PENĚZOKAZCI

PENĚZOKAZCI

Anotace: Umělým udržováním podhodnoceného kurzu koruny již více než rok snižuje záměrně ČNB kupní sílu obyvatelstva, tj. okrádá každého z nás, a přihrává tak vyšší zisky zejména vlastníkům nadnárodních korporací. Proč asi?

 

PENĚZOKAZCI

 

šicí stroj v čele dílny

šije spolehlivě

na zakázku klanu ali babů

pionýr schopných všeho

vždy připraven

obracet košile jánošíků

bohatým dávat

skrojky z límců chudých

mít chladnou hlavu

při přijímání díků

těch pro které šije

 

hodí se povědomí

že jednou za čas

se převléká každá zmije

otázky proč

jsou tak nevzrušivé

postačí znalost

latinské poezie

výsměšně zazpívaný refrén

 

tu je kára – ten to ryje

 

Praha, 27.11.2014

 

https://www.youtube.com/watch?v=G7X7ngYmSHA

 

 

Autor Amonasr, 11.12.2014
Přečteno 447x
Tipy 16
Poslední tipující: enigman, básněnka, AndreaM, zdenka, Joe Vai, MARKO, isisleo, Tom Dvořák, Jeněcovevzduchukrásného, Jort, ...
ikonkaKomentáře (42)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

peníze jsou naším nejlepším duchovním učitelem...páč ten tu není od toho aby nás vedl za ruku po vydlážděné cestě ale jeho úlohou je aby nás z ní shazoval...

16.12.2014 10:15:23 | enigman

líbí

I tak se to dá brát - zpět na duchovní cestu se pak vyškrábou jen zocelení jedinci... :-D

16.12.2014 10:59:00 | Amonasr

líbí

taky bývám bojovník za lidský práva:-)

12.12.2014 20:56:04 | básněnka

líbí

Do Tebe bych to i řek :-)

12.12.2014 21:04:37 | Amonasr

líbí

jo nemám ráda nespravedlnost:-)

12.12.2014 21:06:21 | básněnka

líbí

Jednak je to z Tvého působení tady znát, ale myslím, že i ta bojovnost se u Tebe občas nezapře ;-)

12.12.2014 21:10:09 | Amonasr

líbí

to víš, život naučí každýho kokrhat:-)

12.12.2014 21:11:45 | básněnka

líbí

Každýho ne - ani hrát na housle se v hladomorně nenaučí každý... :-D

12.12.2014 21:18:51 | Amonasr

líbí

:-)..směju se ráda, zrovna jako jsem bojovnice, rovnice?:-)

12.12.2014 21:20:15 | básněnka

líbí

Nevím, jestli úsměv bojovnice vyjde zrovna z rovnice a o kolika neznámých, ale úsměv sluší i bojovnicím, nepochybně :-D

12.12.2014 21:51:01 | Amonasr

líbí

milej brachu, ovšem záleží i na zabíjení:-)zda s úsměvem,a nebo bez:-)

12.12.2014 22:27:41 | básněnka

líbí

Začínám se bát :-D

12.12.2014 22:35:32 | Amonasr

líbí

moc se mi líbí zpracování..ráda jsem si také přečetla komentáře..připomněl jsi mi mého dřívějšího zaměstnavatele..nalezl si ,,svůj,, důvod, kterak vzít ,,hloupým,, dělníčkům peníze..tenkràt mě to rozparádilo..tak jsem napsala otevreny dopis..který všichni moji spolupracovníci podepsali..k úplnosti chyběly pouhé dva podpisy..peníze lidem vratili...mou motivací však nebyly ,,pouze,, peníze...úsměv...mockràt Ti děkuji za zamyšlení...z

12.12.2014 01:18:39 | zdenka

líbí

Děkuju, Zdenko :-)

A koukám, že se taky nezdáš ;-) To je fajn, že se nedáš a umíš se postavit i za druhé, to se hezky čte. Je to rovněž o lidské důstojnosti – kdo si nechá bez reptání kálet na hlavu, tak si za své postavení může taky tak trochu sám… :-)

12.12.2014 09:52:48 | Amonasr

líbí

Tady je to zajímavé...a láká to něco dopsat....

Myslím, že v globalizaci obstojí jenom ty země, jejichž občané jsou podnikaví a dokáží mít vlastní rostoucí firmy.

11.12.2014 22:28:52 | MARKO

líbí

Nepochybně. Ale i pro tu podnikavost musí existovat férové ekonomické prostředí, které nyní nadnárodní korporace mimotržně silně deformují. Např. vydíráním vlád, čímž získávají nadstandardní úlevy, výhody apod. Takové „obyčejný“ podnikatel nikdy nedostane, takže ta soutěž je nerovná, což je v rozporu se samou podstatou kapitalismu. Atd. atd.

11.12.2014 23:38:37 | Amonasr

líbí

Ano, souhlasím.
Ale lidé chtějí práci. A vlády mají jednoduše krátkodobě méně práce, když seženou velkou investici..a to i cizí...z dlohodobého hlediska jde o plýtvání zdrojů této země ve prospěch jiných.

11.12.2014 23:47:09 | MARKO

líbí

Ano - nejsou jednoduchá řešení...

12.12.2014 09:52:16 | Amonasr

líbí

:-)))..ses do toho nějak....položil..co..

11.12.2014 20:49:30 | isisleo

líbí

Četl jsem nějaké ohlasy na to roční výročí tohoto více než kontroverzního kroku ČNB a znovu to ve mně v tu chvíli zabublalo :-D Před rokem se zvedla dost velká vlna i občanského a dalšího odporu (to byly ty známé spekulace o tom, že to bylo údajně domluvené s Kelnerem, lítalo to v mailech a po webech). Ale jako správní "ovčané" už po tom po roce ani nevzdechneme a odevzdaně se dál necháme oškubávat na dražším benzínu a kde čem, než by bylo jinak třeba. A samozřejmě ty prachy se nevypaří - jen končí v jiných kapsách a vzhledem k omezenému počtu těch vyvolených akcionářských kapes to jsou určitě pěkné sumičky. Ale jinak se tím trvale netrápím - už jsme si přece zvykli i na jiné věci. Tož tak ;-))

11.12.2014 21:06:53 | Amonasr

líbí

:-)))..přečetla jsem si komenty..
..křišťálová koule to nejspíš vidí maličko jinak:-)))
..ale to už bych se opakovala a opakovala....
..nicméně..každý u sebe ať spravedlivě posoudí zda káže a pije totéž..
..pro první krok by to stačilo..
..však víš jak to myslím..že;-)

12.12.2014 06:30:50 | isisleo

líbí

Dal jsem tip za zpracování, ale jinak bych až tak nesouhlasil. Ostatně, podle výroční zprávy MF právě tento krok ČNB prokazuje ve střednědobém výhledu pozitivní přínos.

11.12.2014 20:36:53 | Tom Dvořák

líbí

No právě - pochvaly MF často znamenaly něco jako polibek smrti pro celé státy. Koneckonců na současné světové finanční krizi má MF nemalou zásluhu. A o čí blaho mu jde, je už dnes také stále víc zřejmé... Nicméně respektuju právo na jiný názor - tady se ekonomové nikdy neshodnou (neshodnou se vlastně nikdy a na ničem), jde právě vždy především o to, na čí straně jsou. Ostatně celý globální finanční systém je podle mne před fatálním kolapsem a je jen otázka času, jak rychle k němu dojde - v podstatě se zatím vytlouká jen klín klínem, což nemůže jít donekonečna. Takže se myslím ještě dočkáme rozřešení. Ale nechci moc rozpoutávat tuhle debatu - pro ni tu ani není prostor. Šlo mi o zamyšlení a vážím si toho, že jsi reagoval a že Ti to není jedno - děkuju :-)

Děkuju i za tip za zpracování, vážím si ho neméně. Vím, že tohle není pro Liter obvyklá poloha, o to víc si cením, když je někdo ochoten se u toho zastavit a věnovat svůj čas :-)

11.12.2014 20:56:29 | Amonasr

líbí

Co ale s jistotou víme, že poločas rozpadu kapitalismu je podstatně delší než socialismu :)
Nicméně tu krizi, co se blíží nevnímám jako krizi systému, ale lidí v něm, morálních hodnot a vůbec společnosti jako takové. Dobrovolně volíme lidi, kteří nás okrádají, místo abysme hledali morální vzory a dostali je na vrchol.
Ale co čekat od populace, když být s IQ na průměru, znamená dneska být trotl...

11.12.2014 20:59:13 | Tom Dvořák

líbí

...vždy někdo získá, někdo ztratí...jen nebýt zrovna na té špatné straně...:-/

11.12.2014 20:54:54 | bogen

líbí

KDyž oni si lidé často neuvědomují, že bohatý stát (ten evropský) je v zájmu všech. To je jak se zaměstnavatelem :)

11.12.2014 20:55:43 | Tom Dvořák

líbí

..globalizace a nadnárodní firmy nerespektují žádné státy...natož nefungující "formálně jednotnou" Eu

11.12.2014 21:01:08 | bogen

líbí

To je bohužel smutná pravda :/

11.12.2014 21:03:12 | Tom Dvořák

líbí

Tzv. socialismus byla voluntaristická anomálie, ekonomicky slepá vývojová cesta, předem odsouzená k ekonomickému krachu. Politiku a jiné záležitosti pomíjím. Kapitalismus má ekonomicky před sebou nepochybně ještě dlouhou cestu, ale prochází různými fázemi a nyní jsme svědky konce jedné z nich. Nutnost globální kontroly nadnárodních korporací je právě jeden z oříšků, který se bude muset rozlousknout a tohle není řešitelné v rámci národních států. Dokonce i EU je na to krátká, bude muset podle mě přijít nějaký nový celosvětový mechanismus, jinak se nadnárodní korporace nenechají ukrotit...

11.12.2014 21:15:23 | Amonasr

líbí

Normálně čekám, kdy se i tady objeví Nikotin a napíše mi, jak o tom vím hovno, a že mi Politologie na VŠE byla k ničemu a ať se na všechno radši vykašlu :D

11.12.2014 21:20:28 | Tom Dvořák

líbí

Nikotin sem nemá klíče... :-(

11.12.2014 21:21:11 | Amonasr

líbí

Hehe :D

11.12.2014 21:21:33 | Tom Dvořák

líbí

No, bojím se, že to zašlo moc daleko a naprostá většina lidí, hledá ten problém u politiků, kteří si s tím sami nevědí rady.
Jediná cesta pak bude převrat, ale pravděpodobně při něm budou lynčovat ty, co za to vůbec nemůžou :/

11.12.2014 21:19:04 | Tom Dvořák

líbí

Politická řešení můžou být různá, ale ani žádné převraty na národní úrovni by stejně nic nevyřešily. Tohle je globální problém a může se tudíž řešit jen na globální úrovni - podle mne konsensem, ke kterému se bude nutné dopracovat z pudu sebezáchovy... Ale to už je věštění z křišťálové koule, ten společenský pohyb si to nakonec vynutí po svém. Zatím posilují extremistické strany, ale ty nic nevyřeší, na to lidé taky časem přijdou...

11.12.2014 21:24:56 | Amonasr

líbí

...ad anotace: "maximalizace zisku" je mantra kapitalismu...

11.12.2014 19:44:47 | bogen

líbí

Samozřejmě - nicméně je otázka, zda by maximalizace zisku nadnárodních korporací měla být mantrou jakékoliv centrální banky. Jestli by jí běžný občan vlastního státu neměl být přeci jen bližší, než hrstka vyvolených. Proti kapitalismu nic nemám, jiný systém zatím ani nemůže být funkční. Ovšem jeho současná mafiánská či finančně-oligarchická podoba, globálně utržená ze řetězu, není jediná možná a myslím si, že se nad tím nedá jen tak lehce mávat rukou... ;-)

11.12.2014 20:02:58 | Amonasr

líbí

...souhlasím, popisuješ to přesně...jen jsem tím chtěl vyjádřit,že "Česká národní banka" je jen tradiční název...to,komu opravdu slouží se neříká..něco jako třeba (Erste bank rakouská) "Česká spořitelna" :-(

11.12.2014 20:34:14 | bogen

líbí

Rozumím - komu slouží, jsem naznačil v anotaci a upřesnil to Tom Dvořák výše. Obojí je to jedno a totéž ;-)

11.12.2014 20:43:09 | Amonasr

líbí

...tedy musím říct, že jsi se do nich pustil jako básník Špína...:)...no rozhodně máš pravdu...

11.12.2014 11:48:41 | Jort

líbí

:-D To víš, nežiju ve vzduchoprázdnu a tak tím mým básnickým střevem občas projde i takovýto těžce stravitelný sajrajt :-D

A děkuju za objevení básníka Špíny, dosud jsem se s ním nesetkal. Asi to bude tím, že nejenže nečtu poezii téměř nikde jinde než na Literu, ale ani všechny Angeliky jsem nikdy neviděl a i ty, co jo, si stejně nepamatuju ;-)) Ovšem v češtině se mi stejně žádnou jeho báseň nepodařilo vygooglovat, tak smekám před Tvými znalostmi. Budu tedy jen doufat, že nebudu upálen, jako on - a pokud ano, v šedesáti už by to nebyla taková tragédie jako v jeho třiadvaceti ;-) Je mi ho ovšem líto i po těch staletích :-(

11.12.2014 13:10:49 | Amonasr

líbí

...já myslím, že by to pálilo i v šedesáti...:)

11.12.2014 18:49:58 | Jort

líbí

:-)))

11.12.2014 18:55:48 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel