Poslední trendy českého jazyka

Poslední trendy českého jazyka

Anotace: aneb slang dnešních dospívajících lidí

Jak jde čas, lidé se vyvíjí a s nimi také jejich jazyk. Ale ne vždy se tu dá hovořit o vyvíjení jazyka. Obzvlášť mezi vrstvami teenagerů a mladých lidí, kteří jsou posedlí internetem, icq, skypem, různými weby typu libimseti.cz nebo fenoménem dnešní doby, facebookem. A právě tyto zdroje jsou většinou původcem velkého počtu zkomolených anglismů a nesmyslných nových „cool slovíček“.
Právě seznamka libimseti.cz je ukázkovým příkladem. Tam se dá najít tolik nových výrazů a obohatit si slovní zásobu, až se nestačím divit… Nejtypičtější formulace při popisu svých přátel jsou: Moc fajnový človíček, MTMR (zkratka pro mám tě moc rád/a) anebo chcete-li, vylepšená verze – MTMMMR (mám tě moc moc moc rád/a). Toto jsou ale opravdu jen základy, které by měl ovládat každý uživatel těchto webů. Tyto fráze je možné také rozvíjet pomocí zdrobnělin jako například: ,,Mám tě mocinky moc rád/a, jsi úžasňoučký/á, žerynkám tě. Ano, i s takovými případy už jsem se setkala a nestačila jsem se divit. Ale proč ne. Vždyť je to svým způsobem „roztomiloučké“.
Co se týká anglismů, tak především ty jsou dnes opravdu in. A jako nejčastější případ bych uvedla tyto: ,,Jsi fakt goodný friendík, moc tě lávuju, muck :-* .“ Při těchto extrémech už často netuším, co si mám myslet. Asi jsem sto let za opicema, když nechápu ani své vrstevníky. Možná bych se měla přihlásit do kurzu Čeština pro fajnové a cool lidičky.
Autor suzík, 10.09.2009
Přečteno 737x
Tipy 3
Poslední tipující: Frederik, M.i.š.k.a., enigman
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
líbí

Jo, to je pravda . Je mi 16 a sám taky někdy neroozumím nějakým pojmům.
cca před 3 roky mi kámoška řekla že jsem LAMA , řkel jsem co to je ? ona řkela rofl :-D Ale uznejme si že tyto slova více a více zevšedňují, až se stávají automatickou součástí českého jazyka. ( Nespisovného )

16.10.2009 12:30:00 | Frederik

líbí

Čeština pro fajnové a cool lidičky - máš mít tip :D

04.10.2009 15:43:00 | M.i.š.k.a.

líbí

mě navíc děsí poangličtinování...

22.09.2009 08:40:00 | enigman

líbí

Nesrovná. Bohužel to bude dle mého soudu horší a horší...

12.09.2009 15:49:00 | Sushino

líbí

myslím že to je... no spíš doufám:) jenom přechodná záležitost... dovedeš si představit jak takhle mluví třeba třicátník? byl by za pitomce;) ono se to časem vystříbří a mluva se srovná

11.09.2009 20:13:00 | Doki

© 2004 - 2024 liter.cz v1.7.2 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí ⋅ Osobní údaje ⋅ Provozovatel