštba nezní zrovna moc optimisticky - nejspíš k tomu sice stále neochvějně směřujeme, ale třeba... Naděje přece umírá poslední ;-)

03.02.2021 16:12:56 | Amonasr

líbí

...moje věštba je ryze ekologická...největší naději mají krysy...;-)

05.02.2021 14:36:33 | Marten

líbí

Kdysi jsem slyšel, že perspektivně nejživotaschopnější jsou mravenci ;-)

05.02.2021 15:21:14 | Amonasr

líbí

..vědci tvrdí, že žijeme v období největšího rozvoje...ne savců, ale hmyzu...tak proč ne mravenci...;-)

05.02.2021 15:31:32 | Marten

líbí

Však takový Ferda byl (nebo je) docela sympaťák... ;-))

05.02.2021 16:03:33 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel