MSTA

MSTA

Anotace: Čas nelze vrátit ani zastavit. Vše se mění spolu s ním, i lidé. Zůstávají jen instinkty pod maskami. Neproniknutelná džungle.

 

MSTA

 

 

smyslem trestu je náprava

nikoli msta

řekli

 

pak odsuzujete nevinného

mě napravil můj zločin

jsem už někdo jiný

nejsem on

tam ten už není

není koho napravit

kde je spravedlnost?

 

tam

kde je msta

 

takže není?

 

nikdy nebyla

copak lze napravit zločin?

vrátit čas zpět?

lze se jen mstít

a předstírat spravedlnost

msta

si půjčuje její jméno

jako škrabošku

 

zve tě na maškarní

ty v masce nevinného

 

připrav se

na dámskou volenku

 

Praha, 24.12.2014

 

https://www.youtube.com/watch?v=LIgNCD3nzOg

 

 

Autor Amonasr, 29.12.2014
Přečteno 452x
Tipy 25
Poslední tipující: Aida, Jozef Bojanovský, adaj, zdenka, Radhuza, Manni3, Jeněcovevzduchukrásného, MARKO, Frr, jitoush, ...
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Tvá báseň mě přivedla k svědomí...které má každý...svědomí, pak k odpuštění...sobě samému...pak mohu říci, stávám se novým člověkem...proč těmi nejlepšími psychology byli právě ti, kteří si prošli holokaustem...koncentračními tábory???...úsměv.z.

29.12.2014 23:40:10 | zdenka

líbí

To mi evokuje další otázku – musí si člověk projít peklem, aby dokázal odpouštět…? Nejmstivější jsou zpravidla ti, co zahlušují vlastní pocit viny… jo, je to všechno složité a zamotané… :-)

30.12.2014 00:45:04 | Amonasr

líbí

Krásné téma.
Myslím, že msta a spravedlnost není totéž:
Odpuštění je energeticky úspornější...ale spravedlnost je potřebná.
Msta je pro mně nesmyslné šíření negativní energie bez pravidel...bohužel docela časté.

29.12.2014 18:28:09 | MARKO

líbí

Díky za pěknou reakci, na které myslím hodně je. Rozhodně tu báseň není nutné brát doslova, je to téma složité a nevyčerpala by ho asi ani žádná mnohasetstránková odborná studie. Pod to, co píšeš, bych se s chutí podepsal taky. Někdy je myslím důležité klást si otázky (a provokovat k nim i druhé), které místo jasných odpovědí vyvolávají opět další otázky – aspoň tak často vnímám své texty, když je píšu, což je i tento případ. Řekl bych, že k dalšímu kladení otázek vybízí i Tvůj komentář a to je fajn, tak to mám rád, nepsal jsem totiž tím pádem marně. Navíc jednoznačné odpovědi bývají často podezřelé :-D

29.12.2014 19:05:45 | Amonasr

líbí

Souhlasím...to téma je hodně zajímavé a nekonečné.

Spravedlivý soud musí být těžký. A dělat to denně...
Určitě soudce je jedno z nejtěžších povolání, pokud se dělá se svědomím a poctivě.

29.12.2014 20:53:22 | MARKO

líbí

To mě zatím nenapadlo se nad tím tak zamýšlet - většinou člověk vnímá spíš ty jejich platy a cinknuté rozsudky, s úplatnými soudci (jak u běžného, tak i rozhodčího soudu) mám i osobní negativní zkušenosti... ;-)) Ale nepochybně jich bude většina poctivých a pak to určitě asi nic jednoduchého není. A vlastně se babrají neustále ve velké špíně a lidském neštěstí - hmmm, asi nic až tak příjemného a veselého...

29.12.2014 21:39:48 | Amonasr

líbí

Znám jednu mladou soudkyni. Než se odstěhovala do Prahy docela často jsme se vídaly. Je výborný člověk...takových jsem zas tak moc nepotkala.
Brala tu práci jako poslání. A chtěla ji dělat co nejlíp...myslím, že časem trochu otupěla ...jinak to asi nejde. Ale je to jako chirurgie, nebo tak něco...kde jednoznačný postup není vždy až tak jasný.

29.12.2014 21:56:34 | MARKO

líbí

Profesionalita si asi v každém podobném oboru žádá jistý chladný odstup, aby to člověka nesemlelo. Určitě to není jednoduché a někdy je nepochybně těžké i v nejlepší možné víře rozmotat nitky spravedlnosti, nota bene když žádná absolutní spravedlnost ani není. Pokud jde o ty mé osobní zkušenosti, tam byly ve dvou konkrétních případech jasné znaky korupčního jednání soudkyně a soudce, v jednom z nich se dotyčný předseda rozhodčího soudu později i mediálně „proslavil“ v jedné grandiózní kauze, která ještě i teď občas hýbe českými médii a hrozí dosud miliardami ztrát pro český stát a tudíž nás všechny. Vlastně se mi tím jen potvrdilo to, co jsem s ním na vlastní kůži kdysi v malém zažil, naštěstí pro mne nakonec bez podobných následků. Nicméně ani po těchto zkušenostech nehážu všechny soudce do jednoho pytle a stále věřím, že většina z nich je poctivá a dokáže soustředěnému a všudypřítomnému korupčnímu tlaku snad odolávat. Každopádně bych už ale nikomu neradil, aby si dával do smluv dobrovolně rozhodčí doložku – to je výhoda spíš pro podvodníky :-D

29.12.2014 22:31:29 | Amonasr

líbí

Souhlasím s tebou...ve velkých kauzách jedou většinou politici...nepřímo i přímo a používají děsivé tahy. Jde o život. Nediv se pak vyklepanému soudci.

29.12.2014 23:38:01 | MARKO

líbí

To je smutný fakt...

30.12.2014 00:44:36 | Amonasr

líbí

...to je hodně závažné téma s kterým si budeme jen těžko kdy vědět rady...líbí se mi ten tvůj pohled na věc...spravedlnosti je takřka nemožné docílit...každá z jejích forem má na sobě kaňku...fakt dobré...

29.12.2014 11:45:31 | Jort

líbí

Dík za pěkné zamyšlení :-) Souhlasím s Tebou – nešlo mi ani o zaujetí nějakého vlastního jednoznačného stanoviska, ale spíš vyvolat právě takovéhle zamyšlení těch, kdo si to přečtou. Někdy se bojíme pojmenovat správně své „zvířecí“ instinkty, protože se do civilizované společnosti jaksi nehodí. Ale jelikož jim neumíme čelit, vymýšlíme pro ně raději různé eufemismy. Tohle je jenom jeden z mnoha příkladů. Dalších je plno v propagandistických článcích v novinách, na webu nebo ve zprávách a pořadech v TV.

Připouštím, že mohou existovat jednotlivci řídící se i v životě (nejen v sladkých řečech) heslem „kdo do tebe kamenem, ty do něj chlebem“. I mezi věřícími by se takoví ale zřejmě hledali stejně snadno, jako jehla v kupce sena… ;-)

29.12.2014 12:08:48 | Amonasr

líbí

Kdo do tebe kamenem, ty do něj chlebem.Tato věta a i jiné, jsou v Bibli cíleně vyhrocené ke zdůraznění právě k Odpuštění a ne ke mstě, která opět roztáčí pouze mstu.Věřící lidé nejsou naivky, řekl bych, že spíše naopak.

29.12.2014 19:01:32 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Souhlasím a rozhodně věřící lidi nepovažuju za naivky. Znám dokonce několik pěkně vykutálených věřících, kteří svou náboženskou příslušnost dávají okázale najevo, o jejichž skutečné víře ale tím pádem zároveň pochybuju. Sám se ale jako věřící dokonce cítím, ač se ke svému katolickému křtu nehlásím, nicméně tu příslušnou větu vztahuju i na sebe. Ačkoliv vím, že msta není správná, a snažím se ji v sobě potlačit, co to jen jde, ne vždy to zvládnu ;-) Někdy dokážu odpustit až po strašně dlouhé době (výjimečně možná i vůbec), i když nijak zvlášť mstivý taky nejsem a někdy se mi dokonce ta nemstivost i špatně vysvětluje, když jsem občas k odplatě někým nabádán... :-D

Díky za pěknou reakci :-)

29.12.2014 19:17:24 | Amonasr

líbí

Pravda, znám taky pár věřících vykutálenců, a ti pak kazí reputaci charakterním věřícím.Ani já, který o sobě píši, že jsem věřící, nejsem bez chyby.V určitém období svého života jsem jich spáchal taky dost:-(, a to i přes to, že jsem věřil, a věřím stále stejně.Asi je to ta lidská nedokonalost, ale jsem rád, že jsem si ty chyby uvědomil a upřímně jich lituju, a snažím se z toho celého vzít ponaučení do budoucna.

29.12.2014 19:50:20 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Věřím Ti to a vnímám to stejně... :-)

29.12.2014 19:52:51 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel