XXVIIIIXMMXI

XXVIIIIXMMXI

Anotace: https://www.youtube.com/watch?v=Jl8fV1jUQPs

Dotýkám se Tě víc a víc

Polštářky mých prstů

Postupně chutnají Tvé tělo

Tahle láska má rub i líc

 

Ač Ty sluncem zdáš se

Je temná jako zimní noc

Zvedáš oči od mého klínu

Padám k Tobě z polární záře

 

Jsi na lovu, odhodlané zvíře

Precizně vyslovuji Tvé jméno

Slíbávám Ti píseň ze rtů

O vůni, vlhkosti mé kůže

 

Kdo jsem já a kdo jsi Ty?

Oltář Ti poskytnu – i svatyni

Co je láska a co jsme my?

Navždy umlčels mě polibky

Přečteno 978x
Tipy 18
Poslední tipující: mkinka, Ondra, asitmp, Akrij8, enigman, Frr, Lioness, Jort, AndreaM, Tom Dvořák, ...
ikonkaKomentáře (50)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Jsem Býk - vždycky na lovu :D ... Velice děkuji za krásná slova plná citů, něhy i vášně :)
Mějte se kouzelně :)

06.02.2023 14:23:51 | Ondra

líbí

Tobě slečno autorko se omlouvám. Jak můžeš sama pozorovat, kde se objevím, objeví se brzy i místní "nejlepší autor" a začne diskuze, které pod svými díly snad nikdo nemůže mít rád :/

19.01.2015 14:34:28 | Tom Dvořák

líbí

To je hlavně tim, že kde se objevíš, tam plácáš hovadiny.

19.01.2015 14:45:10 | Nikotin

líbí

Líbí se mi. Zvláštní text, na první pohled bych čekal rým :)

19.01.2015 00:42:17 | Tom Dvořák

líbí

Rým je tam, přiznávám, spíše volný - říkala jsem si, že to básni dodá tu opravdovost. Aby nepůsobila svázaná. Sex není. Jsem ráda, že se líbila :)

19.01.2015 01:06:50 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

Tak volný taky není, má to stále nějakou stavbu. Jop, erotika v poezie u mě většinou pochodí :)

19.01.2015 01:14:26 | Tom Dvořák

líbí

Právě - tak nějak mix :D Hlavně, že "drink" chutnal :) Dobře, právě jsem se trochu bála, s jakou pochodím.

19.01.2015 01:26:11 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

Já mám třeba velmi v oblibě tzv. "bezrozměrný verš". Spojuje pro mě údernost rýmů s velkým prostorem ke kličkování. Tady by k rytmizaci úplně stačilo, kdyby měli verše odpovídající koncové stopy (proti sobě trocheje nebo daktyly) a ještě by to zvedlo text výš. Asonance už tam jsou. To bys koukala, jak by se to najednou rozehrálo :)

No a dívka, co umí vyjádřit svoje touhy, byť na papíře, to je přece samo o sobě hodné pozornosti!

19.01.2015 13:08:46 | Tom Dvořák

líbí

Souhlasím, že zkušenější psavec by text jistě posunul výše - sama se nechci zaseknout na své úrovni, která, přiznejme si, není nijak zvlášť vysoká. Nevím, jestli tahle hra písmen ”na papíře” dokáže rozeznít naplno něčí touhy - ano, složila jsem ji touze na počest, ale ta má se přeci jen pro mě poslouchá lépe v reálu. Moc mě těší, že nějakou pozornost si vysloužila. I kdyby trochu negativní. Člověk se může posunout. No nic, zanechám vás vášnivé diskuzi - i to je výsledek ;)

19.01.2015 18:38:51 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

Vůbec jsem to nemyslel negativně. Mně se text líbí, říkám jen, co bych s ní udělal, kdyby byl můj. Já jsem na některé věci puntičkář, což neznamená, že je to tak potřeba dělat ;)

19.01.2015 18:57:28 | Tom Dvořák

líbí

V pořádku - brala jsem tu kritiku/ radu dobře - jsem ráda za názor, když je slušně vyjádřen. A opravdu by se na ní pracovat dalo - budou zkušenosti -> budou lepší dílka :)

19.01.2015 19:13:20 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

...a budu se těšit ;)

19.01.2015 19:19:20 | Tom Dvořák

líbí

jejda, brala jsem to jako hypotézu - každopádně snažit se budu :)

19.01.2015 20:12:39 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

K rytmizaci nepotřebuje žádný tvý věčný trocheje a daktyly, k rytmizaci - a navíc takový, že narozdíl od tý tvý nebude působit vyumělkovaně a strojeně - potřebuje jen hodně číst a rozvíjet si cit.

Příklad naprosto zvládnutýho rytmu.


Jonáš Zbořil: čekat

mám strach že na mě někde čekáš
televize tiše beze zvuku
a sedačky trochu páchnou potem

velké nohy máš přiskřípnuté
v botách jako čínská dívenka
prsty nemotorně rozesíláš vzkazy

vzpomínám si jak jsi do bytu
koupila záznamník

a všude jsme pak nacházeli
prázdné kazety



(http://artikl.org/literarni/sbirka-podoli-jonas-zboril)



///

19.01.2015 13:37:10 | Nikotin

líbí

Nevím, jestli vůbec slyšíš, nebo cítíš rytmus, když dokážeš říct, že tohle nějaký má, ale vzhledem k tomu, jak často se tu ztrapňuješ svou "dojmologií" a naprostou neznalostí základních prvků poezie, tak mě to už ani nepřekvapuje...

19.01.2015 14:06:42 | Tom Dvořák

líbí

Vnímavej člově si minimálně všimne, že ten text se jaksi (vágně řečeno) "dobře čte". Ty si toho ale všímat nemusíš, ani jsem to nečekal. Z nás dvou jseš to ty, kdo poezii necejtí. Celou její podstatu bys nejradši deklasoval na úroveň dětských říkanek. Tam totiž dost možná tvuj potenciál končí.

19.01.2015 14:24:51 | Nikotin

líbí

Takže jsi mi vlastně potvrdil, co jsem napsal v minulém komentáři. Jako vždy.
Ne, nebudu tady živit další z tvých flamů, jenom proto, že jsem ti šáhnul na "to tvoje" a máš potřebu mi tu křivdu vrátit. Proto tě mám ostatně v blokovaných. Hezký den přeju.

19.01.2015 14:31:59 | Tom Dvořák

líbí

Nepotvrdil jsem ti nic. Poezie bude vždycky fungovat na úrovni dojmů, pocitů. Je to koneckonců její podstata. Smiř se stim. Vole.

19.01.2015 14:33:43 | Nikotin

líbí

Kristepane, rytmus je o dojmu. Tady se člověk dozví věci...

19.01.2015 14:35:17 | Tom Dvořák

líbí

Budeš se tomu divit, ale básníci co píší ve volným verši si dávaj hodně práce s tim, kde zalomit řádek, kde udělat řádek mezeru, kde odsadit, jaký slovo kde použít a tak podobně. A narozdíl od kedlubnů tvýho ražení se musí spolehnout jen na svojí zkušenost, na svůj cit a dojem. Takže ano. Rytmus je u volnýho verše poměrně latentní věc. Když funguje, nikdo o něm prakticky neví, není vidět, ovšem, když nefunguje, je to sakra vidět.

19.01.2015 14:41:37 | Nikotin

líbí

Jestliže pracuješ s RYTMEM, pak používáš pravidelné kladení stop (tvé oblíbené daktyly a trocheje), přízvuků nebo alespoň slabik. PRAVIDELNÉ. Pravidelnost je předpokladem pro existenci rytmu.
To o čem mluvíš ty, tedy zalamování řádků, odsazení apod., je otázka INTONACE.
U volného verše se pracuje s intonací, ne rytmem. Jinak je to vázaná poezie.

Dneska ti to ještě prominu, ale jestli tě budu v budoucnu zas něco doučovat, tak už si začnu účtovat konzultace!

19.01.2015 14:53:26 | Tom Dvořák

líbí

Problém je v tom, že veršologie druhým dechem říká, že rytmus je to, co odlišuje verš od prózy. Rovněž ty jsi zde dříve napsal, že poezie je o rytmu. A tady jsme v bodě, kde se nemůžem shodnout, neboť by to znamalo, že za a) básnička mnou udaná nahoře není poezie (podle tebe), nebo dokonce za b) básnička mnou udaná nahoře je próza (podle veršologie).

19.01.2015 15:56:45 | Nikotin

líbí

Další věc je samozřejmě ta, že intonace obecně zohledňuje jen výšku tónu (hlasu). Nikoliv ony dramatizující pomlky (zalomení řádků), který správně použity dělaj poezii poezií. V tomhle směru v tom má veršologie taky bordel.

19.01.2015 16:12:56 | Nikotin

líbí

nikotine, to ti to v té americe vážně ještě nestačilo?
a jinak děkuji, Ď., početl jsem si, hotové porno.

18.01.2015 23:25:38 | CoT

líbí

Není vůbec za co. Já děkuji za ohlas. V člověku holt některé momenty zanechají velký dojem a tak se z nich jednoduše vypíše. Ale navzdory tomu mi nepřijde provokativní :)

18.01.2015 23:28:54 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

já to nemyslel zle. však dobře víš, Ď.
=)

18.01.2015 23:30:09 | CoT

líbí

O jaký Americe to furt blábolíš?

18.01.2015 23:26:37 | Nikotin

líbí

Hotový porno. To jsem si počet.

18.01.2015 23:18:28 | Nikotin

líbí

Nevím, zda to brát pozitivně, či negativně, tak jen poděkuji za komentář - jestli oslovila, jsem ráda. Ď.

18.01.2015 23:21:04 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

Určitě negativně. Vždycky to ber z té horší stránky!

18.01.2015 23:22:50 | Nikotin

líbí

Pravda, když je člověk připravený na horší stránku věci, může být jen překvapen.

18.01.2015 23:29:57 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

Ani s tim nepočítej.

Hezky to řekl Richar Muller:"Věřim, že nic nevyjde."

18.01.2015 23:31:36 | Nikotin

líbí

To je řečeno velice rozumně a střízlivě. Je to dobrý přístup, rozhodně lepší než naivní očekávání. Proto jsem psala "může". Zároveň si myslím, že je dobré zůstat otevřený/á možnostem.

18.01.2015 23:34:14 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

".. / Vždyť já, člověk, říkám si, / vůbec není fascinován svým osudem, / jen nic jinýho nemá." (Jáchym Topol)

18.01.2015 23:38:59 | Nikotin

líbí

Osud je nejspíš takový, jaký si ho vytvoříme. Zda proměníme své šance, kým se obklopíme a jakými lidmi se uděláme. Když se narodíme, kostky jsou vrženy a je na nás, jak hrajeme.

18.01.2015 23:44:21 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

Determismus vs. svobodná vůle je jednou z klíčových a nevyřešených otázek psychologie. Ty jsi oba pohledy smíchala do jednoho a přidala navíc trochu římských dějin, nevadí, nechci mentorovat.

18.01.2015 23:48:43 | Nikotin

líbí

Co na to říct - jsem praktická žena a navíc produktem gymnázia. Všeobecný přehled je základ. Pak se člověk může zdokonalovat nějakým směrem.

18.01.2015 23:51:09 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

Jsem produkt elektro-průmyslovky. Těší mě.

19.01.2015 00:22:11 | Nikotin

líbí

Potěšení je na mé straně.

19.01.2015 00:23:29 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

Tak dobrou.

A přečti moje texty. Jsou dobrý.

19.01.2015 00:27:07 | Nikotin

líbí

Ok, snad až se nebudu muset učit.

19.01.2015 00:31:07 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

Jo, jo a jo !!! Přesně takovýhle věci se mi moc líbí... Dík za to ,-) Akorát jak má teď člověk v klidu usnout hm ??? :-D

18.01.2015 23:03:12 | Madanik

líbí

Jejda, děkuji moc za pochvalu! Vůbec jsem ji nečekala - celkem se taková díla psát bojím, bývám v nich nejistá a málokomu se zavděčí. Nějaká komedie/ horror? :D

18.01.2015 23:18:48 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

Ne mě ses zavděčla a moc :-) Nenadarmo si v oblíbených, ale uvděl sem tvou přezdívku a něco mě napadlo... Kouknout jestli nemáš něco nového :-) Dobrá myšlenka... A víš já to chápu, sám sem nedávno dal podobnou věc a přemýšlel jestl jo anebo ne... Ne je to skvělý... :-)

18.01.2015 23:23:07 | Madanik

líbí

Ještě jednou děkuji. A máš pravdu, tenhle "šuplík" na Literu asi pro mě zůstane spíše riskem. Dneska jsem měla náladu risknout ;) Ď.

18.01.2015 23:35:44 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

Což je ale chyba, je to svělá věc a myslim že bs měla rskovat dál .-)

18.01.2015 23:37:11 | Madanik

líbí

Když bude chuť, tak na to ještě určitě dojde. Uvidíme :)

18.01.2015 23:40:41 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

Upřímně? Radši to dělej, než o tom piš. Věřim, že ti to jde líp.

18.01.2015 23:42:35 | Nikotin

líbí

To mě těší. Taky si myslím :D Tak dobrou noc

18.01.2015 23:45:18 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

líbí

Stay nadržený v kristovkách.

18.01.2015 23:24:39 | Nikotin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel