Na konci řas

Na konci řas

Anotace: Kdo nezná depresi, není člověkem…

Depkoidní konce řas
světélkují
jako neonová zubní pasta
na štětinkách kartáčku
(stejně zuby nevyčistíš
a slzy nevypláčeš)

Co jsou slzy očí
bez pláče rtů?
(sliny nemají jediný význam)
Pohoršuje Tě to?
I drápy lvů
trhají žrádlo
a češou lvíčata

Pro invalidu
žádné madlo
není dostatečnou jistotou

Zraněné duši
tisíc madel
není desetinou důvěry
v budoucnost

Z lásky
ohlodaná kost
a červi se rozlezou
do všech prstů dávání

Lidská lež
rezne na lžíci pravdy
(a stejně hrůzu nahání
do všech koutů otazníků)

Depkoidní konce řas
oblouček po obloučku
měří můj i Tvůj čas
k procitnutí kruhu

Čas proher
a čas dluhů

Však na konci třpytí se
světlo směru
Jako kapka krve
z rány deru
svůj přetlak
po rozednění
Autor Levandule, 23.03.2007
Přečteno 597x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (61)
ikonkaKomentujících (13)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Teda tomu říkám rozvířit debatu;-) A všechny k anotaci, nevím, jestli si někdo pak přečetl i básničku, ale ta se mi fakt líbí. Jinak podle Tvého pohledu na věc nechci být člověkem.:-(

04.04.2007 19:30:00 | Rádoby zoufalá

líbí

Marsé, jdi si laskavě povídat s Pavlem zase radši do mejlů, myslím, že kdyby tady lidi tušili, o co se v nich pokoušíš, už by si nebyli jisti, že Tě dobře znají... Samozřejmě, že vím, o čem si s Pavlem píšete, dává mi je číst...

26.03.2007 19:49:00 | Levandule

líbí

Ksíkosi, už jsem Tě jednou žádal, abys moje myšlenky nepřekládal. Prosím tedy znovu - nedělej to. Nestav se do role vykladače mnou řečeného, napsaného - nejsi jím ani zdaleka. Jestli máš potřebu se tady prezentovat a exhibovat, je to Tvoje věc a tvůj boj, znovu opakuji - mě prosím vynech!

26.03.2007 19:41:00 | G.P.

líbí

Pavle, nepřidávám se na ničí stranu... jsem svá a svou zůstanu... opakuju to stále stejně a ti co tu jsou déle než vy, to vědí...

26.03.2007 19:16:00 | no

líbí

... odpočívej jak dlouho bude ti třeba ... máš nám tu oba ...

26.03.2007 14:27:00 | Marcella

líbí

... uf, to jsem si dal ... konstruktivní diskuse, to je moje ... a můj tatínek je stejně větší ... heč! ... :-)

26.03.2007 09:55:00 | JardaCH

líbí

Věrko, já se Ti divím. S ohledem na to jakým způsobem se ke mně přihnal pan Ksíkos, k Tobě svého času Teri Jane, jakým se Marsé přidává na stranu těch "silnějších" (= ukřičenějších) je víc než vypovídající. I když právě u Marsé mě to překvapuje z toho důvodu, že to tak nápadně připomíná naší - kdysi tak oblíbenou - Tanečnici. Ale taky proto si myslím, že nemá SMYSL se tím zabývat.

A pro ty výše zmíněné bych chtěl jeden vzkaz - dobrá - chcete dávat malá hodnocení, dávejte - třeba je to opravdu pro nekvalitu díla. Chcete napsat negativní hodnocení - sem s ním. Jistě budete vy sami o to větší a lepší básníci...

25.03.2007 22:47:00 | G.P.

líbí

myslim,že něco pravdy o tom porozumění bejt může....když s depresí člověk má zkušenost....pak může pochopit lidi s podobnym problémem trochu líp....protože ví jaký to je.no asi tak,no :)

myslim,že z liter většina lidí dělá víceméně jen komerční záležitost....aspoň mě to tak nějak poslední dobou připadá(i když tu nejsem dlouho).To jde jen o těch 100% ? to je to nějaká soutěž?? já třeba přispívám svoje "díla" z nějakýho důvodu,ale ne z toho,aby to někdo za každou cenu hodnotil co nejlíp.

Proč je tu vůbec tahle diskuze?jen nějaký výňatky z kontextu...nikoho to nezajímá.jsou tady totiž i jiný lidi...

25.03.2007 17:28:00 | Albertinka

líbí

Mudr-ci, Ty mě připadáš čím dál víc "moudřejší". ;-) Když jsi smazal báseň s mými komenty, což byly jen reakce na ty Tvoje tady, tak to nazveš "zasíráním" Tvé básně ;-) Mám to tady od Tebe chápat stejně? Tak si příště s sebou vezmi toaletní papír ;-D

Albertinko, obdivuji Tvoji odvahu se k této podivné diskusi vůbec vyjadřovat, díky ;-)
Máš pravdu, deprese je nemoc. Ale má mnoho podob, a má i své začátky... A je vlastně jen málo lidí, kteří se s ní nesetkají vůbec (je otázka, zda-li i to "málo" není jen planá teorie). Myslím spíš, že každý z nás si na ni, nebo na její obdobu alespoň 1x v životě sáhne buď u sebe nebo u jiného člověka. Kdo nechce, nevidí, nedá mu to nic. Kdo chce, kdo vidí... tak se tímto setkáním obohatí niterně, srdcem i hlavou, a tedy jaksi vstoupí hlouběji do tajemství člověka... je pak schopen lidem víc rozumět, chápat je v různých psychických polohách, je schopen pomoci... A o tom je ten můj názor... báseň... život... ;-)))
(i roboti říkají, že to chce JEN porozumět sdělenému...) ;-)

25.03.2007 14:57:00 | Levandule

líbí

sakra...proč se mi to tam objevilo 3 krát???

25.03.2007 13:48:00 | Albertinka

líbí

podle mě se ten člověk nad tim všim,hlavně teda o tom o čem píše,zamýšlí rovnou při psaní,ne? :)
Deprese nemoc je,alespoň podle knih.Souhlasim ve většině s Levandulí...

25.03.2007 13:47:00 | Albertinka

líbí

podle mě se ten člověk nad tim všim,hlavně teda o tom o čem píše,zamýšlí rovnou při psaní,ne? :)
Deprese nemoc je,alespoň podle knih.Souhlasim ve většině s Levandulí...

25.03.2007 13:47:00 | Albertinka

líbí

podle mě se ten člověk nad tim všim,hlavně teda o tom o čem píše,zamýšlí rovnou při psaní,ne? :)
Deprese nemoc je,alespoň podle knih.Souhlasim ve většině s Levandulí...

25.03.2007 13:46:00 | Albertinka

líbí

Tak bohužel, svoji báseň jsem smazal a neuložil.Ale tví příznivci si tě jistě najdou i bez moji upoutávky.

25.03.2007 13:39:00 | mudr-c

líbí

Ano, smazal jsem ji, protože tam byly pouze tvé komentáře. Já odepisoval jen k tobě, nemám potřebu ,,zasírat" zbytečně serverové stránky. Aby ti to nebylo líto, vyvěsím tu básničku znova a dám tam odkaz, ať si tě lidi mohou pročíst.Prosím tě, ale , abys se nadále u mých básní omezila pouze na hodnocení díla. Tvoje diskuze a názory na lidi, kteří zde publikují mě nezajímají.

25.03.2007 13:33:00 | mudr-c

líbí

Mudr-c včera smazal báseň, ke které jsem mu vkládala níže uvedené komentáře pro něj. Je to tady na literu občasný jev jedinců, kteří v básni jiného autora začnou kritizovat nebo vést nějakou polemiku, ale když se někdo začne hájit a dávat své názory k dotyčnému, nelíbí se jim to.
Já to mazat nebudu. Stojím si za vším, co jsem napsala.
(roboti symbolicky praví CAU... čau) ;-)

25.03.2007 12:12:00 | Levandule

líbí

Marsé, jsi fakt dobrá herečka... ;-)

24.03.2007 22:37:00 | Levandule

líbí

Je mi tě líto, Levandule, opravdu líto...

24.03.2007 22:18:00 | no

líbí

Marsé: já vím, že teď tady chceš hrát nevinnou. Tvoji hru nehraji. Promiň.

24.03.2007 21:53:00 | Levandule

líbí

Mudr-ci: Ty můžeš a já ne? Taky jsem o to nestála, začal jsi to Ty.

24.03.2007 21:52:00 | Levandule

líbí

Levandule... prosím tě, vzpamatuj se....Nech mě na pokoji.
Víc ti k tomu říct nemůžu... a nechápu a snad ani chápat nechci. Opravdu ne.

24.03.2007 21:46:00 | no

líbí

Byla bys tak hodná a nezavěšovala své komentáře k mé básni? S tebou opravdu nelze diskutovat.Myslím, že každý si dál dokáže úsudek vytvořit sám. Dále bez komentáře.

24.03.2007 21:29:00 | mudr-c

líbí

Opakuji: já neútočím. Jen se obhajuji proti Tvému názoru, který jsi zanechal u mé básně a se kterým nesouhlasím a mám k tomu svoje důvody. Anotace není hloupá. Vyjadřuje to, co jsem básní popisovala, pocit, který se váže nejen k básni, ale i k situaci a člověku, kterému je věnována. Na literu je prezentována spousta hlouposti, ale neviděla jsem Tě proti ní cokoliv napsat. Vybral sis mě. A já – udělala jednu ze svých vyjímek – a obhajuji se. Nelíbí se Ti to? Proč? Protože Ty můžeš napsat svůj názor a druhý člověk ne? Dáváš dohromady hrušky s jablky. Vyčítáš mi lásku, o které píšu, v kontrastu s tím, že si dovoluji se obhajovat? Poněkud zvrácená logika. Kdo zastává lásku, má držet pusu a krok? Má si nechat všechno líbit?

Když nevíš, co udělala Marsé, tak se do toho, prosím, nepleť. Udělala toho už dost… Je trochu nápadné, že mě začala opět kritizovat v momentě, kdy tak učinil někdo jiný.

Na literu píšu své pocity a názory, za kterými si stojím, a dost lidí to ví. Nejsem kam vítr, tam plášť.

Nejste jediní, kdo z oboru psychologie něco ví. Vím, co to je deprese. Jinak bych o ní nepsala, že? Má mnoho podob… ale dál o tom psát fakt nemá smysl.

Anotace se vztahuje k dané básni, zevšeobecnění v širším smyslu je vaše pojetí, ne moje. Vyjmout z kontextu se dá ledacos, a pak kvůli několika slovům či veršům zadupat do země jakoukoliv báseň či anotaci… Nejde mi o to – vyhrát, jak píšeš, jde mi o to, aby samozvaní kritici přestali napadat a škodit (což se mi samozřejmě nepovede, ale občas musí vystrčit růžky i člověk jako já). Uznávám konstruktivní kritiku, ne destruktivní. Uznávám upozornění na chyby, ale slušnou formou, ne tak, jak občas v komentech na literu čtu… Uznávám vzájemnou pomoc mezi lidmi…
Moc nerozumím Tvému názoru, že ubližuji lidem? Tím, že se obhajuji? To je snad vtip?

24.03.2007 21:03:00 | Levandule

líbí

A je to tady zase. Bodování. Stovky. Kamarádíčkování. Závist. Nepřejícnost. Pokud jste mě dali pod tento váš drobnohled, doufám, že jste také viděli, že někdy své kamarády neboduji vůbec, že jim někdy napíšu opačný názor než ti ostatní, že stovky dávám i těm autorům, se kterými se osobně neznám, někdy je neznám vůbec, protože je čtu poprvé, dávám je i vám – kritikům – kteří mě třeba i za něco napadnete. Tak mě za to ukamenujte, je mi to fuk. Když se mi něco líbí, dám stovku, osmdesátku, vyjímečně šedesátku, a níž už nejdu. Je to špatně? Je to moje rozhodnutí, je to moje svoboda… protože nechci lidem ubližovat, i když Ty mě tady podezříváš z opaku. Už jsem to tady vysvětlovala. Každá moje stovka je jiná. Stejně jako každý z autorů je jiný. A většina z těch jednotlivých autorů pozná, co tou stovkou myslím. Protože vždycky zanechám momentík, i kdyby to měl být jen smajlík z časových nebo jiných důvodů. Nehodnotím jen kvalitu básně, ale i hloubku pocitu, myšlenky… Někdy jen to…

Víš, jsem zvyklá tvořit a pomáhat (i když si zřejmě myslíš něco jiného). Také považuji tyto polemiky za ztrátu času, a že ho fakt mám málo (nebo spíš hodně povinností a zájmů… protože času máme všichni stejně). Pokud sis v minulosti všiml, tak jsem jakýkoliv dialog velmi brzy ukončila, protože to bylo jako házení hrachu na zeď. S tebou tady vedu dlouhou diskusi, protože jsi jeden z mála, kdo tu diskusi vede inteligentně a ne sprostě. To mi ale nebrání stát si za svým názorem, protože autor sám ví nejlépe, co chtěl říct. A že Tobě či dalším to asociovalo něco, co jsem tím říct nechtěla, za to se omlouvám. Nejsem dokonalá, abych dokázala vše a každému vysvětlit tak, aby to správně pochopil.

24.03.2007 21:03:00 | Levandule

líbí

Kdyby jsi nezavěsila svůj koment opět i ke mně, nevracel bych se sem. Ale budiž. Jsi zvláštní žena, zaštiťuješ se tu stále láskou a přitom útočíš na lidi, kteří si jen dovolí s tebou nesouhlasit.
Nevím, co ti udělala marsé, ale její koment zde mi nepřipadá vůbec útočný. To ty tu napadáš druhé, trousíš po literu kapky jedu a kýble medu a přitom o tom píšeš básně. Nelíbí se mi to. Marsé pouze souhlasila s mým názorem, že deprese nečiní člověka ,,víc" člověkem. Patrně o tom něco ví, protože,je z oboru, stejně jako já. Znám lidi, kteří se díky depresím stali neschopni komunikovat se svým okolím adekvátně, přirozeně. Přál bych ti, aby tě toto nepotkalo. Zevšeobecnění, které jsi dala do své anotace je opravdu hloupé a za tím si stojím a hloupá je i tato diskuze, ve které se snažíš ,,vyhrát" za každou cenu. I za cenu toho, že ubližuješ lidem, kteří si pouze dovolili nesouhlasit s tvým názorem a navíc se přesouváš do polohy MY. Kdo jsou ti MY? Tví kamarádi, se kterými se tu navzájem stovkuješ? Tak v tom pokračuj a já ti slibuji, že víckrát se k tvým názorům i ,,moudrům " vyjadřovat nebudu. Takováto diskuze je pro mne opravdu jen ztráta času.

24.03.2007 19:32:00 | mudr-c

líbí

Mudr-ci..., že vás to furt baví... Když někomu řekneš, že něco napsal hloupě, očekávej reakci... Nebo jako Marsé (a další) máš i Ty to samozvané prioritní právo říct svůj názor a ty ostatní mají mlčet?

Já se jen obhajuji... oproti jiným nenapadám...
A mimochodem, když jsi tak moudrý a navíc vztahovačný, tak se podívej k lonely do všech komentů a pochopíš, že nejde jen o to, co se domníváš... vůbec nejde jen o to... nahlédni do diskusí... (jenže tam nenajdeš všechno, my se někteří navzájem známe a říkáme si názory i momo liter)musel bys tady být skutečně častěji, abys chápal, co jsem k Jirkovi a lonely napsala, a co tím vším myslím... (správně jsi však pochopil, že se to aktuálně týká i vás třech) ale já nechci s vámi furt diskutovat o tom, jak občas někteří neumíte podat svůj názor, a že i já si umím stát za svým názorem, a že za mým názorem stojí i další lidi z literu... jenže... jenže už jsme příliš unaveni podobnými samozvanými rádobykritiky a často i závistivci v různých směrech (mluvím obecně, nepotřebuji, abys z toho Ty nebo někdo jiný udělal zase něco jiného)...

24.03.2007 13:28:00 | Levandule

líbí

Tak to jsi mě uklidnila, já ji mívám často :-)

24.03.2007 09:32:00 | ona

líbí

Toto je tvoje HRA?
.......................................................

Jiříku... nějak jsi nám přes noc zestárnul... ;-) Je to opět dost dobrá báseň ;-)

Nepotřebuji světové války, stačí mi ty minipokusy tady na literu... se Ti moc nelíbily moje dnešní "řasy" a asi nejsi jediný... no uvidím, jak to bude dál... občas bojuji, i když boje nesnáším... ;-)

23.3.2007 | Levandule
........................................................
Tisíc procent... slzy... dostalas mě, má milá... ;-) Já o tátovi, o skvělým tátovi mohla a můžu jen snít... ale to je spíš na mejlík... vždyť víš, že se tu teď potuluje dost zlých lidí... ;-) Díky, byl to nádherný zážitek... ;-*

23.3.2007 | Levandule

......................................................

Já jsem pouze okomentoval tvoji anotaci, která mi přišla hloupá. A co jsi z toho udělala ty?
Jsi zvláštní člověk.Druhé lidi napadáš a přitom sama neumíš přjmout kritiku. Marsé má pravdu. Zde je diskuze zbytečná.

23.03.2007 23:02:00 | mudr-c

líbí

Ksíkosi, neříkám nepravdu a navíc, oproti Tobě, ji říkám správně česky... až budeš chtít zase filosofovat... ;-) I chlapi mají své dny... ;-D

23.03.2007 22:22:00 | Levandule

líbí

Levandulko..teď jsi zase dojala Ty mně....jestli mi chceš ten mejlík napsat,tak budu jedině ráda:)lonely.princess@seznam.cz
Moc Ti děkuji...pro mě to nejsou ,,jen´´ vyťukaná písmenka na klávesnici...moc si toho cením a zvláště od Tebe:-*pa a dobrou noc

23.03.2007 22:02:00 | lonely.princess

líbí

Oj, je tu moc komentíku, nebudu se též do teho míchat, jde to mimo mě. Tedy k básni, depku znám a dost dobře ... však víš :-)

23.03.2007 17:29:00 | NikitaNikaT.

líbí

mi se to líbí...a znám Tvé básně,protože je CHCI číst a pochopit...a tuhle také chápu:)
jinak nebudu se tady toho plést...pro mě jsi Number one:)

23.03.2007 17:05:00 | lonely.princess

líbí

"Ksíkosi, reaguješ na komentář, který jsem psala Marsé, netýkal se Tě. Mudr-covi jsem vše napsala tady, nevyhýbala jsem se ničemu, naopak."

ano naopak, vyhýbala si se všemu... Když tady veřejně říkáš nepravdu, musím veřejně reagovat

"Tvé citace mých názorů nebudu hodnotit, hodně lidí už Tě tady zná a ví..."
nemůžeš hodnotit, co jsi jednou napsala, to dá rozum ;-)) to by ses do toho mohla ještě víc zamotat...

"Ani sem nebudu kopírovat Tvé názory, kterými jsi tady pošpinil několika autorům básně. Vím, že Tě to baví, každý hold máme jiné zájmy ;-)"
A nenakopíruješ ani ty mé názory, kterými jsem jiné básně pochválil a podpořil ;-))
Některé básně totiž za to stojí a některé básně stojí za to... ;-) Chtěl bych vidět tvé komentáře na básně, kdybys nevěděla, kdo je psal...

"Sledovat, jestli jsem v minulosti někdy náhodou mluvila i o těch zatracených bodech svědčí o tom, že chceš za každou cenu provokovat, hádat se. Jenže i tehdy ty body souvisely s komentářem, který Teri Jane napsala, a se kterým jsem nesouhlasila."
Možná bys měla na konec básně napsat seznam textů komentářů, které přicházejí v úvahu a se kterými budeš souhlasit. Moc by nám to všem tady pomohlo :-)))

"A nikdo a nic mi nebrání i přes tyhle vaše pitomé bojůvky hodnotit lidi tak, jak hodnotím, a hodnotím i vás útočníky, pokud se mi něco líbí. Ale neoplácím. Nedávám nízké hodnocení z důvodů, které jsem tu už v minulosti uvedla, a když Tě tak baví hrabat se v minulosti, tak hledej... ;-)"
Tak tady s tebou souhlasím a nehodlám ti v ničem bránit. Tady totiž hodnotím básně (a ne lidi jako ty) pokud se mi líbí nebo i nelíbí. Nic neoplácím. Maximálně na hrubý pytel přišiju hrubou záplatu. A na hloupost rolničku.

A minulost si bohužel pamatuji, s tím nic nenadělám...

23.03.2007 17:00:00 | Ksíkos

líbí

Tak hlavně,že se tím bavíš :-) Hezký víkend a pokoj v duši.

23.03.2007 16:53:00 | no

líbí

Já zapomněla, Marsé, že když napíšeš názor Ty, je vše v pořádku, a když já, dělám z každého nepřítele. Promiň
;-)))

23.03.2007 16:44:00 | Levandule

líbí

Opět mě napadáš jen proto, že okomentuji veřejně anotaci u tvé básně?
Nechci s tebou diskutovat. Promiň, ale nevidím v diskuzích s tebou žádný smysl. Ty máš pouze svoji pravdu, kdokoliv s tebou nesouhlasí, stává se nepřítelem?... Buď už konečně upřímná alespoň k sobě.

Dále bez komentáře...

23.03.2007 16:38:00 | no

líbí

Ksíkosi, reaguješ na komentář, který jsem psala Marsé, netýkal se Tě. Mudr-covi jsem vše napsala tady, nevyhýbala jsem se ničemu, naopak.

Tvé citace mých názorů nebudu hodnotit, hodně lidí už Tě tady zná a ví... Ani sem nebudu kopírovat Tvé názory, kterými jsi tady pošpinil několika autorům básně. Vím, že Tě to baví, každý hold máme jiné zájmy ;-)

Sledovat, jestli jsem v minulosti někdy náhodou mluvila i o těch zatracených bodech svědčí o tom, že chceš za každou cenu provokovat, hádat se. Jenže i tehdy ty body souvisely s komentářem, který Teri Jane napsala, a se kterým jsem nesouhlasila. A nikdo a nic mi nebrání i přes tyhle vaše pitomé bojůvky hodnotit lidi tak, jak hodnotím, a hodnotím i vás útočníky, pokud se mi něco líbí. Ale neoplácím. Nedávám nízké hodnocení z důvodů, které jsem tu už v minulosti uvedla, a když Tě tak baví hrabat se v minulosti, tak hledej... ;-)

23.03.2007 16:24:00 | Levandule

líbí

Levandule, trochu mě mrzí tvé pokrytectví vyříkat si to raději v mailu, potajmu a bokem... bez těch, kterých se to týká (např. mudr-c)

23.03.2007 16:14:00 | Ksíkos

líbí

Pro připomenutí pro ty, co rády zapomínají...

No, Teri... Dalas mi nízké hodnocení a komentář, který to nezdůvodňuje... Myslím, žes toto prostředí zatím nepochopila... Nakonec, nejde tolik o body, ale o pochopení... a my se tady snažíme jeden do druhého vcítit, víš...
Nepřipadá Ti divné, že jsi jediná tak nízko hodnotila a jediná žádala rým pro moji báseň? Mám právo se vyjadřovat ve volném verši a nesouhlasím s Tebou, že to méně zdůrazňuje emoce v ní, v tom se velmi mýlíš, je to právě naopak.
Připadá mi zvlášní, když takto hodnotí (nemyslím jen body) člověk, který je na liter tři dny a dal sem 1 úvahu asi o třech větách... K tomu špatná čeština v nicku i anotaci...
Jo. Chtělo by to víc sebekritiky. A ještě jedna rada. Pozitivní přístup, povzbuzení dává lidem růst, Ty se tady snažíš o opak... Víš, ale my už tady víme své... Takových tady bylo... Zkus nejdřív číst, zkus nejdřív pochopit...
Pak třeba mezi nás zapadneš i Ty... (v opačném případě se nediv, že Tě nikdo nehodnotí, nekomentuje... my-jakési jádro liter nedáváme nuly...)
/roboti také křičí PoMoC.../

18.1.2007 | Levandule

Levandule, jestli ti jde o pochopení, tak jdi na www.zpovednice.cz. Tady je Literární server

Robot říká KAZ, kdepak asi ten kaz je?

23.03.2007 16:09:00 | Ksíkos

líbí

Marsé, reagovala jsem na anotaci, jakož i jinde reaguji na leccos, když s něčím souhlasím nebo nesouhlasím... Jako třeba dnes u Alci, nesouhlasila jsem s pocity ostatních komentujících a nebodovala jsem. Je jedno, jestli je to v mých básních nebo v básních jiných autorů, je jedno, jestli je to kamarád či ne.
A všechno to, z čeho mě podezíráš a na co jsi v minulosti též zaútočila, považuji za Tvé vidění světa - za dobu na literu již znám Tvá vlnitá období pochlebování a útoků, Tvoji psychologii básní i komentářů. Nechci se k tomu vracet, od toho máme své e-maily a ne komentáře u básní.

23.03.2007 16:00:00 | Levandule

líbí

No comment ;-)))

23.3.2007 | Levandule

Jsem zvědavý, Levandule, jestli Marsé odpovíš, když my ostatní jsme odsouzeni Tvým okomhouřícím mlčením... ;-)))

23.03.2007 15:57:00 | Ksíkos

líbí

;-)))

23.03.2007 15:54:00 | Ksíkos

líbí

Jeden moudrý muž mi kdysi řekl: ,,Pokud budou na světě všichni lidé nemocní a jen dva zdraví, neznamená to, že ti dva zdraví jsou nemocní a všichni ti nemocní zdraví..."
Souhlasím a i když se to tu, Levandule, snažíš vysvětlit, myslím, že nelze zevšeobecňovat tak, jak jsi to udělala ty ve své anotaci. Patrně máš s depresí své zkušenosti, ale to neznamená, že jsi víc člověkem, než ten, kdo depresemi netrpí...Nechci se tu do té diskuze zaplétat, ale reagovala bys na toho mudrce tak, kdyby ti nedal těch 60%?
To jen, když je to tu o té upřímnosti :-)

23.03.2007 15:53:00 | no

líbí

No comment ;-)))

23.03.2007 15:47:00 | Levandule

líbí

"Pro invalidu
žádné madlo
není dostatečnou jistotou"

Možná pro duševního invalidu ta věta dává smysl...

Otíráš se o lidi, kterí toho prožili hodně, a přesto je mezi nimi hodně lidí, co nemají depku. Proč asi? Říkáš "zamysli se". Proč to neuděláš sama, než něco napíšeš?

23.03.2007 15:46:00 | Ksíkos

líbí

za další: deprese nemá nic společného s tím, co člověk prožil...

23.03.2007 15:40:00 | Ksíkos

líbí

Depkoidní... že ty doma silanizuješ? ;-)

23.03.2007 15:39:00 | Ksíkos

líbí

V tom případě je nemocných 90% lidské populace ;-)
Hlásím se raději tedy k nemocným, protože zdraví mi připadají mírně jinde... ;-)

23.03.2007 15:38:00 | Levandule

líbí

Jo. A ještě něco. Cituji:
"Zatím jsi jediná, která reaguje podrážděně. Ostatně to tak děláš vždy, když nedostaneš 100 %."
Pokud tohle myslíš vážně, tak mě nečteš. Reaguji vyjímečně, a z důvodu, který jsem již popsala níže. Víš, i proto sem dávám své reakce na Tvé komentáře, aby další čtenáři svobodně posoudili naše vzájemné postoje k věci...

23.03.2007 15:35:00 | Levandule

líbí

Kdo zná depresi, je nemocný...

23.03.2007 15:35:00 | Ksíkos

líbí

A vůbec mi Tvá hádavost nebrání dát Ti stovku, protože se mi Tvá báseň líbí. A jestli se Ti nelíbí ty moje, nemusíš mě číst, aby Ti nebylo špatně třeba z anotace apod., protože ... kdo nemá chuť chápat, nepochopí. A pokud jsi mě dřív skutečně četl, i kdybys nezanechal jedinou stopu bodů (nesleduji příliš a nepamatuji si, kdo mě boduje, pokud se mnou nekomunikuje) a komentářů, chápal bys...
Kromě toho, specielně jen pro Tebe: báseň je věnovaná, i když to tam není napsáno. A někteří lidé, kteří trpí depresemi a dalšími problémy si často myslí, že prostě nezapadnou mezi jiné lidi, že se nějak liší, že jsou divní. A já zastávám názor, že jen člověk, který si něco podobného někdy prožil, tak tyhle lidi chápe, tzn. že chápe lidi do takové hloubky, že jen tehdy se stává skutečným Člověkem. Americký způsob pozitivních lidských robotů neuznávám, a to jsem poměrně veselý člověk, mnozí na literu by Ti mohli vyprávět ;-) (nevím, jestli se mi podařilo anotaci osvětlit, ale pokusila jsem se...)

23.03.2007 15:26:00 | Levandule

líbí

Tak to mě vážně vždycky dostane. ;-) Reaguji na něčí komentář, vůbec nemluvím o bodech, a nakonec dotyčný začne o bodech mluvit sám. Taky se směju, vám všem podobným ;-)
A neboj, než začnu s kýmkoliv komunikovat na této úrovni, vždycky si přečtu, co je zač. A že sis smazal básně a pak tady vystrkuješ růžky bez empatie, případně i útočně, to o Tobě taky cosi dokresluje ;-)

23.03.2007 15:16:00 | Levandule

líbí

Víš co, děvče, podívej se na můj profil. Nejsem tu nováček. To, že tu mám jen jednu báseň, má zatím svůj důvod. Nečtu tě poprvé. Znám tvé reakce.Je tu možnost smazat své výtvory, to nevíš? To, že sis mě nevšimla už dříve je jen proto, že jsem téměř nic nekomentoval. Asi jsem u toho měl zůstat. Zatím jsi jediná, která reaguje podrážděně. Ostatně to tak děláš vždy, když nedostaneš 100 %. A klidně se usmívej dál. Já se totiž směju! :)))

23.03.2007 14:25:00 | mudr-c

líbí

Dávám to k Tobě i ke mně z důvodu návaznosti komentářů, dialogu... je to moje rozhodnutí, prosím respektuj ho.

Neštětím se. Kdybys mě četl a znal, chápal bys. Nemá smysl o tom dál mluvit, takových nárazových návštěvníků chodí na liter spousta... a taky spoustu věcí nechápou. Promiň. A usmívám se, fakt ;-)

23.03.2007 14:12:00 | Levandule

líbí

A nevím, proč to dáváš ke mně i k sobě, ten komentář. Jednou by to stačilo.

23.03.2007 13:28:00 | mudr-c

líbí

Nezlob se, neštěť se, ale pokud podle tebe je člověkem jen ten, kdo zná sklíčenost, skleslost či stísněnost, tak žiješ v hlubokém omylu.To jako lidi, kteří žijí spokojený život, nepropadají se do depresí, nejsou lidmi? To snad nemyslíš vážně?
Možná, že kdybys se zamyslela trochu víc ty, napadlo by tě, proč jsem si vybral zrovna tento nick. Rozhodně není nevlastní sestrou tvé anotace. Snažíš se být originální, ale ta snaha je u tebe dost křečovitá. Uvolni se, usměj se :)

23.03.2007 13:26:00 | mudr-c

líbí

To bylo pro mudr-ce.

A teď pro Zamilovanku - co tím myslíš??? ;-)
(písni do mejlíku)

23.03.2007 13:09:00 | Levandule

líbí

Moje anotace je nevlastní sestrou Tvého nicku... nevím, co se Ti na tom nelíbí? Možná by to chtělo hlouběji se zamyslet... ;-)

23.03.2007 13:08:00 | Levandule

líbí

Já nevím, asi to neumím ocenit, když nejsem člověkem. Ta tvá anotace je dost hloupá. Promiň.

23.03.2007 13:01:00 | mudr-c

líbí

:) sluni... děláme ve škole hromanou korespondenci... zkoušíme teda dělat.. budeš účastník. je ti to jasný :D

23.03.2007 12:50:00 | Zamilovaná do nezamilované doby

líbí

Jó není nad pořádnou depku. To si v tom člověk zarochní a je hned člověčejší... :-)

23.03.2007 09:42:00 | G.P.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel