..Vesmírná Polarita..

..Vesmírná Polarita..

Anotace: II. Zákon Vesmíru - Dualita - jejíž Princip je základ pro Bytí; říká, že kdo zná zákonitosti Stvoření, vnímá bezděky Smysl a jasný cíl i řád naprosto ve všem! Vše je v souladu se stvořením... / vizuály DeviantArt.com

- díky tomuto poznání - není nikdy nic nedokonalé - 

 

Vesmír je tvořen protiklady

a Zákon Polarity zpívá;

že každá věc má Rub i Líc

– Tam jako Tady

Dobro a Zlo - Světlo a Tma – Mrtvá a Živá

vše se vším splývá

nic pevné není - nic neustrne - nic méně nebo víc

 

Vše má svůj protějšek! A Dualita proudí

pro Harmonii, Rovnováhu, Řád

je dvojí stranou mince té... bez Přínosů a Ztrát 

vždy ve vzájemném Respektu - do Prospěchu a Síly...

 

– tohle je Princip žití

vše propojené se vším

a odděleně nefungovalo by správnou Hodnotou!

 

Základní kameny do Existence Bytí

je nutné pochopit! - není horší či lepší

 a daná Zákonitost

přináší v sobě k všemu smysl – snad nejspíš už proto

by vyváženost vždycky byla při tom...

 

Autor šuměnka, 15.03.2025
Přečteno 164x
Tipy 47
Poslední tipující: Rohatý, Vaska49, Frr, cappuccinogirl, Gaspi03, nehledaná, IronDodo, Ywach, LaSasanka023, Kan, ...
ikonkaKomentáře (45)
ikonkaKomentujících (15)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

líbí se mi, že se nedíváš tam ani tam,
lidi zapomínají na pocity a věří víře,
která je vzdálená tísíce kilometrů, už
jen od jejich řečí, nejsme námořníci,
asi zajímavé dílo, když má tolik komentářů

16.03.2025 18:43:05 | Rohatý

líbí

ahoj :)*

díky za tvůj, který je podnětný -tak by to mělo být (se domnívám)

ale tady podle množství komentářů kvalitní díla nehledej - to není relevantní rovnítko
**
a u mne se to včera nějak "zvrtlo" a nejsem na to pyšná ://

16.03.2025 19:05:43 | šuměnka

líbí

Polarita- Dualita
Mezi rozdilnýmy potenciály
Napětí vzniká...
Proud teče od mínusu k plusu
Nebo taky naopak
-Podle vkusu
Léto - zima
Podzim - jaro
Něco dobrého
střídá
Něco zlého...

Perfektní dílo! A obrázky jsou prostě dokonalé! :-)

16.03.2025 13:37:55 | Gaspi03

líbí

..hola pane Jane

ať se zázrak stane

a vytane to nepoznané :)**

moc tě vítám

a ještě víc d.ě.k.u.j.i

16.03.2025 13:40:41 | šuměnka

líbí

Není vůbec za co, já děkuji za inspiraci! :)*

16.03.2025 13:51:32 | Gaspi03

líbí

tvoříš na toto téma?

pak mám o to větší radost :)*

16.03.2025 13:52:06 | šuměnka

líbí

Ehm, já už vytvořil v tom komentáři :D Chápu, není to nic oslnivého, ale víc teď ze sebe nevymáčknu :D

16.03.2025 13:57:32 | Gaspi03

líbí

ajóó - jasně :)**

klid - omlouvám se! a díky ještě jednou

16.03.2025 14:07:38 | šuměnka

líbí

V pohodě, já se neurážím :-)

16.03.2025 14:38:11 | Gaspi03

líbí

"ZÁKON JEDNOTY PROTIKLADŮ JE ZÁKLADNÍM ZÁKONEM VESMÍRU" z Maao-ce tungovy Rudé knížky / ukradeno Hegelovi! / ***ST*

16.03.2025 12:54:18 | Frr

líbí

..chce se mi říct, že tě miluju Jiří :)**

(ale to ty víš..;)

16.03.2025 13:05:10 | šuměnka

líbí

Tohle dílo jsem si přečetla se zaujetím, pak se mi odněkud vynořila myšlenka na pátou dimenzi a přišel povzdech - protože i když vnímám princip duality, nemohu přestat vnímat nedokonalost, o kterou občas v životě zakopnu:-)*

16.03.2025 12:38:49 | cappuccinogirl

líbí

víš cappu - myslím (a je to interně moje domněnka -nic víc - nic méně - aby zas nevznikl problém, že hlásám bludy)

tj. mám dojem, že v páté dimenzi dualita je taky :))

ale už je tak nějak méně výrazná než ve třetí nebo čtvrtý.

Vnímání reality se tam asi víc posouvá k Jednotě, nicméně - určité zbytky polarity tam stále existují
– například mezi různými úrovněmi vědomí a možnostmi volby a tak

Říká se, že v páté dimenzi lidé více chápou spojitost mezi světlem a stínem
a přestávají je tudíž vnímat jako oddělené protiklady,
ale spíš jako součást toho jednoho celku...

každopádně díky, žes vůbec měla snahu o tom přemýšlet :))**

a krásný zamilovaně úžasný den

16.03.2025 12:49:39 | šuměnka

líbí

tvoje vnitřní zaujetí a věrnost tomu, co tvoříš, to je to, co dává tvému básnění smysl. A právě vnitřní autenticita je něco, co se nikdy neztratí - drž se!

16.03.2025 07:46:35 | LaSasanka023

líbí

díky krásně :)**

16.03.2025 07:50:07 | šuměnka

1líbí

Předem se omlouvám, že vstupuji do Tvého filosofování, ale nedá mi to...

Do záhlaví textu jsi umístila symbol duálních sil Jin a Jang, ovšem Tvá interpretace hovoří o jejich velkém nepochopení. Mluvit přitom o výkladu vesmírných zákonů je poněkud úsměvné.

Vesmír samozřejmě není tvořen protiklady. Nemá ani dva protikladné póly. Vyjádření „Vesmírná Polarita“ je čirý nesmysl. Čínská filosofie uvádí pouze základní princip kosmu – Tao, jehož lze slovy vyjádřit jen těžko. Různé filosofické školy ho označují různě: plodivý princip, univerzální mysl, prapůvodní vzor skutečnosti, cesta veškerenstva atd. Pouze jedna interpretace založená mistrem Lao-C (taoismus) mluví o dialektickém pohybu neboli věčné přeměně protikladu v jeho opak. Odtud také pochází pojetí Jin – Jang coby dvou pólů, jež se vzájemně doplňují a mezi nimiž vše neustále přechází od jednoho k druhému. Tím je vyjádřen věčný pohyb. Nemá to nic společného s rubem a lícem věcí a už vůbec ne s protiklady dobra a zla. Z této duality rovněž přímo nevyplývá žádný pevný řád, natož pak nějaká harmonie. Nanejvýš princip života, ne ovšem princip rovnováhy.

Ale abych neunavoval, při Tvé lehkomyslnosti a velmi povrchní znalosti všeho a ničeho Ti doporučuji o Zákonech vesmíru raději nepsat, pokud tedy nechceš býti za...

15.03.2025 15:03:45 | Zoroaster

líbí

p.s.

kdybys měl nadhled - nenapíšeš ani řádku a jen se v sobě pousměješ nad tím, jak se prostě někteří z nás pořád hledají

a existuje jen jedna pravda - ta "objektivní" ???

tak to je h.u.s.t.á hláška!!

**

15.03.2025 19:33:04 | šuměnka

líbí

Nedá mi, abych nezareagoval na tvůj příspěvek. Kdo ti dal mandát rozhodovat o tom, co je v poezii správné, nebo ne ? Tady, přece, nejde o to, co je možné, nebo není, ale o obrazy lidské fantazie, a, pokud tato tě irituje, pak se s tím musíš vyrovnat jinde a ne tady. Nejsme na katedře vysoké školy, abychom ve svých básních respektovali zákony přírody nebo jiné, nepopiratelné skutečnosti. Co se týká " Tao" a "Jin - Jang", jsou to především filosofické principy, které, jako každou jinou filosofii, můžeme, každý jeden, uchopit podle svého. Nic není pevně dané. Pokud bys měl zkušenosti z bojových umění, pak bys věděl, že každý " Šihan, nebo Si fu, tyto pojmy, ve vysvětlování technik, používá. V Aikido jsou principy Jin- Jang chápány, jako mužský a ženský princip při provádění technik. A Tao je jednoduše řečeno " cesta ", kterou každý chápe po svém. Abych použil stejného tónu, jaký jsi použil ty, pak věz, že je mi naprosto lhostejné, jestli se mnou budeš, nebo nebudeš souhlasit ! Kan

15.03.2025 16:56:31 | Kan

líbí

No a kdo dal tobě mandát omezovat někoho ve vyjádření názoru na přečtené dílo, zvlášť když se tváří jako Pravda a přitom šíří Bludy? Neberu ti právo chápat filosofické maximy po svém ani hledět na svět svým subjektivním a básnicky zkresleným pohledem - proto také tvé básně nečtu a ani se k nim nevyjadřuji.

15.03.2025 18:21:51 | Zoroaster

líbí

Kdepak jsem ti zakázal se vyjadřovat ? Jen jsem ti doporučil, abys svou agresi vybil někde jinde, filosofe. Z toho, co jsi mi teď napsal, jsem pochopil, že všemu správně rozumíš a tudíž jsi oprávněn trestat arogantním způsobem ty, kteří nevyhovují tvému pohledu na věc. Píšeš o Bludech. ?? Ty máš nějaký relevantní důkaz, že tomu tématu, opravdu, rozumíš ? To ti někdo řekl, nebo ses tak rozhodl sám ? Kdybys byl v té filosofii kovaný, tak bys věděl, že výkladů a pochopení je spousta a ne jen ta tvá, dogmatická, pravda. A, že nečteš moje texty, to mě vážně zasáhlo. Jen nevím, proč mi tu skutečnost sděluješ ?

15.03.2025 19:05:48 | Kan

líbí

Má obavu, že arogantní jsi tady pouze ty - a tvoje tvorba se mi jeví přízemní a plytká...tak mám alespoň možnost se k ní vyjádřit, aniž bys to mohl vnímat jako trest...:-)

15.03.2025 19:13:49 | Zoroaster

líbí

Vzhledem k tomu, že jsem poslal odpověď do vzkazů, mohlo by vypadat, že nejsem vychovaný a, že ignoruji tvé odpovědi, píšu to ještě jednou.
To, co si o mých textech myslíš, je mi lhostejné. Nejsi pro mě žádný rozměr, aby mě to mělo, nějakým způsobem, trápit. Jen nerozumím tomu, že se vyjadřuješ k jejich kvalitě, a přitom jsi je, jak píšeš, nečetl a vyhýbáš se jim. Tak, jak o nich můžeš něco vědět ? Ale, abys neřekl,že jsem ignorant, přečtu si některá tvá díla, jen si nejsem jist, zda je pochopím, zda na ně intelektuálně dosáhnu.

15.03.2025 19:54:08 | Kan

líbí

Pokud moje slova vnímáš jako bludy, může to být proto,
že pravda je subjektivní a každý z nás ji vidí jinak...

a přestaň se prosím neustále povyšovat, že jsi něco víc než já...

protože pokud bys skutečně byl, neměl bys důvod to pořád zdůrazňovat...

pokud tě irituju - tak se zamysli, co rozladěného je v tvém světě.. ?

jak by tě mohla povrchní ženská rozhodit - to je mi záhadou??

Možná by i stálo za to se podívat, co ve tvých očích tvoří tu zásadní "pravdu",

protože u mě to rozhodně není jen o tom, co se líbí jednomu.
Můj názor je přeci stejně cenný, jako ten tvůj?

A to, co říkám, je moje vize vidění, nic víc, nic méně...
(jen prostě nechápu, proč to nepřejdeš??)

když někdo nevidí barvy a ty budeš vidět jinak než on - kdo má pravdu?
je on tupější než ty - pan vzdělaný??

úlevně říkám, chvála - že nic nevím
a nechci se PROSÍM hádat - vynech mě ve svých posudcích!

15.03.2025 18:41:04 | šuměnka

líbí

OK, domluveno! Ale pravda existuje pouze jedna - ta objektivní. A vůbec mě neirituješ - samozřejmě, že mám větší přehled, rozhled i vědění než Ty, a především nadhled, tak se s tím smiř...Sbohem, moje milá...

15.03.2025 18:56:49 | Zoroaster

líbí

jsem tvoje milá - to je milé :))*

**
takže fajn - a doufám naposled

díky za další zpětnou vazbu,
i když ji vnímám opět jako značně tvrdou...:// -
budu se snažit nebýt vztahovačná - tož tedy k věci:

**určitě oceňuju tvou otevřenost (ačkoli neodhadneš míru síly), když se naše pohledy očividně různí !!

**
Jsem si vědomá, že moje názory a tvorba mohou působit silně nebo zvláštně, ale právě v jejich otevřenosti se snažím hledat smysl a inspirovat k hlubšímu zamyšlení nad různými krásami a variantami života

takže pokud moje dílo v někom vzbuzuje pocit „vyšší pravdy“,
rozhodně to nebylo mým záměrem - a mrzí mne, pokud to tak vyznívá

(tvůj výstup ovšem zní spíš jako: „podle sebe - soudím tebe“)

Jsem stejně jako ty "jenom" člověk,
který se snaží vyjádřit vlastní vnímání světa, a chápu, že každý máme jiný pohled a líbí se mi ta různorodost

přece právě v této rozmanitosti pohledů může být síla :) proto miluju básnění

..jen mě popravdě ty tvé urážky už nebaví - sakra sama historie ukazuje, že mnozí vědci, filozofové a mudrci byli na počátku svojí cesty považováni: buď za velikány – nebo za blázny

třeba Aristoteles, (takový pan Pravda jako ty) - kterej je dodnes citován - tvrdil poměrně dlouhá staletí - že Země je středem Vesmíru - a bylo to bráno jako FAKTICKÁ PRAVDA,
- a určitě bych domyslela ještě někoho.. (byla jich myslím taky pěkná řádka)

..a pak tu máme ty, co byli za blázny, šílence nebo demagogický bludaře (jako já) - co vypadali, že hlásaj nesmysly a bláboly, a pak se ukázali ve svých náhledech v novém světle

a jejich myšlenky byly později uznány jako revoluční - divný, že tohle musím připomínat právě tobě??

( třeba Galileo, který byl za svou teorii i pronásledovanej,
nebo Nietzsche, kterýho miluju a jehož filozofické myšlenky byly často zpochybňovány a dnes jsou považovány za zásadní

– oni taky stáli proti převládajícím názorům svých „vzdělaných a kultivovaných“ souputníků, což je důkazem toho, jak snadno může být pravda na počátku považována za blud )

Přeju ti hodně inspirace a osobní pohody na tvé vlastní cestě..
a vážně ocením - když si dáme smír bez návštěv

15.03.2025 19:25:46 | šuměnka

líbí

chce se mi říct - ach ouvej...
tvé rádoby slušné příchody a pak nakopnutí neomaleně do zadku je mimo rámec úcty, ale přejdu to, a budiž:

Děkuji znovu a zase za tvůj pohled :))

víš, já chápu, že Jin a Jang nejsou pevné protiklady v klasickém smyslu, ale spíše jakási dynamická rovnováha v neustálé proměně.

A právě tohle jsem chtěla v básni vyjádřit – že věci nejsou statické, že se prolínají a logicky vzájemně ovlivňují.

Nepíšu o a.b.s.o.l.u.t.n.í.ch polaritách, které by existovaly odděleně, ale o tom, že nelze stavět jen na jedné straně věcí, protože druhá je její přirozenou součástí (takže si můj text nepřeváděj do mylných úsudků)

víš, pokud ti to vyznělo jinak, možná to bylo způsobeno interpretací, která se neřídí snahou porozumět, ale spíše potřebou vyvracet. kor, jedná-li se o mne - jak zjišťuju..
Přesto oceňuji tvůj podnět k zamyšlení.

Co však nemohu přehlédnout, je tón tvé kritiky. Nesouhlas je přirozený a obohacující, ale jen tehdy, když zůstává v rovině respektu. Snižovat druhého jen proto, že jeho pojetí světa nezapadá do tvého rámce, nesvědčí o filosofické hloubce, ale spíše o neschopnosti vést kultivovanou diskusi.

každý se díváme jiným kukátkem, jinou perspektivou a jinýma očima - máš dojem, že jeden z nás je horší a druhý lepší??

a mimochodem, pokud tvrdíš, že Jin a Jang nevyjadřují žádnou rovnováhu nebo harmonii, pak jsi buď přehlédl základní princip jejich vzájemnosti, nebo se snažíš popřít něco, co je v samotném jádru této myšlenky – totiž že žádná síla nemůže existovat bez své protiváhy. Ale to už je možná otázka ne porozumění, ale ochoty vidět.

Každopádně ti přeji, aby tvá touha po poznání nikdy neutrpěla kvůli potřebě mít vždy pravdu.

a to doporučení, cos mi na konci dal - si vem´ prosím k srdci i ty

krásnou sobotu - nehodlám dnes v této komunikaci pokračovat - díky za pochopení

15.03.2025 15:43:58 | šuměnka

líbí

Kritika omylů a bludů, jaké šíříš na veřejnosti, není "kopnutím do zadku", ale dobře míněným upozorněním na to, jak Tvoje dílo působí na člověka, který má širší rozhled. Mluví z Tebe pouze uražená ješitnost. Máš vytříbené schopnosti vyjadřování a Tvé básně nepostrádají působivost, proto cítím potřebu vyjadřovat se k názorům, jaké lidem podsouváš a dáváš jim punc "vyšší pravdy". Zdálo se mi, že jsi soudná žena, avšak patrně jsem se mýlil. Pokud se tě tedy má otevřenost nemile dotýká, přestanu Tě číst a nebudu se ani vyjadřovat k Tvým básním. Stačí říct, žádný problém...

15.03.2025 18:38:15 | Zoroaster

líbí

Takhle velkomyslně, jak jsi ho poslala do patřičných mezí, bych asi nedokázal, i, když se umím ukáznit. Nechápu tyhle " vychovatele ", kteří mají nezvladatelnou touhu uvádět cokoli na " pravou míru " a věci se vší rozhodností precizovat. Vůbec nepochopil že básně jsou, vlastně, pohádky a v pohádkách se může cokoli. Tak, Kane, už dost a přeji ti hezký, byť, deštivý víkend. :-))

15.03.2025 17:04:14 | Kan

líbí

d.ě.k.u.j.i z celého srdce :)**

15.03.2025 17:10:01 | šuměnka

líbí

co je nahoře je i dole...

15.03.2025 09:56:14 | jort1

líbí

:))**

15.03.2025 10:13:35 | šuměnka

líbí

Myslím, že vše je mnohem složitější --- je možné, že dualita je jen hrubý pocit celku, v němž "černá-bílá" jen odkazuje na spektrum mezi tím..... :-)
Co skutečně pak spatříme, cítíme, vnímáme, je určeno životní zkušeností, tím co jsme se od zrození naučili a přijali za své, což zcela jistě plnně neobsáhne celou podstatu celku jako takového, neb např. jsme omezeni svýmy smysly. :-)

15.03.2025 08:58:16 | RadoRoh

líbí

jistěže ano - nepopiratelně.. souhlasím

ale něčím to začíná - bez dokonalého uvědomění si základu - se těžko kdo dobere relevantních návazností :)**

o tom je ta poslední věta - vyváženost - to vše - mezi tím

15.03.2025 09:02:27 | šuměnka

líbí

Ano. ***

15.03.2025 11:48:06 | RadoRoh

líbí

pěkně vystižený princip TAO ... ST**

15.03.2025 08:56:59 | Pablo Kral

líbí

díky krásně :)*

15.03.2025 09:01:12 | šuměnka

líbí

To mi povídej...
Jsem Blíženec se vším všudy
Znám všechno
Kromě nudy
Má dualita je strašnej krám
Podléhám pravidlům
I neřestnejm hrám
A dohromady
Jsem to já
A když teče mi do bot
Říkám si
Zasranej život
Vstanu a jedu dál
...
Ahoj! Početla jsem si.
:)**

15.03.2025 08:40:01 | Anfádis

líbí

:DD

Vladi, mé dvě děti jsou Blíženci - pár dní od sebe
a já Váha

takže zkušeností mám myslím tolik, že se jen usmívám
protože jestli to říkáš ty, moudrá žena - tak u nich se to jen tak nepromění
(často to slyším jako jejich výmluvu - pro své chování a pohnutky :DD)

díky moc za n.á.d.h.e.r.n.ý komentář :)**

15.03.2025 08:52:10 | šuměnka

líbí

Já děkuju Tobě :)**
Pusu Tvým dětem taky...

15.03.2025 08:54:44 | Anfádis

líbí

Ve středu protikladů klíčí klid,
tam, kde se temno učí bdít.
Moc pěkné a výzva dobrá těším se na další díly. :)

15.03.2025 08:30:32 | mara539

líbí

díky - ano - to je přesné - je nutné se "vystředit"

moudrá slova z tebe padají
měj fajn víkend i ty :)**

15.03.2025 08:32:16 | šuměnka

líbí

kdo zná zákonitosti stvoření?

15.03.2025 08:15:41 | zase já

líbí

Skvělé napsání.

15.03.2025 08:01:40 | Červenovlaska

líbí

ahojky a moc děkuji - mám výzvu napsat postupně všechny ty Zákony
- tak si s tím hraju :)**

měj krásný rozevlátý víkend

15.03.2025 08:04:10 | šuměnka

líbí

Děkuji vám taky hezký víkend. To si dáte napsat všechny ty zákony ale určitě to bude hezké.

15.03.2025 08:16:04 | Červenovlaska

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel