Anotace: Vydala jsem se do přírody a snažila se naplno vnímat své okolí; pachy, zvuky, lidi ... napsat něco poetického ... ovšem ani trochu to nedopadlo dle mých "představ" :D Napsáno přesně tak, jak myšlenky plynuly ... ;) :)
Píše se pondělí 26. 5. 2014. Je několik hodin po poledni a já se rozhodla trávit slunné odpoledne v přírodě …
Řekla jsem, si, že se projdu. Tedy … projít se u mě znamená dřepnout si na první volnou lavičku v lovosickém parku (vážně tomu tady tak říkají?).
Ok.
Tak až na druhou.
Nechci si ušpinit nové kalhoty ptačím trusem …
Sedím si tu s polorozpadlým blokem v klíně a chystám se pozorovat okolí.
Zhluboka se nadechnu.
A do čerstvého vzduchu to má tedy daleko.
Cítím výpary z nedaleké silnice, rybinu z tekoucího Labe, zápach posečené trávy (omlouvám se, ale mně to vážně nevoní) … dobře. Pachy se u mě neujaly.
Tak jsem se rozhodla zkoumat zvuky.
Chyba.
Ptáčci si tu vesele štěbetají mezi sebou, ale je jich tolik, že ta krásná melodie, o níž všichni mluví, přechází spíše v nesourodé a uši trhající pípání. A v kontrastu s kvílejícími dětmi z opodál postaveného dětského hřiště … nic moc, povím Vám.
Snažím se zachytit jednotlivá slova.
„Tondo, nestrkej tam ty prsty, skřípneš si je!“ zvyšuje jedna z přihlížejících matek svůj hlas.
A za chvíli jen: „Auuuuu!“ a plesk ho.
Jak tak pozoruji to dětské hřiště, můj pohled zaujme jakási bílá ohavnost, které tu říkají molo.
A když se tak dívám skrze ty dětské dřevěné prolézačky a houpačky na sluncem ozářené Labe, napadá mě, jak bych se ráda prošla po druhém břehu … v samotě, nikým nerušená … najednou si však uvědomuji, že první pěší most je až někde v Litoměřicích a z druhé strany v Ústí … to moc nevymysleli, říkám si … A po železničním přejezdu fakt šplhat nebudu. Nejsem sebevrah!
„Mamí, ta paní na nás divně kouká …“
Oj. To bylo asi na mě …
Rudnu. A zdrhám.
Takže z mého zasněného výrazu je v tu ránu pohled úchyláka. Vážně skvělé.
Sedám si na opačný konec parku, kde už však ani ty stromy nemá cenu zmiňovat. Ale aspoň na mě dopadá jejich chabý stín … zatím.
Právě kolem mě prochází stará paní v černých tříčtvrťákách a v takovém podivně strakatém tričku. Kolem ní pobíhá snad ještě starší pes. Ten mi teď s funěním očichává nohy, když jeho panička křikne: „Aliku, fuj je to!“
Vřele děkuji.
Pes tomu však nasazuje korunku v okamžik, kdy u nohy mé lavičky bezostyšně zvedá unavenou končetinu a … ččč.
Přesedám si na druhý okraj lavičky.
A ty mušky mě vážně … !
Projíždí kolem mě skupinka cyklistů v těch legračních helmách a ještě legračnějších dresech, které obepínají snad všechny (zdůrazňuji VŠECHNY) jejich svaly na těle. No rdím se a chce se mi chichotat.
Na cestu směrem ke mně zatáčí macatá mamina se špinavě plavými vlasy a obličejem kulatým jako měsíc v úplňku. Pleť by jí však mohla závidět kdejaká puberťačka. Se zadkem už to bylo horší …
V rukách svírala modročerný kočárek, v němž spalo baculaté miminko.
Vedle ní kráčel světlovlasý chlapeček, který v upatlaných dlaních držel polosnězeného Mrože, který mu tajícně stékal nejen po pažích, ale také všude okolo pusy.
Naproti po trávníku pobíhá banda malých dětí, z nichž jedno z nich okamžitě poznávám, neboť se mi loni snažilo ukrást v Penny marketu asi tři velké Milky čokolády.
Náhle se mi před očima mihne mladý pár na kolečkových bruslích.
Celkem pěkná brunetka v černých legínách (safra, takový zadek bych chtěla mít!) držela za ruku svého zřejmě přítele s velice vysokým čelem a s oblečením více ženským než měla ona na sobě (co na něm tak mohla vidět? …).
Začínám se nudit.
Už jsem asi příliš dlouho mezi lidmi.
Asi si zajdu domů pro brusle a budu pracovat na takovém zadečku, jako měla ta brunetka.
Nebo si sednu ke knize a udělám si horký čaj …
Kdo ví, třeba stihnu obojí …
:)
Neskutečně jsem se u toho nasmála :)
„Alíku, fuj je to!"
Vřele děkuji.
...které obepínají snad všechny (zdůrazňuji VŠECHNY) jejich svaly na těle.
„Mamí, ta paní na nás divně kouká …“
Oj. To bylo asi na mě …
Rudnu. A zdrhám.
Takže z mého zasněného výrazu je v tu ránu pohled úchyláka. Vážně skvělé.
- Prostě nejlepší části :D :)
08.06.2014 18:29:30 | Elisa K.
Moc Ti děkuji! :))
:D Teď už mi to taky připadá vtipné, ale v tu chvíli jsem opravdu rudla :D
08.06.2014 18:44:46 | Aiury
chodím si též do parku ...Praha Stodůlky..a i když se dívám asi zamyšleně a z kabelky většinou lovím foťák..nijak nikoho asi nepřekvapuju a nepohoršuju..:-)tvůj příběh jsem přečetla s úsměvem..jdu si uvařit kávu:-)
28.05.2014 16:38:18 | básněnka
Fajn pobavilo já chodím relaxovat do botanické zahrady a tam hawaj ;)
28.05.2014 13:28:23 | xoxoxo
Tak to jsem se upřimně zasmála, já tedy mám přírodu ráda... ale připomnělo mi to takový to vtipkování - sluníčko svítí, moc... kytky kvetou, moc... tráva je zelená- moc... :-))) ale číst to v tomto dešti, co tu probíhá je fajn, tak to hezky roztrhá ty mraky...
28.05.2014 10:50:33 | zelená víla
Také mám moc ráda přírodu :-) ale bohužel tady v Lovosicích se tomu tak nedá říkat :-D Moc děkuji za milý komentář :))
28.05.2014 12:15:05 | Aiury
Skvěle se to četlo, ten jemně ironický sarkasmus byl na mě tak akorát, aby byl pořád úsměvný - a smíchu není nikdy dost :-D Jen ten samotný závěr mi vyzněl malinko rozpačitě, možná i tam by trošku větší kapka ironie či spíš sebeironie nezaškodila (ne, že bych ji tam nenašel úplně)... ;-) ST
28.05.2014 09:50:41 | Amonasr
Mnohokrát děkuji! :-) Jsem ráda, že se to dá číst :-) Ten závěr ... vážně už jsem nevěděla, co s tím :D nechtěla jsem se moc opakovat :-)
28.05.2014 12:13:51 | Aiury
Senzační počtení! Dopřála jsem si tu procházku v duchu s Tebou. Nevím nevím, jestli s Tebou půjdu ještě nekdy na výlet! :-)
28.05.2014 09:00:06 | Pamína
Jsi vnímavost sama. Napsala jsi to skvěle, mě to pobavilo, prý "Alíku, fuj je to!" :) :)
28.05.2014 08:15:35 | AndreaM
Co na to říci?Udělej si výlet do Terezína,tam je flóra jistě jiná,atmosféra tichá,snící.A v Liťáku,víš,kolik je hospod?Takže,romantiko,pohov...rozchod!
28.05.2014 07:04:18 | Bakchus
Terezín mě děsí ... zřejmě svojí minulostí :)
28.05.2014 07:06:26 | Aiury
Tak Liťák,ni?Za mladých časů jsme si dali závazek,že v každé knajpě z horního nádraží na dolní dáme pivko.Do Oken jsme nedošli!!!
28.05.2014 07:09:00 | Bakchus
:DD Inu, těch hospod je tam nespočet :) Já pivo nepiju, já bych byla asi za dráž :D
28.05.2014 07:10:50 | Aiury
No,pakliže funguješ na tvrdý,tak stačí oběhnout náměstí.To je ale bez romantických zážitků typu...Ta paní divně kouká.
28.05.2014 07:13:53 | Bakchus
Já na alkohol nefunguju vůbec :D Tím dráž jsem myslela džusy :) Přeci si nenechám takové ... ehm... zážitky utéct ;) :)
28.05.2014 07:24:48 | Aiury
Inspirace a nápadů plný měch.Čím to asi bude,že kvalitní pocházejí ze severních Čech?Tím,že vždy měli žlab hodně vysoko a o štěstí hovořili vlažně,jen tak,naoko?Nebo je tam tak příznivé klima,že v každém básnický génius dřímá?Že by to bylo přebytkem volného času,když v tomto kraji není prostor k hodokvasu?Tohle mě v tuto chvíli zajímá,jak severočech o životě rozjímá.
28.05.2014 07:38:54 | Bakchus