Nirvána

Nirvána

Anotace: O víkendu jsem našel místo, které by si měl najít každý z nás. Svou nirvánu...

Kde konči civilizace, začíná klid,
v těch místech, kde se zastavil čas,
tam užívá si člověk i sluneční svit,
a dokáže znovu najit sebe zas.

Kde ránem tě provází zurčení potoka,
tam starosti všechny tak daleko jsou,
tam neděláš jen svému životu poskoka,
a najdeš zas ztracenou pohodu svou.

Když pak v kamnech oheň si plápolá,
a jedinou starosti je polínek par,
ležíš a pomalu přichází pokora,
zbytečný zdá se pak každičký svar.

Mír a pohoda se rozlijí po těle,
stejně jako bezstarostný stav,
a tobě se nechce, ani vstát z postele,
a neděláš si nic ze špatných zpráv.

Všechno je jednoduché a snadné,
Svět se točí, jakoby bez tebe, sám,
mas pocit, že všechno se zvládne,
na duši nezbyl ti jediný šrám.

Vzpomínáš jen na všechno to krásné,
když život se zdál snadný, jako teď,
a najednou se ti všechno zda jasné,
rad bys vše vyměnil, za tenhle Svět.

Jenže žádný sen netrvá moc dlouho,
a víš, že zítra se vracíš zase zpět,
okamžiky klidu budou vzpomínkou pouhou,
bude ti chybět, ten bezstarostny svět.

Snad část v tobě zůstane, na cestě domů,
snad vzpomínka na klid ti pomůže vstát,
až pomine období blesků a hromů,
snad zase si vzpomeneš, jak se máš smát.
Autor Sad_Optimist, 28.01.2014
Přečteno 530x
Tipy 8
Poslední tipující: jitoush, Jana B., Firren, ewon, Amonasr, Bakchus
ikonkaKomentáře (38)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Svými klidnými, inteligentními a rozvážnými odpověďmi na arogantní a hloupé výpady jistého frustrovaného jedince jsi jasně prokázal, kdo z vás dvou je v této vyprovokované diskuzi skutečná osobnost :-)

Pokud jde o samotnou báseň, na Liter nepochybně patří - je to zajímavá osobní výpověď a nečte se špatně. Má určitě co dát i druhým, už jen tím je přínosná a Liter obohacuje. Což se třeba právě o nenávistných komentářích jednoho samým sebou posedlého fanatika říct rozhodně nedá... ;-)

28.01.2014 10:30:01 | Amonasr

líbí

Mezi přáteli na FB mám pár lidí,kterým bezmezně věřím,co se týče této činnosti.Jednu pravdu jsem od nich převzal:Není tvůrce,který svým dílem osloví všechny.Proto je Bible stále nejčtenějším dílem.Tito lidé jsou spisovatelé,básníci a velice fundovaní,ale,když probírají mou tvorbu,NIKDY mě nepeskují za slovosled,za zhovadilé téma,či nesmyslnost daného díla.

28.01.2014 12:18:04 | Bakchus

líbí

pravil bůh

28.01.2014 11:25:37 | Nikotin

líbí

Pro Nikotina: Když pročítám tvoje komentáře pod různými texty, pomalu si dělám obrázek o tom, co ty vlastně jsi za "osobnost". Vyhledáváš básně, u kterých by sis mohl rýpnout, nebo napsal "dobrý", ale že by ses třeba vyjádřil, co se ti konkrétně líbí nebo nelíbí, co změnit, aby to podle tebe bylo zajímavější či uhlazenější, to tě ani nehne, při tom to vypadá, že jsi sežral všechnu moudrost světa, ale necháváš si ji pro sebe. Napsal bych otázku proč? Ale zřejmě bys odpověděl, že to nemáš zapotřebí, do svědomí si nesáhneš, protože ti v tom brání vlastní ego a do sbírky z Literu jsi nepřispěl zřejmě proto, že se "nechceš s něčím tak ubohým zahazovat". To je přístup rozmazleného dítěte, které v životě nic nedokázalo a jak to tak sleduji, tvé komentáře mají čím dál menší váhu. Na druhou stranu, je dobře že píšeš i tyhle "hovadiny", protože to alespoň vytáhne texty na topku mezi komentujícími příspěvky "Kde to žije" a přečteš si je více lidí. Přát, aby ti to psalo, ti ani nebudu, beztak jsi o své (nevalné) kvalitě přesvědčený, takže je to házení hrachu na zeď.

Pro Sad_Optimist: Nejsem básník, nedokážu tak dobře posoudit, jestli je báseň vyloženě skvělá nebo špatná, ale jenom podle toho, jak na mě působí. Tahle mně oslovila, takže ti dávám tip. Ať se daří a z negativní kritiky bez hlubšího smyslu si nic nedělej, stejně nemá nikomu co říct. Takových pobudů, co si na literárních serverech léčí svoje mindráky, je spousta. Ale pokud se vyléčí, pak má i jejich bytí na podobných webech nějaký smysl ;-)

28.01.2014 12:28:19 | Firren

líbí

„ale že by ses třeba vyjádřil, co se ti konkrétně líbí nebo nelíbí, co změnit, aby to podle tebe bylo zajímavější či uhlazenější, to tě ani nehne“

Tak to pročítáš hodně špatně.

'do sbírky z Literu jsi nepřispěl zřejmě proto, že se "nechceš s něčím tak ubohým zahazovat"'

Ne, do sbírky Literu jsem nepřispěl proto, že se nepotřebuju opíjet rohlíkem. Až se bude dělat opravdu sbírka literu, tak přispěju rád, osloví-li mne někdo (ano, konkrétní autoři se musej vybírat, nikoliv to brát podle toho, že je někdo ochoten pro to dojít na poštu). A taky to koneckonců musí někdo sponzorovat a distribuovat veřejnosti. Sám to prodávat nebudu.

28.01.2014 17:35:31 | Nikotin

líbí

Člověk nemusí číst všechno, když je takových komentářů tolik. Jeden se zarazí, když jim říkáš, že by vůbec neměli psát, jako bys byl nějaký uznávaný literární kritik s dlouholetou praxí v oboru.
To samozřejmě koresponduje s tvými nároky ohledně vydávání poezie. Mně by se to také líbilo, komu ne? V tomhle určitě nejsme sami. Koupil bych si ji, i kdybych do ní nepřispěl texty. Předpokládám, že každý nápad, kde třeba sehnat sponzory, by byl do budoucna určitě vítaný. Možná, když se trochu zamyslíš, přijdeš namísto laciných slov s konstruktivními návrhy.

28.01.2014 18:08:38 | Firren

líbí

1) Nikomu jsem nenapsal, že by neměl psát. Naopak.
2) Proč bych já sháněl sponzory? To ať si zařídí ten, kdo má potřebu vydávat liter sbírky. Já to nejsem. Pouze jsem řekl podmínky, za kterých bych do toho svoje texty pustil.

28.01.2014 18:18:21 | Nikotin

líbí

To posílaní do kytek v diskuzích zase není tak drastické :-), chtěl jsem upoutat tvoji pozornost (věřím, že se mi to povedlo) a naznačit, že odsuzováním nikomu nepomůžeš a může to ublížit. Sice básnící prý píší nejlépe v depresích :-), ale nevychytáš, kdy je to žádoucí, aby s tím třeba nešvihli.

28.01.2014 19:16:30 | Firren

líbí

Skvěle napsané!

28.01.2014 12:57:42 | Bakchus

líbí

Buďte tu jako doma.... se píše v úvodu. Vítej, čti a piš. Je tady sposta v pohodě ' amatérů', co tě posunou dál :)

28.01.2014 10:20:05 | maryshka

líbí

Tip Ti dávám za obhajobu sebe sama a svého díla.Pokračuj,nikdo nemá právo kritiky,byť by byl z akademických kruhů.A ano,Tvé myšlenky jsou Tvé,ač je vyvěsíš ostatním k přečtení.

28.01.2014 08:08:34 | Bakchus

líbí

Nikdo nemá právo kritiky? To nemyslíš vážně...

Víš, co je největší zabiják umění? Lhostejnost.

28.01.2014 09:12:15 | Nikotin

líbí

On tu někdo mluvil o umění?Pokud je zde podmínkou klasická poezie a umění dodržovat školní pravidla,pak zde nemá 99% osazenstva co dělat.

28.01.2014 10:02:06 | Bakchus

líbí

Školní poezie je odpad a ne umění.

28.01.2014 11:18:19 | Nikotin

líbí

zase mi tam trochu drhne rytmus, jinak by to byl celkem fajn text pro písničku:-)

28.01.2014 00:56:11 | Robin Marnolli

líbí

Díky,

jak už jsem psal jinde, i tohle mě jen tak napadlo a poskládalo se mi to v hlavě, když jsem ležel v chatě u kamen a užíval si klid.

Není to pokus o veledílo a jsem rád za konstruktivní komentář, těch si vážím...

28.01.2014 01:25:05 | Sad_Optimist

líbí

Ty si máš vážit všeho i toho, že si to vůbec někdo přečte. Jakým právem tady rozhoduješ, kterej komentář je konstruktivní a kterej ne?

28.01.2014 01:26:13 | Nikotin

líbí

Co třeba právo autora?

Pokud si to nechceš číst, budu jenom rád...

28.01.2014 01:33:45 | Sad_Optimist

líbí

Ty nejsi žádnej autor. Prostě ne. Tohle dokáže splácat každej. A možná líp. Na jednu stranu říkáš:„já si nehraju na básníka“, a na druhou stranu křičíš:„já jsem velkej autor“.

28.01.2014 01:39:11 | Nikotin

líbí

Autor je člověk, kdo něco vytvořil. Zkus se podívat na definici toho slova... Momentálně jsem autorem toho, co jsem sepsal, ať to má dle tebe literární kvalitu jakoukoliv. Nejsem ty, abych mohl soudit kvalitu sám sebe, to nechám na jiných. Jak si můžeš přečíst, na smysluplné komentáře dokážu smysluplně odpovídat. Autor nemusí být jen někdo, kdo napsal velkou básnickou sbírku. A slovní spojení velký autor jsem já nikde nepoužil...

28.01.2014 01:44:56 | Sad_Optimist

líbí

Dobře, dobře, už mlčím.

Jsi velký autor.

28.01.2014 01:46:26 | Nikotin

líbí

To nejsem a pravděpodobně ani nikdy nebudu. Jen nesnesu arogantní chování někoho, kdo o mě nic neví a jen si uhání ego.

Ani jednou jsem nenapsal nic o tom, že jsem něco dokázal, co dělám, nebo cokoliv, čím bych se vychloubal. Jen jsem sepsal pár jednoduchých veršů a uložil je sem.

Ale asi každý, kdo si to přečte, si udělá obrázek sám. Třeba se pletu já...

28.01.2014 01:57:48 | Sad_Optimist

líbí

Kdo je taky zvědavej na to, co jsi dokázal, vole?

Tady nic říkat nemusíš. Pouze jsi sepsal pár jednoduchých veršů, dal jsi je sem, a každý si může udělat jasno, jak na tom v tomhle oboru jsi. Nic víc, nic míň. A vůbec nic říkat nemusíš.

28.01.2014 02:01:09 | Nikotin

líbí

Já ale nikdy nic víc ani neřekl a na nic víc jsem si ani nehrál. Jsem amatér a proto jsem to taky uložil na AMATÉRSKÝ literární server Liter.cz. Nepotřebuju profesionální hodnocení od "umělce", jako jsi ty. Stačí mi obyčejné líbí/nelíbí (případně proč), tak jak to napsal třeba Robin Marnolli.

28.01.2014 02:06:58 | Sad_Optimist

líbí

Nepleť si amatérismus a diletanství.

V mnoha oborech bejvaj navíc i amatéři na stejný úrovni jako profesionálové. Mnohdy lepší.

28.01.2014 02:13:03 | Nikotin

líbí

s tímhle souhlasím a uznávám, že máš dost přehled a hodně ses vypsal - ale neumíš podat ostatním to, co znáš a umíš, tak, aby to přijali - když lidi jen shazuješ a chováš se tak arogantně jako je vidět všude na Literu, nemůžeš se divit, že o tvoje - často dobré i dobře míněné - rady a kritiky málokdo stojí
a možná se ani nedivíš a nestojíš o to, aby tě někdo z Literu bral - pak je to ještě smutnější..

28.01.2014 23:08:04 | hanele m.

líbí

V tom s tebou souhlasím... Je tu mnoho autorů, kteří by mohli ihned publikovat. Já se k nim ale nepočítám a ani počítat nechci a nehodlám.

A slovo diletantství má taky mnoho významů. Jedním z nich je například laik, samouk, či neodborník. Vzhledem k tomu, že se nepovažuju za odborníka, ale za laika a samouka a že vím, že je obrovská spousta lidí, kteří jsou v tomto lepší než já, tak se nikde neprezentuju jako básník, velký autor literárních děl, ani nijak jinak podobně a honosně. Považuji se za Autora, za což mě považuje i Liter, který tak nazývá každého uživatele, což má asi nějaký důvod.

A ještě perlička. Slovo Diletant má původní význam "člověk, který obdivuje umění", což já jsem. Rozhodně neobdivuji sám sebe, protože za umělce se nepovažuji ani v nejmenším, ale dokážu ocenit něco, co mě zaujme. Umění je čistě o osobním vkusu a kdokoliv tvrdí něco jiného, tak je sobec a jen se veze s proudem toho, co je zrovna in.

28.01.2014 02:27:37 | Sad_Optimist

líbí

Chraň nás bůh většího neštěstí.

28.01.2014 00:56:46 | Nikotin

líbí

Hele, já vim, že týmy nejsou moc kvalitní, ale tady přece nejni vysoké učení poetické...jsou tu lidé na různé úrovni a s různými zkušenostmi, nevím, ale prostě nechci nikoho srážet, když nevím, jaké má vůbec životní okolnosti...
a lépe k posunu je přínosné povzbuzení, než když někoho hned začneš topit, ne?

28.01.2014 01:03:41 | Robin Marnolli

líbí

Jestli něco nesnášim, tak začátečníky, kolem kterejch se musí chodit po špičkách, aby se v tý svý malosti nerozohnili. Všem stejným metrem. Nevim, proč bych se měl bát říct pravdu někomu, jenom kvůli tomu, že je to zatim nesoudnej začátečník, kterej si většinou připadá, jako by mu už patřila půlka oboru. Takhle ne. Začátečník si musí co nejdřív uvědomit, že je na některý věci ještě hodně malej, následně nabrat pokoru, a pak už tedy konečně začít smysluplně a soustavně pracovat, učit se a ctít každýho, kdo je v daným oboru lepší.

To mluvim obecně a jako příležitostný lektor kytary moc dobře vím o čem. Sebevědomím se člověk nic nenaučí.

28.01.2014 01:24:57 | Nikotin

líbí

Žádáš pokoru od žáka, ale nedáváš mu možnost respektovat tě.

19.05.2014 08:05:54 | maryshka

líbí

částečně tvůj koment chápu, ale když jsem začínal, tak mě pozitivní komenty povzbudily. (netvrdím, že umím kdovíjak psát, to ne...)Ale nezačínal jsem psát zrovna v 15-ti...a stejně sem byl jelito:-)
Ale myslim sem se trošku posunul...kousek.
Navíc, myslím že poezie je jako umění....v každý době frčí něco jinýho...nedávno sem čet...co to jen bylo...ňákej ruskej autor...tak sem se zamyslel...a tady na Literu by ho asi dneska vypískali, přitom je to klasik:-)
chci tím jen říct, že všechno je věc úhlu pohledu (jako styl, vázanost a tak)
spousta autorů se může ještě vypracovat...

28.01.2014 01:38:12 | Robin Marnolli

líbí

Já jsem tady na literu taky začínal. Někdy ve 13.

Vyškolil mě ale až písmák. Kde se se mnou nikdo nemazal.

28.01.2014 01:45:01 | Nikotin

líbí

Začátečník? Za koho mě máš, za někoho, kdo si hraje na básníka? Pokud se dobře dívám, tak jsem na "amatérském literárním serveru", ne na soutěži. Poskládalo se i v hlavě pár myšlenek, sepsal jsem je a dal je lidem k posouzení a mě samotnému k zamyšlení třeba v budoucnu nad tím, jaký jsem byl. Nechci zítra vydávat knihu, nebo předčítat svoje výtvory před publikem.

Právo svobodně se vyjádřit je právo každého člověka, pokud máš nějaký konstruktivní komentář, tak si ho rád přečtu, ale to, cos tu předvedl je akorát arogance a tu já opravdu nemám rád.

Sám pořádně nic nedokázals a myslíš si, že jsi pán světa...

Jak jsem psal, už mi prosím do komentářů k mým věcem nic nepiš, o tvůj názor zájem nemám.

28.01.2014 01:29:49 | Sad_Optimist

líbí

„Začátečník? Za koho mě máš, za někoho, kdo si hraje na básníka?...“

Za začátečníka, kterej si hraje na básníka, ale jen když mu jeho dílo zrovna nikdo nehaní. Další oblíbená průvodní začátečnická arogance. Ano, arogance. Buď si za tim stuj a ustoj to, anebo řekni „je mi to všechno jedno, nechci ani konstruktivní ani nekonstruktivní komenty, nejsem básník, nechci jím bejt, všechno co napíšete je mi úplně buřt a nebudu se s váma vůbec o ničem bavit, nějaká vaše poezie mě nezajímá, já se tady učim psát na stroji...“

28.01.2014 01:35:19 | Nikotin

líbí

Já si na básníka nehraju a nikdy jsem si nehrál... Ukaž mi jednu věc, kterou jsem tě na tu myšlenku přivedl?

28.01.2014 01:38:36 | Sad_Optimist

líbí

To jako myslíš, že jsme všichni na toluenu?

28.01.2014 00:54:00 | Nikotin

líbí

Ne. Jen ty. Nebo na něčem jiném co provokuje agresivitu.

28.01.2014 09:40:21 | maryshka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel