až se sejdeš se svým stínem

až se sejdeš se svým stínem

Anotace: VĚNOVÁNO CONSTANTIKOVI /text již jednou zde zveřejněn/

až se sejdeš  se  svým  stínem

podejte si ruce

jinak  zasmrádnete  oba

podzimním  blínem

pocucháni

nezhojeným  splínem..

    zaraženým

do  srdéčka

duchamorným  klínem....

Autor Frr, 04.06.2023
Přečteno 455x
Tipy 12
Poslední tipující: Vivien, Stanislav32, danielsoft, Jeněcovevzduchukrásného, Jan Kacíř, jort1, Psavec, Kan
ikonkaKomentáře (62)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

...já se vyhnu

05.06.2023 07:44:45 | jort1

líbí

Buďme trpěliví, každý z nás v jeho určeném čase pochopí.

04.06.2023 20:56:50 | paradoxy

líbí

začínám pochybovat... že každý:(

04.06.2023 20:59:55 | Sonador

líbí

Nepochybuj, z každého pekla se dá vyjít:)

04.06.2023 21:02:23 | paradoxy

líbí

opravdu z každého? hm...že to nevěděli ti co šli do plynu

04.06.2023 21:27:04 | unicornis

líbí

Na to ti nemám co říct D., Ty o koze, já o voze.

04.06.2023 21:28:59 | paradoxy

líbí

tak píšeš že Z KAŽDÉHO PEKLA SE DÁ VYJÍT...pak to není od VĚCI. Nebo jsou ty vaše sluničkářské fráze už fakt pošahaný.
Ptám se znovu,opravdu z každého pekla se dá vyjít?

04.06.2023 21:48:33 | unicornis

líbí

Jasně, že se dá z každého pekla vyjít. Vždy můžeš vyměnit život za záhrobí. Co je zemské, podléhá zmaru a rozkladu. Prachy, bolest, všechno. Je to úhel pohledu.

06.06.2023 15:12:05 | vrbák

líbí

přidám ti ještě jednu sluníčkářskou pošahanost: Nikdy není pozdě na šťastné dětství. Klíč spočívá v odpuštění. ... a třeba se z toho zblázni ;-)

05.06.2023 07:40:20 | ZH

líbí

BLÁZEN JSEM ,plačeš na špatným hrobě, ale chápu potřebu, že jsi mi musel tohle zdělit:D je s vámi sranda

05.06.2023 09:05:56 | unicornis

líbí

Jak jsi sama poznamenala, z plynu se vyjít nedalo. To peklo je v mysli.

05.06.2023 06:56:50 | paradoxy

líbí

ano peklo je i v mysli, ale je tu i peklo bolesti,mučení a to vše kolem, na to nezapomínej,to je skutečné.Takže ne,z každého pekla se nedá vyjít.Proto jsem to napsala . Všechno není zalité sluncem. PROTO NEPIŠ ŽE Z KAŽDÉHO PEKLA,JE TO ZAVÁDĚJÍCÍ.

05.06.2023 08:43:40 | unicornis

líbí

samozřejmě, že se nedá vyjít z každého pekla, a ne za úplně vše si je člověk zodpovědný sám... a ano, není vše zalité sluncem... (zarytě opačný postoj je dokonce velmi nebezpečný)

problém je, že jsme se bavily o něčem jiném, a ty to záměrně stáčíš tímto směrem - záměrně a manipulativně, ne se snahou o diskuzi, nebo dobrání se nějakého pochopení, natož poznání... ďábel se krývá v detailu, což tady vás pár demonstruje poslední dobou mistrnně...

05.06.2023 08:54:11 | Sonador

líbí

To jsem chtěla slyšet sonador, protože opravdu z každého pekla se nedá vyjít.Napsat to takto jak paradoxy je zavádějící,řekla jsem jen to co jsem chtěla vysvětlit,tak dík

05.06.2023 08:57:59 | unicornis

líbí

tak si dovolím ještě doušku... ono i příběhy lidí, co prošli koncentračními tábory jsou některé o skutečných zázracích... ony se dějí, a to pak opravdu někdo vyjde z pekla - jenže k tomu je zapotřebí změněný/vyšší stav vědomí, a tomu fyzické i duševní strádání a utrpení brání (viz " Bože můj, proč jsi mě opustil.") ...a člověk tyhle věci nedokáže sám ze své síly, potřebuje vyšší moc/Boha - kterého většina z vás odmítá... takže sice neustále upozorňujete na bídu a problémy světa (které dnes ale myslím každý dobře zná) ale nenabízíte vůbec žádné řešení... a v tom já vidím veliký problém... a vlastně nesmyslnost takového jednání - jen se tak lidi ladí na strach, a ano - na "peklo"... takže jej "tvoří" .... nekonečný bludný kruh...

05.06.2023 09:05:09 | Sonador

líbí

Son, já lidem zázraky neupírám,ale kde byli když šli děti a těhotné ženy do plynu,na pokusy,což se stále někde po světě děje,pedofilie v církvích atd.Kde je pak tam Bůh a zázrak,nebo je to o výběru, osud,to je pak zase dlouhé téma které však nevyřešíme.Souhlasím,zázraky se dějí,ale ne každý je má štěstí zažít.Proto jsem psala že z každého pekla se vyjít nedá. A tím to uzavřu. Děkuji tobě za úhel pohledu.

05.06.2023 09:14:26 | unicornis

líbí

nevyřešíme - a to je to podstatné... zaměřování pozornosti hlavně, nebo výhradně na zlo, utrpení a bídu světa, nejen že nikomu a ničemu nepomůže, ale dokonce rozšíří počet obětí toho všeho... o sebe sama (vím moc dobře o čem mluvím)
taky děkuju*

05.06.2023 09:26:23 | Sonador

líbí

Jednou to pochopíš ...

05.06.2023 08:46:59 | paradoxy

líbí

Jednou to pochopíme všichni jak tady kecáme o věcech kterým prd rozumíme.Na druhým břehu je možná odpověď pro všechny.

05.06.2023 08:59:57 | unicornis

líbí

Zeptám se tě jinak, jsou ti lidé v koncentráku mučeni stále? Ještě teď?

05.06.2023 11:51:34 | paradoxy

líbí

obávám se, že Ty z něho jissto jistě nevyjdeš..

04.06.2023 21:50:00 | Frr

líbí

to nikdo taková je pravda

04.06.2023 21:54:45 | unicornis

líbí

Milá unicornis, i když zde storm mudřecky pronesl, že peklo viděl každý a ráj nikdo, je peklo především stav mysli (jak psala paradoxy) a ne místo, kde se v kotli vaří hříšníci a kolem pobíhají blekotaví a k smrti rozkošní čertíci.

Tedy, z kotle a z lágru, vězení, uranových dolů, z pěstí estebáků, KGB, Stasi se dostane málokdo. Nicméně z pekla mysli - ve smyslu zachování si lidství, základních lidských hodnot je možné i v v těch nejhorších podmínkách. Neříkám snadné, ale možné

Když jsi kamarádka z AI, tady máš pár jejich odpovědí. Nemusíš se však zaměřovat jen na období nacismu,...

>můžeš mi uvést nějaké příklady lidství v koncentračních táborech? Např. zda někdo skládal básně, hudbu, pečoval v rámci možností o nemocné? zaměř se na česky mluvící vězně.


Během hrůzného období koncentračních táborů za druhé světové války se objevilo několik příkladů lidskosti a odvahy, dokonce i mezi česky mluvícími vězni. Zde je několik příkladů:

Petr Ginz - mladý český židovský chlapec vězněný v Terezíně. Během svého pobytu napsal několik básní a deníků, které zachycují jeho myšlenky, naděje a představivost. Jeho dílo bylo později objeveno a publikováno.

Zdeněk Jičínský - český vězeň v koncentračním táboře Mauthausen. I přes obtížné podmínky se věnoval hudbě a vytvořil hudební skupinu nazvanou "Rozmarýn", která hrála hudbu pro ostatní vězně. Jeho písně dodávaly lidem naději a sílu.

Vězni-pečovatelé - v rámci svých možností se někteří česky mluvící vězni snažili pomáhat a pečovat o nemocné spoluvězně. Poskytovali základní lékařskou péči, uklízeli a zajišťovali potraviny. Jejich lidské gesto a obětavost v těžkých podmínkách táborů byly výjimečné.

Tyto příklady ukazují, že i v nejtemnějších chvílích se někteří lidé dokázali vymanit z beznaděje a projevit lidskost, umění a péči o druhé.


>znáš jména nějakých dalších spisovatelů, básníků, hudebníků atp. kteří takto pomáhali?
ChatGPT

Ano, existuje několik dalších významných osobností, které se v koncentračních táborech angažovaly a projevovaly kreativitu i pomoc ostatním. Zde je několik příkladů:

Primo Levi - italský spisovatel a chemik, který přežil koncentrační tábor Auschwitz. Po válce napsal knihu "Druhý dech", ve které popisuje své zážitky a důležitost lidského přežití. Jeho literární dílo se stalo důležitým svědectvím holokaustu.

Viktor Frankl - rakouský psychiatr a filosof, který prošel několika koncentračními tábory, včetně Auschwitz. Jeho kniha "Člověk hledá smysl" pojednává o jeho zážitcích a teorii logoterapie, která zdůrazňuje hledání smyslu a účelu v životě.

David Aronson - český spisovatel a novinář vězněný v koncentračním táboře Terezín. Během svého pobytu zaznamenával zážitky a události v táboře a po osvobození publikoval své vzpomínky pod názvem "Terezínské elegie".

Karel Berman - český hudební skladatel, který byl vězněn v Terezíně. Navzdory nepříznivým podmínkám se aktivně zapojil do hudebního života v táboře a komponoval hudbu. Jeho skladby se staly součástí hudebního dědictví z období holokaustu.

Tito jednotlivci ukázali, že tvůrčí aktivity a pomoc druhým mohou přeživším v koncentračních táborech poskytnout naději, smysl a sílu v neobyčejně obtížných podmínkách.


>nevíš, kdo řekl - po koncentračních táborech nelze psát básně?
ChatGPT

Tato věta je připisována německému básníkovi a filozofovi Theodoru Adornovi. Ve svém díle "Minima Moralia" z roku 1951 napsal větu: "Po Auschwitzu už nelze psát básně." Adorno tím vyjádřil názor, že po hrůzách holokaustu a koncentračních táborů není možné zaujmout tradiční umělecký postoj a psát básně bez zohlednění tohoto traumatu. Tato věta se stala známou a často se cituje ve spojitosti s otázkou umění, etiky a vyjádření hrůz 20. století v umělecké tvorbě.

05.06.2023 07:37:21 | Šabrej

líbí

díky za Tvůj požehnaný příspěvek-jenž přesahuje rámec glosy a uvádí
v obdivuhodné šíři skutečnosti,jež se i o častém /ovšemže zaplaťpánbu/ připomínání holocaustu často již vytrácejí.. za sebe jsem Ti moc vděčný
/a to nejen kvůli tomu, že můj praděda okusil na vlastní kůži hrůzy koncentráku, jen díky svému životnímu elánu a daru bytostného optimizmu se mu podařilo přežíti../ mám radost, že se zde najde takovýhle "soukmenovec Literní"-a Tvou "glosu"-v pravdě spíše drobné cenné expozé, si ukládám..
PS PŘEJU TI HEZKÉ DNY*
s úctou JŠ-Frr

05.06.2023 11:18:52 | Frr

líbí

za mě věcný a podnětný příspěvek...

05.06.2023 09:28:02 | Sonador

líbí

Ty kdybys neměl Google tak nemáš čím oslnit,zase jen dekameron,promiň ale, oceňuji snahu hrdiny literu, oceňuji taky snahu zviditelnit se když ne u svých výtvorů zde, alespoň jinde.Tak jo měj se rozumbrado;) asi doma nemáš prostor moc se vykecat pak chápu ten dlouhej proslov tady :) a nejen tady vlastně, tak snad si to někdo i přečte.

05.06.2023 08:54:24 | unicornis

líbí

jseš opět sprostá...:-(

05.06.2023 11:03:44 | Frr

líbí

říká místní hovnivál .) nu, pojď se podívat na své krásné komentáře ke mně, sprosťáku jeden :)

05.06.2023 11:05:23 | Constantine

líbí

Tenhle prduch mě už nezajímá,a ano teď jsem sprostá, děd vševěd naběhne po něm brzo:D nic jdu se psem,lepší než tady prudit dědečky hříbečky, nechci je pak mít na svědomí, baj

05.06.2023 11:16:54 | unicornis

líbí

zdá se, že jsem šáh do sršního dvojhníza-no ještě, že jsem imunní a obávaná žihadla mně jen zasvědí-tak se tomu většinou zasměju, jindy polituju ty rozvztekané hmyzožravce a popřeju jim více klidu...(-

05.06.2023 12:38:53 | Frr

líbí

Jiří, někdo má v sobě hulváctví až do konce svého života, je to zkrátka v genech a ty se těžko vyčůrají.Pěkně jsi to složil.:-)

05.06.2023 18:09:34 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

jo jo jo..díky Honzo* :-D*

05.06.2023 23:20:44 | Frr

líbí

:-)

07.06.2023 19:05:41 | Jeněcovevzduchukrásného

líbí

Zřejmě jsi ta jména neslyšela ani v ozvěně. Nevadí. Třeba si někdy o nich něco přečteš.

- jinak Dekameron je název díla a mělo by se psát s prvním velkým písmenem.
- O pekle (tedy kromě jiného) je Danteho Božská komedie a ne Dekameron.
- století jsi ale tak plus mínus trefila

- někdo to prostě zná a nebo umí používat Google a jiný má tupou hlavu i na ten Google a dokáže jen trollit.

Čus

05.06.2023 09:19:03 | Šabrej

líbí

Nechám ti poslední slovo,chápu že doma ho nemáš:D

05.06.2023 09:25:33 | unicornis

líbí

:D :D

05.06.2023 09:08:32 | stormeater

líbí

to ano, ale to se musí chtít... a udělat první krůček...

04.06.2023 21:04:07 | Sonador

líbí

Víš jak, když se do toho krůčku nechce, pomůže osud:)

04.06.2023 21:05:30 | paradoxy

líbí

chodívá to ve trojici... trojí zaťukání ducha... a některé příběhy jsou velmi bolavé...

04.06.2023 21:07:12 | Sonador

líbí

dám ti jednu možná nemístnou radu: Až uslyšíš tři zaklepání něčeho(nebo symboliku tří), utíkej, ano :) to jsou zase fráze, víš ty vůbec něco o okultismu a tak? Každopádně se drž .)

04.06.2023 21:09:34 | Constantine

líbí

někomu stačí jedno zaťukání, a někdo nereaguje ani po třetím...

04.06.2023 21:11:55 | Sonador

líbí

Já nevím jaká zaťukání a ani kolik jich má být, ale vím že pravda chodí potichu...

04.06.2023 21:13:24 | paradoxy

líbí

to je z šamanismu, taková má libůstka:) ale slyšela jsem už spoustu příběhů a poměrně i drsných, samozřejmě od lidí, kteří to nakonec zvládli... jsou to osudové zvraty - příležitosti jak se vrátit na psrávnou cestu... a skutečně to bylo většinou třikrát;)

04.06.2023 21:16:35 | Sonador

líbí

Jo to je možný :) každý to má jinak.

04.06.2023 21:18:02 | paradoxy

líbí

samozřejmě, i naštěstí:) ano...

04.06.2023 21:18:48 | Sonador

líbí

Ano, některé velmi bolí...a je těžké v tu chvíli vidět, že je to dobré...

04.06.2023 21:08:51 | paradoxy

líbí

Jako jsem se Tě, Frráčku, zastala u jiné básně, tak tady s lítostí vnímám cosi, co nemělo být. Nikdo z vás v této válce slov a emocí takto nezvítězí. Omlouvám se za můj vstup... a snad, dobrý večer. Je mi to líto.

04.06.2023 18:59:53 | Helen Mum

líbí

Helenko díky za upřímnost-ale tahle má "baseň" nebyla psána, aby někoho urážela, nebo zraňovala..snad ta nějaká -až později do ní unáhleně a nespravedlivě implikovaná zášť-z ní přece nečiší? ( a taky jsem ji už psal dříve )-jestli ji tam ovšem vnímáš-pak je mi to líto---věř mi, že jsem ji nepsal na výslovnou objednávku pana Constantinca, abych jej nasral..vlastně je naopak o smíření protichůdného (proto jsem mu ji poslal).....ale Tvůj náhled přijímám...a navíc, nemám ve zvyku obhajovat co jsem napsal...
PS přeju Ti šťastné dny soukmenovkyně vzácná..siderická*

06.06.2023 16:58:53 | Frr

líbí

Jseš laskavá a plná porozumění, děkuji Ti Helenko** :-D

04.06.2023 20:19:34 | Frr

líbí

Zastávat se šikanátora a vulgárního člověka? Jsem tu někde psal, že lidi rádi trpí Stockholmským syndromem asi .)

04.06.2023 19:03:02 | Constantine

líbí

Dovol, Constantine, a ponechej na mně, kdy a koho se zastat, a koho ne! Děkuji.

04.06.2023 19:08:34 | Helen Mum

líbí

Byla to otázka.) a tím to tady za sebe končím,)

04.06.2023 19:09:52 | Constantine

líbí

Constantinečku, ten text jsi nepochopil ani zbla /a ani nemůžeš/, vůbec se tomu nedivím(-

04.06.2023 20:25:37 | Frr

líbí

ten text je stařecká zahořklost a žluč, nic víc než výkřik ...hodiny tikají a marnost v pochopení přijde se smrtí, kdy poznáš že víš leda hovno...jako každý

04.06.2023 18:23:10 | unicornis

líbí

jééé xoxoxoxoxo, já mám takovou radost, že jste se tu s Constantinkem opět setkali-vždyť jste si tak podobní! Oba obdobně přihlouplí, povrchní,ordinerní, zapšklí, zakomplexovaní,přitom nabubřelí, ublížení..tak se děti vezměte spolu za ruce, obejměte se a vydejte spolu za společným hlasem křivdy:-(-

04.06.2023 21:34:44 | Frr

líbí

je mi tě líto ale ani stáří tě neomlouvá, naopak. Za takového dědu bych se styděla, jsi jen povrchní, falešný člověk. Vlastně ten komentář co jsi napsal je celý o tobě , je fajn že jsi konečně prozřel. JAK ŘÍKÁM, TEN TEXT HNŮJ TVÉ DUŠE.

04.06.2023 22:27:01 | unicornis

líbí

myslíš někoho druhého konkrétně nebo? .) na poprvé jsem se nevyjádřil, páč to nemám zapotřebí, ale teď se zeptám .) škoda, že jsi nevytvořil něco nového, poslední dobou tu zahlcuješ moře stejnými věcmi .) i těmi sprostými

04.06.2023 18:23:08 | Constantine

líbí

dřív se stáří spojovalo s moudrostí, dnes marnost, ovšem jsou i vyjímeční staří lidé ale ti se nesnižují k takovým trapnostem. Ví že život je unikum a neplýtvají energií na zahořklé a ukřivděné, je dožene čas..stejně jako i nás

04.06.2023 18:26:40 | unicornis

líbí

další autorita v podobě slov stáří a tak, i mladí jsou moudří, hlavně děti, ale musí žít trošku odlišně od toho, co se tu děje. Zapšklí dědkové a babky jsou fakt za trest, hlavně ti s prostí až běda .) když tě někdo nazve dvacetkrát za sebou v komentáři hovnem a tak, no, je to jeho právo, ale vypovídá to o něm, co je zač .)

04.06.2023 18:30:07 | Constantine

líbí

ber to tak, že celou dobu vlastně píše o sobě..zrcadlo.)


jistě že jsou i jiní moudří v různých věkových kategoriích...ale staří dříve bylo něco jako zkušenost...ale je něco víc zkušenějšího než duše sama vlastně? pokud vezmeme v úvahu že existuje a nebo že je jen uměle vytvořená k dalšímu kolu her ,) říkám nevíme nic, proto už jsem psala mockrát že jsem otevřená všem možnostem ,což zahrnuje i to že po smrti nemusí být nic.. že jsme byli vytvořeni na otrocké planetě jako otroci A JAKO OTROCI ZEMŘEM...NÉ, SRANDA ,TO BY BYLO MORBIDUS UŽ

04.06.2023 18:40:43 | unicornis

líbí

to by musel mít zrcadlo u hajzlíku :)

04.06.2023 18:41:21 | Constantine

líbí

JE MI FUK KDE HO MÁ... názor jsem si napsala , ty jo, mám dát tip jak frr ze zášti? ne, to nedělám jen on, tady je jasně vidět o čem tipování je čus bus kucí :D


jo vsuvka, v nějakým filmu bylo...buďte na sebe hodný, nikdy nevíte kdy koho budete potřebovat

04.06.2023 18:47:33 | unicornis

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel