přijdou jak vloni...

přijdou jak vloni...

Anotace: předjaří/démoni noci/vzpomínám na K.Š.

 

přijdou jak vloni... přesně na hromnice

do křídel větru zbité okenice

vrhají stíny na uvadlý muškát

(v kuchyni pláče moje stará služka)

 

to oni schválně mají bledé hlavy

kluzcí jsou jako uhynulí hadi

kouří mé vlasy sesbírané z lůžka

dáví mé jídlo, moje kočky hladí

 

a kdybys přišla vysvléknout mne ze sna

milovat nahlas - už to neocením

kazajka noci je mi příliš těsná

ovšem ne děsná jako probuzení

 

 

Autor vrbák, 01.03.2017
Přečteno 491x
Tipy 30
Poslední tipující: Kyška, Mango-Holka, Cappp, Frr, Luky-33, bogen, Malá mořská víla, Kett, Philogyny1, Dreamy, ...
ikonkaKomentáře (20)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

....když svědí rozkroky rána...:-D* ST*

04.03.2017 11:39:01 | Frr

líbí

to brzy Františku ;-)
si mladé :-)
Ty umíš napSaT báseň...

02.03.2017 20:23:54 | Malá mořská víla

líbí

Kdyby to tak bylo věkem... :)

02.03.2017 20:58:44 | vrbák

líbí

protestuji proti věku
protestuji proti služkám
chci psát verše
mezi větami
a dávám přednost
vodě v lesních stružkách:-)

P.S.ať se Ti daří v nově narozeném jaru :-*

02.03.2017 21:20:36 | Malá mořská víla

líbí

:-), moc pěkné: kazajka noci je mi příliš těsná :-)!

02.03.2017 05:59:03 | Fany

líbí

Můj Freude máš sny jak staré kočky a nebo spíš s ještěrkami, mám znamínko páně Kaina, jsem tedy tvoje Láska...tajná?

01.03.2017 21:48:59 | básněnka

líbí

Hezky:) Ale to je jenom jarní depka, taková terapie.

01.03.2017 21:51:30 | vrbák

líbí

Moc se mi líbí ...mám ráda poněkud černé libidní básně :-) A myslím, že poznám skvělý text...:-)

01.03.2017 21:53:34 | básněnka

líbí

To je přesné vyjádření! Černé libidní básně oslovují i mne :))

01.03.2017 21:56:18 | vrbák

líbí

Mě by zajímalo, co si představujete pod pojmem libidní báseň.

02.03.2017 16:43:31 | tall&curly

líbí

Ahoj:) Já si pod pojmem libidní báseň zcela jasně představuju text, kde je erotické napětí.

02.03.2017 17:21:02 | vrbák

líbí

Přesné...:-), a to ty tvoje básně nepostrádají nikdy :-) libidním černým básním propadám i nadále

02.03.2017 22:03:54 | básněnka

líbí

Takže každá erotická báseň je i libidní báseň?

03.03.2017 09:35:28 | tall&curly

líbí

Vzhledem k významu slov libido a erotika - myslím, že ano. Ovšem ne každá eroticky laděná báseň je zároveň dobře libidní.

03.03.2017 09:50:36 | vrbák

líbí

To označení mě fascinuje. Ale myslím, že libidní báseň by měla mít ještě něco navíc, abychom ji tak označili. Básněnka zmínila výše toho Freuda :) No dobrá, nechme to slovíčkaření. Hlavně když je báseň ok :)

03.03.2017 12:16:00 | tall&curly

líbí

Přesně. Měla by mít ještě něco navíc, s tím plně souhlasím. Jestli to má i tato báseň neumím posoudit, psal jsem ji z určité potřeby vypsat se, nepřemýšleje o nějakém dopadu na diváky. Slovíčkaření s tebou je fajn a bylo by, i kdybys mi napsala, že se ti z mých textů chce zvracet.

03.03.2017 12:33:33 | vrbák

líbí

Myslím, že libidní báseň je taková, kde se erotické snoubí s hluboce existenciálním, to je to něco navíc.

(Si tak představuju, jak zasedneš k papíru a řekneš si, tak dnes napíšu jednu libidní, ta se jistě bude líbit :D) Hezký pátek všem, kdo čtou vrbáka ;)

03.03.2017 15:10:10 | tall&curly

líbí

:D Ok, dneska napíšu teda další libidní a SEM půjdu pro inspiraci - http://www.liter.cz/basne-sexerotika-827457-cist

Ono to propojení existenčního tématu a erotiky... tos, myslím, vystihla naprosto přesně. To je to, co mne v poezii láká a baví. I když, po tom, cos mne naučila obdivovat Hanče, lovím i v jiných vodách. Nedávno jsme vedli debatu s brněnským básníkem J.E.Fričem na téma, zda je důležitější "poezie všedního dne" nebo "poezie exaltovaná". Já tvrdím, že pokud je autor poctivý, pracuje s okruhy, které si ho samy nachází skrze vlastní jeho život a vidění a pak je zcela jedno, jaký druh poezie píše. Ovšem padl i názor, že nemůžeme chtít stavět katedrály, pokud nejsme ochotni postavit napřed kamenické dílny.

03.03.2017 19:26:27 | vrbák

líbí

Já jsem v současnosti rozhodně na straně poezie všedního dne, ale jsem ovlivněná svou prací, to je jisté. Ale souhlasím, že jde především o autenticitu, poctivost řečeného a taky o formu. Já se přes tu potřebu formy nemůžu přenést, ta je totiž tím, co tvoří umění. Problém s těmi chrámy v poezii vidím v tom, že a) často jsou to nějaké abstraktní ideje mimo přímou zkušenost člověka (neuatentické), b) často jsou to kýče, přežvýkávání myšlenkových klišé. Takže mi z toho vycházejí dvě věci - poctivost (autenticita) umělecké práce, potřeba formy.

04.03.2017 10:16:02 | tall&curly

líbí

Usmívám se,mírný cynismus v mezích pokroku vítán...:-)

01.03.2017 21:57:50 | básněnka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel