Nevěra

Nevěra

Anotace: ...

 

Nevěra

 

včera

začala mluvit

       o tom klukovi -

 

křestním jménem

 

 

 

 

 

Autor Nikotin, 16.02.2015
Přečteno 1200x
Tipy 33
Poslední tipující: Kapka, mauvais-ange, DonBirell, Melfëa, Niky88, zdenka, nebech, Loveless, kudlankaW, hanele m., ...
ikonkaKomentáře (58)
ikonkaKomentujících (17)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

...přesné...

18.05.2015 23:50:59 | zdenka

líbí

Pokud opravdu začala, oslov ji jen tak bezděčně zdrobnělým jménem jiné holky a mluv dál a dělej, že sis to neuvědomil, a žes ji cizím jménem neoslovil. To s ní zacvičí...

27.02.2015 00:27:02 | bába čurchlastka a inkontinenční ucháč

líbí

Hlasuju pro název a přímočarost. Nic bych neměnila. Takhle z toho bude lidem blbě nejvíc.

21.02.2015 10:51:47 | Elča

líbí

TiP když jistá část poezie (v předešlých básních patrná) mi tam chybí.

20.02.2015 12:46:15 | maryshka

líbí

a?

19.02.2015 00:40:28 | zelená víla

líbí

Lidé s tvou rozvinutostí poetického nazírání typu by zřejmě potřebovali vidět kocoura v troubě a to na vzdálenost menší než pět metrů při dostatečném osvětlení, aby se přestali ptát...

19.02.2015 01:04:22 | Nikotin

líbí

já se jen zeptala.. kdyby to nemělo ten název co to má, byla by to jen věta, která to pořád je.. a nekritizuj někoho koho neznáš... čtu si tu a moje reakce jsou přirozené a to je to poslední za co se budu stydět či o tom budu polemizovat...

19.02.2015 01:10:35 | zelená víla

líbí

"kdyby to nemělo ten název co to má, byla by to jen věta"

Jenže ono ho to má...

19.02.2015 12:10:13 | Nikotin

líbí

také tam je, která to pořád je... a tím končím, pro mě to prostě není nic a mám co lepšího na práci než se tu handrkovat o jedné větě... měj se

25.02.2015 12:48:40 | zelená víla

líbí

Ať dělám, co dělám, vůbec ti nerozumim.

Ale souhlasím s tím, že věnovala-li jsi šest dnů na tento intelektuální výron, pak by se s tvým časem dalo hospodařit podstatně líp.

25.02.2015 19:26:30 | Nikotin

líbí

to jsem moc ráda...

jinak já nežiju tady, takže jsem šest dní nevěnovala ničemu, co se týká tvého díla... klid...

26.02.2015 10:20:11 | zelená víla

líbí

zaujalo.. dost se mi líbí vtěsnání spousty myšlenek a pocitů do minimálního počtu slov

17.02.2015 21:20:57 | Amelie M.

líbí

Děkuju, jsem rád.

17.02.2015 21:24:46 | Nikotin

líbí

Pouhá věta co se jaksi tváří.

17.02.2015 19:50:39 | Lilien

líbí

Je spousta podobnejch "vět", který přitom poetickejma kvalitama předčí všechny rýmující teoretiky. Jestli se to povedlo nebo nepovedlo mně je věc jiná, každopádně čistě na tom, že je to "pouhá věta", bych neviděl nic špatnýho.

17.02.2015 20:00:01 | Nikotin

líbí

Vzestupný kult chudoby duše a kultury umožňuje jednoduchým větám tvářit se opravdově poeticky.

17.02.2015 21:00:17 | Lilien

líbí

A kolik dnešních špatnejch mainstreamovejch textů k písničkám, který se na nás z televizí a rádií chrlí, je psanejch volným veršem a kolik rýmovaným, když už mluvíš o tom vzestupu kultu duševní a kulturní chudoby?

17.02.2015 21:09:40 | Nikotin

líbí

Brakama se nezabývám a už vůbec zde nekomentuji rým či nerým, na to jsou jiní znalci.

17.02.2015 21:12:21 | Lilien

líbí

Brakama se sice nezabýváš, ale zas tak asociální, abys od nich dokázala být úplně izolovaná, snad taky nejsi.

17.02.2015 21:18:02 | Nikotin

líbí

Obvykle texty písní nenazývám poezií, ale pouhou vatou do tónů více či méně zdařilou. Až teda na některé písničkáře, kde naopak tón jen podtrhuje kvalitní poezii.
Jinak je obvyklé, že se o třetích osobách bavíme jejich jménem, tedy dotyčný slyší zřejmě trávu růst. A jestli je tak citlivý, měl by si dát bacha, aby neskončil nakonec na mostě sebevrahů.

18.02.2015 12:31:17 | Lilien

líbí

Potom nevim, v čem máš problém. Volný verš bude vždy připomínat větu resp. věty.

17.02.2015 21:15:42 | Nikotin

líbí

V tom pripade i politicky projev osazeny po slovech do řádků je verš, prestoze se neversuje:)

17.02.2015 21:17:50 | Lilien

líbí

Rozhozením politického projevu do řádků velmi pravděpodobně dostaneš jen jakousi kolekci veršů, který absolutně nebudou poeticky fungovat.

17.02.2015 21:21:54 | Nikotin

líbí

Vesměs totéž co velmi poeticka hola věta v pár řádcích.

17.02.2015 21:32:01 | Lilien

líbí

Pokud na tebe politické projevy působí poeticky, je už to věcí vkusu.

17.02.2015 21:45:46 | Nikotin

líbí

Az na výjimky jsou podobne poetické jako zdejší prosté věty.

17.02.2015 22:27:48 | Lilien

líbí

au

17.02.2015 16:35:31 | Trdlo

líbí

Souhlasím s Honzou.Jinak... je to zásah na komoru:-)

16.02.2015 23:47:11 | Robin Marnolli

líbí

:)

17.02.2015 11:59:26 | Nikotin

líbí

Tak jak já mám explanační závěry, tak tohle je zas explanační hned v začátku. :)) Škoda, žes to nenazval jinak, ubírá to tomu to kouzlo, když je to prozrazený hned na začátku. Ale jinak pěknej text. .)

16.02.2015 23:35:30 | Jan Voralberg

líbí

Je mi psychicky nějak blbě, nemam sílu oponovat. I kdybys mi řek, žes větší sračku v životě nečet, tak ti to odkejvu. Zamyslim se nad tim, až mi bude fungovat mozek.

16.02.2015 23:43:56 | Nikotin

líbí

No, to ti rozhodně neřeknu, Pavle. A jestli je ti blbě, tak se na to vyser a jdi spát, uděláš nejlíp. .) Text se mi líbí, akorát se cítím trochu ochuzenej tím, že mi podstata díla byla řečená hned na začátku a já tak přišel o to kouzlo, přijít na to sám. :)

16.02.2015 23:47:19 | Jan Voralberg

líbí

myslím, že bez názvu Nevěra by to zase tak nekoplo, to už bych měl v představě spíš dospívající dceru. no, to bude asi mým vyšším věkem.

17.02.2015 19:40:12 | hledač

líbí

Nevěru v názvu to klidně může mít, jen jinak vyjádřenou, opsanou jinými slovy, aby si to v tom člověk našel až pak. Takhle člověk přijde, přečte si název Nevěra a s klidným hlasem po přečtení akorát tak řekne "no jasně, nevěra.." místo toho, aby to bylo trochu zakódovaný a člověk z toho mohl mít trochu radost. Ale já to mám možná trochu zkreslený, protože já píšu v kódech pořád.

Nicméně kdysi jsem napsal něco podobnýho o nevěře a to nebylo tak přímočarý viz.:

http://www.liter.cz/basne-ostatni-768813-cist

- a možná proto to vnímám jinak.

17.02.2015 21:18:31 | Jan Voralberg

líbí

Žalozpěv... ano, ta je trochu jinak postavená, super. Z těch Pavlových novějších je tahle hodně výrazná, a silná. Ten název mi nevadí, i když jemněji naznačený název by ten konec vázně asi fakt ještě zesílil.

17.02.2015 21:29:48 | hledač

líbí

Souhlasím, tahle je výraznou změnou oproti posledním cca 5 dílům.

17.02.2015 21:38:15 | Jan Voralberg

líbí

Pokud smím přidat svůj názor, tak mě se líbí, že to má název Nevěra a je to tak jasně vztažený ke kontextu. To, co se ukazuje v básni, je dle mého spíš jakoby jedna z jemných nuancí celého toho "průšvihu". Ten drobnej moment "začala mluvit o tom klukovi křestním jménem" takhle napsanej se najednou jeví obrovsky děsivě. A podle mě tahle báseň funguje naprosto dokonale. Líbí se mi kontrast mezi (neosobním) "ten kluk" a (konkrétním) "křestní jméno". Takhle čtu tenhle text já :)

17.02.2015 21:26:15 | Bylinná směs

líbí

Já osobně si to čtu jako:

včera
začala mluvit
o "tom klukovi"

křestním jménem.

... takže ano: líbí se mi ten kontrast

17.02.2015 23:44:23 | ElaJah

líbí

Tím, že bych to opsal jinými slovy, bych to neutrhnul od zbytku, ta nevěra by v tom pořád byla obsažená, mě jen bije do očí jak je to jak na podnose, cítim to holt jinak kvůli tomu, jak píšu já, ale to už jsem říkal. S textem jinak problém nemám a s tvým názorem už vůbec ne. .)

17.02.2015 21:35:07 | Jan Voralberg

líbí

Mě se právě líbí, že je to jasný, stručný a intenzivní. Samozřejmě způsobů psaní je mnoho. U tebe se mi zase líbí, že většinou z toho nechápu vůbec nic :)

17.02.2015 21:39:15 | Bylinná směs

líbí

No vidíš a přesně v tom to je. Já když prozrazuju, tak na konci, aby se to spojilo všechno až potom, proto mi to takhle "snadný" nesedí. Viz název Prestádia boha a poslední verš v něm, kterej na ten název odkazuje a tím to rozkrývá.

Ale nevím, jestli mám být rád, že moje věci nechápeš :D I když neznám moc lidí, co jo. :))

17.02.2015 21:45:51 | Jan Voralberg

líbí

Nechápání je to nejlepší, co se ti může stát, pokud jde o poezii, znamená to většinou, že báseň funguje :) A nechápání nás žene dopředu ;) Nechápání a estetický zážitek se nevylučují, možná spíš naopak. Ale teď už jsem to asi příliš zamotala :)

17.02.2015 21:50:28 | Bylinná směs

líbí

Myslim, že nechápání výrazně obohacuje a zhutňuje proces nazírání, se kterým moderní umění obecně spekuluje a na kterým staví. Ale pokud povídám kraviny, tak mi to někdo řekněte.

17.02.2015 21:54:05 | Nikotin

líbí

Já souhlasím. Nechápání je podle mě důležitý, protože nás právě nutí myslet a zaujímat vlastní postoj. Proto jsem tolik proti kýči, ve kterým je prostě všechno jasný, rozumíme si, poplácáme se ve svý sounáležitosti a jde se na další, to strašně otupuje. Nechápání je protiklad kýče.

17.02.2015 21:57:25 | Bylinná směs

líbí

Souhlasím s váma oběma. Ne proto, že to bych měl v podstatě vyhráno (:D), ale ztotožňuju se s tím.
A - "Nechápání je protiklad kýče." - pod to se ti podepíšu. .)

17.02.2015 22:06:17 | Jan Voralberg

líbí

ta teze se mi povedla, že? Asi na to téma někdy něco napíšu :D Tak díkes, kluci, za spolupráci na myšlence :D

17.02.2015 22:08:18 | Bylinná směs

líbí

Aby tě tu za to ale někteří neušlapali. .))

17.02.2015 22:10:35 | Jan Voralberg

líbí

Mě už párkrát ušlapali velikáni české literární vědy, teď už přežiju vše :)

17.02.2015 22:12:34 | Bylinná směs

líbí

Někdy k plnému pochopení uměleckého díla stačí nechtít jej pochopit za každou cenu.

17.02.2015 22:04:14 | Nikotin

líbí

Dalo by se spekulovat o tom, co je to "plné pochopení díla", ale to už zacházíme zbytečně daleko v rámci literu :)

17.02.2015 22:10:10 | Bylinná směs

líbí

Další pravdivá věc. To ti taky podepíšu. .)

17.02.2015 22:08:34 | Jan Voralberg

líbí

Pěkná ukázka volného verše

16.02.2015 23:28:30 | Ultimátní literát

líbí

Skutečně na tom něco je. pěkné

16.02.2015 23:14:48 | Bufik

líbí

Děkuju.

16.02.2015 23:25:19 | Nikotin

líbí

Skutečně na tom něco je. pěkné

16.02.2015 23:14:43 | Bufik

líbí

Usmál jsem se. Láska má milión podob. Toto je jedna z nich. A já mám takový dojem, že to byl pro tebe sýr jak pro myšáka. Ale je to pěkné.

16.02.2015 22:14:47 | VEDz RVAHEs

líbí

Dnes máš mou poklonu :)

16.02.2015 21:45:14 | ElaJah

líbí

Dnes mám blbej den. Tak dík.

16.02.2015 22:42:52 | Nikotin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel