..co bys tomu řek´..

..co bys tomu řek´..

Anotace: sms.kový archiv 2011 / věnovaná (připomněla mi ji Iness tou krásnou kresbou - asociace si jdou vlastními cestičkami :))

shootingstarlogbook_deviantArt.com

*

Pojď si se mnou skočit do kaluží!

Budeme se jako děti nahlas smát

Ruku v ruce déšť si řádně užít

Chci Tě totiž notně postříkat…

°

Znám Tvůj výraz přidrzlého kluka

Uteču Ti, zatím nevím kam?

Protože až vyhrneš si rukáv

zadek svůj už nikam neschovám…

°

Pojď si se mnou skočit do kaluží..

A pak v teplo do afrických dek

Při představě dech už se mi úží

Tak co lásko; co bys tomu řek´...?

 

* *

 

Autor šuměnka, 21.04.2025
Přečteno 111x
Tipy 27
Poslední tipující: cappuccinogirl, Marťas9, Frr, nehledaná, kudlankaW, zase já, monarcha stěhovavý, LaSasanka023, ARNOKULT, šerý, ...
ikonkaKomentáře (43)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

moc hezké, tleskám.

21.04.2025 21:58:07 | hlmatty

líbí

Přesně, jak píše Nehledaná - nedá se odolat, milá šuměnko ;-)*
Samozřejmě - kdybych byl Tvá láska - což nejsem, ale kdybych byl - tak bych řekl ANO - scákáme se v kalužích :-D

21.04.2025 19:13:18 | Ondra

líbí

:DD

v kalužích se dá vycákat kdykoli

to dokážou i kamarádi přece

jen pak to prostě nepovede k dece

a musí udělat si oheň v okolí :DD

21.04.2025 19:23:27 | šuměnka

líbí

:-D Ó, pravdu máš ;-)

Takže scákání nic nebrání :-D
A k dece to vésti klidně může
když na ní čeká voňavá nůše
plná dobrot - laskomin
zvedne se - Serotonin ;-)* :-D

21.04.2025 19:44:56 | Ondra

1líbí

serotonin já bych často mohla prodávat :DD

21.04.2025 20:06:14 | šuměnka

líbí

:-D
Absolutně souhlasím, neb jsi fajn veselá kopa - teda žena ;-)* :-D

21.04.2025 20:12:11 | Ondra

líbí

kopa jsem - od Prokopa

když z cedníku mu kroupa

vypadla (trochu hloupá)

a letěla se houpat

a teď vidíš ten dopad :DD

21.04.2025 20:16:31 | šuměnka

líbí

:-D
do měkkého
snad ;-)*

21.04.2025 20:31:08 | Ondra

líbí

takové nabídce se nedá odolat ;)

21.04.2025 19:10:08 | nehledaná

líbí

vidím, že by to mohla být dobrá

zábavka v louži - když stíny se dlouží :DD

21.04.2025 19:24:31 | šuměnka

líbí

Velmi se mi líbí.

21.04.2025 14:52:38 | mkinka

líbí

Krásne drzo roztopašné, dve spriaznené duše, ktoré spolu vyrástli...a možno aj budú spolu rásť ďalej...možno sa tak stalo, možno nie, každopádne milé veršov šantenie :)

21.04.2025 13:18:30 | BlueZ

líbí

:)) díky Blue :)** - dodnes jsme v tak niterném propojení, že to nikdy nemůže vymizet
- to je ten přesah, který se cítí navzdor času, vzdálenosti a ději

21.04.2025 13:21:21 | šuměnka

líbí

Já vím, že se to tu moc nenosí, ale tady si neodpustím tu nevyžádanou radu, snad se nebudeš zlobit:-)
Myslím si, že u metrické poezie by se mělo dobře volit každé slovo a používat jenom ta nejnutnější, aby neutrpěl význam, ale aby ta básnička taky pěkně plynula.
Například celá ta první sloka obsahuje několik úplně zbytečných slov, co jí navíc ještě brzdí... bez nich by jí bylo líp...:-)
'se mnou' (to se přeci rozumí samo sebou, když je tam pojď)
'nahlas' (děti se většinou smějí nahlas, rozhodně v dešti)
'řádně'
a 'totiž' nebo 'notně' jedno z toho.

A hned bys z toho měla pěkně rytmicky fungující sloku:

Pojď si skočit do kaluží
budem se jak děti smát
ruku v ruce déšť si užít
chci Tě notně postříkat…

21.04.2025 12:32:55 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

Vždyť je obojí verš trochejský. O co jde?
Pomůcka:
Každý | správný | muž (mužský rým).
– U | –U | –
Každá | správná | žena (ženský rým)
–U | –U | –U
Šuměnka má přízvuk jak na poslední liché slabice - tak i na sudé.
Co mne fascinuje? Bylo to u alexandrínu. Podrobnou teorii neznala - a přitom nikde chybu neměla.
Takže např. italský sonet? Naopak střídání mužského a ženského verše.
Pouze sudý počet slabik - a navíc trochej působí hodně, hodně stupidně!
No - já už žádné básně psát nebudu. Už jednou mne jistý žluťák napadl.
Mám na práci jiné podstatnější věci. Především Bečvu.
A proč i psát nebudu? Protože mi to nejde přirozeně - musím na vše myslet. Podtrhávám si slabiky, abych neudělal chybu. Šuměnka? Naprostá bravura.

21.04.2025 14:02:17 | ARNOKULT

líbí

Ano, to je velice pěkné a jistě i poučné, to co tu píšeš, ale nějak se to příliš nevztahuje k té mé připomínce. Psal jsem o zbytečných slovech, která ještě navíc brzdí rytmus těch veršů, tak jak to vnímám já, coby čtenář.
A o tom tvém psaní nepsaní... trošku to vyznělo jako bys jistému žluťákovi dával za vinu své rozhodnutí nepsat básně... přitom pokud si dobře vzpomínám, ten žluťák tě nikdy nenapadl za styl tvého psaní, který se mu naopak líbí, ale za nějaké nábožensko-fanatické řeči v komentářích, mám pravdu?

21.04.2025 14:18:07 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

Už nevím, za co to bylo. Já mám ve zvyku nikoho nenapadat. To bych si troufl jen tehdy, kdybych byl skutečným básníkem. Při nedávném setkání (vše organizovala nesmírně laskavá Mkinka - konečně jsem ji poznal zblízka - z ní láska přímo vyzařuje) - jsem asi před 15 přítomnými jednoznačně sdělil, že pro mne to je jen "terapie". Zajímá mne spíše Bečva a "obskurní" Atlantida. Jisté literární vzdělání mám (resp. jsem znal i Honzu Kačera - důvěrně bývalého dramaturga ND Romana Císaře) - takže alespoň tuším, že básníkem se člověk rodí. Když Romik psal na základce básně, já jsem byl poměrně úspěšný v matematických olympiádách. Jinak ještě doplnění - 10 a 11 slabik má sonet. Takže tímto větším počtem slabik tato báseň dostala jakousi lehkost italské renesance.

21.04.2025 14:39:00 | ARNOKULT

líbí

..rozčesal napětí - na klidné prameny

moudrosti rozepnul - ve sponách vložených..

díky :)*

21.04.2025 14:50:21 | šuměnka

líbí

Já si to pamatuju, s básní to nemělo nic společného a dovolil jsem si to z pozice skutečného člověka:-)
Jinak ani já se nepovažuji za básníka a pokud někomu napíšu svůj názor, nesnažím se ho rozhodně napadat, nebo urážet! Prostě se dělím o svůj pohled a o něco, co vím a co by se jemu třeba mohlo hodit taky. O tom by přeci literární server měl být, ne jen o sdílení, ale taky o diskuzi o literatuře.

21.04.2025 14:49:45 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

to máš Pájo pravdu :)**

ale já tedy rozhodně nejsem v pozici, že bych mohla z hlediska poezie cokoli komu vysvětlovat, sám vidíš, jak to matlám (když mi nesedí rytmus, zmíním to, protože mi to nejde do "pusy" - ale nic víc, vidím chybu - překlep nebo tak, to je zas úchylka z doby, co jsem dělala v korektorně - a když vidím ty výstupy AI, která by měla mít přehled a formu na to, něco podtrhnout - tak se kolikrát směju, protože zas nechápe ryzost poezie jako takové - ten přesah, to, co chce básník vyjádřit, aniž by vyjádřil - :))

ale fandím ti ve tvé snaze !!

21.04.2025 15:00:19 | šuměnka

líbí

Každý autor to asi vnímá po svém. Mě psaní baví a když mě něco baví, chci tomu porozumět a dělat to tak, aby to mělo smysl... jít trošku dopředu, ne se zaseknout (na stylu, úrovni...) a tam zůstat, protože to prostě funguje.
Pokud si člověk chce říkat spisovatel, nebo básník... nebo dokonce umělec... musí mít buď mimořádný talent, aby něco vymyslel, plácnul to na papír a dál se o to nemusel starat, a nebo do toho díla musí být ochoten vložit čas a energii, aby z toho to umění vytvořil. A na to samozřejmě musíš něco znát, chápat to, co vlastně děláš a nesmíš se bát zeptat, když ti něco nejde, nebo nedává smysl.
Pokud například pochopíš o čem je rytmus v metrické poezii a jak by měly vypadat rýmy aby se neshodovaly jenom v posledním písmenku, ale i v rytmu a melodii a pokud si dáš tu práci a napíšeš pár básniček na sílu tak aby to fungovalo, časem si na to tak zvykneš, že už nic počítat nebudeš muset a budeš tak psát automaticky... prostě to uslyšíš.
A ne, nemyslím si, že zlepšování se je jenom pro lidi s ambicemi, ani terapie nemusí být nekvalitní stereotyp a naopak si myslím, že pokud se člověk něco naučí a uvidí ty výsledky, dodá mu to mnohem víc sebevědomí a úlevy než jenom prosté vypsání se...

21.04.2025 15:22:52 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

a je problém, že to slyším po svém??

je problém, že si to dělám, jak mě to baví??

že nepotřebuju nálepku a hlavně ani nechci: spisovatel, básník atd.??

**
přesně, každý to máme jinak

a já většinu věcí, co dělám, dělám pro radost, od srdce a stylem, který umí vyjít z toho, co nastavují normy

mám to tak odmalička, nikoli pro to, aby to druhé "prudilo"
- ale proto, že tak jsem opravdová

**
dovolíš mi být taková, aniž bys mě měnil - jako to chce dělat snad každý druhý z mé blízkosti?? holt jsem se taková "pitomá" narodila - vydržte to se mnou chvíli
život je dočasná věc - a já si ho chci jenom užívat

pusu :)**

21.04.2025 15:28:23 | šuměnka

líbí

Ne, není to problém, šuměnko, samozřejmě, že ne. Každý ať si píše jak chce.
Nikoho nepřesvědčuji aby se měnil, je to jenom můj pohled, víš? To, jak to cítím a vidím já:-)

21.04.2025 15:37:22 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

mám dojem (a není to ironie) - že tebe je na amatérský server škoda!

protože já tu tvou snahu vnímám
- a věřím, že jsou jedinci, co ji nejen ocení, ale dokonce je může skutečně posunout

:)**

21.04.2025 15:41:25 | šuměnka

líbí

To je od tebe sice moc hezký, ale až tak daleko mé ambice nesahají:-D
Chci se prostě naučit psát a chci se naučit hrát na tu kytaru, když už jsem si ji koupil... a... to je vlastně vše:-)
Pa:-*

21.04.2025 15:50:19 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

to já se taky chci naučit na něco hrát, mám klavír - a odhodlání a láká mě harfa

ale jen tak pro radost - mám plánů na 20 životů, co bych si přála umět :))

21.04.2025 15:58:17 | šuměnka

líbí

Na klavír jsem hrával, měl jsem jich za život asi pět, ale harfu bych asi nezvládnul, připadá mi to trochu jako když dojíš krávu, což taky neumím:-) Zvuk má samozřejmě hezčí:-)

21.04.2025 16:04:54 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

:DD tak takový příměr jsem ještě neslyšela :DD

https://www.youtube.com/watch?v=7BU5ZWi8oPo

tohle prostě miluju

a violu taky!

21.04.2025 16:08:56 | šuměnka

líbí

Pěkný. Velká výhoda harfy je, oproti klavíru, že je podstatně menší, čímžpádem, pokud by to s tím tvým odhodláním nebylo tak žhavý, bude na ní sedat mnohem míň prachu...
tím tě samozřejmě nechci nijak demotivovat:-)
Učení na hudební nástroje je super hobby.

21.04.2025 16:22:54 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

já už klavír mám - jen jsem se ještě nehecla do pravidelnosti cvičit oddělit ruce :DD

asi jsem na to blběna - proto obdivuju všechny, kdo to umí - včetně tebe a kytary

(ačkoli jako malá jsem na kytaru asi 2 roky chodila a to mi docela šlo)

docela :DD - víc mi šlo zpívat a akrobacie

21.04.2025 16:25:57 | šuměnka

líbí

Zpěv? Ten já se taky teprve začnu učit, až budu mít kde:-) Co jsi zpívala, Mezzosoprán, nebo Alt?

21.04.2025 16:34:31 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

spíš kontraalt :)

21.04.2025 17:50:08 | šuměnka

líbí

No... on takovej pěkně hutnej kontraalt je lepší než leckterej uječenej tenor, aspoň moje uši si to myslí:-)

21.04.2025 18:59:24 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

tak to mě těší :)*

21.04.2025 19:00:56 | šuměnka

líbí

jak to bylo v básnících: "Klííííííd..."

na rozdmýšky máme smíšky, aby dneska všechny křížky

zanechali pro jeptišky :)**

21.04.2025 14:21:08 | šuměnka

líbí

Já se přeci nehádám, šuměnko, jenom uvádím věci na pravou míru, protože mi to opravdu vyznělo jakoby mi ARNOKULT dával za vinu to, že už nechce psát básničky... toť vše:-)

21.04.2025 14:26:28 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

to určitě ne - to jen šum v přenosu informací

a znáš, co takový šum dokáže a umí - :)*

Arnošt je citlivá duše - a jeho vědeckou štací

jsou mimořádné hypotézy, kterým svět brzy porozumí..

**

21.04.2025 14:32:56 | šuměnka

líbí

No tak sláva...

21.04.2025 14:33:51 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

:))**

21.04.2025 14:34:48 | šuměnka

líbí

mě fascinuješ Ty se svými vědomostmi - vážně

a díky za rytířskou vsuvku - moc si cením Arnošte!

(i když dnes mám tak hravý den v mysli, že by mě jen tak něco nerozhodilo

doufám, že i ty - ačkoli sedíš nad tou svou Bečvou - posílám velký úsměv :))**

a - p.s. - popravdě, já, kdybych to měla takhle počítat, nebo se držet nějaké teorie, tak mě to asi ani nebaví - :DD

21.04.2025 14:11:06 | šuměnka

líbí

:DD

tys mi tu tak scházel - kdo by mi rady házel :)**

* nezlobím

jenže tohle je sms.ková - ta to zvládne
- a ne metrická - kde někdy rýmy chladné

takže to nechám, jak to bylo
- když vím, že tehdy - víc než potěšilo :DD

21.04.2025 13:18:43 | šuměnka

líbí

Ok, tak tomu asi rozumím... nostalgie:-)
Pěkný den, šuměnko:-*

21.04.2025 13:33:05 | Ž.l.u.ť.á.k.

líbí

díky za to :)**

*

ano, velmi - a to pak je rytmus důležitý v něčem naprosto jiném :DD

21.04.2025 13:43:20 | šuměnka

© 2004 - 2025 liter.cz v1.8.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel