SOUMRAK BOHŮ XXI

SOUMRAK BOHŮ XXI

Anotace: Chtěl jsem se kdysi stát básníkem moderním, to mi nevyšlo, tak co rovnou postmoderním...? ;-) P.S. Mozilla neumí správně zobrazit symbol uprostřed posledního řádku - místo "A" tam má být zvonec.

 

SOUMRAK  BOHŮ  XXI

(soumrak zpupné civilizace)

 



                          EVROPĚ  TO  OSLADÍME!

 

 SHIT!

 

                          MERDE!

 

                                               Scheiße!

 

                                                                         Mierda!

 

          Ёб твою́ мать!

 

                                    Humanitárním bombardováním k lepším zítřkům!

 

Mírovým holubicím jestřábí křídla, pařáty i zobáky!


 

                                                 O

                                                  L

                                                  I

                                                 GLOBÁLNÍHO

                                         SVĚTA

                                                 R

                                                 C

                                                 H

                                              PO(Ž/S)ERTE

                                                 V

                                                 É

                                                                             SE!   

 

 

                         Amen...    A    ...אמן

 

 

Praha, 14.6.2014

 

http://www.youtube.com/watch?v=1pVoUE5_yXs

 

Autor Amonasr, 15.06.2014
Přečteno 586x
Tipy 25
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, zdenka, Kett, jitoush, básněnka, ardzuna, Pamína, Kubský P., zelená víla, Aiury, ...
ikonkaKomentáře (47)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

posílám úsměv od ucha k uchu a hezký pohlazení,ale je to k zamyšlení...:-)

21.06.2014 16:50:43 | střelkyně1

líbí

Někdy mám hravou, ale za to zamyšlení jsem samozřejmě taky rád :-)

21.06.2014 17:34:19 | Amonasr

líbí

TO JE DOBRÝÝÝ!!.Zasmál jsem se, a pak hnedka ztuhnul.Ztuhnul, vážností nad tím, co vše se může opravdu stát.

19.06.2014 21:18:15 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Myslím, že to je zdravá reakce :-) Dík :-)

19.06.2014 21:27:20 | Amonasr

líbí

Tak, že nejsem blázen, díky Bohu.:-)

19.06.2014 21:42:41 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

:-D

19.06.2014 21:46:46 | Amonasr

líbí

Nechci měnit svět, Pane.Jen mi dovol, prosím,měnit sebe k obrazu Tvému. Dal jsi mi na starost malé políčko, abych jej obdělával. K tomu jsi mě vybavil určitými předpoklady. Vím, nemusím Tě znát. Nemusím se k Tobě hlásit, nemusím si říkat věřící...ale mám srdce, mám svědomí a vím, co je správné. Každá doba nese své radosti, starosti, problémy...mně jsi dal Dar života tady a teď...odpusť mi, prosím, ale někdy mám pocit, že můj rozum,nabité vědomosti jsou mi na obtíž...že jimi narůstá a sílí mé ego...zapomínám na sounáležitost...člověka s člověkem...s přírodou...vymlouvám se...hledám a nacházím důvody, proč věci nejdou udělat...místo toho, abych každý den, krůček za krůčkem obdělával to, cos mi Daroval...Amen,z

17.06.2014 23:48:37 | zdenka

líbí

Milá Zdenko, tolik jsi toho dokázala obsáhnout v těch několika větách – sesbírané životní moudrosti, tolerance k různosti i víry v to lepší v člověku. Nejsem si zcela jist, zda všichni mají srdce a svědomí, u dvou z velké spousty lidí, s nimiž jsem měl v životě blíže co do činění, se mi bohužel nepovedlo něco takového objevit, naopak jsem to musel téměř s jistotou vyloučit, protože škodili a dosud škodí druhým nejen z prospěchu, ale i pro pouhou radost z ubližování, ale podobných sociopatů je naprosté minimum a drtivá většina lidí srdce i svědomí má. Stačilo by opravdu jen málo – občas místo sebeobelhávání to svědomí použít i tam, kde to není úplně pohodlné (protože přece v té své krabičce už mám ten pelíšek tak hezky vyležený a je mi v něm tak dobře…). Děkuji :-)

18.06.2014 09:35:34 | Amonasr

líbí

ERRATTA: ...zmoklýho psa...-:)

16.06.2014 22:55:57 | Frr

líbí

EXCUSEZ MOI MES AMIS INCONNUS..jen poznámečku-nedej Bože,aby nastalo něco takovýho jako v týhle mý další plytký basničce na dané téma:
Až vyprší všechny deště
až na Zemi nezbude vůbec nic
krom jednoho jedinýho
posledního
zmoklýho pes
pak možná
červánky slitovnými
rozjasní
svou Tvář
PS a s tím se zatím smířit nedokážu...

16.06.2014 22:40:10 | Frr

líbí

Tak jsem si, již odpočatý z včerejšího náročného dne (pracovně), znovu přečetl oba Tvé komentáře a naplnily mě radostí nikoliv snad přímo ze souznění v tušení těch apokalyptických vizí, ale oním svobodně nevázaným duchem, kterému nechybí nadhled a který si je vědom všech limitů, jimiž jsme jako lidé neobyčejně různí, ješitní i hrdí, vstřícní i neústupní, sobečtí i altruističtí, atd., jako druh obdařeni. Já, coby vzděláním ekonom, se nemůžu vyhnout věcem, které souvisí s fatálními deformacemi ekonomického prostředí, a tím samozřejmě skupinovým zájmům těch privilegovaných (1%) a těch neprivilegovaných (zbytek). Ty zdůrazňuješ, a správně, onu ještě vyšší úroveň, kdy jde o kejhák vlastně už všem – nevratná devastace životního prostředí tou bezuzdnou exploatací všech zdrojů a jejich zbytečným gigantickým plýtváním nás ohrožuje už jako celý druh. Ale ono je to všechno provázané – nelze jedno vytrhávat na úkor druhého (myšleno obecně). Základem všeho je ale podle mne právě ono kritické myšlení, jež jediné je schopno najít východiska. Bulvární bohorovnost a konzumní zpitomňování, které bohužel stále ještě mají čím dál víc navrch, jdou směrem přesně opačným… Čím víc bude plytkých her, tím víc se jednou nebude dostávat chleba, ta rovnováha už je dávno neúnosně vychýlená a vychyluje se čím dál víc… A pokud to nebudeme ochotni korigovat, tak celá ta konstrukce dřív nebo později spadne, každá nerovnováha si cestu k rovnováze nakonec najde sama, jen se nás už pak ptát nebude… Ani toho zmoklého psa…

17.06.2014 10:22:48 | Amonasr

líbí

Více než dílko mě zaujala rozpoutaná debata. Jo a proč se vlastně vyhýbat
diskurzům na téma "soumraku zpupné civilizace"? vždyť držet se zarputile
hodnocení podoby básně, či kritika vybočující tematiky by se časem staly chudokrevným samoúčelným estétstvím nebo vymiškovaným krasodušstvím. Napadá mě jen, in marginam, že ovšem přílišná a častá
medializace a virtualizace, byť sebeožehavějších témat, časem politováníhodně vyblédá..ovšem jakožto virtuální skoropanic, vaše rozhovory považuju za působivé..HUMANITÁRNÍM BOMBARDOVÁNÍM K LEPŠÍM ZÍTŘKŮM...MIERDA.
přidávám svou apokalyptickou polévečku :
U MOŘE :
hradba mraků stíny vraků nad mořem už obzor vzplál Ty ses blbe pozdě kál

ALE TO VŮBEC NENÍ TAKOVÁ SRANDA..DOBŘÍ LIDÉ..ani víra s tím nesmiřuje-jen nás snad sbližuje...uznává a respektuje- t/T/ajemství..co nás všeci přesahuje..už už mám na krajíčku ono co zní a dozajista sere naivitou/do prdele/: ..tak se mějme rádi..ale neřeknu to..nic jsem neřekl-:)jsa na to
příliš velkým nabobem... a jako skorointoš doporučuju na to téma film van Triera Melancholie. Dobrou a DOBRÝ JITRO..NEJENOM "LITEŘE"(kurva piča drát)
EXCUSEZ-MOI MES AMIS INCONUS...vrr FRR

16.06.2014 22:00:42 | Frr

líbí

Ano ta debata tu nabrala i k mé radosti pěkné obrátky, pro mne až poněkud nečekané. A pěkně rozšafně jsi to teď rozjel i Ty, tohle si budu muset přečíst pořádně ještě v klidu a soustředěně... ;-)

16.06.2014 22:14:15 | Amonasr

líbí

tady sis docela vyhrál..básníče nejen moderní, ale i post moderní:-)

16.06.2014 18:30:42 | básněnka

líbí

Děkuju - jednou mi to ale asi bude stačit a vrátím se tedy raději ke své obvyklé premodernosti ;-))

16.06.2014 19:26:59 | Amonasr

líbí

hravost..radost:-)

16.06.2014 19:35:52 | básněnka

líbí

Neboj, i v premodernosti se pokusím myslet hravě... ;-))

16.06.2014 22:08:42 | Amonasr

líbí

Hm, tak tomu říkám umění rozčeřit stojaté vody, ale o tom by to mělo být, aby dílo vyvolávalo diskusi.

16.06.2014 16:12:58 | Hrisnice

líbí

Moc děkuji za tento názor, přesně tak jsem to myslel, a nejen u tohoto textu. Nejsem a nechci být kazatel (pokud tak někdy působím, je to má nedokonalost, nikoliv záměr), stojaté vody čeřím ale rád a mám to rád i od druhých... :-)

16.06.2014 16:40:07 | Amonasr

líbí

Osladil sis to hlavně sobě, viď... co se to probůh v Tobě dělo, milý Amonasře? Bezvýchodnost...? Amen je konec modlitby a ne konec světa, a tohle jinam nespěje...

16.06.2014 15:57:57 | Pamína

líbí

Milá Pamíno, tentokrát Tě musím vyvést z omylu, pokud jsem Tě správně pochopil. Konec žádné civilizace nikdy neznamenal konec světa, proč by měl zrovna té naší...? (Snad si nějaká vzteklá supervelmoc nebude chtít řešit svou frustraci jadernou katastrofou, teoreticky ta možnost konce světa samozřejmě narozdíl od dřívějška už existuje). Ale myslet si, že naše civilizace je ta jediná poslední a věčná, to je asi stejné, jako si někteří mysleli, že komunismus bude poslední ekonomickou formací lidstva. Ani kapitalismus jí není, i když aktuálně tak dosud jako jediný několik století fungoval - i ten minulý čas už ale začíná být zřejmě namístě, systémově už totiž začal prokazatelně selhávat. Sice netušíme, co bude následovat, ale jedno je jisté - civilizace i ekonomické systémy přicházejí a odcházejí, a že ta naše civilizace už má na kahánku, o tom svědčí symptomů čím dál víc. Rád bych se samozřejmě mýlil, ale to mě neopravňuje k tomu, hrát si na slepého. Případné resuscitaci koneckonců mohou napomoci spíš ti, kteří budou hledat způsoby záchrany či účinné korekce, než ti, kteří budou obhajovat neobhajitelné. Prostě jen odmítám být slepý a nejsem ani zdaleka jediný... To, že máme vinou padesátileté anomálie (fašismus + komunismus) vychýlenou optiku, nás omlouvalo možná předchozí čtvrtstoletí, ale už je na čase se zase dívat na věci s normálním selským rozumem a oprostit se od zbytečného ideologického balastu. Tady nejde o ideologii - tady jde o přelomový civilizační pohyb, který se týká i těch, kteří oněmi anomáliemi neprošli...

Víš, že v tom není nic negativního vůči Tobě ani vůči komukoliv jinému, jen se snažím vysvětlit svůj postoj. Ale nemám patent na pravdu - stejně jako nikdo jiný. Namístě je pouze věcná diskuze, jen ta nás může někam posunout. Účinněji ale asi někde jinde, než zrovna na Literu, pochopitelně... I když dokud byli umělci ještě skutečnými umělci, pomáhali společnost myšlenkově posouvat, někdy i za cenu nejvyšší (Čapek a jiní) Takže proč o tom nediskutovat i na Literu, když mainstream se utápí ve vlastní sebestřednosti a v posluhování těm, kdo platí... ;-)

16.06.2014 16:36:38 | Amonasr

líbí

..."amen v překladu znamená "staň se; nechť se stane; staniž se a v tomto duchu mi nepřijde špatně použité, spíše naopak...ano, my věřící tímto končíme modlitbu s přáním, aby se naplnilo to, oč jsme se modlili, a to, že se nakonec světové mocnosti navzájem pobijí, je v bibli naznačeno (napsáno) už dávno, takže nemám nejmenších výhrad, i volba formy k tomuto námětu mi velmi sedí, navíc je neotřelá, jelikož ji lze na literu spatřit velmi zřídka a to poslední slovo je hebrejsky? (vypadá to tak a typuji na "amen", ale možná se mýlím...ještě si dám hudbu.
RM.

16.06.2014 18:16:18 | Robin Marnolli

líbí

Tos mě Robine mile překvapil, protože to závěrečné dvojí amen (správně jsi předpokládal) jsem tam dal spíš intuitivně, než z nějaké hlubší znalosti. Tak mě potěšilo, že jsem se nesekl. A našel jsem si to v hebrejštině na internetu, snad to tedy není něco jiného... Chtěl jsem tím vyjádřit základy naší civilizace a to, že kruh se uzavírá, ovšem to už bych asi neměl takto polopatizovat... Nakonec těch významů se tam dá najít mnohem víc...

Hudbou jsem Tě asi tentokrát dost zklamal. Ten klip je mimořádně hloupý a ošklivý a jen tak podtrhuje tu neveselost celku. Naštěstí už to mé dílko vypadlo z hitparády a brzy se tu tak po něm slehne zem :-D

Každopádně dík za návštěvu i za fundovaný komentář :-)

16.06.2014 18:41:36 | Amonasr

líbí

Ne ne, klipem jsi nezklamal...pravda, čekal jsem hudbu, ale stejně jsi to dal správně k sobě...já myslím, že to Evropě sladíme pěkně a čím dál tím víc, až někdy přemýšlím, že pokud vyjedu z vlasti a budou se mne ptát, odkud jsem, jestli není lepší říct třeba z Ukrajiny...(i přes tu jejich situaci by mne možná litovali méně...víš, co tím myslím...), ale lidem se spíše objeví v mysli Praha, takže se asi k národnosti přeci jen přiznám:-)
RM.

16.06.2014 19:03:21 | Robin Marnolli

líbí

Ano, vím velice dobře, co máš na mysli a souhlasím s Tebou na 100%. Naštěstí máme stále ještě jako národ mezi běžnými lidmi v Evropě poměrně dobrý zvuk, ale někdy si říkám - zaplaťpánbu, že se jim ještě nedoneslo, jací jsme doopravdy. Ale naši politikové bohužel pracují jen v jednom směru, tom destruktivním, a dřív nebo později se to musí projevit. Ona jinde v Evropě (i mimo ni) už to taky není žádná elita, ale takový póvl, co si umíme do vlastního kožichu nasadit my, to se jen tak nevidí... :-(

16.06.2014 19:12:08 | Amonasr

líbí

Naprostý souhlas, jako OSVČ pociťuji jejich špatná rozhodnutí takřka denně, ale co, nezměním to, musím se s tím poprat.

16.06.2014 19:18:07 | Robin Marnolli

líbí

Ano, pochopil jsi mě správně, opravdu jsem myslela nikoliv konec světa, ale konec civilizace, nějak se mi to spojuje v jeden malér :-) V tom ostatním máš pravdu, neumím to tak dobře teoreticky popsat ani vysvětlit, ale alespoň to chápu.
A vůbec to neberu jako negativní hodnocení od Tebe, prosím Tě :-) Jedině z diskuse může něco vzejít,už jsme tady na to narazili - kéž by i tato přispěla něčemu pozitivnímu, nejlíp v nás, že... nikoho jiného stejně nezměníme...

16.06.2014 17:56:33 | Pamína

líbí

Vůbec jsem nepochyboval o tom, že si budeme rozumět :-) I když jsem se snažil tvářit odborně, tohle není odborná diskuze - to je o nás lidech, zda je nám už všechno egal a nebo ne. A jak to je s Tebou - to je tu myslím zřejmé úplně každému... ;-)

16.06.2014 18:33:26 | Amonasr

líbí

:-)

16.06.2014 20:06:29 | Pamína

líbí

Kolotoč pocitů. Koukala jsem se i hlavou dolů..... Má to širší dopad....:o)))

16.06.2014 15:51:32 | ardzuna

líbí

Doufám, že sis přitom neublížila, ten obsah za to nestojí - trpěl bych ještě víc... :-D Mně už jde z tohodle dílka taky hlava kolem a budu rád, až zmizí v archivu a napadne mě něco veselejšího ;-) Děkuju :-)

16.06.2014 15:57:50 | Amonasr

líbí

Mohu se zeptat, co přesně je na této básni postmoderní?

16.06.2014 11:51:20 | Bylinná směs

líbí

Á, pěkně vítám vzácnou návštěvu :-) Dlouho jsme se neviděli. Tak už ne Černý motýl tmy, ale Bylinná směs? Koneckonců proč ne, obojí to zní tak hezky neurčitě a tajemně. A že pozdravuju i Nikotina, ať se daří vám oběma i celému fanklubu ;-)

A s tím postmodernismem se to má asi jako s těmi Tvými nicky – neurčité, tajemné, kdekdo o tom mluví, ale nikdo vlastně neví, co se pod tím skrývá. Ani já ne ;-)

Přeju prima den! :-)

16.06.2014 14:21:03 | Amonasr

líbí

Bohužel vůbec nerozumím téhle reakci, nevadí.

16.06.2014 15:41:40 | Bylinná směs

líbí

Ne, to skutečně nevadí ;-)

16.06.2014 15:45:23 | Amonasr

líbí

upřimně i mně to vycuclo kousek energie... a kousek toho něčeho, čemu věřím, ale jen kousek...

15.06.2014 23:18:07 | zelená víla

líbí

S tou energií se nedivím, při Tvé vnímavosti - ale ten kousek ať zase rychle doroste ;-)

15.06.2014 23:57:36 | Amonasr

líbí

doroste... někdy se bojím velkých slov,protože je mnohdy vyslovují ti, kterým nepřísluší... někdy chci být naivní, proč ne.. a že je to úsměvné??? nevadí... a některé chvíle jsou natolik silné, že berou slova... možná i pro to, že nejsou potřeba... a i určité smutno má svůj význam...

16.06.2014 00:02:13 | zelená víla

líbí

Ano, velkými slovy by se mělo šetřit – pro zpupnou nabubřelost jsou to naopak poznávací znamení… I ostatnímu, co jsi tak výstižně napsala, rád přitakám - k tomu dalších slov netřeba… :-)

16.06.2014 06:28:52 | Amonasr

líbí

Chachá ses rozjel mezinárodním rychlíkem ..kak teba zavut ..ten co je rebel bez příčiny ale zodpovědný za své činy..hm tak jo je to takové nadčasově burcujicí revoltující amone..amen s tebou synu :-D

15.06.2014 21:39:49 | xoxoxo

líbí

Drahá xoxoxo, Tvá reakce mě i přes to téma hezky rozesmála, dík :-D Je mi jasné, že zmínka o Ďáblu Tě nemůže nijak vystrašit, ale mysli teď víc na to mrně a čerpej pro ně raději nějakou hezčí energii ;-) A za projevenou účast Ti děkuju taky, hned je mi líp... ;-))

15.06.2014 21:58:20 | Amonasr

líbí

A
o to jde..tvořit pozitivnější svět je to o lidech a dábel ten nikdy
nespí nenosí jen Pradu:-)ale já jeho cestu už opustila byla to destrukce
a zlomenost ..svět vidím i jinak než zlo a mrně je chráněno..až se
vyklube bude ještě vědět z minula tolik ..ale jo smutek přebije novej
život a dokud ten je ...rovnováha zatím funguje ;-)

15.06.2014 22:10:15 | xoxoxo

líbí

Pěkně řečeno :-) Hodně dobré energie vám všem! :-)

15.06.2014 23:57:05 | Amonasr

líbí

...To je hodně hodně zajímavý...:-))

15.06.2014 21:02:13 | Jort

líbí

Děkuju, Jorte, ale víckrát už se asi do něčeho takového pouštět nebudu... Mám pocit, jako by se mi tam zpodobnil sám Ďábel a úplně mi to vycucává energii... Brrr... Fuj! Asi zkusím rozžvýkat stroužek česneku jen tak...

Přišlo to nějak samo, chtěl jsem si zkusit něco jiného, ale až teď chápu, že být přesvědčeným postmodernistou a uchovat si zdravý rozum, to asi nejde moc dohromady... :-D

15.06.2014 21:19:02 | Amonasr

líbí

...platba je vždy nutná...:-)

15.06.2014 22:58:35 | Jort

líbí

Ano, nic není nikdy zadarmo... Vždycky je něco za něco... ;-)

15.06.2014 23:58:12 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel