Kterak skolit zlo...

Kterak skolit zlo...

Anotace: Čekáte, co považuji za zlo? Nene - vyberte si...

*

Dobro, či zlo?

To už zmizlo…

 

            O tvůj hlas stojí

            leda zlo dvojí:

            to větší však můžem skolit

            tím, že menší budem volit...

 

 

Autor aravara, 03.10.2018
Přečteno 662x
Tipy 14
Poslední tipující: Elza511, JSJ, piťura, Amonasr, Papagena, Kapka, M.A.Rek, Frr, Lighter, Fany, ...
ikonkaKomentáře (27)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Škoda, není tady AntiTip. Kdopak /IT/ by s něčím takovým počítal?
Protože text autora je zvrácenost a ztráta historické paměti.
--
Stačí se podívat na film.skvosty Fellini: Amarcord, nebo Tornatore: Maléna.
Scény fašistické Itálie. Z toho prvního huba Mussoliniho alegoricky prázdně žvanící na tribuně stadionu, z druhého vynášené rádio na ulici s projevem gaunera, pro potěchu živořící námezdní spodiny. Už jen přidat životopis Duce a jeho kousky štvance ve Swissu.
--
U filmu Maléna doporučuji pouze originál v originále a ANG subt., Opravdu by mne nenapadlo, že v Česku bude nějaký cenzor-idiot vystřihávat v r.2011 něco, čím by adolescenti utrpěli. Celý smysl a podtext tohoto skvělého filmu byl devastován zásahem tupé hlavy.

07.10.2018 11:38:52 | Lesan

líbí

Nezdá se mi, že by tvůj komentář bůhvíjak souvisel s touhle miniaturou. Ale prosím - je to poloveřejný prostor. Kritika (pokud nesouhlasíš) by měla autorovi pomoci, aby se vyvaroval chyb. Mě to tedy nepomohlo... Tak já jsem zvrácený? To jsi toho tedy v životě moc nezažil, nebo něco nepochopil, abys mohl odpovědně tohle vůbec někomu napsat...
-----------------

Život je nádherný a jsem rád za vše, co jsem prožil. Mé poněkud málo šikovné ruce mne dohnaly k tvůrčí práci zhmotňováni myšlenek. Tam jsem využil bezbřehé asociace, které přiváděly mé kantory do stavu zoufalství.

My tomu říkáme patos... (:-D

Můj příspěvek (energetika) tomuto světu:
"Veškerá demokracie končí v sobotu dopoledne u vyteklého mrazáku!"

No a tohle je v podstatě totéž jako moje miniatura, jen to je vztažené na tvé pocity v ne moc přesně definované poloze. (:-D

07.10.2018 19:04:00 | aravara

líbí

...pak bych raděj nevolila :-)
Zla je tolik, až nechci vidět
za "člověky" lze se stydět
přeSTo věřím, o to nic
že je dobra kapku víc...

03.10.2018 17:27:32 | Kapka

líbí

Jsem na konci života - bohužel můj pocit je, že druhů zla je víc, než způsobů, kterak konat dobro...

03.10.2018 23:56:34 | aravara

líbí

...zlý je člověk, i když by mohl být dobrý...ale to je čistě jeho osobní volba...jiné volby jsou neosobní a teda falešné...třeba mocenské politické...;-)

03.10.2018 16:09:50 | bogen

líbí

Souhlasím, domnívám se, žes tím chtěl říct, že politické zlo je spíš jen stupeň škodlivosti pro společnost, pro stát a lidi v něm. Jo, to je ono...

03.10.2018 17:09:43 | aravara

líbí

Vzhledem k tomu, že je to o volbách, tak tady se múže osobní i politické zlo kumulovat, většinou vyplývý jedno z druhého...
Děkan

03.10.2018 17:06:07 | aravara

líbí

Při zařazení do básní politických není co dodávat. Ale pokud by bylo dílko zařazeno do básní filozofických, pak by bylo o čem diskutovat. Co je a co není zlo, proč jiní vidí, či nevidí, zlo jinde ne já, zda-li je dobro protiváhou zla, co dělá zlo menším...

03.10.2018 15:51:41 | M.A.Rek

líbí

Ano, souhlas, ale: Je to o volbách... takže těžko to chápat jako nepolitický námět. Já to ani nepředstírám. Dávám návod, jak se rozhodnout, aniž bych i jen natnačoval konkrétní zlo. Abych to přiblížil: pro někoho je zlo, brát do republiky potenciání potížisty. Pro někoho je zlo, že jim neumožníme stát vyžírat... Příkladů je hafo

03.10.2018 17:15:39 | aravara

líbí

Dobro zlo menší zlo ...co to je je to jen projekce nás samotných v sobě zpátky na svět a dokola ;)

03.10.2018 15:27:50 | xoxoxo

líbí

Ale jo, to je pravda, ale já sám sebe volit nebudu a tebe taky ne, pokud nejsi na volebni listině... tím ten osobní akcent končí.

03.10.2018 17:17:40 | aravara

líbí

Když zvolíš mě bude to to menší zlo;)

03.10.2018 19:47:47 | xoxoxo

líbí

Jasně!! pokud tě najdu nma kandidátce našeho města - bez toho to nepůjde (:-D

03.10.2018 23:58:00 | aravara

líbí

Ale pak se to menší stane větším, když ho budeme volit v masovém měřítku. To je častý problém, zvláště u voleb. Taky člověk předem nikdy neví koho "schopného" volit, kdo méně bude škodit. :-)

03.10.2018 14:15:12 | Lighter

líbí

To jsi se dostal do fáze, že neguješ sám své původní myšlenky. No - zmýlit se můžeš, ale ani postupných pět omylů by nemělo být překážkou pro další snad již správnou volbu. Začal jsem později rozpadlým OF, po jeho rozpadu jsem volil ODS. Neměl jsem tolik času na anylýzy, tak jsem je volil je myslím 3x, 2009 jsem dokonce kandidoval za TOP09, za necelý rok jejich účasti na další vládě s ODS, jsem byl odhodlán na všechny volby se - no - ádvatři. Objevil se Babiš a já si řekl - miliardář, nepotřebuje krást, něco dokázal a platy ve fabrice zvýšil skokem. Rozhodl jsem se zkusit ANO a zatím nemám důvod tento stav změnit. Zatím splnil všechny sliby, které mu nějak nezmařila opozice ať vnější, či vnitřní, koaliční... Štvanice na něj organizovaná lidmi o nichž něco vím, mne přesvědčuje, že na konec svého života jsem se snad konečně trefil...

07.10.2018 10:56:49 | aravara

líbí

Ono bude něco na tom, že "národ má vládu, jakou si zaslouží". Dá se to vykládat různě a je v tom tolik ironie...

08.10.2018 11:51:47 | Lighter

líbí

To bych třikrát podepsal... Nazdar...

09.10.2018 00:19:43 | aravara

líbí

To je právě ta osobní volba: já to vybírám podle toho, jak na mne kdo působil, co pro mne kdo znamenal, zda mi prospěl, nebo naopak. To za tebe nikdo nevyhodnotí... a kdo to zkusí? pozor na něj... návod zní - jak, nikoli přesně koho...

03.10.2018 17:20:43 | aravara

líbí

A já mám pak po volbách vždy pocit, že jsme zase špatně zvolili! To když pak jde o koryta a vše co kandidáti slíbili, je najednou "politicky neprůchodné", jak se říká...Takže předem věděli, že je to nesplnitelné a balamutili nás, hloupý dav. Tak končí demokracie, den po "demokratických" volbách. Serou na nás z výšky své funkce a jednají už jen "podle svého nejlepšího vědomí a svědomí", jak říká sobecká kariéristická omluvná fráze na tuto příležitost. :-))

04.10.2018 13:17:59 | Lighter

líbí

Já se ti nedivím: je to zmatek a průser je, že novináři jsou skoro vždycky rektální alpinisté, takže pravdu se nedozvíš ani náhodou. V r. 1998, když jsem šel do penze jsem mlel hubou na starého Klause: Sráč, řekl jsem, že si nedá sám pár přes držku - řekl, že si budem muset sedm let utáhnout opasek a za tu dobu stačil rozkrást a rozprodat polovinu státního majetku. O tom jsem se ovšem dozvěděl až po dalších 15 létech... do té doby jsem se jen divil, že se ruší textilky, cukrovary, ocelárny, zavírají doly atd. Babiš řekl pár vět a rázem to všecko dávalo smysl a seru na to, jak on přišel k majetku a k fabrice, v níž jsem pracoval polovinu svého života - řekl přidám a přidal a kdykoli něco slíbil, splnil slovo (pokud mu to nezmařili soudruzi a pánové bejvávalo, stále ještě BOHUŽEL! definitivně neporažení...) chce to prostě srovnávat co kdo říká a co doopravdy dělá, nevěřit TV, která nelže jenom když vysílá monoskop. Promiň. ale vyprovokoval jsi mne (:-D

04.10.2018 17:52:13 | aravara

líbí

V pohodě, já jsem zvyklý. Přesně takhle mluví můj otec. A máte oba pravdu, bohužel. Jenže když zloděje nechytíš při činu, tak důkazy nejsou...To jsou ty Klausovi tzv. čisté peníze. :-)) Příznivec Babiše ale nejsem, nejsem příznivec nikoho, na to mám (doufám) moc rozumu.

05.10.2018 12:03:26 | Lighter

líbí

Nedělej si iluzi (:-D - to není rozum - to je nerozhodnost a málo relevantních informací... když je jeden odkázaný jen na tisk a televizi, tak jich moc nepozná (:-D...

Neuraž se, je to jen pokus o kousek srandy...

05.10.2018 23:05:06 | aravara

líbí

Já se neurážím a humor mám rád. :-)

06.10.2018 17:06:00 | Lighter

líbí

K jakoby básni Kterak skolit zlo…
Tohle je na mé straně na Písmáku 5.7.2009, dávno před vstupem TOP09 do vlády a víc, než 4 roky před Babišem…

Klausové

při slově politika
se svlékám
košili dolů, kalhoty...

na těle hledám vymoženosti
co nám slibovali
mnoha ústy a písmeny

vlají ale roztrhaně
jak vybledlé plakáty na cirkus,
který přijel místo operety

jak červnové kroupy
zničily pupeny naděje
ještě křehké

nechápou
nechápem
nechápu

proč?

04.10.2018 21:33:11 | aravara

líbí

:-) tak jo, ale který je který :-))?! STále to nevím :-)!

03.10.2018 13:56:39 | Fany

líbí

To je otázka... no, nevydávám za absolutní pravdu, jen do-mní-vám se, že velikost zla toho či onoho si musí každý stanosvit sám. Pro někoho je zlo Babiš (abych byl současnej), pro někoho Chovanec či Šojdrová, pro jiného soused, pro ženu manželova milenka... tu ovšem většinou nemůže žádná žena volit. (:-D což platí i opačně...
Dík za každý písmeno

03.10.2018 17:04:21 | aravara

líbí

:-) i já díky, aravaro milý, a máš samozřejmě pravdu, jen musíme dávat pozor, aby nás jednoho dne nesežralo :-(!

04.10.2018 18:39:44 | Fany

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel