I BŮH JE JENOM BŮH

I BŮH JE JENOM BŮH

Anotace: Tak jsem díky Kubskému P. konečně dočetl Noc s Hamletem. Stálo to za to. Cos mi to ale proboha, Vladimíre Holane, během toho čtení zase nakukal...? Pardon, já vím, nenakukal - jen se ve mně cosi spustilo. Ale příště si tu iniciaci stejně vyzkouším znovu.

 

I  BŮH JE  JENOM  BŮH

 

co mám dělat Bože!

zoufale jsem křikl

a praštil hlavou o zem

 

i eš í i !

ozvalo se seshora

snad od sousedů

 

proč Bůh odpovídá

od nich?

 

ba ne

to nešlo odtamtud

to šlo odevšad

to asi ta rána

                      au! au!

 

vydrž ještě chvíli!

 

ozvalo se znovu

teď už zřetelně

 

glogloglogloglogloglo

(hlasité zakloktání)

 

fuj! to jsem se lek!

tak přece Bůh?

ale proč kloktá?

pomyslel jsem si

 

čistím si

touhle dobou

zuby

a taky po ránu!

 

hle

čte mi myšlenky

a to Pane Bože

chodíš i na malou?

 

i na velkou

můj synu

           i na velkou

tak copak

jsi chtěl?

 

už ani nevím

     já

          už asi nic

co jsi to za Boha

když chodíš

                    na velkou?

to už si snad

rovnou můžu

pomoct sám

 

aspoň

že ti to pálí

                  synu

málokdo

na to přijde

tak rychle

               

některé jsem už poslal

k vám dolů

aspoň stokrát

a pořád nic

už mě to nebaví

taková otrava!

 

nejvíc práce

mám s těmi

co staví mi

                  oltáře

a myslí si

že se do nich

snad nastěhuju

vždyť bych tam

nenašel ani

ten toaletní papír

 

co to jen mají

za směšné představy

o mně

 

ach

kde jsem

udělal chybu

že jste většinou

tak hloupí

 

                KDE...?

 

zvláštní otázka

od Boha

já snad

abych mu

                  radil?

 

stačí

že mám co dělat

abych si

poradil sám

 

tak spánembohem

                             Bože

 

a víš ty chlape

že teď už

tě mám

konečně

               doopravdy rád?

 

 

Praha, 6.7.2014

 

http://www.youtube.com/watch?v=PgKdStLlsww

 

 

Autor Amonasr, 09.07.2014
Přečteno 486x
Tipy 32
Poslední tipující: fijalka, Akrij8, zdenka, Frr, Jeněcovevzduchukrásného, AndreaM, Bakchus, Robin Marnolli, jitoush, Gabriela Green, ...
ikonkaKomentáře (45)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Prostě se musím smát, moc se mi to líbí...hezký zbytek večera a až budeš usínat, asi Ti nedá pokoj...ve Tvém pokoji...děkuji.z

10.07.2014 22:55:15 | zdenka

líbí

Milá Zdenko, tak když se u toho směješ i Ty, tak teprve teď se mi opravdu pořádně ulevilo :-D Děkuju - hned se mi bude skutečně líp usínat... :-)

10.07.2014 22:58:06 | Amonasr

líbí

P.S.Jinak tu písničku si ráda broukám. Je v ní Velká radost, která pro mne přichází od Něho...děkuji.z

10.07.2014 23:06:05 | zdenka

líbí

I to mě potěšilo :-) Též děkuji :-)

11.07.2014 10:06:45 | Amonasr

líbí

Pro mě nic nového, je přeci Psáno, stvořím vás k svému obrazu.No, ale s tím kakáním, no, to mi nějak neštymuje:-)
Jako pouhý smrtelník, si však myslím, že Bůh udělal(pro něj defakto nedávno), chybu, a to, když stvořil v dinosaury, samý takovýhle, zbytečný, příšerný příšery.Ale protože Je Moudrý, a viděl, že to je na enóóóno, tak je šmahem smetl, jelikož si uvědomil, že tudy cesta nevede!.Něco na tom je, i Stvořitel se možná může splést.A nebo, se nespletl, byl, a je předvídaví, a chtěl nám tímto do budoucna učiniti záhadná odhalení pravěkých megakoster, abychom měli co dělati, a také bádati.Podle mého je tato druhá verze pravděpodobnější.Z to ho tedy plyne, že Stvořitel je dokonalý.:-)

10.07.2014 14:36:28 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

O dokonalosti Stvořitele či jak Ho (To) budeme nazývat nikterak nepochybuju :-) A nepochybuju ani o tom, že je to absolutně něco jiného, než jsme vůbec schopni si představit i v těch nejfantastičtějších sci-fi a že nám na to zkrátka náš mozek a systém myšlení nestačí. Zrovna tak je na to bezpochyby směšně krátká i jakákoliv víra. O to víc se těším, až se s tím jednou setkám - doufám, že se sám sobě budu moci s velkou chutí vysmát a že už tam pak budu sekat latinu, abych sem nebyl poslán opět za trest k nápravě. I když si umím představit i mnohem krutější tresty - narodit se v tomhle trošku zasmrádlém českém maloměštáckém bordýlku na přelomu těchto dvou tisíciletí bylo určitě menší trest, než třeba vyhnanství do Afghanistánu... :-D

10.07.2014 17:18:50 | Amonasr

líbí

V mnohém souhlasím, a Tvá filozofie je mi také blízká, ale i tak, věřím v to, co řekl Ježíš.Já jsem cesta, pravda a život.To ale podle mě nevylučuje to, že charakterní člověk, pokud v toto nebude věřit, bude pak nějak odsouzen, nebo nějak odstrčen.Asi nejsem ortodoxní křesťan:-)

10.07.2014 19:06:49 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Já ani s vírou v Krista nejsem v žádném osobním konfliktu. Pokud by se všichni Ti, kdo deklarují, že v něj věří, jeho učením skutečně řídili, nepochybně by byl svět mnohonásobně lepším místem k životu. Takže já přeju každému věřícímu jakéhokoliv vyznání, aby věřil co nejvíc - nejlépe tak silně, aby podle své víry i žil :-)

10.07.2014 19:12:13 | Amonasr

líbí

Je to tak.Víš, mě osobně zklamal i přítel, farář.Farářem je dosud, ale dnes je již spíše manažér, který jde nekompromisně za svým cílem, a ......,
podrobnosti psát nebudu. Navíc, jak řekl, právo je na jejich straně.Jen tak ťuknu, vracení majetku, jeho manažerská práce, a následně mé procitnutí, a i zklamání.Podle mě šla jedna konkrétní věc, vyřešit lidštěji.

10.07.2014 19:28:37 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

To je to, co jsem měl na mysli. Znám případ i vyššího církevního hodnostáře, než je jen pouhý farář, a silně pochybuju, že při způsobu svého života, který je o něm dostatečně známý i v církvi samotné (kde se ho ale bojí, protože asi hodně ví), může být skutečným věřícím, než jen na papíře. Ale to se týká i řadových věřících - já si vážím všech a jakéhokoliv vyznání, pokud ve víře skutečně žijí. Kolik jich ve skutečnosti asi je...?

10.07.2014 19:40:25 | Amonasr

líbí

Je to tak jak píšeš.Mě i manželku to mrzelo i hlavně proto, že jsme se i pravidelně setkávali, a o to, to procitnutí z jeho jednání, bylo pro nás větším zklamáním.Mě, a ani mojí ženě, to na víře však neubralo.

10.07.2014 20:13:14 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

A to je dobře :-)

10.07.2014 20:53:36 | Amonasr

líbí

Tak tohle nevím jak mám komentovat:-)
Něco mi přijde legrační, něco k zamyšlení a něco vidím trochu jinak, ale fajn to máš:-)
RM.

09.07.2014 22:07:10 | Robin Marnolli

líbí

Však o to mi šlo, Robine - ať se u toho čtenář zasměje i zamyslí, a pokud mu něco nepasuje, ať to bere s laskavým nadhledem. Takže za to vše Ti děkuji :-)

09.07.2014 23:41:41 | Amonasr

líbí

Tak tohle nemá chybu! Klobouk dolu za myšlenku i za zpracování :-))

09.07.2014 21:17:34 | Gabriela Green

líbí

Díky, milá Gabrielo, za tak vstřícné přijetí :-)

09.07.2014 23:39:30 | Amonasr

líbí

To já děkuji za pobavení a zároveň hlubokou myšlenku ;-)

09.07.2014 23:41:40 | Gabriela Green

líbí

Pepo, být anglická královna, tak za tohle bych tě povýšil do šlechtického stavu... ST

09.07.2014 20:59:54 | aravara

líbí

Jardo, od tak zkušeného básníka, jako jsi Ty, mi to srozumění přináší mnohem víc, než by znamenal titul od královny ;-) Díky :-)

09.07.2014 23:38:32 | Amonasr

líbí

Opět skvělé počtení :) A představa takového "polidštělého" boha je prostě boží :-D :-)

09.07.2014 17:13:54 | Aiury

líbí

Jo? Tak to mám radost, milá Aiury! :-) Možná kdybychom na takového „polidštělého“ Boha nakládali míň a víc nakládali sami na sebe, tak by třeba i na světě bylo o něco líp... :-D Děkuju :-)

09.07.2014 17:47:36 | Amonasr

líbí

S tím souhlasím. :) A není vůbec zač :))

09.07.2014 17:49:07 | Aiury

líbí

možná že i bůh má smysl pro humor a proč vůbec ne? Opět krásné čtení se zajímavou myšlenkou:-))

09.07.2014 15:27:09 | střelkyně1

líbí

Nepochybně má a velký, jinak bychom tu nebyli :-D Děkuji za milou návštěvu i slova :-)

09.07.2014 16:17:07 | Amonasr

líbí

Popovídat si :)

09.07.2014 15:19:16 | maryshka

líbí

S Bohem o čemkoliv – je trpělivý, shovívavý, tolerantní, má smysl pro humor, nepovyšuje se a neokřikuje :-)

09.07.2014 16:16:21 | Amonasr

líbí

Ano, Bůh i ďábel jsou v nás, jsou to dvě stránky téže mince, vše je v člověku a na každém, pro co se rozhodne.

09.07.2014 14:43:49 | Isabella Monvoisin

líbí

K tomu nemám co dodat :-)

09.07.2014 16:15:28 | Amonasr

líbí

Mně to přijde jako bezva nápad. Málo kdo by to napsal lépe.... A ikdyž je to jenom v hlavě (je to jenom v hlavě, že?), tak to má hodně co do sebe... Myslím si, že všechno co děláme, děláme ze svého přesvědčení a modlíme se vlastně sami k sobě a k tomu, co dokážeme. A taky se sami sobě zpovídáme a večer před spaním si říkáme, jak dobře ten den dnes zvládli a že se nemusíme za nic stydět a můžeme tvrdě spinkat a netrápit se...:o))) Jen jsem tomu říkala trochu jinak.....(stejně nikdo neví, co bylo dřív, jestli pojmenování, nebo písmenko...?) :o)))

09.07.2014 13:35:22 | ardzuna

líbí

Milá ardzuno, přiznávám se, že je to opravdu jenom v hlavě :-D A opět – když jsem začal psát, představil jsem si jen Boha, jak si čistí zuby, a všechno ostatní přišlo až pak, už samo.

A napsala jsi to (alespoň pro mě) naprosto výstižně, můžu jen přitakat a rád. Včetně toho písmenka a pojmenování – oba máme na mysli nepochybně totéž :-) Děkuju :-)

09.07.2014 13:47:57 | Amonasr

líbí

Amonasře, to ses do toho obul! Nonono! No....
V podstatě Ti musím dát zapravdu, konečně Bůh nás stvořil údajně ke svému obrazu, takže je nanejvýš pravděpodobné, že pokud to tak bylo, učinil to i se všemi funkcemi, které už měl na sobě zažité.
Také jeho četná vtělení - jak ses o tom zmínil - tuto hypotézu potvrzují.

Netřeba se pohoršovat, jednou jsi básník a máš právo uchopit vnuknutou ideu po svém, víš, já ani moc nepochybuji o tom, že ti ji vnuknul právě Všemohoucí, aby věděl, co to s námi svíčkovými bábami udělá.
On rád zkouší lidí, víš? Nedopočítala bych se, kolikrát jsem selhala, ale tentokrát se přepočítal on, dávám Ti ST a Tvoji básničku beru!

Zachoval jsi tam totiž to nejdůležitější - poselství lásky.

09.07.2014 13:10:27 | Pamína

líbí

Milá Pamíno, jen obtížně se mi chce přirovnat Tě tentokrát k lakmusovému papírku, ale nic výstižnějšího mě v tuto chvíli nenapadá, tak mi to prosím promiň :-D Jsem opravdu rád, žes to jako křesťanka takto vzala a poznala jsi, že to není z mé strany ani v nejmenším snaha o urážku jakékoliv víry a jakéhokoliv náboženství, tím méně Boha samotného, byť si ho, jak už jsem na Literu mockrát zdůraznil, nepředstavuju vůbec tak, jak jsem ho tu ztvárnil, ani jak ho zpodobňují mně známá nábožentví, snad až na jedno, které ani náboženstvím vlastně není... :-D Že mi to On odpustí, to jsem věděl, už když jsem to psal, ale že mi to odpouští i dobrá křesťanka, to ve mně upevňuje především víru v lidi – k té v Boha už jsem dospěl dávno a sám... :-) Děkuju :-)

09.07.2014 13:20:58 | Amonasr

líbí

Tohle mi nemůžeš psát, Amonasře. Dobrá křesťanka vypadá úplně jinak... ale snaha se cení, to je jasné, takže se snažím a selhávám a pak se zase snažím a tak to jde pořád dokola. Ale pokud Ti to přesto nebrání věřit v lidi, jsem jenom ráda :-)

09.07.2014 13:50:33 | Pamína

líbí

Možná si, Pamíno, jen úplně nerozumíme v obsahu pojmů ;-) Já si pod pojmem „dobrá křesťanka“ rozhodně nepředstavuju něco jako „bigotní křesťanka“ :-) A pokud se tak ohlédnu po současném křesťanství, mám vážnou pochybnost, že by třeba Máří Magdaléně bylo dnes umožněno stát se váženou křesťankou a Šavel by podle mne také nedostal šanci stát se Pavlem. I představa, že Máří Magdaléna byla Kristovou milenkou a jeho nejplatnějším pomocníkem mi není vůbec nesympatická. Možná proto (i fyzicky) cítím přítomnost Boha v některých raně křesťanských svatyních, zatímco v novodobých chrámech už většinou ne...

09.07.2014 14:17:16 | Amonasr

líbí

Maří Magdaléna je můj tajný vzor - no tak teď už tak tajný ne :-)
Je to prostě holka jak má být, někdy si taky říkám - kamenujte mě, jen pokud jste sami bez viny....

To je úžasné, že jsi senzibilní a že Tě nejspíš rozvibruje právě rané křesťanství... Málo platné, jsou místa, možná to nemusí být ani kostel, viď? která mají náboj, sílu, či - jak tomu říkáme po našem - jsou zkrátka promodlená :-)

09.07.2014 19:54:12 | Pamína

líbí

Nejen místa, ale třeba i obrazy v galerii apod. Až tak často se mi to sice nestává, ale když to zafunguje, stojí to za to :-)

09.07.2014 23:36:18 | Amonasr

líbí

Gratuluji k dočtení :-) Jsem rád, že Holan Tě pošťouchl ... ST bez žádných keců :-D

09.07.2014 12:42:06 | Kubský P.

líbí

:-D Dík :-) Ono těch šťouchů se nějak zřetězilo zaplaťpánbu víc, a to je právě fajn – nejdřív Tě cosi štouchlo za mnou, pak jsi mi přišťouchl Holana a od té doby, co jsem ho začal číst, tak do mě on šťouchá každou chvilku :-D Abych se přiznal - ale to jsi stejně asi poznal už tenkrát – vůbec se mi do něj nechtělo, kvůli času, ale když jsem Ti to slíbil, nemohl jsem už couvnout. A teď jsem moc rád, že se to tak seběhlo. Díky i za to, Petře :-) A třeba si časem přečtu i jiné autory, když vidím, že se to může vyplatit... ;-)

09.07.2014 12:54:11 | Amonasr

líbí

No příště doporučím ještě něco :-D :-D

09.07.2014 16:25:04 | Kubský P.

líbí

Ale přihlédni prosím k mé mizerné poetické sečtělosti, abych tomu aspoň trošku rozuměl... Ovšem Kytici od Erbena jsem už zhruba ve dvanácti čet, možná to byla taky poslední básnická sbírka, co jsem nejen držel v ruce, ale opravdu i četl... ;-) Teď jsi mi ale připomněl krásný bibliofilský tisk Píseň vojína šílence Jakuba Demla, dokonce jsem ho teď vyhrabal po 18(!) letech z knihovny - tak třeba začnu u něj... A koukám, že to by mohlo být i něco pro Tebe - hele, jak to začíná:

U konce bitva,
po boji.
Umyj si ruce již
a usedni zde v pokoji,
mrtvý zpívá,
slyš!

(I když tím rýmováním by to možná víc ocenil Julien...)

Za objevení Holana Ti ho i půjčím, když budeš chtít, jsou v tom i pěkné grafiky ;-)

09.07.2014 16:45:37 | Amonasr

líbí

Josefe :-D já mám dvě sbírky od Halase na přečtení a několik knížek ktomu :-D nevím kde číst dřív :-D no ... jak si teď toho Demla prohlížím tak si ho zakoupím :-D líp se kniha čte když he tvá :-) :-D

09.07.2014 17:33:44 | Kubský P.

líbí

Tomu, Petře, rozumím ;-)

09.07.2014 23:34:09 | Amonasr

líbí

...tak to jsi to vzal doopravdy z gruntu...:-))...velká je prostě velká...:-))...nevím jak tohle vokecáš až přijde tvůj čas...:-))a pohybuju, že to hodíš na Holana...ten tam bude určitě taky...ten si to nenechá ujít...:-)))

09.07.2014 11:53:01 | Jort

líbí

:-D Však já to na Holana hážu jenom tak nepřímo. On mi náhodou pošeptal, že mám psát bez zábran a Boha že se bát nemusím, naopak – on prý je s lidmi raděj kamarád a nemá rád, když se ho někdo bojí. To prý je naopak ďábel, kdo z něj šíří mezi lidmi strach a proto Boha tak štvou ti, co z něj dělají strašáka. On by si prý žádné války za nějakou víru nepřál a prý má fakt rád úplně všechny lidi stejně, do jednoho, i ty, co mu to tak kazí :-D Tak uvidíme, já se bojím některých lidí – ne Boha. Ale od Holana to tam možná tedy schytám, s tím musím počítat... ;-)))

09.07.2014 12:13:45 | Amonasr

líbí

...:-)))

09.07.2014 13:08:12 | Jort

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel