PLANETA OPIC

PLANETA OPIC

Anotace:  @&@  

 

 

PLANETA OPIC

 

 

jsou mladí a krásní

bezohlední a šťastní

neteční k stařenkám

u tramvajové tyče

 

opičí láskou přešlechtěné

sebestředné kýče

 

jak asi vymazlí

své potomky oni?

 

jen řečnická otázka

pro planetu opic

kde lidskosti

už dávno hrana zvoní

 

 

Praha, 7.6.2016

 

https://www.youtube.com/watch?v=DHUWXkO_rzU

 



 

Autor Amonasr, 21.06.2016
Přečteno 791x
Tipy 27
Poslední tipující: Smeglofus, Malá mořská víla, Ormissia, Jeněcovevzduchukrásného, Jort, Philogyny1, Móny, el sereno, Kubíno, bogen, ...
ikonkaKomentáře (57)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

pořádně se zde rozjela diskuse i emoce, takže dílko svým obsahem pro mě jednostranně pojaté a videoklipem notně podpořené šokovalo...myslím, že zde to byl přímo umělcův záměr :-)

24.06.2016 18:16:04 | Malá mořská víla

líbí

Už když jsem to zavěšoval, čekal jsem, že budu mnohými odsuzován za ono stařecké lamentování nad mladou generací, kterým ale jinak absolutně netrpím - naopak mám spíš sklon lamentovat nad staršími, jako jsem třeba já, protože každá zkostnatělost je mi z duše protivná ;-)) Jenže ten konkrétní zážitek si řekl o veršované ztvárnění, které je vlastně spíš namířeno proti té opičí lásce rodičů, kteří i za zjevné chyby svých potomků raději mnohdy pronásledují učitele, než aby nafackovali hlavně sami sobě za to, že své miláčky, jimž se ale moc nevěnovali, kazí a vlastně jim tím i do budoucna škodí... ;-) Ovšem žádná básnička nemůže být komplexním rozborem stavu mladé generace či čehokoliv jiného - tady je to spíš o čtení. Kdo raději omlouvá všechna negativa, může to číst jako nemístnou paušalizaci - nic takového jsem tam ale já sám nevložil a asociace s planetou opic má jen posílit jakési varování, kam by jistá citová deprivace mohla ad absurdum vést - čtenář by se měl nad tím otřást a mnozí to k mé radosti i udělali. A taky mám radost, že to nesklouzlo k žádné mezigenerační hádce, z čehož usuzuji, že to bylo převážně pochopeno tak, jak jsem si přál, byť jsem s tím ani moc nepočítal, protože na první čtení bych se taky i sám nastražil a naježil :-D

Nerad vysvětluju své texty, ale někdy to holt jinak nejde - deklaruju zde tedy ještě jednou, že dnešním mladým jednoznačně fandím a cítím v kostech, že konečně přichází generace, které budu závidět, že jsem nemohl vyrůstat a zrát s ní. A to na své vlastní mládí rozhodně nijak nežehrám :-D Ale to už je trochu o něčem jiném, než co chtěl básník těmito verši pouze říci ;-))

24.06.2016 18:47:03 | Amonasr

líbí

vždyť ano, tak jsem to pochopila i já ... opičí láska je absolutně zničující ve výsledku pro obě strany ...ten výběr videa je šokec, ale vlastně geniální ... :-)

24.06.2016 19:04:59 | Malá mořská víla

líbí

:-)

24.06.2016 23:53:16 | Amonasr

líbí

No to je štrašnýýý, právě jsem zjistil, že jsem o proti Tobě ještě Velký Optimista.Ten film s těma agresivníma opičákama!!, no, to raději rychlej, Velkej Atomovej nářez, a pak honem tunelem ke Světlu, ale Hlavně bez těch opičáků.Velmi nápadité ST.

23.06.2016 20:14:10 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

:-D Ve skutečnosti jsem ale větší optimista já... ;-))) Díky :-)

24.06.2016 18:22:47 | Amonasr

líbí

Ne, ne, Já jsem Větší optimista!, a to proto, jelikož To SVĚTLO, ..... , JE daleko víc nežli Všechno na tomto světě:-))

28.06.2016 17:58:02 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

OK, vzdávám se :-))

29.06.2016 10:41:52 | Amonasr

líbí

...a mě prostě vyběhla asociace, jak ta babička u tyče tančí...:-)

22.06.2016 11:42:56 | Jort

líbí

:-D Teda, Jorte, ještě že jsi to napsal Ty, ke kterému tak nějak patří, že mu není nic svaté ... ;-)) Konkrétní babičce do tance sice evidentně nebylo, ale básně i představy mají samozřejmě nezadatelné právo na svůj vlastní život :-))

22.06.2016 13:19:28 | Amonasr

líbí

...:-)...

23.06.2016 13:52:06 | Jort

líbí

Já bych to tak nezobecňovala. Najde se pár "opic" a pár zase ne.
A přidám žertovný zážitek z metra - někdo chtěl pustit sednou starého pána s holí. Jak ho pouštěl uklízel si tablet, co měl na klíně. Jenže pán si nesedl a namísto toho začal s tím člověkem diskutovat, jak je s tím typem tabletu spokojen a že si nedávnou pořídil podobný, aby nemusel s sebou tahat těžký notebook. Pokračovali v řeči ještě když oba vystupovali.

22.06.2016 10:17:38 | A42

líbí

Souhlasím, ani já bych to nezobecňoval, jak už jsem i v předchozích komentářích několikrát deklaroval :-D A rovněž Tobě děkuju za humornou vsuvku :-)

22.06.2016 13:14:32 | Amonasr

líbí

jen nahlásím stav v OV - staroušci jsou většinou pouštěni na sedačku, často však odmítají, neb (jak mi prozradil jeden z nich) je menší problém stát, než vstát :-)

22.06.2016 10:02:39 | hledač

líbí

... a ještě jeden komentář, ježto jsem si díky Tobě s hrůzou uvědomil, že mě už brzy může postihnout ta ostuda, a já fakt nevím, jak se zachovám :-)

dnešní mládež – tragédie! – svět se vymknul s osy,
v tramvaji mě urazilo drzé mladé cosi…
asi že dnes vypadám tak nějak pomačkaně,
sklouzlo dívče ze sedačky: sedněte si, pane!

rudnu vztekem, zatnu svaly, zatahuju pupek…
celá Ostrava se lekla – takhle drsný skutek!,
odvezu ji trochu bokem, nejlíp na konečnou,
šeptnu (těsně před útokem): lehněte si, slečno…

(teda – chtěl bych, kdybych mohl, jenže moje hnáty
unavené, vochozené, nejsou odpočaty…
taky krátký dech mi brání lovit mladé štiky -
nacpu prdel do sedačky, a zavrčím: díky…)

22.06.2016 12:00:50 | hledač

líbí

Dík za humornou vsuvku a máš jistě pravdu. Kdysi jsem viděl i pořad pana „Etikety“ Špačka, kdy tohle mnohým seniorům vytýkal jako jejich velký prohřešek proti bontonu, a já s ním souhlasím. Je mi vždycky trapně za každého staršího člověka, který odmítne přijmout nabízené místo a uvede tak mladého člověka do trapných rozpaků. Ať si takový senior pak šáhne do vlastního svědomí, až bude nad nevychovaností mladých láteřit. Mně naštěstí ještě nikdo v MHD místo nenabídl, ale až se to jednou stane, vím, že už jen z výchovných důvodů ho budu muset přijmout :-D

A té básně je pouze do komentářů škoda - nejenže jsi to krásně vystihl, ale ještě jsi mě hlasitě rozesmál ;-))

22.06.2016 13:12:50 | Amonasr

líbí

v té "básni" je hrubice hned v prvním řádku, promiň. psal jsem to rovnou z hlavy do komentu, pak to tak vypadá.

za pár let se budeme čílit, když nám někdo nabídne své místo... a o pár let později, že nám ho nenabídl :-) takže jsme vlastně takoví čekatelé na pozici "dědek k sednutí". a pak že nás nečeká nic nového a napínavého :-)))

22.06.2016 18:09:50 | hledač

líbí

Takový překlep se stane v přímém psaní jako nic ;-) To nic nemění ale na tom, že jsi stvořil v přímém přenosu skvělé a půvabné dílko :-)

Jj, koloběh života je neúprosný a často se smějeme těm, o kterých netušíme, že jsme to vlastně my sami, jen o nějaký ten rok později ;-)) Čeká nás toho jistě ještě hodně a budiž nám útěchou, že si to snad ani nestačíme uvědomit, až to bude přicházet... Nebo už možná přichází...? Či dokonce mnohé už přišlo...? Každopádně vynechávající paměť je docela milosrdné zařízení... ;-))

22.06.2016 22:58:31 | Amonasr

líbí

Dobré téma k zamyšlení, já jen povzdech...

22.06.2016 09:09:38 | Philogyny1

líbí

Děkuji za vnímavé přijetí :-)

22.06.2016 13:11:52 | Amonasr

líbí

Já dnešní svět přestávám chápat.
Když se podívám na život lidí, kteří měli poměrně přísnou výchovu (např. moji rodiče), tak nechápu, jak můžou takoví lidé vychovat takové potomky.
Pravděpodobně chyba nastala, kdy jsme se otevřeli světu. Podle mě nám nejvíce škodí USA. Ať už jsou to drogy, filmy, způsoby života. Mnoho z toho mladí pochytili a potom z toho vzniká tahle hrůza. Někdy toužím po tom, abych si mohl prožít alespoň jeden den života v minulosti, tak čtyřicet let nazpět...

21.06.2016 23:40:41 | Kubíno

líbí

Při zpětném pohledu považuji za nejinspirativnější období konec šedesátých let, což byl fenomén celosvětový, nejen u nás, kdy došlo k neuvěřitelnému vzepětí kultury a tvůrčích sil, dodnes si tu atmosféru dokážu živě vybavit a každému (i sám sobě) bych ji rád někdy ještě dopřál. Z tohoto pohledu bych Ti tedy doporučil raději cestu zpět na jeden den o 48 let, těmi čtyřiceti by ses dostal do té nejhorší normalizace a to by nebylo opravdu o co stát :-D Osobně to vnímám spíš jako civilizační problém, možná právě tenkrát to byl vrchol západní civilizace, která je dnes již evidentně v sestupné fázi, alespoň pokud jde o vyprazdňování hodnot, ke kterým se (stále víc už jen formálně) hlásí. Z tohoto pohledu je možná logické, že degradace kulturních a duchovních hodnot, kult násilí, bezohledné uplatňování práva silnějšího, cynismus, agresivita, pokrytectví, přízemní konzumerismus, hédonismus apod. se šíří především odtud, kde je naše civilizace „nejvyspělejší“ – to je z USA. Ale kdyby měla Evropa sama jasno ve svých hodnotách a vizích, tomu tlaku by tolik nepodléhala. Je myslím třeba to vidět z jistého nadhledu a pochopit, že historie lidstva není a nikdy nebude jen vzestupná a že i jednotlivé civilizace mají své vzestupné i sestupné fáze a také zanikají. Ale je to můj subjektivní názor a opět to přesahuje možnosti zdejší diskuze – hodně jsem to zjednodušil ;-)

22.06.2016 13:08:03 | Amonasr

líbí

O tomhle tématu by se dalo debatovat celé hodiny.
Jo, souhlasím, 48 let zpět, potom to šlo z kopce.
Měl jsem šanci probírat spíše hrůzy téhle doby.
Dneska také slýchám, jak by se spousta lidí vrátila a opět by chtěla tenhle režim žít. Možná, že si ztěžují na denšní dobu, ale jediné na co vzpomínají, tak je jejich mládí v té době a to je vše. Nikdo by nechtěl dobu vrátit natrvalo, určitě by si to zase každý po chvíli rozmyslel.
Vyspělá kultura už řeší spoustu pitomostí. Možná, že chce každý dosáhnout nějakého dalšího pokroku v téhle civilizaci, ale je to mnohem těžší než před několika lety.Proto lidi vymýšlí pitomosti.
Určitě, v tomhle se mi líbí Švýcarsko. Za druhé světové války neutrální země, nevstoupila do EU, prostě si žijí vlastní život a hned bych něco podobného uvítal tady. Hlavně nelézt pořád někomu do zadku a nechat sebou manipulovat, dokud z nás nebudou úplní "kreténi", kteří se nechávají vést za ručičku.

22.06.2016 20:08:18 | Kubíno

líbí

Jj, souhlasím s Tebou, že už je na čase, abychom se opět emancipovali a nedělali stále těm aktuálně mocnějším, do jejichž sféry vlivu zrovna spadáme, jen užitečného idiota ;-)) Když ono je to těm našim mocným ale vždycky tak příjemné, když jim ti ještě mocnější poklepou občas blahosklonně po rameni ;-)) Ale to už jsme se od Planety opic dostali dost daleko, i když to zas tak úplně odtažité taky není... :-D

23.06.2016 14:19:43 | Amonasr

líbí

Přesně tak :-), bohužel nic nezměníme.:-)

Dostali jsme se opravdu daleko :-D, omlouvám se,že jsem tady rozjel tak rozsáhlou debatu kvůli jednomu špatně formulovanému vyjádření :-D :-).

24.06.2016 01:59:58 | Kubíno

líbí

;-) Zbytečně se neomlouvej, nemáš vůbec zač :-) Aspoň se tu rozproudila docela zajímavá debata :-D Nic není nikdy jen černobílé a od nedávné historie máme ještě příliš malý odstup, abychom ji dokázali řádně pochopit a nebyli tak či onak ovlivněni ideologicky motivovanou propagandou z protichůdných stran. Je naopak sympatické, že se snažíš zorientovat za pomoci svého vlastního rozumu a chceš si vytvářet svůj vlastní názor a pochopit hlubší souvislosti. Bez toho se lidé stávají manipulovatelnými, což Ti evidentně nehrozí a to je fajn ;-)

24.06.2016 17:31:43 | Amonasr

líbí

Díky Amo ;-)

24.06.2016 21:20:13 | Kubíno

líbí

:-)

24.06.2016 23:58:54 | Amonasr

líbí

Vypadáš jako inteligentní kluk. Když se zamyslíš, jistě dojdeš k tomu, že život v totalitě není, co bys chtěl.

22.06.2016 10:12:39 | A42

líbí

Napsal jsem to trošku nešťastně. Chtěl jsem říct, že bych chtěl porovnat spíše dobu, jak vypadá dneska a jak dřív. Poznat blíže život, na který vzpomínají s oblibou staří lidi a přitom pravděpodobně opravdu není na co...

22.06.2016 20:10:56 | Kubíno

líbí

Já si myslím, že Kubíno to jen nešťastně napsal. Z toho jeho komentáře ani jednoznačně nevyplývá, že bych chtěl žít v totalitě. Spíš asi jen porovnat chování "tehdy a nyní" a pochopit odkud kam se lidství ubírá. Tak to chápu já.

22.06.2016 10:27:44 | tall&curly

líbí

Rozumím ti. Ale ono i to vzpomínání je trochu jinak. On prožili tehdy určitou část svého života, byli třeba zamilovaní, měli partu, bavili se...
A na tohle vzpomínají, i když kulisy byly k tomu všelijaké.

22.06.2016 21:39:18 | A42

líbí

Takhle jsem to chtěl napsat a nakonec jsem to napsal opravdu špatně.
Děkuji za lepší vyjádření mé myšlenky... ;)

22.06.2016 20:12:24 | Kubíno

líbí

Taky myslím.

22.06.2016 12:50:56 | A42

líbí

ále tak neblbni. svět je pořád stejnej, lidi taky, i za totáče někdo pustil a někdo nepustil, geny nepřechčiješ :-)

22.06.2016 09:53:04 | hledač

líbí

Jak pokaždé někdo v mé přítomnosti řekne větu, kterou přestávám mít k současnému vývoji rád: "Něják bylo, něják bude." :D

22.06.2016 20:33:13 | Kubíno

líbí

tuhle větu jsem nepoužil :-) reagoval jsem na tvé: "v současné době..." v současné době je to prostě úplně stejné, jako v každé jiné - někdo pustí, někdo ne :-)

22.06.2016 22:12:26 | hledač

líbí

:-)

Však v klidu ;)...

23.06.2016 00:33:43 | Kubíno

líbí

40 let nazpět byla totalita! Fakt bys tam chtěl prožít jeden den?

22.06.2016 08:47:38 | tall&curly

líbí

Vím co tam bylo ;), nepíšu do větru. Byl jsem na dějepisné olympiádě na téma: "Totalita". O to víc bych si to chtěl na chvíli prožít, abych více pochopil...

22.06.2016 09:43:01 | Kubíno

líbí

Možná by ses divil, jakou velkou kurvu by z tebe ten „systém“ byl schopen časem vyrobit. Nedávno jsem nad tím přemýšlel, a dospěl jsem k naprosté nejistotě a pochybám i o sobě samém. Prostě nikdo nemůže zodpovědně říct, že by ho to nerozemlelo na prach a v tom je právě schovaná ta největší zrůdnost.

Současný systém není ideální zřízení, (nemá moc ochranných instrumentů bránících autodestrukci způsobenou blbostí vlastního obyvatelstva), ale negeneruje zdaleka tolik mrtvol a nepotřebuje ke své existenci tolik hlídačů. Když už jsi dělal tu olympiádu, tak bys jistě svedl porovnat počet lidí, pracujících ve složkách státu, jejichž úkolem bylo a je hlídání zbytku obyvatelstva i sebe navzájem. Sečteš-li je skutečně všechny policie oficiální i tajná, agenti, bachaři, armáda (Rusáky klidně vynech), milicionáři, atd., tak ti vyjdou dost zajímavá čísla. Čísla, jejichž význam pochopí i žák základní školy.

22.06.2016 14:36:00 | Luky-33

líbí

Na tuhle stranu musím souhlasit. Ten systém dokázal lidi měnit k nepoznání.

Je plno věcí, které přinesl tenhle režim. Hlavně určitě strašné chvíle pro věřící část našich lidí, kteří nemohli studovat. Mám učitelku na škole, která vypráví o tom, jak jednoho dny přišli do její třídy na střední a požadovali, aby se přihlásili všichni věřící.

Zaujala mě zase myšlenka, že pokud někdo nebude pracovat, tak si půjde rovnou sednout. Dřív vězení znamenalo hrozbu, dnes tam lidi chodí za zábavou na televizi. Je fakt, dřív ta práce byla, vznikala spousta míst a nebyl by člověk, který nepracoval z důvodu, že by neměl práci, protože jinak by byl hned označen jako "příživník".

Určitě to byl takový život v kleci, ze které se utíkat nevyplácelo...

Šťourali jsme se hlavně v politice.

Neříkám ,že bych tu dobu žádal, ale chtěl bych to porovnat vlastníma očima a zkusit si jen na chvíli nějaký okamžik prožít...

22.06.2016 19:45:14 | Kubíno

líbí

Abych se přiznal, tak se v tom tvém komentáři moc neorientuju. Například vůbec nevím, jestli ti je představa státu nutícího své občany pracovat sympatická, či nikoliv.

22.06.2016 20:08:59 | Luky-33

líbí

Dřívější doba rozhodně nepřinesla tolik bezdomovců. Pokud jsi měl práci, tak jsi získal i nějaké to sociální ubytování. Pokud i přesto bezdomovci někde byli, nemohli se na veřejnosti vůbec ukazovat. "Cikáni" v sedmdesátých letech v té době také pracovali. No prostě dneska obyvatelstvo černé pleti využívá dementnosti našeho systému. Dřív by si tohle nikdo nedovolil podle mě. A pokud jo, tak by skončil za mřížemi. Nedávno jsem poslouchal zprávy a ve světě se povídá, že tahle menšina je u nás utiskovaná, šikanovaná, a že se k ní neumíme chovat. To však povídal nějaký strejda z pohodlného křesla, který nezažil situaci. A proč jich je u nás tolik? Já myslím, že někde třeba nejsou, protože jim pohádku nežerou a museli by začít mnozí z nich dělat...

22.06.2016 20:20:02 | Kubíno

líbí

Omlouvám se, že oživuju starou debatu, ale ty názory jsou jak od mého táty! To jsou takové obvyklé názory starší generace, nevěřím, že jsou z tvé hlavy!

01.07.2016 10:23:10 | tall&curly

líbí

Aha a i po olympiádě si myslíš, že byla chyba se otevřít světu? A že nám škodí USA?

22.06.2016 10:10:42 | tall&curly

líbí

Otevřít se světu neberu jako chybu a určitě bych to v té době uvítal. Nelíbí se mi, že USA se svým stylem života stala vzorem ostatním a v dnešní době všude strká nos ;)

22.06.2016 10:32:30 | Kubíno

líbí

to je otázka, jestli ta kultura se sem tlačí nebo my si ji sem vtahujeme? Je to čistě na nás, co budeme konzumovat ;)

22.06.2016 10:36:25 | tall&curly

líbí

Určitě záleží na nás, to je pravda.
Ale už se zase asi blížíme k diktátu EU a totálnímu hospodářskému omezení. Raději dovážet gumové brambory ze zahraničí :), než aby jsme si mohli pěstovat vlastní ;)

22.06.2016 11:22:52 | Kubíno

líbí

Jasně, ale to už je na úplně jinou debatu :)

22.06.2016 13:25:54 | tall&curly

líbí

Každopádně děkuji za tuhle :) ;)

22.06.2016 19:33:54 | Kubíno

líbí

Možná jsem tenhle týden zažila zázrak, mlaďoši pustili starší sednout... tramvaj...i metro. Třeba to ještě nebude tak špatný...a ještě něco...muži v nejlepších letech ignorujou vše...ani když nad nima visíš s nákupem a vizáží MM :-)

21.06.2016 19:51:10 | básněnka

líbí

Já těch zázraků zažívám poslední dobou v MHD taky poměrně dost… Rozhodně víc, než těch negativních příkladů. A jak už jsem zde několikrát zmínil, zdá se mi, že právě současní mladí jsou na tom v mnohém líp, než jejich předchůdci. Což ale neznamená, že bych chtěl mávat rukou nad špatnými příklady :-)

22.06.2016 13:00:35 | Amonasr

líbí

wow, až mě z toho přirovnání zamrazilo, opice pod člověčí kůží ... nedej, bože!

21.06.2016 16:45:20 | Ragnell

líbí

Inspirovala mě nedávná situace v přeplněné tramvaji, kdy jsme se vraceli z divadla a pod zjevně vetchou asi 80letou stařenkou seděla spokojeně odhadem 17letá dobře opečovávaná dívenka, tvářící se bezstarostně a spokojeně ještě i při vystupování na Husinecké po několika zastávkách, kdy se ona starší dáma mohla konečně posadit. Bouřila se ve mně krev, ale tlačil jsem se v té přecpané tramvaji bohužel příliš daleko, abych mohl menší výchovnou lekcí zastoupit dívenčiny rodiče. Z těch blíže stojících to bohužel nikdo neudělal. Ale nechtěl bych paušalizovat – sám mám spíš dobré zkušenosti s takto mladými lidmi, kteří jsou podle mne vnímavější než duchovně „ztracené“ a citově již „okoralé“ generace jejich rodičů a prarodičů, a vkládám do nich i své naděje na to lepší příští. Jen se ale asi najde i nemálo těch, ke kterým nejspíš patří ona dívenka – zjevný produkt opičí rodičovské lásky, stejně jako třeba oni cyničtí a bezcitní hoši z jedné pražské průmyslovky, kteří nedávno psychicky utýrali k smrti svou učitelku…

21.06.2016 17:13:45 | Amonasr

líbí

Já kolem sebe zase tolik ztracených a okoralých nenalézám.

22.06.2016 10:18:30 | A42

líbí

Ani já ne – je samozřejmě vždycky na každém z nás, kam se chce začlenit a s jakými lidmi nejraději komunikuje. Nejsem už ale nejmladší a celý život jsem se poměrně aktivně pohyboval napříč různými společenskými vrstvami, nikdy jsem nebyl uzavřen pouze v nějaké jedné ze škatulek, takže si můžu své zkušenosti dovolit trošku zobecnit. Je to ale samozřejmě jen můj subjektivní pocit, pro který mám ovšem i řadu argumentů a zdůvodnění, které by přesáhly zdejší diskuzi. Každé zobecnění v konkrétních souvislostech pochopitelně vždycky kulhá. Není to tedy ani tady žádná paušalizace. Koneckonců zrovna společenství Literu se myslím tomuto hodnocení výrazně vymyká - ovšem nenamlouvejme si, že jsme tu typický vzorek společnosti. A jako nejnadějnější se mi jeví právě generace, která vyrůstala už po r. 1989, zdá se mi nejméně zatížená všelijakými deformacemi a naopak k těm současným je myslím poměrně kritická, což je i vzhledem k věku asi přirozené.

22.06.2016 12:58:21 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel