Omšelé, drsné, betonovĕ dusné a lyricky efemérní Brno ožívá ve svobodné jazzové formĕ. Na krátký okamžik vĕčnosti jsme ztratili svobodu pohybu, kultury, živého hudebního sebevyjádření jež je zpĕt ve dřeni,
pondĕlní trio v labu přineslo chaotický rondel i lyricky a intimnĕ přívĕtivé psychedelické moiré, spontánní soiré i kvantové detašé,
úterní kvartet evokoval zaprášenou saxofonovou nostalgii, autorské sekvence plné snĕní, vášnĕ nasazení v lyrickém jmĕní,
altsaxofonovou senzaci smyslů v zachvĕní, skalnatou tenorovou nádheru soundu i strunné bassové imprese a mazlivé oscilující bicí nadaného citem i sluchem,
za zavřenými víčky se zrcadlily bílé chomáčky ostrovů levitující naplnĕným hudebnĕ nadčasovým prostorem,
mizejícími artefaktu severoamerické jazzové historie i srdcem pulzujícího velkomĕsta, úsmĕvy krásných žen s bujným poprsím, obnaženými stehny a vysokými podpadky pobíhajícími deštivou nocí,
nástroje křehčí symfonie v sofomorním zpoždĕní vize,
drásající, sténající svobodnou křepčící, osvĕženou free-jazzovou formou skalní melancholie zašlých vidin,
zapadajících nad jedním nádechem, nad posledním výdechem, nad jiternou muzikální, virtuózní podstatou,
nad vibrujícími stíny v podzemní místnosti zamražené přitomnosti,
ony postavy ve svĕtle skladby zrození.
(Explikace do kulturní žurnalistiky_lyrické emanace)
--- však si prej každá zvykne
Vcitelný výhled do postav, venkovské vyobrazení, autorské pojetí jejich povah,
ménĕ intezivní pasáže střídaly výtečné monology a dramata,
cením symbolistni freudovský motiv skřínĕ a provázku, vztahů, vazeb,
nĕkteré scény mi chybĕly hudebnĕ, jiné citlivé emanovaly v ticho,
briskní ostré, nĕžné vášnivé herectví,
milovati se s postavou,
smíření se s protiklady.