Anotace: sebeironie
Jsme básníci co skrývají své jméno.
Ti co na (vše) mají názor.
Smíme ho v sobě vykřičet.
Ven!
Bojíme se sebe navzájem.
Změn?
Použít pravé jméno...
Jméno nad každé jméno.
ON se nebál a ukřižovali ho.
Bylo to pro ně jednodušší....
...ON neměl na výběr...
19.07.2014 15:07:32 | Jort
Pravda ale je, že na výběr měl, dokonce to i sám řekl...
19.07.2014 18:21:05 | Robin Marnolli
...kde?
19.07.2014 18:22:08 | Jort
Je to v pasáži, kdy Petr usekne ucho jednomu otrokovi který je se skupinou farizeů a vojáků a jdou Ježíše zatknout, je to právě ve chvíli, kdy Jidáš Iškariotský Ježíše před očima všech apoštolů zradí...v noci, v Getsemantské zahradě.
19.07.2014 18:28:09 | Robin Marnolli
nechci se pouštět do náboženských diskusí, ale pokud vím, tak ani Jidáš neměl na výběr...boží plán byl boží plán...a Ježíš to zkoušel ukecat ještě na hoře Olivetské, ale pak prostě přijal úděl jaký mu byl přidělen...ve scéně,kterou zmiňuješ už ho taky přijímá, když Petrovi zakazuje aby na jeho obranu zvedl meč...moc dobře ví, že není vyhnutí...tak to aspoň cítím já...
19.07.2014 18:33:24 | Jort
Ale jidáš také měl na výběr. Bůh lidi stvořil s darem svobodné vůle a podle toho s nimi také tak jedná. A ježíš jidáše před jeho jednáním (viděl už jeho špatné chtivé sobecké sklony) několikrát předtím varoval. Samozřejmě Bůh nechal předpovědět stovky let dopředu desítky detailů ze života i smrti svého syna, ale Ježíš šel na Zem z nebe dobrovolně, pokorně toto pověření přijal protože Bůh chtěl spravedlivě vyřešit postavení lidstva ve vztahu k Bohu, protože Adam s Evou jej svojí vzpourou poškodily.
A ježíš, protože lidi má velmi rád do toho šel.
19.07.2014 18:43:15 | Robin Marnolli
...trochu si protiřečíš...říkáš, že Bůh dal lidem svobodnou vůli, ale vzápětí mluvíš o vzpouře...to nejde moc dohromady...nemohu někomu dát svobodnou vůli a přitom ho trestat za vzpouru...stejně jako nemohu někomu upírat poznání...nemohu někoho uzavřít na zahradě, ač rajské, a tvrdit mu že má svobodnou vůli, pakliže se tedy vyvaruje přemýšlení...nepřipomíná ti něco?...a Jidáš nebyl zlotřilec...jen to potřebovali na někoho hodit...proč by potřeboval JIdáš na Ježíše upozorňovat,když byl Ježíš všeobecně známá postava? on nežil v ilegalitě. naopak udělal pěknej mumraj v chrámu, když vypakoval penězoměncea s farizeji toho taky mnoho nahovořil...oni věděli kdo to je...boží plán je boží plán...
19.07.2014 18:54:41 | Jort
Neprotiřečím, v bibli to máš popsané, bůh dal lidem svobodnou vůli, ale ne absolutní. Dal jim pouze jediný zákaz a oni ho přesto porušili. I když mnohem méně, tak pokud jsi řidič, v mnoha ohledech máš svobodnou vůli která má určité hranice dané zákonem. například na dálnici si mohu zvolit že nepojedu 130 ale třeba jen 100 a šetřit palivo. nejsem robot a tak se v mnoha ohledech mohu rozhodovat...to je svobodná vůle, ne?
(My lidi si tak trochu hrajeme na bohy, přitom ale k tomu nejsme stavěni a nemáme na to žádný nárok).
19.07.2014 19:01:47 | Robin Marnolli
...z toho bychom se nedostali...bible je skvělá kniha, ale potíž je v tom, že dá vykládat různě...pakliže to z oněch textů cítíš takto, tak na to máš právo, ale stejné právo mám i já s tebou nesouhlasit...myslím, že se neshodnou ani dva teologové...:-)...a popravdě řečeno já cítím Boha poněkud odlišně než jak je mi předkládán v bibli...a to o čem tady hovoříme je spíšjen taková akademická rozprava, protože cokoliv tvrdit o tom, co si myslel Ježíš či Bůh je poněkud zcestné...já sám pořádně někdy nevím co si myslím, a neodvažuji se tedy tvrdit, že vím o čem přemýšleli tito dva...ale jako akademická rozprava to jde...:-)
19.07.2014 19:09:48 | Jort
ok. v pohodě, já nechtěl mluvit nějak o tom co si kdo myslel, opírám se při tom o konkrétní biblické verše, asi jsem ale udělal chybu, že jsem je neuváděl, to by mi ale zabralo více času, abych v tom neudělal chybu.
Tak končíme, už toho tu je i tak napsáno až dost, ne?
:-)
19.07.2014 19:25:35 | Robin Marnolli