Šíp...

Šíp...

Anotace: ...v černé barvě

Zasažen Amorovým šípem
Bohužel ne do srdce
Ale přímo ho hlavy
Myslel jsi že je jak Villém Tell
Prašivec jeden křídlatý

 

Štěstí se má jit naproti
Co nadělat když na vás míři
Liliput s lukem napjatým
Postavit se mu
A své srdce zakuklit
.
.
.


navěky

Autor JohnyD., 02.05.2013
Přečteno 464x
Tipy 2
Poslední tipující: Já Esther Ruth
ikonkaKomentáře (50)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Amatérský snad ještě pořád znamená, že to dotyčný nedělá za peníze. Kvalita v tomto pojmu absolutně nehraje roli, i když se jaksi předpokládá, že profesionál bude udržovat kvalitu vysokou a stabilní. A že amatér naopak nepřijde o svou práci, když se mu jeho koníček občas nevydaří (protože se přece živí něčím jiným). Ale znám spoustu amatérů v nejrůznějších oborech, kteří by si zasloužili za své výkony víc než jen pochvalu svých přátel, kteří v mnohém předčí i profesionála, tedy kromě výdělku. Když čtu cokoli, co se vydává za umělecké dílo, tak mi hrubky vážně překážejí. Zkrátka čeština by neměla při mém zážitku být překážkou, hořkostí v puse po dobrém jídle, trnem v patě po příjemné procházce. Tvůrčí psaní je také o správné češtině, kultivaci jazyka, zachování jazyka na úrovni, kultivaci čtenářů... Kdo chce psát moudra nebo vychvalovat krásu nebo si vylévat srdce a nezajímá ho přitom základní prostředek, který k tomu užívá, to jest český jazyk, pak ať si píše do svého deníčku a nepublikuje, a to ani jako amatér.

18.01.2014 17:47:26 | umbra

líbí

právě kvůli svým hrubkám jsem tu radši přestal psát

21.01.2014 23:52:01 | JohnyD.

líbí

Myslel si... velká písmena na začátku všech řádek? proč? to je jak německy a škoda, protože je to dobrý a vtipný.

02.05.2013 23:31:21 | aravara

líbí

nevím, co je na tom špatně. kdyby to bylo "jak německy", měla by velká písmena všechna substantiva, což zde není. tohle si může (v poesii) psát každý jak chce.

03.05.2013 03:45:40 | Já Esther Ruth

líbí

Může cokoli a nejen to...

03.05.2013 14:57:50 | aravara

líbí

No jo - piš si jak chceš - máš recht. Mě je to u ... úplně jedno.

03.05.2013 14:36:39 | aravara

líbí

já se snažím pochopit většinu připomínek a myslím, že nepatřím k těm, kteří říkají, že si můžou psát cokoliv jak chtějí a kritika je uráží. jen se mi zkrátka zdálo, že tady je to vážně bezpředmětné, toť vše. (edit: v tomto konkrétním případě psaní velkých písmen na začátku verše; to je jen způsob, móda, hodně lidí to nedělá, jindy to zase hodně lidí dělá, ale neznám pravidlo, které by tvrdilo, že je něco z toho špatně. o hrubkách nemluvím, protože nechci být účastníkem nekonečných debat o pravopise, kdy si někdo osobuje právo na vlastní pravidla a vlastní pravopis; takové známe, to snad ani není potřeba řešit.)

03.05.2013 18:53:39 | Já Esther Ruth

líbí

Už dám pokoj. Nemám ani čas, ani náladu na zbytečné dokazování kde je pravda. Mně stačí jak v té předchozí poznámce naopak kašleš na velká písmena na začátcích vět.

03.05.2013 20:32:43 | aravara

líbí

"dám pokoj" zní, jako kdybych říkala, že jsou tvé názory otravné. to si nemyslím a ani jsem to netvrdila, ale z diskuze taktéž odcházím.

03.05.2013 20:34:30 | Já Esther Ruth

líbí

německy neumím ani slovo, a pokud si nevšiml(a), tak většina mých básní má na začátku každého řádku velké písmeno;)

02.05.2013 23:37:45 | JohnyD.

líbí

No a co? to chceš naznačit, že jsem to já, kdo neumí řádně česky? Vždyť někdy takto použité velké písmeno změní smysl slov... ale děkuji ti, protože jsem pochopil, že tomu, kdo to nezná, nemá cenu cokoli psát. Kdo to zná, tak píše tak, jak to má být.

03.05.2013 14:40:46 | aravara

líbí

nechci tím naznačit nic. já sám o sobě vím, že češtinu neovládám na 100%. ani nevím co je to substantivum a vůbec mě to nesere. a je mi to u prdele jak moc dobře česky píšu, protože píšu na amatérský literární server. nepíšu žádný maturitní sloh. by mě zajímalo u jakých slov může velké písmeno změnit jejich význam. jen mě mrzí že tu všichni tak řešíte češtinu, je mi z vás na zvracení. připadá mi, jak kdyby tady psali samí fanatičtí učitelé češtiny.

03.05.2013 14:50:18 | JohnyD.

líbí

amatérský znamená, že můžeš psát s hrubkami například? to snad nemyslíš vážně.

03.05.2013 14:57:43 | CCGREE

líbí

No, asi to znamená, protože si mě kvůli tomu jedna osoba zde blokovala a ještě si hodila nějaké řeči do svého profilu.

03.05.2013 19:29:27 | pineapple pie

líbí

ano myslím to přesně tak...v přeneseném slova smyslu. když píšu na amatérský literární server, tak jsem vlastně básník-amatér. čili mám jako koníček skládání básní ve volném čase. a jako amatér se tomu věnuji bez dostatečných odborných znalostí - v mém případě bez dostatečných znalostí pravidel českého pravopisu.

03.05.2013 15:10:01 | JohnyD.

líbí

Pravidla pravopisu jsou odborná znalost?? O ou, to je vtip dne :-)

03.05.2013 16:51:07 | pineapple pie

líbí

pro mě ano. jsem z nich zmatený jako goro v tokiu:). a vtípky jsem měl vždycky rád.

03.05.2013 19:19:57 | JohnyD.

líbí

:-) Pobavils mě touhle tvou hláškou moc. Ne každý ovládá pravopis, já zase neumím matiku, ale je dobrý to přiznat a ne si tvrdohlavě dupat nožičkou a trvat na svých chybách :-) Jinak abych nebyla úplně mimo debatu, tak psát velký písmeno na začátku verše je úplně normální, v poezii je dovoleno vše.

03.05.2013 19:28:38 | pineapple pie

líbí

aspoň, že jsem pobavil:). vážím si lidí co dovedou přiznat své nedostatky. je to divné, že se první řešili jen velká písmena na začátku veršů, a nakonec to sklouzlo k obvyklému tématu o češtine a hrubkách. trochu se to zvrhlo mimo téma. škoda, že v poezii nejsou dovolené i hrubky:D

03.05.2013 19:35:57 | JohnyD.

líbí

tak já ještě k těm velkým písmenům na začátku veršů - zakázané samozřejmě nejsou, používá je dost autorů (nemám na mysli jen Liter a net) - ale mně osobně vadí, protože mě nutí brát každý verš samostatně, končit a začínat - takže nedokážu číst dílko plynule jako celek ale trhaně několik řádků pod sebou - já sama se velkým písmenům u sebe vyhýbám, jak můžu - ale to je věc každého čtenáře i autora :o)

03.05.2013 19:49:46 | hanele m.

líbí

Pak se ale otevírá třeba i nový čtení, ne? A to může být zajímavý. Podle mě ty vztahy mezi verši, jsou na poezii to nejzajímavější.

03.05.2013 20:07:03 | pineapple pie

líbí

Já jsem pro, abychom si o mateřštinu pečovali. Takže bez hrubek.

03.05.2013 19:39:25 | pineapple pie

líbí

to slovo "amatérský" znamená, že se věnuješ amatérsky literární tvorbě, ne že nemusíš umět česky, jelikož jako čech bys to měl skutečně zvládat. a věřím, že snad zvládáš, hrubku udělá sem tam každý, takže se bavíme už jen o principu. velká a malá písmena snad takový hřích nejsou.

03.05.2013 15:16:22 | CCGREE

líbí

každý z nás to asi chápe trošku jinak. já z principu přiznávám, že mi pravopis nikdy nešel. vůbec na něho nemám vlohy. jen mi připadá, že každá hrubka, chybějící čárka, překlep nebo podobná chyba je pro lidi tady strašný hřích, za který skončím v pekle.

03.05.2013 15:29:53 | JohnyD.

líbí

Hřích tu pro lidi, co upozorní na chybu, není samotná chyba, tu udělá sem tam každý, ale to, že jsou za to poukázání považováni okamžitě za hnidopichy a za nepřátele a posíláni za to do prdele.
Nejlepší jsou ovšem ti, co si to ospravedlní tím, že tak prostě píšou a basta. U nich je lepší se pro vlastní klid odporoučet, protože těm člověk nic nevysvětlí i kdyby to myslel sebelíp.

03.05.2013 15:35:03 | Jan Voralberg

líbí

Zajímavá debata. Mám k tomu jen jednu věc - myslím si totiž, že upozorňovači na chyby a hrubky jsou okamžitě označováni za hnidopichy jen proto, že všechno upozorňování probíhá veřejně. Kdyby si to lidé psali do vzkazů, tak by tady k těmto diskuzím nedošlo, a že k nim dochází hodně často. Lidé se totiž nenechají veřejně "urážet" a osočovat. A fakt to tak je. Když se mi něco nelíbí nebo vidím chybu, tak to dotyčnému napíšu do vzkazů, on mi to popřípadě vysvětlí, opraví, nebo poděkuje apod. A nikdy se do mě nikdo za to nepustil.
A k dílu: Píšeš pořád stejně, svým stylem a pořád děláš chyby a vždycky je dělat budeš. Ale myslím si že lidi co tě neznají si na to časem zvyknou a přestanou to řešit.

03.05.2013 16:13:44 | Jiná

líbí

taky si myslím, že je to zajímavá debata. celkem se tomu směju, že to dílo má více komentářů, jak přečtení:D.
ale musím říct, že máš pravdu v tom, že by bylo lepší, kdyby to upozorňování neprobíhalo veřejně, ale psalo by se do vzkazů.
aspoň, že ty to víš, že píšu pořád stejným stylem a pořád s chybama:). no, řešit to asi nepřestanou nikdy.

03.05.2013 16:25:50 | JohnyD.

líbí

Souhlasim s tim, ze kdyz je to verejne, tak na to muze nekdo reagovat podrazdeneji.
Ja na chyby vetsinou upozornuju pres vzkazy a taky me za to jeste nikdo neposlal do haje.

Ale na druhou stranu si myslim, ze to nebude mit tak fatalni vliv, ja s tim napriklad nemam problem, kdyz mi to nekdo napise verejne, takze to asi bude pripad od pripadu.

03.05.2013 16:25:40 | Jan Voralberg

líbí

když vím že autor radu nebo pomoc přijme, píšu do vzkazu, většinou, ale vím, že někde je to zbytečný - i kdybych to vypsala písmenko po písmenku, s některýma to nehne ani ve vzkazu - a i drsnějších odpovědí se člověku může dostat, i když napíše "slušný a nápomocný" vzkaz.
Proto se občas neudržím a někde se ozvu veřejně - hlavně tam, kde autor své chyby vydává za styl - místo aby to prostě a jednoduše opravil. A hrubky se nedají omluvit hovorovou češtinou ani stylem.
každý dělá chyby - právě proto nechápu ty scény při sebeobhajování (myslím obecně) - a myslím že když někomu na jeho dílech i čtenářích záleží, není zas tak těžké si najít "korektora", případně pravidla čj online :o)

03.05.2013 17:54:05 | hanele m.

líbí

Naprostej souhlas - vydávání hrubek a prasečin za styl (obecně) je alibismus - viz Hagrid a jeho tvrdý Y. :D

03.05.2013 18:02:02 | Jan Voralberg

líbí

myslíš to jak Hagrid Malfoy škatulkuje slova na tvrdé a měkké :D

03.05.2013 19:17:04 | JohnyD.

líbí

Yes :D

03.05.2013 19:47:59 | Jan Voralberg

líbí

jo, taky jsme tu měli autora, který říkával, že píše jedině "kdyby jsme", protože je to prostě jeho styl. to je vedlejší. nepřestává mě ale udivovat, jak sáhodlouhé debaty se tady poslední dobou tvoří (včetně toho, že už i já do nich přispívám) - protože pokud hovoříme o upozorňování do vzkazů, což byl problém asi vždycky, nevzpomínám si, že by to někdy působilo takový rozruch. možná za to může moje selektivní paměť, možná tu probíhaly šílené kauzy, které se odehrály bez mého povšimnutí, ale nějak si prostě nevzpomínám, že by vznikalo tolik podrážděných reakcí, byť bylo na chybu upozorněno veřejně. plus si nevybavuju, že by mě někdy někdy upozornil skrze vzkaz či já touhle cestou upozornila někoho jiného (tedy většinou se tak dělo veřejně). ale zkrátka - různé skupiny, různé zvyky. liter má prostě svá období, kdy upadne do smyčky jednoho typu diskuzí a nelze to zastavit, dokud se to úplně nevyčerpá. jinak pro hrubkaře je tu skvělá věc: prirucka.ujc.cas.cz :)

03.05.2013 20:14:22 | Já Esther Ruth

líbí

Ono jak kdy a kvůli komu jsou ty diskuze.. Když jsem sem přišel, tak to tu nebylo takový vyhrocený, pak tu byly ty diskuze o klubech, pak tu řádil Nikotin s Hagridem.. Teď mi ale celkem přijde, že se to tu zklidňuje. :)

03.05.2013 20:51:57 | Jan Voralberg

líbí

asi jo. já jsem sem teď nějaký čas moc nechodila a když jsem se vrátila, najednou tu je úplně jiné složení lidí, které neznám (většinou) a hrozně tu bojují, tak jsem se asi ještě úplně nevzpamatovala :) když jsem přestala chodit na liter v té míře, co dřív, tak to bylo úplně jiné... rozepře byly, ale trochu jinak... takové pošťuchování, tak mi to připadalo, teď mně to najednou přišlo děsně krvavé. to tady býval takový člověk, hanele a možná ještě někdo bude pamatovat, který psal takové archaické básně (ale výjimečně dobré, alespoň mně se velmi líbily) a vždycky sem jednou za čas vtrhnul a ke všemu třeba napsal "sračka"... takoví ti nováčci to hrozně prožívali, jiní se zase bavili, takže když to tak člověk zpětně zkoumá, asi je to pořád stejné, jen pro mě jiné, že je tu méně známé osazenstvo :) já už jsem takový nostalgik zkrátka.

04.05.2013 00:49:13 | Já Esther Ruth

líbí

Já bych řekla, že to tu je skoro pořád stejné. Rozepře tu byly vždycky, jen nebyly tak dlouhé. A lidé to brali více ze srandy, možná tím že tu bylo více "starších". Od té doby co liter dostal trochu novou podobu a bylo to tu takové nejisté, tak spoustu lidí odešlo jinam a většinou to byli právě ti starší. A nám se teď zdá, že je to tu divoké. Je to lidmi no, většině je kolem dvaceti, třiceti. Tak nějak mi připadá že věk má na to vliv. Ale pořád je tu hodně lidí které znám z dřívějška, samozřejmě že osazenstvo se mění a furt se bude měnit :)

04.05.2013 11:47:58 | Jiná

líbí

Tak to ja nemuzu moc posoudit, z jisteho pohledu by se dalo rict, ze jsem taky novacek. :))

04.05.2013 01:19:02 | Jan Voralberg

líbí

čimž opět nechci říct, že je špatné to či ono, už to řekla hanele, že to rozhoduje případ od případu, ale zkrátka že mě překvapuje, jak se z mé perspektivy proměnila povaha těch reakcí.

03.05.2013 20:17:16 | Já Esther Ruth

líbí

Já taky upozorňuju do vzkazů. Tak to je fakt, není to samozřejmě úplně pravidlem, záleží na lidech a jejich povahách.

03.05.2013 16:43:38 | Jiná

líbí

nikoho jsem neoznačil za nepřítele a ani nikoho jsem neposlal do prdele.
ale asi budu taky ten nejlepší, a ospravedlním se tím že tak prostě píšu. protože už skutečně přes dva roky tak píšu - žádné čárky na konci řádku a každý nový řádek s velkým písmenem. a budu tak psát dál, takže mi asi nemá cenu něco ohledně velkých písmen na začátku řádku vysvětlovat.

03.05.2013 15:48:40 | JohnyD.

líbí

Klid, nemyslel jsem to přímo na tebe, jen jsem nadhodil jak to tu někteří mají. .)
A ani ti nevyčítám, jak píšeš - je to tvoje věc, jestli se ti to líbí, tak tak piš.

03.05.2013 15:50:40 | Jan Voralberg

líbí

já jsem naprosto v klidu, nějaká internetová diskuze mě nemůže rozhodit;). jsem rád, že mi nic nevyčítáš...každý píše jinak:).

03.05.2013 15:58:32 | JohnyD.

líbí

jdu na vzkaz

03.05.2013 15:31:41 | CCGREE

líbí

Ahoj Johny. Napsal jsi mi to jasně... Dobrý. Pokud nevíš co je substantivum je to v pohodě. Zůstaňme u toho, že je to dobré a vtipné. To platí i kdyby to bylo napsané azbukou, nebo sánskrtem.

03.05.2013 14:54:03 | aravara

líbí

bohužel pro mě, jsem ze sebe udělal totálního idiota. měl jsem se podívat dříve, že substantivum = podstatné jméno. ty samozřejmě znám. ale co už. to mě ještě nenapadlo psát azbukou:). tak dík.

03.05.2013 15:05:04 | JohnyD.

líbí

Já v podstatě píšu moc nerad. Většinou jen tam, kde vidím možnost že si dotyčný uvědomí chybu a příště ji snad napraví. Ty ses postavil proti mne jako proti nepříteli. Na zvracení? ne, neurazil jsi mne, to bych se musel chtít nechat zrazit. Jen... To mi hlava nebere a jinak vezme leccos: znát svůj mateřský jazyk je na zvracení? Literatura je především práce s jazykem s tím tvé zvracení nic neudělá. Máš tam ještě další tři chyby

03.05.2013 15:17:58 | aravara

líbí

já už přes dva roky píšu každý nový řádek v básni s velkým písmenem, a nikomu to nikdy nevadilo. a ještě nedělám čárky na konci řádků. takže ani nevím, proč by to mělo být považováno za chybu. je to jakože osobitý styl. neberu tě jako nepřítele, ani nechci nikoho urážet. nenapsal jsem to konkrétně na tebe. takových lidí je tu víc, co řeší každou hrubku. čeština se mi jako mateřský jazyk líbí, ale jen v mluvené podobě. po pravopisné stránce už míň. asi jsem špatný pracant s jazykem. ty tři další chyby hledat nebudu. když to někoho štve, že mám pravopis na mizerné úrovni, tak mě nemusí vůbec číst. nikdo ho do toho nenutí. mě úplně jedno, jestli budu mít dvacet přečtení, nebo jedno. píšu kvůli sobě, ne kvůli vám. i kdyby jedno přečtení, i kdyby jeden tip, tak budu stále psát.

03.05.2013 15:41:48 | JohnyD.

líbí

Nacpak zveřejňování, když o čtenáře nestojis?

03.05.2013 17:38:12 | Lilien

líbí

psal jsem někde, že nestojím o čtenáře??

03.05.2013 19:17:33 | JohnyD.

líbí

Psal si, že ti je jedno kolik čtenářů budeš mít, takže i když tě nebude číst nikdo, je to jedno a můžeš psát pořád pro sebe (do veřejného šuplete:)))

03.05.2013 19:26:30 | Lilien

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel