Anotace: Jak mi zobák narostl a nečekej žádné vybroušené hlubokomyslné verše, tady se jedou základní pecky, blesky na mozky. Nebe byla (možná ještě je) hospoda v ČL, btw ... poslech je lepší. MP3 ke stažení zde https://sdilej.cz/28773438/chleby-v-nebi.mp3
hrdina je autentický, pokud přikrášlený tak směrem k otrhancům a opilcům, své místo opájení nazývá nebem a pití chlebem - obojí to vyznívá přesně a čtenář nepochybuje o atmosféře takovýchto večírků. Jak to v řeči opilců bývá: některé verše jsou krásné ("znám tu všecky pípy"), jiné slabší a počet slov vede nad počtem myšlenek.
Navíc tu je určitý zvrat a cennější přesah v závěru, který vyznívá ovšem napůl stále jako vyznání. Jako kdyby hodně blít patřilo k správnému tahu.
26.04.2024 08:11:37 | Ezop
Díky za vyčerpávající rozbor pančiteli, jen bych upřesnil pár postřehů, aby nám tu z toho nevzešla nějaká mejlka. "Hrdina" je skutečná osoba, nicméně skutečný děj proběhl v devadesátkách, když jsme byli kluci akorát nějak kolem vojny a naše játra ještě snesla více, než naše žaludky.
O namakané verše tu skutečně moc nešlo a myšlenky už vůbec ne, prostě to mělo být takové humorné ohlednutí, za dobou dávno minulou. Text jsem psal za pochodu asi tak půl hodiny a čistě pro pobavení zasvěcených přátel a navíc opravdu jako text pro zhudebnění. Nebe byla skutečná hospoda, tedy se tak jmenovala a byla ve své době partou oblíbená. Samozřejmě to blití nemusí být nutně znakem dobrého tahu, ale většinou to tak končilo a do té skladby mi to zkrátka jako závěr pěkně sedlo. Odrostli jsme na Kabátech, Alkeholu, metalu, punku a rocku, kdo to zná a pamatuje, tomu by se mohla skladba líbit. S muzikou má ten text vetší grády a navíc styl i tempo nedávají příliš prostoru pro nějaké přemýšlení, jako při četní samotného textu. S muzikou zkrátka člověk naskočí a jede, rozhodně to nebude jediný takový počin a určitě ještě něco v (nejen) podobném stylu vytlačím.
Dílo je určeno pro letní večery na zahradě s přáteli, grilem, soudkem a vzpomínkami. Tedy aby z toho něco měli i sousedi. :)
26.04.2024 15:18:52 | tuleby