Další uplakaný dítě, co si furt stěžuje na školu.
Jen já můžu jít makat, tak proč se tím zdržuju?
Však se na práci těším.
Zbavím se stresu.
Tak co furt řeším?
O dva měsíce později:
Je to přesně týden, co do práce mám nastoupit.
Pro ostatní čtvrtek, tak se nechám ohloupit.
Ve škole mi nevonělo, nemyslím tím oběd.
Ubrečený malý pívo, co chtělo jenom respekt.
Furt jsem jenom zbrojil.
Zase další problém.
Že já jsem tam chodil...
Pohádal se dokonce, i s jednou vyšší soudružkou.
Vrhala po mně termíny, razantností nelidskou.
Což mě opět urazilo, stalo se to rozbuškou.
Citoval jsem školní řád, stál si za svou pravdou.
Předčítal jsem slovník, řval ať si to najdou...
Oheň na střeše, když máš vlastní názor.
Litá černý kohout, když jdeš mimo stádo.
Byl jsem vzorný student, vážně se i snažil.
Každý den a na čas, hlavu jsem tam trápil.
Nechtěl dělat problém, všeho jsem si vážil...
Pověste mě na pranýř, že jsem bundu nosil.
Soudružka moc kouká na filmy, chce zpátky třicátý léta?
Škola byla prestiž, tak mám zahodit harringtna.
Co s ním máte za problém?
Chodit slušně oblečený, a završit to bačkorama?
Nahodil bych klidně sako, poruším tím školní řád?
Samozřejmě nepřípustné odhodit svůj svršek.
Tak jsem se naposledy vyplakal a se školou je konec.
Tím zahájil jednu, z posledních etap života.
Byla by však s maturitou, aspoň lehčí lopata?
Když srdce stejně touží, po větší troše řemesla?
jak říká podtitul, projev je dlouhý, zbytečně vehementní a neukázněný jakým zřejmě i hrdina ve skutečnosti je, to si paní učitelky asi užívají... Básnička se snaží rozebrat životní situaci, pro samé pubertální chvástavé předstírání mužnosti se nedostává daleko, nicméně ale přijímá to nové paradigma zpodobněné lopatou.
Byla by s maturitou aspoň lehčí lopata? - to je krásný verš plný životního poznání. Že totiž život je stejně o práci rukama, o makání "v potu tváře" každého to čeká. A k TOMU je třeba mít respekt.
26.01.2024 09:36:11 | Ezop
Problém bxl v tom, že učitelka viděla film, byla v úžasu, jak to dřív fungovalo a rozhodla se, že to na sílu zavede i do své školy. Vedení z ní mělo srandu, ale nakonec si vydupala nějaké úpravy ve školním řadě. Zakázaly se tepláky a přibyl odstavec "žák si odloží své svršky do šatny". Snad celá má komfortní zóna je krytá džínami a bundou, což považuji i za dost slušné a společensky přijatelné. Takže když mě učitelka viděla, musel jsem bundu svléct, že je to ve školním řadě. Beze slova jsem tak učinil, ale rovnou si šel školní řád studovat. Uvízlo mi v hlavě to slovo "svršky", internet nepomohl, tak jsem to řešil s učitelkou češtiny, která mě ještě podpořila. Svršek je každá vrchní část oblečení a nahý jim tam přeci chodit nebudu. Když mě další den potkala, opět v bundě, měl jsem již argumenty. O mužnost mi nešlo, před nikým se nepředváděl, nikoho se nesnažil ponížit. Jen chtěl svoji bundu.
Ale i tak, děkuji za komentář.
26.01.2024 12:43:12 | NPPPP
nyní příběh popisuješ daleko lépe souvisle i se zajímavými dějovými detaily takže je vidět, že zřejmě je v právu student a učitelka přehání. To se básní nepodařilo, jelikož opravdu není snadné vyjádřit se dobře. Kdyby v příběhu bylo nějaké pokračování a vyústění, hodí se na povídku.
26.01.2024 13:30:58 | Ezop
Ani tak nešlo o děj, jen se vypsat a darovat to mému budoucímu já. Vždycky po nějaké době ocením, trošku lehčí verše, než mám ve zvyku. Příběh skončil mojí omluvou, a víceméně jsem další měsíc s učitelkou vycházel, jen tedy bez bundy.
26.01.2024 14:12:45 | NPPPP