BYTÍ

BYTÍ

Rozpětí
křídel
široké
nekonečné.

Pravda
za vzdáním se
i nevzdáním se
jemně září.

Jak dítko
už jen
zírám...

Autor paradoxy, 19.03.2023
Přečteno 267x
Tipy 30
Poslední tipující: Paulín, zde.neck, kudlankaW, s úsměvem na tváři, Ondra, Stanislav32, LiolaMaka, PT_, čertííík, Frr, ...
ikonkaKomentáře (47)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Já taky zírám, jak je všude přítomný Bůh, který nás ochraňuje svými křídly. Pokud to takto myslíš. ST. Ale musíme Ho v sobě cítit.

10.03.2024 20:01:20 | Paulín

líbí

Ano, popsals to výstižně.

11.03.2024 08:42:49 | paradoxy

líbí

Již prvními dvěma slovy jsi mne dostala :) Neboť z mnoha významů se mi líbí nesmírně dva - rozpětí křídel jako obejmutí někoho - Láska (nádherné) :) a rozpětí křídel letadel - a ty já tedy mohu mírou vrchovatou :D
A teď trošičku vážněji - naprosto úžasně jsi to napsala :) Moc Ti za to děkuji, milá Par :* Měj se fantasticky :) A piš dál, prosím, neboť tímto ses mi dostala jak do srdce, tak do hlavy - a nesmírně Ti za to děkuji :)

23.03.2023 20:44:00 | Ondra

líbí

Milý Ondro,
jsem moc ráda, že báseň takhle působí:).
Víš to moje psaní přichází samo, tak ti nemůžu slíbit, že ještě něco napíšu, ale když to přijde, určitě to zveřejním:).

Já děkuju tobě za odezvu a že se ti to líbí, měj se krásně:)

24.03.2023 07:40:39 | paradoxy

líbí

Rozumím a moc se těším, až Múza či Múz ;) k Tobě opět příjde a nádherně Tě políbí, milá Par :)
Přeji Ti kouzelný pátek a všechny další dny i noci a veškerý čas mezi tím ;)

24.03.2023 12:55:47 | Ondra

líbí

I tobě krásné dny i noci kouzelné a čarukrásné :*

24.03.2023 13:15:22 | paradoxy

líbí

Krááásné...:0)

20.03.2023 20:30:12 | čertííík

líbí

Asi vím, že ty víš:)

20.03.2023 20:30:43 | paradoxy

líbí

ba žé jsou přece věčné důvody k okouzlení**ST*

20.03.2023 13:34:51 | Frr

líbí

A nikdy jinak :) Děkuju za komentář :*

20.03.2023 13:59:09 | paradoxy

líbí

Kolik je lidí, kteří se "zároveň" umějí i neumějí vzdávat?

20.03.2023 09:19:44 | Kaj

líbí

Co se stane, když se zastavíš? Budeš se vzdávat, nebudeš se vzdávat?

20.03.2023 09:27:45 | paradoxy

líbí

nahlédnutí a přijetí toho, že se nikdy nebudu schopen zastavit úplně = vzdání se, které je vítězstvím. Je to tak?

20.03.2023 10:41:13 | Kaj

líbí

Ano, je to oproštění od zbytečného ulpívání na tom, jak by to podle tebe mělo být.

20.03.2023 10:45:22 | paradoxy

líbí

Líbí se mi text písně, kde je mimo jiné: Když nevíš jak dál, tak se zastav.

Když se zastavím tak se nebudu ani vzdávat ani se nevzdávat. Budu moci vystoupit mimo tyto možnosti. Někde zdálky zaslechnu hlasy okolí. Ty mi budou našeptávat, že samotný akt yastavení se je už sám o sobě prohrou nebo vítězstvím. Podle toho, že je zaslechnu si uvědomím, že jsem se ještě docela nezastavil. Skutečnou nehybnost poznám podle ticha oproštěného od těchto hlasů.

I tak se ale zastavím s tím, že se zase někdy rozpohybuji. I to znamená, že mé zastavení se nebude úplné.

Úplné zastavení se ale znamená právě nahlédnutí a přijetí toho, že se nikdy nebudu schopen zastavit úplně - v tom je Tvůj oblíbený paradox.

M.

20.03.2023 10:13:47 | Kaj

líbí

Jsi šikula a je vidět, že nad tím přemýšlíš a dokonce jsi se i někdy skutečně zastavil, alespoň na chvilku. Když takové hlasy uslyšíš, nemusíš jim věnovat žádnou pozornost. Proč by ses měl chytat na udičku výhry nebo prohry.

Jako člověk se taky neumím zastavit na stálo a není to asi ani možné to máš pravdu. Ale pokud vnímám to neprojevené v sobě, tak ono jenom je a neřeší takové věci.

20.03.2023 10:41:41 | paradoxy

líbí

Díky :-)

20.03.2023 14:11:27 | Kaj

líbí

Já děkuju :)

20.03.2023 14:19:01 | paradoxy

líbí

Krásné "Bytí"
Děkuji Ti.
Ať se Ti daří ;-))

20.03.2023 00:26:41 | Fialový metal

líbí

Ať se daří i tobě :*

20.03.2023 08:29:37 | paradoxy

líbí

Teď mě napadlo, že pravda prostě je a netřeba ji okecávat. Jen to, co vypouštíme z úst, slova, jsou tak nedokonalá, že jimi není snadné pravdu popsat. Jakýkoli můj popis pravdy může být tebou pochopen jinak. Znamená to ale, že se realita změnila? Mozek si taky pamatuje jen útržky viděného a slyšeného a stejně se mu to pomotá. Takže za lhaní kolikrát ani nemůžeme, kor když to druhý jinak pochopí. Naše myšlenky a slova ale pravdu stejně nepoloží.

19.03.2023 20:09:49 | Narragan

líbí

To je naprosto skvělý, fakt jsi to napsal výborně. Slovy popsat nejde, každý ji můžeme vnímat jinak, ale JE, prostě JE. Naše slova můžou jenom přibližovat, moc ti děkuju, ani nevíš jakou mám radost :)

19.03.2023 20:16:52 | paradoxy

líbí

:) ;)

20.03.2023 08:46:38 | Narragan

líbí

:)

20.03.2023 09:06:19 | paradoxy

líbí

Pěkné. Ten pocit. Hezky jsi vyjádřila.

19.03.2023 18:50:33 | mkinka

líbí

Děkuju Jituško :)

19.03.2023 18:53:27 | paradoxy

líbí

Asi záleží i na vztlaku. Čím menší křídla, tím víc se žití nadře*

19.03.2023 17:03:27 | šerý

líbí

Kápl jsi na to naprosto trefně, proto je rozpětí křídel nekonečné :)

19.03.2023 17:45:35 | paradoxy

líbí

Pravda za vzdáním se ... tohle jde jazykově mimo mě, nechápu .) když to člověk vzdá, nic nenajde natož pravdu, ne? Napřed jsem si myslel, že tam je zdání, což by mně tam šlo lépe .)

19.03.2023 13:38:07 | Constantine

líbí

Constantinku klidně si tam nech zdání, když ti to tak dává smysl :) Vzdát to a vzdát sebe je trochu něco jiného, ale motáme se ve slovech a já se snažila napsat něco za slovy, něco jemného.

19.03.2023 17:44:51 | paradoxy

líbí

nechápu stále .) dovysvětli

19.03.2023 18:41:02 | Constantine

líbí

Nevím jak to dovysvětlit :D Je to jak to je.

19.03.2023 18:52:50 | paradoxy

líbí

já fakt nevím, co v tom vidí ostatní nebo co(to je na nich), ale jde to mimo mě, vůbec mi to nedává smysl :)

19.03.2023 18:53:54 | Constantine

líbí

A je to dobře :)

19.03.2023 18:56:31 | paradoxy

líbí

Super, takže se člověk zase nic nedozví, i když se zeptá :)

19.03.2023 18:57:07 | Constantine

líbí

Co by ses chtěl dozvědět? :)

19.03.2023 19:00:17 | paradoxy

líbí

asi na to, na co jsem se ptal, tady už asi fakt nikdo nedává pozor :)

19.03.2023 19:01:49 | Constantine

líbí

Tady nikdo není :D

Víš, já fakt nevím, co ti psát. Prostě cítím, že jedu na vlně života nebo jak to napsat. Tím nechci říct, že nic neřeším, ale je mi prostě lehce, líp to popsat neumím.

19.03.2023 19:02:50 | paradoxy

líbí

O tom žádná, jen mi to nedává smysl, protože když se člověk vzdá, nic smysl nemá .)

19.03.2023 19:45:28 | Constantine

líbí

Problém je v tom, že jsi to špatně přečetl, četl jsi A, ale už ne B :)

Je psáno- za vzdáním se i nevzdáním se....třeba ti to teď už smysl dá, ale co já vím.

19.03.2023 19:50:17 | paradoxy

líbí

to říkáš ty, já to vnímám jinak, prostě to nedává smysl .) skladba, význam a volba slov je pro mě klíčová, když jsou díla takto krátké

23.03.2023 15:29:16 | Constantine

líbí

Skladba slov atd. je klíčová pro tebe a bohužel ti to smysl nedává. Nevím, jak ti to lépe vysvětlit, je to něco za slovy, na co můžu jenom poukázat.

23.03.2023 17:07:41 | paradoxy

líbí

Však se zrakem zralejším
a vnímáním..už nečerpáš
na místech..která se nepohnou, jen bolí.
Víc si vážíš.
Času..života
i svého bytí.;)

Pěkné ..podané v krátkém a stačí mi.
Krásnou neděli milá Par*;)

19.03.2023 11:22:59 | jenommarie

líbí

Děkuju Maruško:) už mě i napadlo, že napíšu nic a bude v tom vše:) nějak se zkracuju a fakt jen zírám:)

Krásnou slunečnou neděli ti přeju:*

19.03.2023 12:45:30 | paradoxy

líbí

Myslím si, že pokud bys napsala..jednoslovně.."nic".
Bylo by to velké dílo.
A každý by své doplnil.
Jéje..to by se protáčely.. závity :)).
I by záleželo na stylu podaného "nic".
Malá či velká..písmenka.
Číst pod sebou..vedle sebe..
VŠE je k roztočení myšlenkových popudů..
Budu tu..onde..či..nebudu.
Budu stále..někdo..nebo jenom nic.
Myslí si že "nic"..opravdu..není "nic".
Co nám tím ta Par* vlastně chtěla říct. :D
Tak..asi tak.
Moc TI děkuji za přání a papa **

19.03.2023 12:50:30 | jenommarie

líbí

Ty jsi to sepsala vskutku zeširoka a je to tak:). Papa

19.03.2023 17:42:29 | paradoxy

líbí

;)* pa

20.03.2023 11:08:00 | jenommarie

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel