Anotace: ...
Přiznejme si ale upřímně: Kdo z vás(nás) by byl ochoten se postavit režimu a žít tak jak je to vykresleno v knize Jana Pelce ...a bude hůř. Těžko soudit odplynulé časy z tepla domovů...
19.05.2008 21:24:00 | ABC
Mluvíš mi z duše. Na to že znáš vše jen jen z vyprávění máš neobyčejně moudré názory. Já si prošla totalitu jen ke konci - bylo mi 19, když se zvonilo klíči. Pamatuji si, jak ošklivě na mne v práci koukali, když jsem přišla s trikolorou na rukávu a jak nadšeně ji za dva dny přinesli sami - už tenkrát mi z nich bylo smutno.
Pamatuji si okamžik kdy jsem pochopila, co je to totalita. Jako malá jsem doma často poslouchala větu: Nikde neříkej o čem jsme si povídali, nebo nás zavřou... A mě se to zdálo normální, že rodiče mluví jinak, než vláda a policie. Hrůza totality je v tom, že ti první jí přijmou ze strachu, ti druzí si zvyknou a ti třetí už jí berou jako normální stav a nechápou, že je něco špatně - nedokáží se podívat z jiného úhlu. Neodsuzuji lidi, kteří dnes nadávají a říkají že se za totality měli dobře - ano měli - dostali najíst a měli kde bydlet za předpokladu, že byli zticha a viděli jen co vidět měli a slyšeli jen co slyšet směli. Někomu to vyhovuje. Někdo přemýšlí nerad a bojí se vzít život do svých rukou se všemi důsledky. Takových lidí je mi upřímně líto.
27.04.2008 09:21:00 | Varda