Anotace: ...
Nikdy neřekla své pravé jméno
byla Niké, Cher i Evita
nikdy nevypila pivu pěnu
a pak vyprchala do ticha
Nikdy neřekla své pravé jméno
byla Janou z Arku, Madonnou
nikdy nenosila dlouhé sukně
ona byla vlastní ozvěnou
Nikdy neřekla své pravé jméno
byla Monroe, Trójskou Helenou
nikdy nechodila přesně na čas
ač projížděla červenou
Nikdy neřekla své pravé jméno
má Coco Chanel, matka Tereza
nikdy neplašila vlastní stíny
byla lady z železa
Nikdy neřekla své pravé jméno
byla Mata Hari, Marie Curie
nikdy nehladila svoje vrásky
které do čela jí jiní vryli
Nikdy neřekla své pravé jméno
byla Indira, princezna Diana
nikdy neskákala do řeči
parketem nosila se do rána
Nikdy neřekla své pravé jméno
byla Audrey Hepburn i Anna Frank
nikdy nepřála si nic než růže
co pak rozškrábaly v krve tank
Nikdy neřekla své pravé jméno
byla svatými i běsy noci
nikdy nedala nám ale pusu
vědoma si kletby
vědoma si vlastní moci
To téma je moc pěkné - dobrý nápad! Nejvíc se mi líbí první sloka, verš "a pak vyprchala do ticha". Zajímavé rýmy (Diana - do rána).
Osm slok se stejným začátkem je už ale moc, myslím, že básni jako celku to škodí.
"do čela jí jiní vryli"
Tomuhle verši moc nerozumím:
"nikdy nepřála si nic než růže
co pak rozškrábaly v krve tank"
09.11.2013 22:00:07 | Hesiona-Essylt
Díky a možná máš pravdu, možná o tom popřemýšlím a nějakou sloku odoperuju.
Ten verš má představovat, že některé ženské chování může vypadat jako stereotyp, ale je za ním něco hlubšího. Čili něžná dívka si přeje růže, ptž růže jsou pěkné, ale tato si přeje ne kvůli estetice, ale kvůli tomu, že má trny a může je nečekaně použít proti nepříteli. Takto to tedy zní jako nějaký špatný scénář k hollywoodskému filmu, přeci jen to vnímám trochu víc poeticky a ne tak pragmaticky, tak snad jsem to dokázal vysvětlit
09.11.2013 22:27:10 | Muta cum liquida