Poseru se smutkem

Poseru se smutkem

Anotace: http://www.youtube.com/watch?v=H3fSpllkUtA Na tuhle písničku jsem vždy chtěl něco napsat.. Bohužel za trochu jiných podmínek - teď se mi slov nedostává..

Klávesy natíral krví
démony uvnitř hlavy
že prej James Dean
zbyl pustý stín.

V září už netančí
poeti skřivánčí
ve vodě se slovy
tělo víc nesmočí.

Ve vlaku jedou jen
mučivé vzpomínky
smrt nevoní drápkama
platinový blondýnky.

Kůže je slaná
a nebe zatažený
ostře to trhá
jak žiletky těla.
Autor Isquieasuus, 20.06.2013
Přečteno 650x
Tipy 12
Poslední tipující: Elisa K., Jozef Bojanovský, Martinecka23, Radhuza, Amonasr, maliska, hanele m., Sýkorka07
ikonkaKomentáře (19)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Nic proti umělci Filipu Topolovi, ale těm, kterým se toto dílo zdá dokonalé, musela ta tragická zpráva pomást smysly. Filip Topol si zaslouží mnohem lepší epitaf, než je tento brak. Chápu, že tě to, autore, dojalo a rozesmutnělo, ale když na to nemáš, uděláš mu spíš ostudu. Ono nestačí pár rádoby tajemných přirovnání, abys vykouzlil hlubokou báseň plnou smutku. Na to ti chybí hloubka. Tu Topol měl. Ty ho napodobuješ, snažíš se o to, ale obyčejně kopíruješ myšlenky. Tohle je jen lesklý povrch, který si povyskočil právě na tom, že Filip Topol je mrtvej.

20.06.2013 23:36:49 | First Das

líbí

Na mě jako povyskočení působí spíše tento komentář... Jeho dikce je exhibicionistická a nabubřelá, evidentně se tím sám snažíš zviditelnit a pasuješ se do role jediného správného vykladače - že by důsledek pomatení smyslů?

Možná bys na svou obhajobu mohl předvést nějaký "epitaf" sám, že bychom si následně vybrali, který je lepší?

20.06.2013 23:58:47 | Amonasr

líbí

To je zase argumentace.

26.06.2013 17:18:24 | pineapple pie

líbí

Lidová rčení obsahují všechnu moudrost světa - tady se mi připomnělo rčení "na hrubý pytel hrubá záplata"... A Tvá poznámka je nicneříkající, nevím, na co konkrétně bych měl reagovat...

26.06.2013 17:24:15 | Amonasr

líbí

Myslela jsem tohle: "Možná bys na svou obhajobu mohl předvést nějaký "epitaf" sám, že bychom si následně vybrali, který je lepší?".

26.06.2013 17:27:22 | pineapple pie

líbí

Pokud jeden autor nálepkuje jiného autota a obviňuje ho z nedostatečné hloubky a z povrchnosti k danému tématu, aniž by přinesl dle mého názoru relevantní argumenty, proč by nemohl ukázat sám, jak by tu vyžadovanou hloubku zvládl on?

Ale jinak uznávám, že každý má právo vyjádřit svůj subjektivní názor, já tu hloubku, ten skutečný citový náboj, v té básni jednoznačně cítím, ale jiný ji může necítit - prosím. Každý máme jinak nastavenou vnímavost - jen by se to mohlo obejít bez zbytečných urážek, ať už samotného autora nebo těch, co tou básní byli osloveni a vyjádřili se pochvalně... V tom spočíval smysl mého komentáře jako celku... Nemám zkrátka rád aroganci, ať už se projevuje jakkoliv a kdekoliv...

26.06.2013 17:45:03 | Amonasr

líbí

Jestli tu arognaci a další emoce do toho komentáře spíš nevkládáš ty sám. Já v tom prvním komentáři nic takového nevidím. A s jeho obsahem souhlasím. Myslím, že autor komentáře patří k tomu lepšímu tady, tak proč by nemohl kritizovat? Nějak nechápu ten princip "ukaž že to umíš líp, nebo buď zticha", to je vše.

26.06.2013 19:05:20 | pineapple pie

líbí

Napadat nás, co jsme dílo pochválili, že nám zpráva o smrti Filipa Topola musela pomást smysly, je obyčejná a hloupá arogance, poměrně ubohá a stupidní urážka. Pokud to tam nečteš, není to porucha mé vnímavosti. Věta „když na to nemáš, děláš mu ostudu“ je naprosto ze stejného stupidního a arogantního soudku – opět to nesvědčí o mé snížené vnímavosti, pokud to tam nevidíš. K tomu směřovala moje první reakce a nezměnil bych na ní ani slůvko. Pomatení smyslů jsem si přitom jen vypůjčil od kritika stejným způsobem, jako to učinil on – v naději, že se třeba chytne za nos. Tím, že se neozval, jsem si to mohl aspoň myslet a dál se tím nezabývat. Ta výzva k napsání něčeho názorně lepšího už byla jen navíc a netrvám na ní, nic špatného na tom ale v daném kontextu neshledávám.

Právo kritizovat přiznávám i já (jakémukoliv autorovi nehledě na jeho kvalitu), zbytečně se tedy vlamuješ do otevřených dveří anebo jsi mou odpověď Tobě i jemu nečetla důsledně. Výzvu, ať je kritik zticha, mi vkládáš do úst už jen Ty sama, nic takového jsem nenapsal. Ke smysluplné diskuzi je třeba vnímat i druhou stranu a nepoužívat nefér argumenty, proto předpokládám, že další výměna názorů k dané věci už je bezpředmětná...

26.06.2013 23:26:42 | Amonasr

líbí

Jo, je to marný, to uznávám.

27.06.2013 11:30:55 | pineapple pie

líbí

Třeba to není to poslední, na čem se shodneme ;-) Hezký den :-)

27.06.2013 12:26:18 | Amonasr

líbí

Nikoho nenapodobuju. Pouze jsem v tomto "braku", jak ty to kouzelně nazýváš, připomněl pár jeho myšlenek. Těch pár rádoby tajemných přirovnání veskrz pocházejí z jeho dílny. Má to být připomínka na něj. Pokud to nazýváš kopírováním myšlenek a napodobováním, tak seš.. To si už doplň. Jsou díla u kterých člověku na kvalitě nezáleží a píše je kvůli vypsání všech pocitů.. Což máš nejspíš problém pochopit.

20.06.2013 23:55:39 | Isquieasuus

líbí

ježišikriste

21.06.2013 00:30:54 | First Das

líbí

http://www.youtube.com/watch?v=UHiTBRB_s5c ;-)

21.06.2013 05:18:05 | Isquieasuus

líbí

Děkuji. Nechtěl jsem se tě dotknout. Toužil jsem jen sdělit svůj názor, že jsi asi opravdu lepší přes tu hudbu, než přes texty.. snad.

21.06.2013 10:38:06 | First Das

líbí

Tvůj subjektivní pocit, který navíc nemáš touhu sdělit prvně. Tady se není dál o čem bavit.;)

21.06.2013 13:02:24 | Isquieasuus

líbí

Čiší z toho silná empatie... Velmi příhodné, povedené, skutečně důstojný hold...

20.06.2013 18:42:46 | Amonasr

líbí

Děkuju za komentář..

20.06.2013 19:19:11 | Isquieasuus

líbí

Slova váznou v ústech jako žiletky, tahle ztráta bolí... Nenahraditelná jedinečnost a síla, perfektní vyjádření emocí, a hudba, která když se jednou zažeře pod kůži, už nikdy nepustí.. Bude nám tu chybět..

20.06.2013 18:00:00 | Sýkorka07

líbí

Souhlasím, ST za komentář... Už jen dodat Sbohem a řetěz..

20.06.2013 19:22:14 | Isquieasuus

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel