EFEKTNÍ HRY

EFEKTNÍ HRY

Anotace: @&@

 

EFEKTNÍ  HRY

 

skutečný život

není efektní

pro efekt nežije se

 

jen se pro něj

ostošest tvoří

pro iluzi

snadného odpoutání

od života

 

tvorba do chrastítka

šidítko pro emoce

vlastní i těch druhých

kteří se neumí šidit sami

 

chrastí i potlesk

sklizený za šizení

vzájemné šimrání

ztopoří libidem husí kůži

nezbrázdí však duši

 

a život?

 

tomu je to fuk

těžko mu nasadit oslí uši

tam kde ani není

 

kde se ho snaží jen předstírat

v efektně spočítané

 

hře na umění

 

 

Praha, 10.4.2015

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=wmFsMMC7pzA&index=7&list=PL1D1B0CC397E9B0BB

 

Autor Amonasr, 12.04.2015
Přečteno 712x
Tipy 19
Poslední tipující: Aida, jitoush, Frr, enigman, Nikita44, Malá mořská víla, Rozina, zdenka, Jort, MARKO, ...
ikonkaKomentáře (24)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

chrastítko chrastí,k chřestýš chřestí, Ty prozpěvuješ svý PRAVDYCANTOS na plnej cérez ST
:-D

13.04.2015 08:30:56 | Frr

líbí

chrastítko chrastí,k chřestýš chřestí, Ty prozpěvuješ svý PRAVDYCANTOS na plnej cérez ST
:-D

13.04.2015 08:30:51 | Frr

líbí

Dík za milé zastavení, Jiří – nač se žinýrovat, kvůli tomu prozpěvování svých pravd nás to přece baví :-D Angličani mají Hyde Park a my svůj poetičtější Liter. Hlavně aby admin co nejdřív zase zprůchodnil ty rozkopané cesty, než si jejich přeskakováním zlámeme nohy… ;-))

13.04.2015 10:31:05 | Amonasr

líbí

..tak je holt nebudeme přeskakovat, ale přelítávat - křídla snad na to ještě máme..:-))

13.04.2015 11:27:18 | Frr

líbí

:-D

13.04.2015 11:36:19 | Amonasr

líbí

afekticky...

13.04.2015 07:03:38 | enigman

líbí

:-D

13.04.2015 10:29:35 | Amonasr

líbí

Někdy je těžké rozpoznat co je na efekt a co ne...

13.04.2015 00:20:58 | Acenes

líbí

Někdy jo a někdy ne ;-)

13.04.2015 10:25:37 | Amonasr

líbí

Opět skvěle vystiženo.
I nejintelektuálněji podané, nebo hluboko myšlenkově prostoupené dílo bez srdce, nezasáhne tak, jako upřímně prožitá slova:-).
Děkuji za Haničku, je vynikající.

12.04.2015 22:50:02 | Malá mořská víla

líbí

Mluvíš mi z duše, Gabrielo, díky :-) Tož tak to nejspíš je… ;-)

13.04.2015 00:02:53 | Amonasr

líbí

Tož tak synečku,tož tak...

13.04.2015 19:09:51 | Malá mořská víla

líbí

;-))

13.04.2015 19:49:34 | Amonasr

líbí

myslím si, že každý autor pozná, zda šidí...ať v životě, nebo v umění...děkuji...také za písničku.úsměv.z.

12.04.2015 21:23:33 | zdenka

líbí

Ano, Zdeno, také si to myslím. A to jsem také měl na mysli - to předem vypočítané na efekt, za každou cenu něčím ohromit. A pozná to myslím i vnímavý čtenář (divák), když si to tak jen na něco hraje a nejde to z hloubi duše ;-) Díky za milou návštěvu i komentář :-)

12.04.2015 21:36:25 | Amonasr

líbí

Připomněls mi některá šílená moderní díla.

Máme tu kousek akademika...pana Kroču. Jeho díla vypadaj, že mu chodí pomáhat děti z jeslí, co u toho svačily a nakonec rozlily barvy. Plastiky vypadaj jako hromada odpadu divně slepená.
Na místní vernisáž jsem nešla, asi bych při těch proslovech u mazanic pukla smíchy.

12.04.2015 20:27:23 | MARKO

líbí

Docela Tě chápu, i když i abstraktní věci mě někdy okouzlí, ale musím za tím něco cítit. Tohle je asi věčné dilema, kde jsou hranice umění. Zvlášť v tom výtvarném je dnes asi velké zmatení a propast mezi tím, co kunsthistorici za umění označí (opičí se podle těch, co na to mají celosvětový „patent“), a co nějak osloví i běžného diváka. Já osobně se domnívám, že když umění téměř nemá přirozené publikum (kromě pár snobů), tak je něco špatně. A není asi náhoda, že na některé výstavy se stojí fronty a tam, kde se vystavuje to současné výtvarné umění, je často jak po vymření. Znám i případy, kdy uklízeči zpod jednoho moderního díla v NG odklidili pár opadaných kousků tvárnic a nikdo kompetentní si nevšiml, že dílo už není kompletní, a naopak před jednou vernisáží jakýsi kunsthistorik obdivoval pozoruhodnou instalaci, kterou těsně před zahájením následně uklízečka odvezla, protože to opravdu byla jen smetená hromádka odpadků :-D Nebo jsem byl svědkem, jak jeden uznávaný kunsthistorik s obrovským despektem dehonestoval výstavu jedné zahraniční autorky s tím, že je to kýč a že to do renomovaných (konkurenčních) prostor nepatří, a za další dva roky její dílo vynášel na vernisáži do nebes, když bohatý manžel výtvarnice zaplatil výstavu přímo v jeho galerii. Až mi za něj bylo stydno, když jsem ho poslouchal :-D Tenkrát jsem pochopil, že ani v umění není radno ctít jakékoliv autority a člověk si má dělat názor pokud možno sám, klidně i s přihlédnutím k názoru „znalců“ – líbí, nelíbí a basta :-D

12.04.2015 21:18:29 | Amonasr

líbí

Ano, peníze jsou až na prvním místě. Bohužel. :)

13.04.2015 05:46:21 | MARKO

líbí

že nežije se pro efekt a kdo to řek? :-)


někdo si přece barví tváře
pro efektáře...a to nemluvím o libidu:-)

12.04.2015 17:31:30 | básněnka

líbí

efekty v životě maskují pod sebou zpravidla „cosi“,
efekty v tvorbě často zakrývají prázdno, zkrátka se jen nosí :-)

12.04.2015 19:35:06 | Amonasr

líbí

Ale rádi si zachrastíme, že jo. :-)

12.04.2015 17:24:52 | A42

líbí

I ty nejlepší světové orchestry používají někdy chrastítka, tak proč ne občas amatérsky a s chutí i my :-D

12.04.2015 19:33:54 | Amonasr

líbí

Jako vždy - perfektní básnické řemeslo - jen s obsahem nesouhlasím: je to jak destruktivní opozice... bo strhává současnou skutečnost, přítomnost, ale nedává žádnou perspektivu ani program do budoucna náhradou za tu strhanou přítomnost. Podle toho je literární - byť amatérská - činnost rovnocená vysedávání v poplivané putyce u vlažného piva ve společnosti uslintaných impotentů s jalovými řečmi. Já vím, že je to nadsázka, ale je podle mne fakt, že i průměrný amatérský básník je pro společnost větším přínosem, než zištný politický dobrodruh v parlamentu... Za to řemeslo ovšem tip.

12.04.2015 17:14:26 | aravara

líbí

Jardo, děkuju za tip a za ocenění „řemesla“, čehož si od Tebe zvlášť vážím. Jen tohle není myšleno jako dehonestace nás amatérských básníků na Literu. Je to spíš reflexe brakovosti současné profesionální popkultury, resp. převážné části profesionální kultury vůbec, která sklouzává stále víc k povrchnosti a stává se stále víc byznysem než opravdovým uměním – stačí se podívat na ČT, většinu programů divadel, kin atd. atd. A literatura (poezie) apod. mají podle mne spíš reflektovat skutečnost, rozkrývat její hlubinnou podstatu, rýpat do ran, dráždit svědomí, provokovat apod., nikoliv ukazovat východiska – to už je věc spíš společenských věd, zejména filozofie…

Souhlasím, že amatérská literární tvorba je věc chvályhodná a pokud ze sebe někdo nedělá jediného opravdového umělce či znalce, což už je jiná kapitola a ponechám to tentokrát bez jízlivého komentáře, tak mnohdy i ta zdejší tvorba je možná mnohem víc reflexí skutečného života, než ta profesionální, co na nás řve a útočí ze všech možných stran. A myslím, že z mého účinkování tady je dobře patrné, že se tu cítím až na vzácné výjimky v dobré společnosti :-)

Tak to jen na vysvětlenou ;-)

12.04.2015 17:34:42 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel