Utajený význam českých dějin

Utajený význam českých dějin

Anotace: Znáte dobře obsah, zdroj a příčiny vzniku husitských manifestů? Soudím, že nikoli, proto si po následujícím textu pozorně přečtěte také tento článek: https://www.liter.cz/fejetony-historicke-910955-cist

Pokud bychom chtěli nahlédnout dějiny českých zemí optikou filosofie dějin, mohli bychom říci, že dějiny Čechů jsou dějinami odporu proti duchovnímu i fyzickému zotročování člověka člověkem. Tak se jeví alespoň posledních tisíc let historie českého národa, která je podložena faktickými historickými prameny. Jedná se o velmi krátké období křesťanské éry, přičemž ani hodnověrnost dostupných podkladů není vždy zřejmá.

Dějiny Čechů jsou nesrovnatelně delší. Nikdo snad dnes nevěří tomu, že Češi na konci prvního tisíciletí našeho letopočtu vystoupili z pralesa jako zaostalí divoši, jimž teprve křesťanské misie dodaly kulturní úroveň. Rovněž pohled moderních historiků na předkřesťanské období je poněkud zavádějící. Ve skutečnosti nejsme žádní Keltové ani Avaři, nýbrž Slované, a dějiny praslovanů jsou mnohem starší, než historická éra Řeků či Římanů.

Védské kořeny

Doklady o našich předcích z dřevních dob buď podlehly zkáze při požárech středověkých knihoven, nebo se vynořují z dlouho utajovaných fragmentů genealogie slovanských rodů. Pojem dřevní doby navíc napovídá, že naši předci stavěli své příbytky i svatostánky ze dřeva, kterého v našich krajích byl nadbytek. Proto se lze jen těžko odvolávat na fakt, že po egyptské kultuře nám zůstaly kamenné monumenty, kdežto po Slovanech nic. Nicméně vzácné megalitické stavby či pyramidy v dálné Rusi nám napovídají, že naši předkové disponovali stejně vysokou úrovní vědění a znalostí minimálně na úrovni egyptských kněží z časů 3000 let před naším letopočtem.

Pohanská minulost Čechů je spojena s kulturou slovanských rodů, které obývaly severní Asii, střední, severní a v podstatné míře i západní Evropu. Naše rody naproti Helénům nikdy neuznávaly otroctví ani nerozlišovaly člověka na nižší a vyšší druh. České země nikdy nebyly pod vládou římské moci. Rody Slovanů ve starověku nepodléhaly královské samovládě ani žádné jiné absolutistické diktatuře. Jejich vnitřní uspořádání respektovalo svobodu, důstojnost a spravedlivé umístění každého člověka v rodové pospolitosti. Každý rod vnímal své působiště jako državu, v níž základní existenční zdroje byly společné. Tyto přirozené poměry máme uchovány v jazyce. Například pojem občan je odvozen z pojmu občina. Občina pochází z ruského „obščij“, tedy společný.

Vnitřní organizace rodu sestávala ze tří základních kast: Duchovní, strážci, rolníci a řemeslníci. Nejvyšší kasta duchovních, kteří se nazývali volchvové, žreci či šamani, disponovala vyššími schopnostmi ducha a vnímání informací přesahujících dimenzi zjevného světa. Každý její člen procházel několika stupni zasvěcení a postupně se seznamoval s fascinující kosmologií světa i přirozeností člověka. Významy jako „sedmé nebe“, vtělení duše, člověk (z ruského čelo-věk označující bytost řízenou nejvyšší čakrou v oblasti čela), lida, nelida, žit, nežit, odkazují k vysoké úrovni ducha a poznání našich předků, kteří rozdělovali vesmír na tři základní světy: Svět JAVI (zjevný čtyřrozměrný svět naší Midgard-Země), svět NAVI (svět astrálních bytostí rozdělený na temnou a světlou stranu – angelů a arlegů) a svět PRAVI (hierarchie sedmi vyšších světů, z nichž pocházejí bohové, zakladatelé rodů, a kam se navrací naše duše cestou zlaté stezky duchovního růstu. Odtud také přísloví „dostat se do sedmého nebe“).

Bojovníci z kasty strážců oplývali zdatností, bojovým uměním a vysokými morálními zásadami. Z jejich řad byl nejčastěji zvolen nejváženějšími muži rodu vůdce rodu, který se nazýval kníže. Funkční období slovanských knížat bylo omezeno na 7 let. Nejschopnější a přirozená autorita rodu však mohla být dosazena na knížecí stolec vícekrát za sebou. Každý příslušník rodu měl právo na spravedlivý podíl z výnosů državy, na bezpečí své rodiny a na nerušený osobní růst. Za to měl morální povinnost podílet se vlastními silami a pracovat pro blaho celého rodu. Duchovní mistři poskytovali všem členům společenství nezištnou pomoc moudrou radou, duchovní oporou, léčitelstvím i výchovou dorostu. Svými schopnostmi nazírat založení a mentální výbavu dospívajícího dítěte dokázali každému mladému člověku předurčit optimální směr jeho uplatnění a zařazení v organizaci celého rodu.

Nezlomnost českého národa

Z uvedeného vyplývá, že ryzí příslušníci českého národa jsou ve svém historickém i genetickém předurčení neschopni smířit se s jakoukoliv formou despocie, tyranie, zotročování či jiného ponižování ať v duchovní či fyzické rovině. Český národ nikdy zcela nepřijal královskou moc a dědičný princip monarchie, byť se jednalo o vlastní šlechtu. Vždy existovaly nižší stavy, které bojovaly za vlastní svobodu a nezávislost. V české povaze je zakotvena potřeba odpovídat se vlastnímu svědomí danému transcendentním založením ve vyšším principu života. A v dávné minulosti nešlo o křesťanský princip jediného Boha, nýbrž o celou plejádu bohů, k nimž se Slované stavěli jako synové ke svým otcům. Díky tomu se v českých zemích tříbily i všechny ideje křesťanské éry do tvaru, jímž se měl nastolit smír mezi dogmaty katolické církve a lidskou přirozeností.

Vzpomeňme v této souvislosti slavnou husitskou revoluci, jejíž vůdčí ideje předznamenaly budoucí církevní reformaci a vznik protestantství. Právě v husitských válkách se naplno rozhořela nezlomnost českého národa, v němž tendence všech stavů k svébytnosti a samostatnému rozhodování přiměly i dnes slavené panovníky k tomu, aby svoji absolutistickou moc podpořili církevní autoritou ze samotného Vatikánu a posvěcením stran římské hegemonie „oltáře a meče“. To se týkalo Karla IV stejně jako Přemysla Otakara II. Nakonec prvního panovníka, za něhož se česká knížectví proměnila na království, musela posvětit a mocí podpořit katolická církev ediktem zvaným Zlatá bula sicilská (Přemysl Otakar I).

O husitském hnutí napsal český obrozenec z habsburského jha František Palacký toto:

„Nic nebylo jejich úmyslům vzdálenější než útok a válka; ne oni, ale jejich protivníci vyvolali krveprolití a hrůzy ničení. Oni byli první v Evropě, kdo ne pro pozemský majetek, ne pro světskou moc a vládu, ale na ochranu ohrožených nejvyšších lidských statků, práva na sebeurčení a svobody svědomí, jen z donucení sáhli ke zbrani a strašlivý dlouhý boj proti celému ostatnímu světu, který nezamýšlel nic menšího než jejich úplné vyhubení, nejen přijali, ale podivuhodně vítězně dovršili..."

Husitská revoluce je nepřehlédnutelným fenoménem nejenom českých, ale i evropských dějin pozdního středověku. Novodobá historiografie zdůrazňuje na husitství vznik české reformace, jejíž základy položil Mistr Jan Hus. Byla reformací před reformacemi, jak dokládají přední medievalisté, a tímto vkladem českého národa do evropského duchovního dědictví se můžeme směle poměřovat i s takovými národy, jakými jsou anglický nebo francouzský. Husitství lze opomíjet, ignorovat, dokonce ho znevažovat, ale nelze ho z našich dějin vymazat.

Českými zeměmi procházela všechna duchovní hnutí Evropy, reformace, renesance, humanismus, osvícenství, buržoazní i proletářská revoluce. V naší české kotlině se tyto ideje přetavovaly do humanisticky zjemnělých, někdy i úsměvných poloh prostého člověka. Český národ tak nakonec pozvedl hlavu z každé cílené genocidy jeho svobodných a duchovně ušlechtilých stavů (a je lhostejné, zda se jednalo o popravy českých pánů po Bílé hoře, vyhoštění pohanských kacířů a čarodějů či emigraci pod tlakem svědomí), povstal z každého marasmu způsobeného nadvládou cizáků, jež nakonec nemilosrdně vyhnal. Vzchopil se tak vždy k novému obrození, jímž si dodnes Češi zachovali nejvyšší etnickou čistotu ze všech národů Evropy a skrytý potenciál národní revolty. Na tom se dá stavět mnohé. Český národ si tak z dějinného pohledu zaslouží nezištné, schopné a morálně vyspělé vůdce, kteří mu budou vládnout v duchu pravdy, spravedlnosti, svobody a lidské důstojnosti.

Nenechme se zmást poslední érou mocenských i duchovních zrádců českého národa, kteří dělali vše pro to, aby z nás učinili vykořeněné, zbabělé, malé, řevnivé a nedůstojné etnikum pokořené nadvládou silnějších sousedů.

Autor Zoroaster, 06.01.2025
Přečteno 73x
Tipy 6
Poslední tipující: Jarunka, mkinka, zase já
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Poslední dvě desetiletí se nám germánská část světa snaží namluvit, že patříme k nim, tedy jak oni říkají do Evropy a nikoli „na východ“. Snaží se nám vnutit jejich sobecký germánský způsob myšlení a života (germánský původ nemají jen Němci, ale také Angličané a tím pádem i vládnoucí americká elita).



Tím, že se nám západ snaží vzít naše historické kořeny a národní sebeuvědomění a hrdost si nás připravuje ke konečnému cíli, kterým je potupná kolonizace pod rouškou Evropské unie, ve které se nakonec jako kapka v moři rozpustí naše státní a národní suverenita.



Již dnes jsou zákony Evropské unie schválené v cizáckém městě Bruselu nadřazené našim, které byly schváleny v našem českém hlavním městě!



Již dnes vlaje nad Pražským hradem vlajka Evropské unie!



Již dnes nám Brusel přikazuje, co se má u nás jak jmenovat, co můžeme a nesmíme pěstovat, jíst, těžit, nebo vyrábět a vyvážet!



Již dnes začínají na školách naše děti učit, že nejsme Slované, ale pouze nějací Středoevropané, že Jan Hus a Jan Žižka nejsou naši národní hrdinové bojující za českou nezávislost na Německu a Vatikánu, ale naopak obyčejní lapkové bojující proti hodným Germánům a osvícenému Zikmundovi, té Vatikánu sloužící lišce ryšavé!



Již dnes na školách neučí o tom, jak naši legionáři v první světové válce přecházeli s písní Hej Slované na rtech k Rusku a bojovali proti Rakousku-Uhersku za naší samostatnost a suverenitu po 300 letech temna germánského útlaku trvajícího od popravy opravdových českých vlastenců po bitvě na Bílé Hoře až do roku 1918!



Již dnes zamlčují naší mládeži, jak hrdinně bojovali tito legionáři i později v druhé světové válce po boku Sovětského svazu proti nacistickému Německu a že jeden z nich, tehdy podplukovník, později generál, ministr obrany a nakonec československý prezident, válečný hrdina, antifašista Ludvík Svoboda již tehdy varoval před překrucováním historie, hrdě se hlásil ke svému slovanskému původu a odkazu Jana Žižky z Trocnova a upozorňoval na to, jak se západní státy snaží zabránit československým vojákům v SSSR bojovat po boku Rudé armády proti nacistickým zrůdám!



Dnes nás sjednocený germánský západ žene proti jiným Slovanům a snaží se z menších slovanských národů udělat nepřítele toho největšího a nejsilnějšího slovanského národa Ruska!



Rusko vždy bylo poslední baštou slovanských národů proti vrozené germánské rozpínavosti. Kdykoli si germánské kmeny získaly vládu nad ostatními slovanskými zeměmi, byly nakonec vždy zastaveny a poraženy Ruskem! Mezi naší zemí a Ruskem nebylo nikdy žádné nepřátelství, nebo války a kromě rozporuplných událostí v roce 1968, které mohou někteří lidé brát jako kaňku na jinak čistém bílém papíře, ani žádného sporu. Co je však taková kaňka proti tomu co nám udělali, nebo s námi plánovali ud lat jiní naši sousedé, které dnes prohlašujeme za své spojence?!



Je pravda, že „pár sovětských vojáků“ zůstalo v lesích na základnách dalších dvacet let a také je pravda, že to byla přímo obrovská chyba a že ne každý s tím souhlasil! Je však také pravda, že ono slavné „Pražské jaro“ bylo mnohem více financované a řízené ze zahraničí než téměř neexistující československou opozicí, stejně jako tomu bylo o dvacet let později v roce 1989.



Jenže co je rok 1968 proti 300-leté okupaci Germány, co je rok 1968 proti nacistické okupaci, protektorátu, vyhlazení Lidic a Ležáků, totálnímu nasazení, gestapákům v ulicích a plánu na většinové vyhlazení našeho národa a poněmčení jeho zbytku?!



Co je rok 1968 proti polské invazi do Těšínska v roce 1919 a následnému obsazení části československého pohraničí polskou armádou v roce 1938, nebo obsazení slovenského pohraničí Maďarskem?!



Co je rok 1968 proti zradě našich „západních spojenců“ v Mnichově v roce 1938 a proti tomu, že nás prostě obětovali a předhodili Hitlerovi jako psovi kost?!



Co je rok 1968 proti zbytečnému americkému bombardování civilních cílů, při kterých zemřelo tolik nevinných lidí, kteří přežili celou válku a nacistickou okupaci jen proto, aby zemřeli díky bombám „spojenců“, když už byla válka rozhodnutá a nacisté na kolenou?!



Proč můžeme toto všechno Němcům, Američanům, Britům, Francouzům, Polákům a Maďarům odpustit a Rusku pořád předhazujeme rok 1968?!



Proberme se dříve, než bude pozdě, dnes se hraje vysoká hra o budoucnost Evropy a celého světa a germánská část lidstva se bohužel stejně jako v minulosti snaží podrobit tu slovanskou, aby pracovala pro jejich blaho a prospěch na úkor sama sebe!



Probuďme v sobě ducha našich slavných předků a s písní na rtech, tak jako husité a později hrdinní vojáci bojující pod Ludvíkem Svobodou, dejme celému světu na vědomí, kým jsme a kým navždy zůstaneme!



HRDÝM A NEZÁVISLÝM SLOVANSKÝM NÁRODEM!!!

Tento článek jsem kdysi četla a uložila si ho. Myslím si, že plně vystihuje dovětek k Tvému článku, se kterým plně souhlasím.

19.01.2025 22:58:16 | Jarunka

líbí

Pravdivý příspěvek - jen bych doplnil, že vojska Varšavské smlouvy vstoupila v roce 1968 na naše území nikoli jen proto, aby potlačila místní údajně "obrodné dění", nýbrž aby odstrašila armády NATO, které sešikované stály v Německu u našich západních hranic připravené vtrhnout do České republiky na pozvání české vlády.

20.01.2025 17:16:51 | Zoroaster

líbí

Děkuji za doplnění a musím se přiznat, že tato Tvá informace je pro mě zcela nová.
P.S.Nevím, zda jsem se neunáhlila a pokud ano, omlovám se. Uvědomila jsem si, že jsem automaticky začala s tykáním. Ale oslovujeme se tady tak skoro všichni, aniž bychom se osobně znali.Tak jestli nevadí ?Pokud nevadí , bude to doufám oboustranné .-)

21.01.2025 13:56:21 | Jarunka

1líbí

Myslím, že tohle si říká každý menší národ, že má slavné dějiny. :-) Vážnější je současnost, kdy si na národy z tradice stále více už jenom hrajeme, protože postupující vliv globalizace potírá veškeré národní cítění všech národů. Dá se říct, že jedním jejím prvkem je "odnárodnění obyvatelstva". Další generace už považují slovo národní za synonym dávného, dnes již zaostalého, prostě nemoderního...

06.01.2025 14:59:16 | Lighter

1líbí

O té současnosti máš naprostou pravdu. Není však právě proto dobré si připomínat slavné dějiny, které jsou stále více přepisovány a lživě vykládány? A netýká se to jen malých národů, ale i velkých jako jsou Rusové.

06.01.2025 15:33:25 | Zoroaster

1líbí

Vše závisí na dětech a co jim výchovou "cpeme " do hlav; slavná minulost už od převratu důležitá není, spíše globální hypermoderní budoucnost...Národní cítění je dnes pro mladé použitelné jenom když vyhrajeme v hokeji. :-))

07.01.2025 11:48:20 | Lighter

líbí

Hypermoderní budoucnost je globální už pouze v rámci Západu, a ten dnes zaujímá po všech stránkách méně než polovinu zemské sféry a jeho význam se stále zmenšuje. Naše mládež také jednou prohlédne, zvláště až se bude krčit před národy Východu...

07.01.2025 12:38:25 | Zoroaster

líbí

shodou okolností jsem dnes četl překlad cestopisu Ibrahima Ibn Jákoba z roku 962, kde je vůbec první zmínka o Praze a Bohemii:

Město Fargha je postaveno z kamene a vápna. Je nejbohatší v
zemí {na zboží}. Přicházejí tam Rusové a Slované z města Karáku se zbožím. Přivážejí je muslimové ze země Turků, Židé a Turci se zbožím, stejně jako závažími (platidlo asi). Přivážejí otroky, cín a různé kožešiny. Přicházejí k nim muslimové, Židé a Turci (=Maďaři), normanští (ruští) a slovanští kupci, kteří přišli do Prahy ze zemí Turků (=Uhrů) také se zbožím a kupeckými výrobky.
závažími a odvážejí otroky, cín a (všelijaké) kožešiny.
Jejich půda je nejlepší ze všech půd severních kmenů a je hojná na potraviny. Pšenice {možná žito} se mezi nimi prodává za qinshr {nízkohodnotný karát}, který uživí člověka na měsíc. Ječmen se prodává také za qinshr a dokáže nasytit člověka po čtyřicet nocí. Za qinshár si člověk může koupit také deset slepic.
Ve městě Bárágha {Bárágha = Praha} se vyrábějí sedla, uzdy a
kulaté kožené {nepevné, narychlo vyrobené} štíty, které se používají v jejich zemi. V zemích Buwímy {Bojíma = Čechy} vyrábějí jemné, křehké, tkané výrobky, síťované šátky, které neslouží k žádnému [užitečnému] účelu. Jejich cena je vždy jeden qinshr za deset šátků. Uzavírají s nimi obchody, vedou obchody a mají je v nádobách a prodávají zboží za to. Šátky jsou jejich platidlem a cenou všech věcí. Pšenice, koně, zlato, stříbro a další věci se za ně kupují. Je to zvláštní, že lid Buwímy {=Čechů} má tmavou pleť a jsou snědí
s černými vlasy. Světlovlasí lidé jsou mezi nimi vzácní.

Kolik toho vlastně víme, resp. nevíme o vlastní historii? Co všechno nám za tisíce let nalhali, co vše za stovky let utajili a co změnili? Lež v pravdu a naopak:

Nepíšu to jako konfrontaci s tvým textem, ale jako další střípek do mozaiky vědomostí o vlastním národ, o našem původu

06.01.2025 13:29:07 | zase já

1líbí

Velice zajímavé. Fargha je jaké město, když Praha je Bárágha? Není Fargha Praha a Bárágha Budapešť nebo Bukurešť? V každém případě máš velkou pravdu o vylhané historii napsané povětšinou katolickými kronikáři na zakázku Vatikánu. Ve středověku se člověk mohl dozvědět více pravdy od muslimů než od křesťanů.

06.01.2025 15:31:02 | Zoroaster

© 2004 - 2025 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel