Nic hezkýho

Nic hezkýho

Anotace: ...

 

Nic hezkýho

 

nevím jaký

budeš mít vlasy -

 

až mi jedenkrát řekneš

že mě máš ráda

 

a nebude na tom

 

 

        nic hezkýho

 

 

 

Autor Nikotin, 27.11.2014
Přečteno 925x
Tipy 25
Poslední tipující: Niky88, Elisa K., nebech, Akrij8, zelená víla, knihomolka, KatkatkaW, adaj, Hazentla, innominata, ...
ikonkaKomentáře (64)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Tohle mi přijde jako něco napsat aby se napsalo ale je to slabé tohle by mi asi nebylo inspiraci ve psani .

03.02.2015 16:06:09 | nahadivka

líbí

Nevylučuju to. Na to je ten text málo čerstvej a mockrát mnou přečtenej.

03.02.2015 17:23:24 | Nikotin

líbí

Chtěla
bych se tě zeptat pokud se neurazíš,jak dalece si věříš ve psaní že jsi
si potom jistý že tvé texty můžeš nabídnout začínajícím basníkům.Je to i
tím že jsi dostal cenu ,jak máš v profilu vypsáno?To je záruka toho že
tvé básně jsou dobré natolik aby mohli sloužit jako směr a
inspirace?Zajímá mě to,já bych pořád i po nějaké ceně pochybovala že
jsem tak dobrá abych,se někomu mohla dávat za vzor a nabízet své texty
jako dobré..jsou tu mnohem lepší vzory a směry které lze nabídnout.Musíš
si asi hodně věřit jak tak vidím.Ale i tak některé tvé básně jsou dost
dobré ovšem některé jdou mimo mě.Ale jsi tu můj první kritik :-)

03.02.2015 19:49:24 | nahadivka

líbí

Ty to úplně překrucuješ. Já jsem napsal, že ti doporučuji číst dobrý autory (a to nikoliv, že bys v nich musela hned hledat nějakou stěžejní inspiraci a následovat jejich směr) a nedoporučuju moc číst tady na literu. Že možná tak něco ode mě je tady dobrý, Jana Voralberga, hanele.m a pár dalších.

Přijde ti, že když ti napíšu nabídnu svou poezii v duchu:"Když už chceš číst tady na literu (když už to musí bejt), tak možná že něco od mě a pár dalších neni až takový zlo" se ti nějak přehnaně nabubřele dávám za vzor?

04.02.2015 11:45:28 | Nikotin

líbí

dobrý,... nevím jaky vlasy bude mít on a tak jsem ráda, že mi to říká dřív :-)

27.12.2014 00:53:58 | zelená víla

líbí

Stereotyp, automatika. Tvoje báseň mě oslovila a tohle z ní na mě vylezlo. Dva lidi, kteří už si po letech nemají co říct. Dva takové znám, kdyby si řekli cokoliv, bude to jen prach. Jsou vyhořelí. Pro mě, v pár slovech, hodně silný pocit.

01.12.2014 21:17:54 | Tichá meluzína

líbí

Děkuju!

01.12.2014 23:57:43 | Nikotin

líbí

..další malá variace na tvé inspirativní téma...(ale některým významům slov v tvé básni jsem moc nerozuměl - vlasy? jedenkrát?)

"Ani moc hezky"

nevím
jak se budu tvářit

až jednou řekneš
že stále
mě máš ráda

ale
nebude už to znít

ani moc hezky

30.11.2014 14:42:44 | bogen

líbí

Vysvětlovat nebudu, viz to co jsem psal xoxoxo :-). A co se týče tvé variace, tak bych řekl to samý jako u Andrey.

30.11.2014 19:24:54 | Nikotin

líbí

...dobře..ale básen není vtip...nepotřebuje nějaký "efektní" nápad. Jde spíš o pocit či prožití něčeho co nějak vyjádříš...a to se stalo,proto jsem tu "variaci" napsal...

30.11.2014 20:55:32 | bogen

líbí

Potřebuje efektní nápad, kterej vyvolá pocit :-).

30.11.2014 20:59:04 | Nikotin

líbí

waw koukej kolik vlaštovek se ti tu slétá předtím klid a najednou hm vida rozbor:-D

30.11.2014 21:40:53 | xoxoxo

líbí

Jo a dluzis mi odmenu za to jak jsem ti to tu nakopla do vrtule basniku :-Dprachy pak zasles na me konto ;-)

30.11.2014 21:44:09 | xoxoxo

líbí

..nemám rád efektní básně...jsou to ty nejpovrchnější...

30.11.2014 21:02:40 | bogen

líbí

Právě naopak.

30.11.2014 21:03:26 | Nikotin

líbí

..povrchnost je dobrá tak pro dav a komerci...tím způsobem "umění" ztrácí smysl, stává se jen prodejným kýčem...

30.11.2014 21:08:51 | bogen

líbí

Co je na tom, když se povede do textu vpravit identifikovatelný spouštěč emocí a pocitů, povrchního?

30.11.2014 21:16:01 | Nikotin

líbí

..špatný je když je to cílené a úmyslné...to je princip komerční reklamy :-))))..svět chce být klamán,proto mu ten klam dobře prodejme :-)))

30.11.2014 21:28:58 | bogen

líbí

Takže když dostaneš nápad a cíleně napíšeš dobrej text, jedná se o komerční reklamu? A to ti dává logiku? :)

30.11.2014 21:31:05 | Nikotin

líbí

..nebud povrchní,jde o to co ti to dává,že to chceš napsat...taky nemusíš :-)

Já nejčastěji něco "stvořím", když mám "světobol"...hodím to na papír a je mi líp...takže taková psychterapie! :-) a proč píšeš ty?

30.11.2014 21:36:25 | bogen

líbí

No ale tvuj světobol je úplně nepodstatnej, důležitý je jenom to, co napíšeš...

Do úvahy, proč píšu, se pouštět nebudu, ale určitě v tom vidim hlubší smysl než pouhou terapii.

30.11.2014 21:42:23 | Nikotin

líbí

..to mi připadá jako...není důležitý kdo a jak to vyrobí,jde o to že se to dobře prodá...:-)) kapitální poezie? :-))
...co si napíši má osobní smysl pro mě,já vím co to přesně znamená- pro ostatní jsou to jen slova...a pro zábavu zkouším jak na to lidi působí...proto ten Liter existuje.

..někdy by mě opravdu zajímalo proč lidi píší...nutí je podvědomí jako mě?

30.11.2014 21:54:24 | bogen

líbí

Přirovnávat poezii k čemukoliv prodejnýmu je už od základu úplně mimo. Jestli dneska něco konzumní společnost nezajímá, pak je to poezie. A to hlavně díky tomu, že ji má většina lidí znechucenou rýmovanejma ukázkama z čítanek a ani neví, že může vypadat podstatně líp.

Každej si může psát jak chce. Někdo píše čistě do šuplíku, někdo píše svý osobní terapie bez jakýhokoliv potenciálu promluvy k druhejm, dává je sem, a říká tomu zábava, někdo to bere vážnějc a snaží se psát, co nejlíp. Říkat od čeho je a není liter je trochu troufalý.

Opět, do lacinejch psychologicko-filozofickejch diskuzí se pouštět nebudu... Není nic trapnějšího, než když se naprostej amatér snaží významně operovat s pár profesionálníma termínama, aniž by navíc často znal, byť intuitivně, jejich přesný význam a podstatu.

30.11.2014 22:08:02 | Nikotin

líbí

Ty první dva odstavce klidně podepíši...myslím si to stejný!
V tom třetím jsi naprosto vedle. Říkáš že se budeš bavit jen s odborníkem? Víš co vyjadřují "odborné termíny"? to stejné jako opis "obyčejnými slovy"... a myslíš že talent-originalita a hloubka myšlení nutná k tomu něco smysluplného napsat..se dá naučit? :-))))))) možná tak techniku co se slovy..ale "mnohoučeností moudrosti nedosáhneš"...říkali ve starověkým Řecku...a stále to platí :-)

30.11.2014 22:23:43 | bogen

líbí

Nikotin se nedávno dověděl, co znamená "volný verš" ;)

30.11.2014 23:06:09 | Tom Dvořák

líbí

Skutečně? Já to totiž vim už několik let. Zatímco ty se to nedozvíš nikdy.

30.11.2014 23:39:39 | Nikotin

líbí

Ano, nechám si to od odborníka vysvětlit (klidně obyčejnými slovy) a nechám se poučit. Člověk není všeznalý, i když se tak většina lidí chová. Pamatuju si, že jsem se jednou potkal s člověkem, kterej navzdory tomu, že o daném oboru nic nevěděl, tvrdil, že zákon zachování energie je nesmysl nebo že vzoreček pro výpočet obsahu trojúhelníka nemůže z principu fungovat a tyhlety vědci všichní jsou úplně blbý... Jestli bych se chtěl v životě něčemu vyhnout, tak dostat se sám vůči kterémukoliv jinému oboru do podobné situace.

"a myslíš že talent-originalita a hloubka myšlení nutná k tomu něco smysluplného napsat..se dá naučit? :-))))))) možná tak techniku co se slovy..ale "mnohoučeností moudrosti nedosáhneš"...říkali ve starověkým Řecku...a stále to platí :-)"

Zase mícháš hrušky s jabkama.

30.11.2014 22:39:25 | Nikotin

líbí

Naprosto tě chápu, víra ve vševědoucnost vědy je moderní náboženství...jsem "bohužel" ateista. Ale Ten Herakleitos co jsem ho citoval pravdu měl...:-)))
Taky jsem jen amatér, proto jsem na Literu a jen pro zábavu...

30.11.2014 22:50:27 | bogen

líbí

"Naprosto tě chápu, víra ve vševědoucnost vědy je moderní náboženství..."

Takže bych měl spíš věřit ve vševědoucnost esoteriky a čistých čaker?

30.11.2014 22:51:46 | Nikotin

líbí

"Zase mícháš hrušky s jabkama."

Ale díky za (neplodnou) diskuzi, bavilo mě to...měj se :-)

30.11.2014 22:59:40 | bogen

líbí

Neplodnou diskuzi, protože tvoje příspěvky nedávaly moc smysl...

30.11.2014 23:04:19 | Nikotin

líbí

..jo "filosófia" je náročná na pochopení..:-)))

30.11.2014 23:07:00 | bogen

líbí

Přesně o tom jsem mluvil. Hraješ si na filozofa, ale přitom nejsi ani schopnej zajistit koherenci jednoho příspěvku...

30.11.2014 23:08:54 | Nikotin

líbí

..opravdu nechápu tu korelaci mezi tím co píši a tím co čteš...

30.11.2014 23:15:34 | bogen

líbí

Třeba jen ty nevidíš tu diferenci mezi tim, co píšeš a tím, co si myslíš, že píšeš.

30.11.2014 23:17:58 | Nikotin

líbí

..no vidíš už ta diskuze začíná být odborně plodná...

30.11.2014 23:24:30 | bogen

líbí

Kde?

30.11.2014 23:25:45 | Nikotin

líbí

S kým?

30.11.2014 23:26:55 | bogen

líbí

My dva jsme opravdu na jinej frekvenci.

30.11.2014 23:28:22 | Nikotin

líbí

..jsme na stejné vlně, to jsi ještě nepochopil? :-)))

30.11.2014 23:30:24 | bogen

líbí

Nepochopil jsem tě zatim vůbec.

30.11.2014 23:37:02 | Nikotin

líbí

Já tebe dokonale.

30.11.2014 23:43:35 | bogen

líbí

Silně pochybuju.

30.11.2014 23:47:25 | Nikotin

líbí

Tomu věřím.

30.11.2014 23:52:38 | bogen

líbí

Malá variace na tvou báseň, jestli dovolíš. Takhle bych to zase třeba napsala já:

"Už nikdy tak hezky"

bylo ti nějak
kolem třiceti

když jsi mi
naposledy řekl

že mě máš rád


od té doby už mi
nikdy nebylo

tak hezky

30.11.2014 01:42:55 | AndreaM

líbí

A kde je tam nějakej nápad? :)

30.11.2014 11:19:12 | Nikotin

líbí

Já vím, že moje myšlenka v té básni je už o něčem jiném, než ta tvoje, a že s tím původním textem to nemá moc společného. V té tvé básni cítím hrozný rozpor, úplně mě to vevnitř tak nějak zneklidňuje. Já vůbec nevím, proč by to už nemělo být hezký, když někdo někomu řekne (třeba i po letech), že ho má rád. To, co jsem napsala, byla vlastně taková reakce na to tvé, a nemyslím si, že by byla bez nápadu. Klidně by to mohla být něčí životní zkušenost, takhle zachycená.

30.11.2014 19:50:50 | AndreaM

líbí

No a ted jak se ta basen rozpitvala ji uz nerozumim vubec chjo :-D

30.11.2014 21:42:19 | xoxoxo

líbí

"úplně mě to vevnitř tak nějak zneklidňuje."

To je přesně to, co by měla poezie dělat. :)

30.11.2014 20:10:50 | Nikotin

líbí

Zaujímá mě tvá originalita slov...

29.11.2014 14:55:22 | Laven De Brig

líbí

Možná, že jejich originalita spočívá v tom, že jsou úplně obyčejný.

To mi řek kdysi Jaromí Damek k textu Růže, že je škoda, že jsem si nepočkal na "lepší" slova. Ale já na nic čekat nechtěl. Stejně bych se nedočkal. Mám v psaní rád přirozenost.

A, možná pro některý paradoxně, takovej rým, kterej se jako první každýmu vybaví, když se řekne básnička, mi pro poezii přijde naprosto nepřirozenej. A s vznosnejma slovama to mám úplně stejně.

29.11.2014 15:02:48 | Nikotin

líbí

Ach tak...

29.11.2014 15:33:21 | Laven De Brig

líbí

Jestli chces tip ti dam taky bez komentare je to snadny :-)

29.11.2014 11:15:39 | xoxoxo

líbí

Hm
Nikotine mas 10tipu to uz neco znamena ze ?...to jsi mi jednu taky napsal
ale na co tipovani proc se nezeptas tech lidi jak tomu rozumi co jsi
napsal co to v nich zanechalo?nechci rejpat jako ty do lidi jen me to
zarazilo to prazdno kolem :-(

29.11.2014 11:14:14 | xoxoxo

líbí

Já jsem samozřejmě zvědav na názory čtenářů, zájímají mě, a ať jsou takový nebo makový, vždycky mě potěší víc než lhostejnost. Na druhou stranu doprošovat se jich nebudu. Musí vyplynout přirozeně.

29.11.2014 11:39:40 | Nikotin

líbí

Tak tohle je odpoved kterou bych od Nikotina necekala a diky jen muzes mi vysvetlit jen pokud chces tedy co jsi basni chtel rict zajma me to i dnes ;-)ale jasne ze nic nemusis vysvetlovat pokud jsem to nepochopila ma vec

29.11.2014 11:44:36 | xoxoxo

líbí

„Pokaždé, když jsem se pokoušel vyložit někomu smysl svých básní, nebo ho dokonce sám pochopit, zneklidnilo mě zjištění, že téměř každá připouští jen jeden jediný výklad, a to ten, že její smysl je přinejmenším dvojí.“ (Ivan Wernisch)

Stačí ti to takhle? :)

29.11.2014 14:04:09 | Nikotin

líbí

Tohle jsem presne potrebovala slyset zvlast od tebe a precti si to znova kolik v tom je pravdy a diky za tohle protoze je to tak jak umeni vidim ja zadna sablona jak psat neexistuje jen talent a remeslo no ja basnik nejsem necekej vic :-)

29.11.2014 14:08:52 | xoxoxo

líbí

Souhlasím, že neexistuje žádná šablona jak psát. Ano. Každej si může, a dokonce by i měl, psát jak umí, jak chce. Nicméně, je nutný si uvědomit, že tato volnost sama o sobě automaticky neznamená, že všechno, co člověk napíše, je zákonnitě dobrý, jak se bohužel hodně začátečníků ku svojí vlastní škodě někdy domnívá. Podle mě je psaní a vůbec umění, stejně jako kterejkoliv obor lidský činnosti, věc, kde hraje roli zkušenost.

A podobně si já, tak jako u dalších uměleckých oblastí, i u psaní myslim, že cítit je důležitější než rozumět.

29.11.2014 14:22:01 | Nikotin

líbí

No Niotine ted jsi me prekvapil uplne bylo nebylo jedny srackerce jsi u vypisku nebetrnova napsal ze city v basni jsou na nic skoda ze to tehdy bylo vymazano ty ..no jinak i tak diky

29.11.2014 14:55:21 | xoxoxo

líbí

To jsem určitě myslel jinak. :)

29.11.2014 15:14:15 | Nikotin

líbí

A ani bych nechtela aby jsi mi tu siroce popisoval co citils a tak jde o to ze dilo zije samo cim vic ho zacnu pitvat tim vic je nepochopeno a ztraceno predem nez by mohlo oslovit

29.11.2014 14:11:21 | xoxoxo

líbí

Přesně tak. Vysvětlovaná poezie je jako vysvětlovanej vtip.

29.11.2014 14:55:21 | Nikotin

líbí

No a nahore ejhle prvni vlastovka ale pozor ta jaro nedela :-D

29.11.2014 14:57:12 | xoxoxo

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel