GLOBALIZAČNÍ

GLOBALIZAČNÍ

Anotace: @&@ akrostich



GLOBALIZAČNÍ

 

 

 

 

Ega zduřelá nenasytnými chtíči

Lžou podvádí kradou - vysmívají se všem

Invaze kobylek vše požírá a ničí

Troufnou si na kdejakou zem

Yes they can

 

 

 

 

Praha, 8.12.2016

 

https://www.youtube.com/watch?v=wZUoS-vlVdE

 



Autor Amonasr, 08.12.2016
Přečteno 499x
Tipy 25
Poslední tipující: Kubíno, Jort, Kaprikorn, jitka.svobodova, Frr, Nikita44, JSJ, Fany, Petbab, bogen, ...
ikonkaKomentáře (35)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

V čísle 666 musí být vitriol, to je jasný.

10.12.2016 21:25:26 | Kaprikorn

líbí

;-))

10.12.2016 21:30:56 | Amonasr

líbí

elity elity..kéž na prdeli jednou oplývají jelity...ST* :-D*

09.12.2016 19:53:51 | Frr

líbí

:-D K tomuhle přání se připojuji s chutí také, Jiří ;-)) Díky za vtipnou a výstižnou reakci ;-))

10.12.2016 21:16:44 | Amonasr

líbí

VŠEHO DO ČASU!, Stavááj Stana Agróóómnaja!
Uvidíme, jak se to bude vyvíjet, Uvidíme, a jistě se toho dočkáme Amonastříku.:-)
A pak zase, ve Všech obchodech, uslyšíme naše Soudobé České hity, a i ty staré, pěkné, Naše písně, (nežli ty stále dokola anglickééé, :-((), a dále pak i jistě Italské, Francouzké, Španělské .... .Tomu říkám Pestrost a ne Totalita jedněch písní:-((

09.12.2016 16:42:27 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Taky mám raději pestrost, ale globální byznys má holt tendenci glajchšaltovat, zejména pokud jde o konzum všecho druhu včetně popkultury, protože to je pro jeho zisky výhodné. Všeho ale do času - myslím si, že už se začíná projevovat nasycenost a přesycenost trhu (lidí) touhle globální unifikací a dochází už i k relokalizaci, tedy i k opačnému pohybu, což se myslím bude dále prohlubovat. A rozhodne zase jen trh - stejně jako si lidé dnes už vynutili větší podíl českých a regionálních potravin v regálech díky zvyšující se poptávce po nich a ožívají třeba minipivovary (rostou jak houby po dešti), když budou lidi chtít poslouchat víc český popík, prosadí se taky. Ale Janáčka třeba mnohem víc poslouchají a chodí na něj ve světě než u nás - je to tedy i o kulturní úrovni jako takové a to máme všichni v rukou i sami za sebe... :-) Ale to by byla samozřejmě nekonečná diskuze - když někdo podléhá masivní reklamě a módním trendům, využívá tím jen své svaté právo na vlastní zblbnutí a těžko mu v tom někdo může bránit... :-))

09.12.2016 18:30:59 | Amonasr

líbí

.... poslouchat více český popík ...
UŽ ABY TO BYLO!

Píšeš, ...na vlastní zblbnutí ..
no, a já na to, Zblbnutí může být i Velmi Nakažlivé!!(dějiny potvrdily)
Je tedy Nejvyšší čas, tyhle Zabedněnce Léééčit!
Obávám se, že dnes jsou dvacetiletí a mladší:-(, tímto Zhoubným Virem již značně nakaženi, a to z devadesáti procent:-((.Ještě není pozdě léčit tyto mladé, ale JE NEJVYŠŠÍ ČAS začít s léčbou, jelikož by byla jistě již Brzy, Nakažena Celá Evropa, a to již Nenávratně!(dějiny- Egypt-Egypťané:-))), Arabovééé Váženííí, Egypťané jsou totiž, už dááávnou minulostí)

10.12.2016 09:29:23 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

:-D Myslím si Honzo spíš, že už naopak nastává dost akutně doba, kdy je na mladých, aby začali s nějakým radikálnějším léčením ze zblbnutí nás starších - a doufám, že se jim to snad ještě může zdařit... Věřím, že najdou v rukávě daleko lepší recepty, než jsme zatím světu dokázali nabídnout my... ;-))

10.12.2016 21:15:10 | Amonasr

líbí

Tak asi takhle.Pokud to budou mladí, kterým je, už alespoň Dnes, Jasné, že bez hranic, a to Neprůchodných to dále nepůjde, jelikož by to znamenalo do budoucna zničení křestanů a Všech, kteří Nevěří v Aláha, no, tak v tom případě bych od nich léčbu přijal.Já jsem Čech, přeji si v krámech pestré písničky, české, italské ... , i anglické, a NE JENOM ty anglické:-((.Pokud nebudou Jasně nastaveny mantinely, bude větší a větší chaos a válka.Já ke své smůle, už Vím, že válka Bude:-(.Ještě je čas Nastavit Jasné Mantinely, nežijem v Ráji, ale na zemi.

11.12.2016 10:48:28 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Souhlasím s Tebou, že se blížíme k nějaké nevyhnutelné katarzi, doufám ale, že to nemusí být nutně přímo válka, i když v jakémsi válečném stavu už v podstatě naše civilizace je, kdy se i zevnitř (zejména seshora) útočí na naše občanské svobody, zdaleka nejen zvenčí - je to poměrně zmatené a teprve to krystalizuje, zřejmé to bude mnohým až teprve zpětně a s odstupem. Nemusí to podle mě mít nutně podobu konvenčních válek, ať už mezistátních či občanských, jak tomu bylo v minulosti.

I to řešení bude muset být systémové a jít po příčinách, nikoliv po následcích toho, co jsme si v podstatě sami způsobili. Tohle si starší generace (t.j. vlastně viníci současné situace) stěží budou chtít připustit, bude to proto na těch myšlenkovými stereotypy nezatížených, tedy na mladých. Hranice apod., to je jen snaha o zmírnění následků jakýmsi zoufalým pokusem o krok zpátky (čímž ho vysloveně nezpochybňuju), aniž bychom přemýšleli o odstranění příčin - samo o sobě to nic nevyřeší, leda tak trochu oddálí a prodlouží agónii toho, co už je jasně za svým zenitem.

11.12.2016 11:58:31 | Amonasr

líbí

No, tak asi takhle.
Dospělí lidé jsou jako malé děti.Když jim nevytýčíš mantinely, tak se jako malé děti na pískovišti, za chvilku umlátí lipatičkama.Války byly, jsou(tedy jinde, zatím), a budou, nic nového pod sluncem, no, akorát ten atom, je v prd... .Pokud bude válka jen konvenční, tak to bude ješte celkem v klidu o proti tomu, co již známe z Hirošimy a Nagasaky:-(.Nesmysl?, Ne, Realita, která se nedá popřít, alespň doufám.Člověk je nepoučitelný neustále:-(

Pokud se nenastaví co nejrychleji mantinely, (ještě dodám, vodu s olejem nesmícháš), tak se jenom vše urychlí a hurá:-(do zbraně:-(.Jsem realista, nic víc, nic míň.Jestli chceš, aby se to urychlilo, pak se možná potkáme se sapikem někde na ulici, a pak mi dáš za pravdu, jelikož si myslím, že ani Ty, a ani já, po tomto setkání s bouchačkou v ruce jaksi netoužíme.Ale já se Nehodlám nechat zabít, tak, že asi tak.

11.12.2016 12:29:01 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Nechme se překvapit ;-) Ono nám i tak nic moc jiného nezbývá a všechno je vždycky stejně nakonec poněkud jinak, než jak se to na první pohled jeví ;-)

11.12.2016 12:58:46 | Amonasr

líbí

Ano, žádná kaše není tak horká jak se zdá,
ale musí se i tak spapat, ať, už je hnusná a nebo dobrá, to mě jen tak napadlo:-).Já to mám nasměrovaný, už jasně, a to, kdyby se tady zase v Evropě něco hrozného stalo.Do Ruska, na ty si nikdo jen tak netroufne, a to i kdyby zase hořela celá Evropa.Oni, Rusové si, už vzali ponauřční z těch přepadovek(Napoleon, Hitler)a, už se na to Dobře připravili.Tak jako se Arabové bojí hlavně Židů, tak se Amíci bojí Rusů.Musí být vyrovnávající protiváha, a bude zase, tak, nějak, klid, bez evropského masakru.

11.12.2016 13:16:29 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Taky si myslím, že je bezpečnější multipolární svět než ještě nedávno unipolární. Bipolární jako v době studené války už asi jen tak nebude. A těch, co své naděje spojovali v minulosti s Ruskem, aby na to následně prakticky vždy tvrdě doplatili, se už nikdo nedopočítá. Je to samozřejmě každého věc, zda se nechá ošálit i někdy příště, nicméně Rusko je stejná imperiální velmoc, jako jsou všechny ostatní. To znamená, že sleduje jen vlastní velmocenské zájmy a k tomu se spojuje s jinými pouze dočasně a účelově. Vždy mu jde jen o rozšíření své sféry vlivu. Těmi malými, stejně jako ostatní velmoci, ve skutečnosti pohrdá, bylo tomu tak vždy v minulosti a je tomu tak i dnes. A taky to není žádný následováníhodný vzor občanské společnosti. V zájmu malých je proto podle mne právě ona multipolarita a kolektivní záruky bezpečnosti, které jsme bohužel i my nedávno pomáhali účastí v konfliktech mimo rámec OSN rozviklat... Ale to už zacházíme zbytečně daleko. Mám rád ruskou hudbu, literaturu, vážím si ruské inteligence i prostých lidí, kteří jsou zpravidla dobrosrdeční a pohostinní, ale ruský establishment, oligarchie, vrchnost a mocenský aparát jsou ještě vypočítavější, bezohlednější a zkorumpovanější, než je tomu u nás - to jen, aby bylo jasno všem, jak to vnímám, Tobě jsem to psal už dříve ve vzkazech :-)

11.12.2016 14:07:17 | Amonasr

líbí

No, nevím, nevím.Pokud odjedeme do Ruska, budeme i tak žít mezi dělnickými, prostými lidmi, na Palác v horních vrstvách i tak nemám, a i kdych měl, mezi nima boháčeme bych nežil, jelikož jich pár znám osobně:-).Tak, že, každý strůjce svého štěstí.Zdokonaluji se v Ruštině, jelikož jsem si vědom, že ten kdo přichází do jiné země, ten by měl mluvit jejich rodnou řečí.Ty se pak možná ještě dožiješ toho, že se na ůřadech v Česku bude Muset mluvit pouze anglicky:-(, jako to bylo za Rakouska Uherska s němčinou:-(.Já jako kluk sedmdesátých let jsem cítil, a to nejen já, Českou takovou celistvost, vyrávělo se, nebyli žebráci, nebyl takovejhle BORDEL, nebyli zadlužení Lichvářema a Tak to cítím já, a mám srovnání, které jsem Zažil, a které zažívám teď.Bordel, chaos, jenom samé KECY, KECY, KECY, no, vidím to sakra bledě:-(.To je můůůj ůůůhel pohledu, dmokratickýýýý!!!:-)

11.12.2016 14:43:30 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Jo, ještě,....demokratickýýýý, ale je mi to Hovno Platný!:-)

11.12.2016 14:47:16 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

;-)

11.12.2016 19:33:36 | Amonasr

líbí

Pokud nebude opět bipolární stav, bude jistě Válka:-(.Toď můj názor na závěr.

14.12.2016 17:30:39 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Tak dneska, vlastně včera :-), je vidět, že jsi naštvaný :-)!

09.12.2016 08:29:36 | Fany

líbí

:-)) Děkuji, Fany, za Tvou reflexi – pokud tak akrostich působí, docela mě to těší, ale v žádném návalu osobní zlosti či naštvanosti jsem to nepsal. Už hodně dlouho mi ale vadí, jak se pojem „elity“ stále víc používá pro ty, kdo ve skutečnosti žádnou elitou nejsou; jak se vlastně plíživě změnil obsah toho pojmu. Často se tak dnes označují paradoxně lidé velmi pochybných morálních a osobnostních kvalit, kteří se díky nim propracovali do vlivných pozic a jsou tak či onak propojeni s establishmentem či jsou jeho součástí. Včera ráno se toho letmo dotkl i Pavel Kosatík v rádiu, a tak to byla taková náhlá inspirace, které jsem se bezprostředně chopil, než by mi ji překryly starosti všedního dne… :-) Koneckonců sama dobře víš, že jako autoři emoce častěji příslušně obrábíme (umíš to skvěle), než že bychom se jimi ve chvíli psaní sami nechali bezprostředně vláčet. Někdy se mi i stává, že určité emoci sám podlehnu teprve poté, co si text po sobě přečtu – podle toho i tak trochu odhadnu, jakou to má šanci oslovit i druhé (a někdy i popudit proti mně, což se stane pravděpodobně u některých i v tomto případě) ;-)) Ale svým způsobem i v poezii asi platí, že kdo chce zapalovat, musí hořet, takže je to nejspíš i trochu složitější – se studeným čumákem se poezie asi taky psát nedá a pokud ano, je to pak na ní poznat… ;-)

09.12.2016 09:29:34 | Amonasr

líbí

:-), vyrazil jsi mi dech, krásně a přesně dokážeš věci pojmenovat, jak v básních, recenzích i v komentářích :-)! Děkuju :-).

09.12.2016 19:24:58 | Fany

líbí

:-) Díky, takovou pochvalu si sice nezasloužím, ale od Tebe si jí cením... ;-) Mimochodem, vzpomněl jsem si i na to, jak ses také v minulosti někdy v komentáři ohradila, že jako autor nepíšeš nutně vždy o sobě, tak jsem tušil, že si i v tom asi rozumíme... ;-)

10.12.2016 21:08:10 | Amonasr

líbí

:-), teď budu trochu odmlouvat :-), zasloužíš :-)! Jsem překvapená, že si na tenhle komentář pamatuješ a moc mě to těší :-)!

11.12.2016 06:33:50 | Fany

líbí

:-) Njn, pamatuji, protože mi to tenkrát promluvilo z duše a měl jsem radost, že nejen já zrovna nemusím takové ty utěšitelské komentáře, byť si jejich pisatelů a každé projevené přízně samozřejmě nevážím o to míň. Ovšem jde mi spíš o to, aby se čtenář zamyslel nad sdělením či prožil sám na sobě emoci, kterou se snažím přenést, než aby propadal lítosti nade mnou a měl potřebu mě chlácholit - své osobní smutky si prožívám nejraději sám a pokud je třeba i někam zakomponuji, tak ne proto, abych někomu brečel na rameni... ;-))

11.12.2016 11:35:26 | Amonasr

líbí

Rozumím Ti :-), když je mi nejhůř ani nepípnu a pípnu nebo píšu :-), až jsem z toho vlastně vyhrabaná a nečekám - jako Ty :-), že mě někdo spasí. Obvykle stejně nemá zrovna žádný spasitel čas nebo náladu :-).

11.12.2016 21:27:45 | Fany

líbí

:-)) Spasit se může v konečném důsledku stejně jen každý sám - nikdo není schopen žít život za někoho druhého, jen ten svůj vlastní... :-)

11.12.2016 21:41:35 | Amonasr

líbí

:-)

12.12.2016 06:11:51 | Fany

líbí

Krásně
Lehce
A
Upřímně
Napsané
No mě to tak nejde ale máš pravdu.

09.12.2016 08:24:02 | klaun

líbí

Díky za další akrostich, klaune :-)

09.12.2016 09:25:19 | Amonasr

líbí

ega jsou v podstatě smutná slova, aniž by o tom jejich majitelé věděli(

08.12.2016 20:53:30 | Petbab

líbí

Hmmm, díky za námět k hlubšímu zamyšlení… ;-)

09.12.2016 09:24:58 | Amonasr

líbí

Elitní předělávka písničky, pobavila. :-)

08.12.2016 19:02:30 | Lighter

líbí

Jj, zpívaná stejně falešně jako nám zpívají naše „elity“… :-D

09.12.2016 09:24:34 | Amonasr

líbí

:-!

09.12.2016 13:31:11 | Lighter

líbí

;-)

09.12.2016 13:31:39 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel