Anotace: <p>Lepší je žít,</p> <p>nežli přežívat…</p> <p>A až...
Lepší je žít,
nežli přežívat…
A až jednou budu na posteli umírat,
nebudu si nic vyčítat…
Mé mimiky budou mluvit za vše…
Budu se totiž usmívat…
S radostí vzpomínat…
Na to velké hřiště…
A na to,
jak jsem si na něm hrála…
Prochodila ho křížem krážem…
A kolik podpatků při tom ulámala…
Žádného svého rozhodnutí nelitovala…
Jen tak,
s úsměvem na tváři
prostě žila…
trefa...bez smíchu a radosti by svět byl prázdný jako transylvánská krevní banka...
15.10.2014 12:04:56 | enigman
ST!
Krasne napsane s citem a laskou... super :-)
03.09.2014 21:04:18 | Barčík
Tak to mám velkou radost, moc Ti děkuji :-))
03.09.2014 21:04:58 | Gabriela Green
Ta prostřední strofa jo, zbytek je vata. Máš tedy jen jeden obraz složenej ze vzpomínek na hřiště...
23.08.2014 15:53:26 | Nikotin
Taky názor, děkuji ;-) :-)
24.08.2014 00:39:26 | Gabriela Green
Gábi nikotin je namyšlenej jájínek, na toho kašli, když někdo píše podle sebe a ne podle jeho mustru, tak je to špatně, už jsem si ho blokla
24.08.2014 13:54:59 | Julien
Můžu se zeptat, kdo jsi, že mě tak "znáš"? Ty mě máš bloklýho, přitom já ani nevim, že existuješ.
24.08.2014 14:32:07 | Nikotin
Jmenuje se Julien a podle mého názoru píše krásná a veselá díla :-)) Asi takhle bych to shrnula... Už jen pod názvem této stránky stojí Amatérský literární server... Tak že si myslím, že od většiny uživatelů zde nemůžeme očekávat výkony rovny Othella, nebo Romea a Julie... Každopádně si myslím, že ti, co se chtějí ve svém psaní posunout dál, uvítají názory jak dobré, tak špatné.... každopádně si myslím,že je rovněž důležité to, jakým způsobem jsou podány... Někteří autoři zde třeba ani nejsou proto, aby své psaní zdokonalovali, třeba jsou tu jen z toho důvody, aby ventilovali své pocity, emoce... (To je nejspíše i můj příklad). Troufám si říci, že mě osobně nedělá problém přijmout kritiku, ale jak už jsem zde zmínila, podle mého názoru záleží na tom, jakým způsobem je podána. Nikotine, já osobně tě moc neznám, nic méně, tvoje kritika na mě působila nadřazeně, povýšeně, namyšleně, jako by jsi snad zde byl jeden z nejlepších autorů - nezlob se na mě, upřímně, to podle mého názoru nejsi, mohla bych jmenovat hned několik autorů, kteří jsou podle mě lepší, než ty... Samozřejmě soudě podle mého vkusu, typu literatury, poezie apod. A o tom to zde možná i je... Schovat si uvnitř hrudi, nebo snad srdce, takovou tu skromnost... Ono uspět tím, že někdo umí prodat své dílo je jedna věc, ale uspět tím, aniž by to měl zapotřebí je ta druhá... Možná jsi to ani nemyslel tak, jak to vyznělo, nic méně, zkus se nad tím zamyslet, jak to mohlo vyznít pro někoho, kdo tě nezná ;-)) Přeji hezký den :-))
25.08.2014 02:38:24 | Gabriela Green
Gabrielo, ať se ti to líbí nebo ne, řekl jsem resp. poradil jsem ti pravdu. I v tak svobodné věci jako je poezie existují objektivní chyby. Kdyby ne, byl by potom poezií i nákupní seznam.
A to nechme stranou, že místní demagogie, možná i včetně tebe, řekne, že o tom je ta terapie, že o tom je ten amatérský literární server, rozplývat se nad nákupníma seznamama, a nechme stranou i to, že to, co tito demagogové mnohdy sami píší, na poetické kvality nákupního seznamu ani nedosahuje.
25.08.2014 08:23:59 | Nikotin
Na stranu druhou... Nikdo Tě nenudí ty nákupní seznamy číst... Nelíbí se Ti díla, které zde jsou? Tak sem nechoď... Neumíš podat slušně kritiku, protože si myslíš, jaký že nejsi spisovatel? Tak se pak nediv, když se někdo ozve... Tobě možná přišlo, že mé dílo je tím nákupním seznamem a nelíbilo se Ti. Já těch tvých děl přečetla hned několik... A upřímně, ani jedno mě neokouzlilo natolik, jako Tvé ego. Jen mi stále není jasné, z čeho ho máš tak velké... Jak už jsem Ti zde jednou napsala, mě kritika nevadí, už jsem se s ní zde setkala, ale byla podaná SLUŠNOU formou!!! Na rozdíl od Té tvé ( velkého spisovatele, co má vždy a ve všem pravdu)... Z toho, co jsem tak zde viděla, něco málo přečetla, dokonce slyšela, jsem si pro sebe udělala takový SVŮJ- tohle slůvko je zde důležité, názor... Zdá se mi, že se Ti podařilo rozdělit Liter do tří stanů. V tom prvním spí ti, kteří tě nemají rádi, v tom druhém spí ti, kteří tě obdivují (možná pro tvé povedené vlasy, nevím...) No a v tom posledním, ve kterém spím i já, jsou ti, kterým jsi prostě ukradený, protože se od Tebe nenechali rozhodit a nejsou na Tebe ani zvědaví... No, klobouk dolu, to se zde každému nepovede, já osobně to považuji za Tvé nejlepší dílo! ;-) :-D
31.08.2014 18:36:53 | Gabriela Green
Co bylo na mojí kritice neslušné?
Tohle neobhájíš...
31.08.2014 19:16:59 | Nikotin
Zajímavé je i to, že reaguješ pouze na část komentářů, nejspíše na ty, které se Ti zrovna hodí do krámu, nebo zrovna na ně víš jak odpovědět... Ale co ten zbytek? ...
31.08.2014 19:40:37 | Gabriela Green
Zbytek je pořád dokola. Pomluvy a nesmysly, unavuje mě to. Nejsem zvyklý mlátit prázdnou slámu.
To, že se ti moje tvorba nelíbí, je v pořádku. Není proč se k tomu vyjadřovat.
31.08.2014 20:07:37 | Nikotin
Ale obhájím... Tak už jen přirovnání k té vatě, je mi jasné, že Ti to asi nedošlo, ale tohle přirovnání může být pro někoho trochu urážející, nic méně jsem to vzala a napsala jsem Ti: Také názor, to bylo myšleno tak, že to beru na vědomí... Ale to jsi asi také nepochopil a začal jsi vířit pod mým dílem svým egem, tím mám namysli tvoji odpověď, že je dobré zamyslet se nad tím, kdo ho má - podáno ironicky, tak že to vyznělo, jako kdyby jsi byl zde nějakým Bohem snad? Já za tvůj názor poděkovala, kdyby jsi se zachoval slušně, nemusela by vzniknout tahle přestřelka! Tak vidíš, a přeci jsem si to obhájila :-) ;-) :-D
31.08.2014 19:35:13 | Gabriela Green
Obhajovat něco přecitlivělostí a vztahovačností? A i kdybych se chtěl považovat za "boha", když už mi mocí mermo musíš vkládat slova do úst, tak by to byl jen můj problém a nebylo na tom samo o sobě nic neslušného.
31.08.2014 20:04:26 | Nikotin
Tohle není přecitlivělost, pouze způsob tvého podání... Tuším, že už jsem Ti ohledně toho také něco psala... Uvědom si, že lidé, kteří tě znají to tak brát možná nebudou... Ale Ti co tě neznají to tak brát mohou, protože tě neznají a nevidí do tebe... tak že v tom to okamžiku je právě důležitý ten způsob podání... Vidíš, tvé díla se mi nelíbí a přitom se nad Tebou nepovyšuji, jako to děláš ty...
31.08.2014 20:21:57 | Gabriela Green
A dehonestovat veškerou kritiku na "jen názory" nebo "taky názory" či jiné zlehčující formy označení, jako to tady dělá velká část lidí s četností nepřímo úměrnou vlastnímu umu, ti povyšující či arogantní nepřijde? Mně tedy ukrutně.
31.08.2014 20:38:29 | Nikotin
A co mám dělat? Sednout si na zadek? :-O Uvědom si, že jsi na amatérském literárním serveru... Když se Ti to nelíbí, tak jdi jinam, nebo sem prostě nechoď...
31.08.2014 20:43:31 | Gabriela Green
Ne, tvoje ego prostě neustálo, že jsem si nesed na zadek já a nenapsal jsem ti, jak je to tvý veledílo úžasný. To, že jsem pochválil prostřední strofu, to je ti samozřejmě absolutně jedno, protože co se mě nemá co nelíbit vše, že?
A teď na povýšenecky vyrušuješ ty sama, že jestli se mi něco nelíbí, tak můžu jít do -cenzurováno-, protože ty jsi amatér, kdo je víc...
31.08.2014 20:50:42 | Nikotin
Stručně řečeno, vše překrouceno... Do cenzury jsem tě neposlala, ale to ty sám dobře víš, a opět říkám, kritika mi nevadí, když je slušnou formou... Stále to tu budeme přetáčet dokola? Nebo čekám marně na ten moment, kdy už neodpovíš pod mé dílo?
31.08.2014 21:00:18 | Gabriela Green
Na mojí kritice nebylo neslušného vůbec nic. Ty se totiž vymlouváš na slušnost, ale o slušnost ti vůbec nejde. Jde ti o intenzitu kritiky a o její potenciální dopad na čtenáře. To autorům nejvíc vadí.
Stručně řečeno, kritika ano, ale pouze taková, která není přímá, je nejednoznačná, tvárná, a tedy v konečné důsledku neříká vůbec nic...
31.08.2014 21:07:01 | Nikotin
A on zase odepsal :-D To co jsi napsal je nesmysl, proč? Tak si přečti znovu a pozorně vše, co jsem ti během celé naší konverzace napsala ;-) A jdi si už otravovat prosím pod jiná díla, děkuji Ti ;-) :-) Hezký zbytek večera...
31.08.2014 21:13:55 | Gabriela Green
...Gabčo mě do toho tedy nic není, ale myslim si, že je zbytečné ztrácet čas neplodnou diskusí...:-)
31.08.2014 20:49:07 | Jort
Já vím... Stále jsem čekala, jestli mu něco nedojde... Popravdě, bylo mi to trochu líto...
31.08.2014 21:01:22 | Gabriela Green
Proč by nemohl být poezií nákupní seznam?
25.08.2014 13:32:52 | Bylinná směs
6 rohlíků
20 dkg šunky
plátkový sýr
4 jogurty
Tipy a SuperTipy do vzkazu
25.08.2014 13:43:19 | Nikotin
Já dnes četla báseň od Ivana Blatného, jejíž součástí byl jakýsi nákupní seznam (možná to byl spíš recept, nepamatuji si to přesně).
25.08.2014 13:46:52 | Bylinná směs
Tak to je něco jinýho, nemusíš mě brát za slovo. Nebo opravdu neni jasný, jak jsem to myslel?
25.08.2014 13:48:44 | Nikotin
Není mi to jasný. Nevím, co myslíš těmi objektivními chybami :)
25.08.2014 14:09:43 | Bylinná směs
Pokud tě to zajímá detailně a nejsi to schopna v žádoucí míře nijak intuitivně vycítit (což si nemyslím, na to jsou tady jiní adepti), tak máš asi jedinou možnost jít někam textařinu studovat :-). Už samotná existence knih o tvůrčím psaní, seminářů, soutěží ba dokonce studijních oborů svědčí o tom, že minimálně nějaký základy na objektivní bázi stojí.
25.08.2014 14:12:59 | Nikotin
Milý Nikotine, tvá přezdívka je jedovatá stejně jako ty. Ano, toto, je AMATÉRSKÝ literární server, tak pokud si chceš hrát na profesionála, tak napiš knihu a vydej ji ,,Jak psát básně podle znalce Nikotina"
Názory jsou pouze subjektivní, neexistuje objektivní názor, pane chytrej.
S přáním hezkého dne a klidu na duši :-*
Kaisa
25.08.2014 11:03:11 | Kaisa
Ano, přesně o této demagogii jsem hovořil.
Když tak pozoruju, kolik lidí z jistého okruhu tady tenhle pseudoargument omílá kolem dokola, a kolik lidi na tom staví dost možná nejen i svou tvůrčí existenci, začíná mít obavy, jestli už nehraničíte se sektou.
25.08.2014 13:16:11 | Nikotin
Jasně, názor :-).
Určitě je ale dobrý se zamyslet nad tim, kdo ten názor má ;-).
24.08.2014 00:53:48 | Nikotin
To rozhodně! :-))
Ale spíše to ber tak, že já osobně psaním ventiluji sama sebe, nejsem zde proto, abych tu trhala rekordy, nebo psala bezchybná díla... Spíše to ber z hlediska myšlenky, z toho, jestli ti to něco dalo, nebo ne... každý má na věci jiný názor, jiný pohled... Někomu se to takhle třeba zrovna líbí a někomu třeba ne... Nic méně, jsem ráda za každý názor, dobrý i špatný :-))
24.08.2014 01:27:59 | Gabriela Green
Krásná báseň, Gabrielo :o) Mnoho poklidných cest a úsměvů na Tvé pouti :o)
22.08.2014 21:54:55 | Akrij8
KrásnéMoc zdařilé. Sklápím svůj zrak.:-)
22.08.2014 21:39:18 | Laven De Brig
Jo ono taky co jinýho zbývá než prostě žít... Noc hezčího a ani lepšího není. A ano, tak by to mělo oprvadu jednou být. Ničeho nelitovat.
22.08.2014 21:26:33 | Madanik
Tak snad se nám to podaří, kdo ví? Držme si palce! Ono to snad vyjde :-)) Děkuji Ti :-))
22.08.2014 21:46:47 | Gabriela Green
Naplno žít!
Zdařilé Gabrielo
22.08.2014 21:18:37 | kudlankaW
Děkuji Ti Márty, nemám teď čas psát, ale včera jsem si přeci na deset minut sedla a napsala pár řádků... :-))
22.08.2014 21:47:46 | Gabriela Green
Parádní!
22.08.2014 21:12:09 | Nigol