Nebát se a žít

Nebát se a žít

Zjistit jak dá se žít,
pouze stačí chtít,
zažít něco nového
a k tomu ještě krásného.
Člověk neměl by se bát,
bavit se a neřešit to, co má se stát.
Autor Ersetie, 01.02.2024
Přečteno 286x
Tipy 11
Poslední tipující: Fialový metal, Chane, Anfádis, zde.neck, Iva Husárková, Psavec, Marťas9, mkinka
ikonkaKomentáře (32)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

bavit a neřešit co se má stát = to JE "důsledek" co jiného, já jsem si to nevymyslel, to básnička to opravdu říká a pomysli že jí čtou děti a chtějí jí věřit, děti chtějí vědět jak správně žít, nebo ji čte pedofil nebo jiný případ
básnička se snaží zobecnit poznání, avšak hlásá omyl, etický blud
---
myslete si že klidně jsem blbý, ale chápejte že není jedno co napíšete, jak píšeme tak žijeme (viz ti 2 dole: hulvát a štěkna)

05.02.2024 08:55:48 | Ezop

líbí

Doplňuji, bála jsem se ztráty svých blízkých a také svého odchodu i když ho mám geneticky daleko. Měla jsem strach žít a trápila jsem se příliš tím co bude a neřešila jsem to, že vlastně můj život mám ve svých rukách a je v přítomnosti, takže se mám přestat trápit a bát se toho co bude a žít ten život.

05.02.2024 17:07:35 | Ersetie

líbí

Proto máme děti učit kritickému myšlení. Nad každým textem nebude napsáno PARENTAL ADVISORY - EXPLICIT CONTENT.

05.02.2024 16:57:21 | Chane

líbí

Děti by měly být vychovávány k lecčemu, ale je na rodičích co jim dovolí a nebo ne. Hlavně kolik lidí si tady čte básně a řídí se jimi? To, že má tato báseň takový název jaký má, neznamená, že to je nějaká rada. Tohle je stránka, kde lidé mohou sdílet své myšlenky jakoukoliv formou a není tady žádná poradna. Děti nemám, takže nemohu říct čeho jsou dnes schopné, ale jelikož jsem dost blízko stále k dětství, tak maximálně tuším, čeho byla schopná má generace.

05.02.2024 17:05:10 | Ersetie

líbí

Přesně tak.

05.02.2024 17:10:50 | Chane

líbí

Tak za prvé si nemyslím, že by tu bylo nějaké množství dětí, co jsem se koukala, je tu spousta starších dospělých a pak někteří anonymové co svůj věk neuvedli. Ale děti by neměly být ani na internetu. Báseň mi kritizujete, ale nevíte co za tím stojí. Je to o tom mít chuť do života a nebát se tolik věcí, bála jsem se žít a teď už ne, přestaňte mi tu hloupě kritizovat má slova, která jste jediný vy pochopil nejhůře co to jen šlo. Všichni ostatní co se zde vyjádřili, báseň pochopili možná trochu jinak, ale pořád ve správné mezi a ne jako vy co to otáčíte na nějaké pedofily, nebo děti co je má tato báseň vést. Mé básně nemají nikoho vést, pouze tím vyjadřuji své pocity a pohled na určité situace co se v mém životě staly/stanou.. +věřím na to, ,,co se má stát stane se", proto tam je ten konec, věřím, že když se mi cokoliv stalo špatného, tak to mělo svůj důvod a budoucnost mi to leckdy pak ukázala, že to mělo svá pozitiva.

05.02.2024 16:48:15 | Ersetie

líbí

ano, tuto disciplínu zvládáš velkolepě...ostatní znalosti trochu kulhají, zejména historické či jazykové, ale v urážení je to za 1*

05.02.2024 09:24:05 | stormeater

líbí

Já myslím, že by si pan Ezop zasloužil ještě jednu jedničku s hvězdičkou, a to za nejblbější a nejnesmyslnější kritiku, kterou kdo kdy napsal. Aspoň by se tedy mohl naučit pravopis... když už to budou číst ty nebohé děti.

05.02.2024 16:34:46 | Anfádis

líbí

naši předkové Izraelité (Evropané mají 2 prastaré předky: řeky a židy) říkali: boj se Boha. Téměř se chlubili poslušností a dodržováním zákona a milovali Boha za to, že je omezil svými příkazy. To je zajímavé že? Dneska nepředstavitelné. Těm neposlušným se říkalo "svévolník". Tím chci říct, že s obsahem básničky souhlasím napůl. Některé věci je třeba řešit a je i jaksi namístě se bát.

02.02.2024 07:18:44 | Ezop

líbí

na to, že o sobě tvrdíš, že jsi učitel, jsi pozoruhodně omezený ve vzdělání...Evropané rozhodně nemají dva předky, jak blouznivě tvrdíš, a už vůbec mezi ně nepatří Židé...zkus víc myslet, než plácneš podobnou hloupost

02.02.2024 14:11:56 | stormeater

líbí

Myslím, že je v životě významné překročit vlastní stín... a zjistit, že některá strašidla jsou zbytečná.
O tom ta básnička je, nikoliv o pokoře, resp. nepokoře, nikoliv o poslušnosti, resp. neposlušnosti...

02.02.2024 11:11:24 | Anfádis

líbí

jistě to obě myslíte dobře, ale básnička mluví trochu jinak, říká "bavit se a (důsledky) neřešit", tím hlásá slovy něco sporného - proto jsem tak reagoval

02.02.2024 14:07:10 | Ezop

líbí

O důsledcích tam není řeč.
To jste si mylně vyložil, aby se vám to hodilo do kritiky. .
Máte asi špatný den; s těmi předky je to legrační.
Ještěže neřešíte zadky.
Tak ať je líp.

02.02.2024 14:22:51 | Anfádis

líbí

pokud s takovými znalostmi učí děti, tak jsme v zadku my, resp. ty chudinky.

02.02.2024 14:53:41 | stormeater

líbí

a to opomíjím skutečnost, že napíše řeky a židy s malými písmeny...to už bych po soudruhovi Všechnovím chtěl moc. Zajímalo by mě, co učí...asi tělák a dílny, jak to tak vypadá :D

02.02.2024 14:55:29 | stormeater

líbí

Ale to bych pána zrovna potřebovala na tělesnou výchovu, již chystám úvazky na příští školní rok.

02.02.2024 15:54:25 | Anfádis

líbí

tak jestli je v tom stejně dobrý jako v češtině nebo dějepisu, počítám, že by se už v první hodině přerazil o žíněnku ;)

02.02.2024 16:12:50 | stormeater

líbí

Jen to ne! Víš, jaká je to otrava řešit pracovní úrazy?
:D

02.02.2024 16:22:57 | Anfádis

líbí

Překvapilo mě, Anfádis, že jste se rozhodla dělat servírku ve čtvrté cenové. Jestli rozumíte, co tím myslím.

02.02.2024 16:44:00 | twisted.wicker

líbí

Zřejmě Vás zklamu, ale bohužel nerozumím. Tak jestli byste byl tak laskav a vysvětlil mi to.

02.02.2024 16:55:40 | Anfádis

líbí

Dobře. Nerozumím tomu, proč se zbytečně ztrapňujete nesmyslnými útoky na jiné uživatele Literu.

02.02.2024 17:03:34 | twisted.wicker

líbí

Stačilo to takto napsat. Jen nevím, komuže servíruji?
Nepohybujete se náhodou na tenkém ledě?

02.02.2024 17:07:54 | Anfádis

líbí

To si ujasněte milá Anfádis sama.

02.02.2024 17:11:11 | twisted.wicker

líbí

Momentálně mě napadají tyto myšlenky - jestli dovolíte, podělím se o ně s Vámi:
A/ nejsem Vám milá, tak mě takto neoslovujte prosím,
B/ Ezop je jistě moc rád, že má takového statečného zastánce.

02.02.2024 17:15:21 | Anfádis

líbí

ad A) máte pravdu. Nebudu říkat, že jste milá, když to není pravda.
ad B) Ezopovi je to asi dost jedno.

Tak přeji aspoň hezké Hromnice, Anfádis.

02.02.2024 17:26:17 | twisted.wicker

líbí

V podstatě máte pravdu. Jen prosím negeneralizujte skutečnost, že nejsem milá. Protože to je jak kdy, resp. jak ke komu.
Pěkný večer.

02.02.2024 19:30:44 | Anfádis

líbí

Ještě mně napadá, že by šlo nějak lépe precisovat odpověď na A), pokud byste tedy chtěla.

Každopádně je mi líto Ersetie, která měla cosi svou básní na srdci a místo reakcí k věci zde má jen hromadu "haraburdí".

Domnívám se, že bychom mohli náš rozhovor zde uzavřít. Co myslíte? Z mé strany už nic nemám.

Tímto se Ersetii za sebe omlouvám...

02.02.2024 19:42:08 | twisted.wicker

líbí

Měla by se zachovat úcta k autorům a takovéto výlevy si psát pod své básničky. Mě se to přestalo týkat hned po první reakci na něčí komentář, respektive ano zastávali jste se významu, opravuji se, ale dohadovali jste se o tom mezi sebou. A opravdu mě mrzí, co jste tu všichni rozjeli za rozhovor. Děkuji za zastání, ale i tak toto nemuselo být, mohlo to skončit jednou reakcí a ne tu psát drama.

03.02.2024 16:02:20 | Ersetie

líbí

Ersetie, promiň

05.02.2024 14:59:54 | Anfádis

líbí

Ohledně uzavření našeho rozhovoru: každopádně. Jen si dovoluji lehce připomenout, že já ho neotevřela.

02.02.2024 19:46:26 | Anfádis

líbí

Tak respektive je potřeba mít z některých věcí respekt. Báseň je významově pro mě taková, že jsem se opravdu bála dělat spoustu věcí a vlastně jednou jsem se rozhodla nebát a žít. Ale každý samozřejmě chápe každou báseň jinak než autor zamýšlel, to je jasné, a proto jsou ty básně krásně, protože každý si v tom najde něco svého.

02.02.2024 07:52:58 | Ersetie

líbí

Ano, prožívat sílu okamžiků.

01.02.2024 21:15:45 | mkinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel